Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Nämä koira aiheiset keskustelut menee aina tähän samaan lässytykseen!

Koiran omistajat eivat millään tajua sitä että toiset eivät ole millään tavalla kiinnostuneita koirien käytöksestä tms. Tai siitä että jos heidän ihana Tuffe nyt vähän hyppii ja haukkuu niin toinen kokee sen uhkaavana ja jopa pelottavana.

Jos sua purraan niin se on 99.9% oma vika -> Just joo,haistakaa vittu!

Jos ei kiinnosta miten selvitä tilanteesta ilman naarmuja, niin ole hyvä ja jatka vain järjetöntä käytöstä. Luulisi kiinnostavan, kun kerrotaan miten selviät, jos kerran pelottaa. Ihan sama, jos joku koittaisi neuvoa miten tiellä pysyy autolla ja sanoisit ettei kiinnosta, mutta ojaankaan ei saa ajaa.:jahas: On totta, että koirien ei saisi antaa olla vapaana, mutta joskus ne saattaa silti tulla vastaan ilman omistajaa. Pelko lisää riskiä tulla purruksi ja haluttomuus selvittää miten tilanteessa tulisi käyttäytyä. Ihan sama juttu kaikessa itsepuolustuksessa. Jotain ehkä kertoo se, että harvemmin me "koiraihmiset" joudutaan vakaviin vaaratilanteisiin koirien kanssa.

:offtopic: Onko kukaan katsonut National Geographicin ohjelmaa "The Dog Whisperer"? On muuten loistava sarja. Cesar Millan, koirapsykiatri, hoitaa ongelmakoirat kuriin :thumbs: Äijällä ihan uskomaton tatsi koiriin! Suosittelen kaikille koiranomistajille, vähintään mielenkiintoista katsottavaa. Ja kivoja koiria ;)
Jos torrentit on tuttua kamaa, niin click here...

Onko torrentteihin linkittäminen sallittua?

Jos ei kiinnosta miten selvitä tilanteesta ilman naarmuja, niin ole hyvä ja jatka vain järjetöntä käytöstä. Luulisi kiinnostavan, kun kerrotaan miten selviät, jos kerran pelottaa. Ihan sama, jos joku koittaisi neuvoa miten tiellä pysyy autolla ja sanoisit ettei kiinnosta, mutta ojaankaan ei saa ajaa.:jahas: On totta, että koirien ei saisi antaa olla vapaana, mutta joskus ne saattaa silti tulla vastaan ilman omistajaa. Pelko lisää riskiä tulla purruksi ja haluttomuus selvittää miten tilanteessa tulisi käyttäytyä.
Tai sitten...

J.Jake ei periaatteellisitä syistä ala vastaantulevia koiria kumartelemaan ja käymään pienimuotoisia oppikouluja siitä miten koiriin pittää suhtautua ja kuin niitä kohdella ettei tule syödyksi, vaan ottaa täältä vähän puolustautumisvinkkejä(pyöränlukko takataskussa mesissä) ja kolauttaa siltä aamuaerobisen keskeyttävältä koiralta kallon rikki. Päälle käynyt koira oli huonosti koulutettu kun kävi Jaken päälle, ja omistaja se vasta idiootti onkin kun antoi koiran vapaana juoksennella tietäen että seudulla lenkkeilee Jaken kaltainen monsteri. Eipä siis omistajaa käy sääli, koiraa hiukan, mutta elämä on laiffia.

Summa summarum. Jakea purtiin kätöseen, paita repes ja aamuaerobiset keskeytyi ja TK:ssakin piti käydä. Tilanteesta olisi selvitty tanssimalla vapaana juoksevan hurtan pillin mukaan jos oltaisiin oltu nöyrää poikaa. Mutta Jake on Jake, minkäs mies itelleen voi. Onpahan yksi vaarallinen koira vähemmän liikenteessä, ja ehkäpä sen omistajakin jotain oppi. Parempi se että se koira puree Jaken kaltaista reisihirmua(katso avatar) kuin jotain 5-vuotiasta iloisesti pihalla kirmaavaa pikkulasta. Kaikki voitti ja oppi jotain.

Jos tuntuu ettei tässä tekstissä ollut päätä tahi häntää, ei se mitään, niin mustakin tuntuu. Eikä ollut tarkotus J.Jakea siis dissata, ja sori kun jouduit tarinan "sankariks" :) Olisin yhtähyvin voinut kirjoittaa itsestäni.

Meidän koiruli kanssa ei pienistä tuumaa, sellaseen pesismailan paksuseen puunkasvatustolppaan juos hirveetä kyytiä leikkiessään toisen elukan kanssa. Pölkky katkes ja koira jatkoi samaa vauhtia matkaansa, itte ois voinu vähän aikaa makailla se töyssyn jälkeen mutta koiruus ei tuumannu mitn.

Kyseessä Staffordshirenbullterrierin ja Bullmastiffin coctaili.

Jos ei kiinnosta miten selvitä tilanteesta ilman naarmuja, niin ole hyvä ja jatka vain järjetöntä käytöstä. Luulisi kiinnostavan, kun kerrotaan miten selviät, jos kerran pelottaa. Ihan sama, jos joku koittaisi neuvoa miten tiellä pysyy autolla ja sanoisit ettei kiinnosta, mutta ojaankaan ei saa ajaa.

Mieti nyt vähän Bandiitti. Ethän voi mitenkään vaatia, että kaikkia pitäisi kiinnostaa koirien käsittely. Eihän autollakaan ole pakko opetella ajamaan, jos ei omista autoa eikä aio ikinä sellaisella ajella.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia koirien kanssa, enkä ole koskaan pelännyt niitä.

Täytyy kuitenkin ymmärtää, että jotkut ihmiset pelkäävät koiria tai eivät vain pidä niistä. Ei voida olettaa, että kaikkia kiinnostaa alkaa tanssimaan vapaana juoksevan koiran pillin mukaan, kuten ehec jo aiemmin totesi. Lisäksi jotkut pikkulapset eivät edes välttämättä voi osata käsitellä koiraa oikein, jos ei ole kokemusta. On ihan luonnollista, että pikkulapsi pelästyy isoa koiraa. Jos koira reagoi siihen puremalla, on se vain ja ainoastaan koirankouluttajan (sekä koiran) vika, eikä ainakaan lapsen tai muun purrun ihmisen.

Tottahan se on, että jos tollanen tilanne tulee, niin se tulee niin yllättäen, ettei siinä kerkee mitenkään muistelemaan mitä jossain pakkiksella puhuttiin, että pitäs tehdä.

Eli sen mitä selkäytimestä siinä tilanteessa tulee on riitettävä.

Tod. näk. se on potkimista / lyömistä ja käsin tai jaloin koiran pitelemistä / irti repimistä

Itekkin olen miettinyt että antaisin vasenman kyynärvarren "syötiksi" jos vihainen hurtta hyökkaäisi ja sit oikealla kädellä lyöntiä kirsuun yms arkaan paikkaan. Koira on niin nopea, että johonkin se ne hampaansa tökkää jos on kerta aikeissa purra, niin parempi kyynärvarteen kuin esim päähän. Isompi koira kyllä saa varmaan pahaa jälkeä siihen kyynärvarteenkin. Jossain videon pätkässä oli kuvattu kun nais koirarankkurin käteen kävi pitbull kiinni.. se nainen yritti painaa koiran "huulia" sen ylähampaita vasten, jotta koiruus pästäisi irti. Melko avutonta oli naikkonen pitbullin otteessa. Joku naapurin setä tuli ja täräytti kepillä useasti koiraa ennenkuin se päästi irti. Naisella murtu kädestä molemmat kyynärvarren luut muistaakseni.
Eli enpä tiedä oisko mun dog self-defense sitä toimivampaa laatua, mut noin tekisin itse. Tietenkin kun olisi jotain terävää millä lyödä sen jälkeen kun koira käynyt käteen, niin parempi vaan:evil:

No mut kummiskin, toivottavasti ei käy koirat kimppuun. Oikein pidettynä ihmisen parhaita ystäviä!!!:thumbs:

yhden esimerkin antaisin. Meidän mäyräkoira (armoton tappaja!!!! hehe..) oli törkeän nopea ja fiksu ennakoimaan. sen harhautus oli mahdotonta. ihan sama mikä leikki/peli, niin se ennakoi minne lähden, mikä käsi liikkuu yms. jos isompi koira, agressiivinen, tuntee itsensä uhatuksi käy päälle ja omaa samat kyvyt niin hirveän helposti et sitä lyö kuonoon kun se on jo purrut käteen/väistänyt. ja ei sit mitään kommentteja et sä oot vaan liian hidas!!! heh..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ei kiinnosta miten selvitä tilanteesta ilman naarmuja, niin ole hyvä ja jatka vain järjetöntä käytöstä.

Bandiitin ja Eheckin kirjoitukset on :anssi: . Ihan sama kuin teitä vaadittaisiin opettelemaan joku järjetön asia mitä inhoatte ihan vain sen takia, että muut laiminlöy tehtävänsä.

Minkä takia mun pitäisi osata koirakuiskaajan taidot, jos hissukseen hipsin jalkakäytävän reunassa ja yritän olla itsekseni? Pitääkö mun koko ajan miettiä, että miten käyttäytyä etten vahingossakaan provosoi jonkun pikku buudelia? Fifillä kun on tunnetusti heikot hermot! :hyper:

Eikös koiran kuitenkin pitäisi elää ihmisten ehdoilla, eikä toisin päin? Liian monesti näkee, että koira on nostettu perheenjäseneksi ihmisten tasolle. IMHO, ei näin!

Mä lähden siitä, että koiranomistajat kouluttaa koiransa kunnolla ja pitää ne kiinni. Jos koira ei tottele ja käy ihmisen kimppuun, niin piikillä siitä pääsee. Ehkä omistaja oppii sen jälkeen kouluttamaan koiransa ja suojelemaan viattomia buudelin raivolta.

Niin ja topicin aiheeseen. Kuten polizeikin kuvassa teki, hyökkäyksen voisi torjua pistämällä käden eteen "syötiksi". Kun koira hyökkää ja yrittää tarrata siihen, väistö ja käsi pois alta. Välissä voi yrittää potkia buudelia tai kalauttaa klapilla, kuuluisalla fillarin lukolla tms.

koirat

Olen heiveröinen kaveri, joten minulla ei ole varaa leikkiä -> puukottaisin kimppuuni käyvän vapaana olevan koiran, tulisi sitten sanomista tai ei.

Kanniskelet sitten puukkoa mukana aina ihan varmuuden vuoksi vai? :piis:

Ei muuta kuin automaattihaulikko aina mukana, niin ei pääse koirat kiusaamaan (ellei nyt ihan puskista hyppää silmille).

Harva on tosin tuntenut tarvetta tällä, koska automaattihaulikot on melko harvinainen näky Suomen kaduilla :rolleyes:.

Bandiitin ja Eheckin kirjoitukset on :anssi:
Niin, en tiedä miten päin mun tekstit luit vai eikö vaan mun itseilmaisu toiminu sun kohalla, mutta miehän olin just samaa mieltä kuin sinäkin asiasta :)

Bandiitin ja Eheckin kirjoitukset on :anssi: . Ihan sama kuin teitä vaadittaisiin opettelemaan joku järjetön asia mitä inhoatte ihan vain sen takia, että muut laiminlöy tehtävänsä.

Niinpä. Sitä kun kaikessa rauhassa kadulla kävelee, niin miespuoliset käy joskus käpälöimään. Olenkin ajatellut, että turhaan olen opetellut käytöstä, joka estää uhkaavia tilanteita, kun voisin vaan puukottaa ja saman tien. Eipä tarvitse arpoa jälkikäteen... Poliisin moiset pitäisi hoitaa. Eivät hoida tehtäviään.

Ja liikennesäännöt. Hittoako minä niillä, kun en halua muiden kanssa olla missään tekemisissä. Mitä ne suojatiet ja valot minua koskee, jos joku käy tielle hyppimään niin yli vaan. Mitä niitä paskoja sääntöjä opettelemaan. Mulla on kiire.

:david:

Jos on halu aina vain päästä tappelemaan, niin mitä hittoa sitten kyselee, notta miten tilanteesta selviää vähin vammoin? Siitä vaan koittamaan sitten miten kivaa onkaan tapella. Samaa sakkia varmaan kun ne nakkiksella riehujat.:david: Mutta jos joskus omalle mussulle kävisi niin ikävästi, että esim. kompastuisin ja lapsonen kirmaisi pupun perään ja sattuisi vastakkain tälläisen kättä pidemmän kanssa heiluvan jänispöksyn kanssa niin varmasti kävisin puolestani myös vähän "taputtamassa" jälkikäteen.:evil: Koska sen tiedän tasan tarkkaan, että täyspäiset koirat ei tappomeiningillä päälle käy edes vähän provosoituina. Ja niitä on niistä irti vastaantulijoista yli 90% vähintään.

blaa blaa blaa

En voi käsittää miten jengi ei voi tajuta yksinkertaista asiaa. Tässähän on kyseessä ihan periaatteellinen juttu.

Tilanne:
-Kävelen kadulla
-Koira juoksee vapaana
-Koira hyökkää kimppuuni

Oikeutettu reaktioni:
-Suojellakseni itseäni yritän pysäyttää koiran maksimaalista väkivaltaa käyttämällä - tämä on minun oikeuteni

Minun EI tarvitse kävellä kaduilla koiran ehdoilla, EIKÄ minun tarvitse osata käsitellä koiria. EIKÄ minun edes tarvitse haluta osata edellämainittuja asioita.

Joka ylläolevan yksinkertaisen kirjoituksen kiistää, puhuu täyttä paskaa.

PS. Itse pidän koirista älyttömästi enkä ole koskaan tavannut uhkaavasti käyttäytyvää koiraa ja toivottavasti en koskaan tapaakaan

Tottakai koiran hyökkäys pitää pysäyttää. Mutta kannattaa miettiä sitä, että mistä sen koiran käytös johtuu. Jos minun kimppuun kävisi koira ja sen hyökkäyksestä selviäisin, niin en olisi vaatimassa sitä koiraa tilille. Vaan pistäisin sitä omistajaa turpaan. Se vika on nimittäin siinä päässä hihnaa, jossa kaveri kulkee kahdella jalalla.
ps. Siihen pysäytyskeinoon sen verran, että kannattaa osua kerralla kunnolla. Jos omistaa staffin, amstaffin, pittbullin jne. niin varmasti tietää, että niillä roduilla ei kipu paljon menoa haittaa. Homma vaan yltyy entisestään, kun osumia tulee.Voisin sanoa, että aika fakiiri saa olla, joka ottaa 20 kiloisen staffin johonkin kuristukseen, tai sellaiseen kylkiotteeseen. Ne koirat on pelkää lihasta ja puruvoima neliösenttiä kohden on aivan järjetön. Joka haluaa, voi tulla kokeilemaan :)

Irrallaan olevat koirat harvoin käy ihmisen päälle. Ennemmin kiertävät kaukaa, etteivät joudu kiinni. Enempi mua pelottaa se, että irtokoirat tulee mun koirienkanssa. Tässä yksi aamu naapurin tallinnalaiset sekarotuiset oli aamulenkillä ja yksi niistä juoksi rappukäytävään perään haukkuen. Onneksi häipy, kun karjaisin sille. Ne on aikaisemminkin tullu haastamaan riitaa tuossa pihalla.

Niinpä. Sitä kun kaikessa rauhassa kadulla kävelee, niin miespuoliset käy joskus käpälöimään. Olenkin ajatellut, että turhaan olen opetellut käytöstä, joka estää uhkaavia tilanteita, kun voisin vaan puukottaa ja saman tien.
Niin, mitä, oletko ottanut tehtäväksesi opetella miten käpelöivää miestä pitää mielistellä ja verbaalisesti rauhoitella että selviäisit tilanteesta pahoittamatta kenenkään mieltä? Ei helkkari. Anteeksi kun olen olemassa asenteella vain nin ei elämässä naarmuja tule, right? Itse antaisin naisena avaria ja/tai kenkää munille ja/tai huutaisin apua että oppisi kenties sekin kusipää jotain.

Ja liikennesäännöt. Hittoako minä niillä, kun en halua muiden kanssa olla missään tekemisissä. Mitä ne suojatiet ja valot minua koskee, jos joku käy tielle hyppimään niin yli vaan. Mitä niitä paskoja sääntöjä opettelemaan. Mulla on kiire.

:david:
:david: vaan sinne takasin loogisesta esimerkistä. Jos liikennesääntöjen opetteluun haluat tilannetta verrata, niin kuvittele että sulla ois vaikka 2 neliökilsan ranchi lapista jossa haluisit asua sieltä poistumatta. Sitten saisit olla opettelematta liikennesääntöjä ihan vapaasti. Siellä saat ajaa vaikka tien vasemmassa reunassa ja päin punasia jos siltä tuntuu, toisin kuin silloin kun sinä toopeilet tuolla helsingin keskustassa vastoin liikennesääntöjä.

Jos on halu aina vain päästä tappelemaan, niin mitä hittoa sitten kyselee, notta miten tilanteesta selviää vähin vammoin? Siitä vaan koittamaan sitten miten kivaa onkaan tapella. Samaa sakkia varmaan kun ne nakkiksella riehujat.:david:
Kyllä kyllä. Periaate, sanooko se sana sinulle mitään? Varmaan tällanen nätti ja alle 100-kiloinen kaveri selviäis linnareissustakin helpoiten ja vähimmillä naarmuilla ottamalla "elämänkumppanikseen" heti ensimmäisenä päivänä jonkun 150-kiloisen Igorin, mutta tekisinkö minä niin, hell no, turpaan ottasin ja tuntisin silti olevani enemmän oikeassa kuin tuolla helpommalla ja vähempi väkivaltaisella tiellä.

No tulipa jauhettua... mutta ymmärrätkö bandiitti että sillä jalankulkijalla/pyöräilijällä on oikeus liikkua vapaasti ilman että antaa irtokoiran häiritä?

Juu kaikilla pitäisi olla oikeus kulkea rauhassa. Ja olla kohtaamatta väkivaltatilanteita. Myös minulla. Ja koirillani, mikäli ne kaikista varotoimista huolimatta joutuvat yksikseen kohtaamaan jonkun ihmisen. Koirat tulee pitää kiinni. Se on selvä, niin omanikin aina ovat, ellei ole aidattua aluetta. Mutta aina voi tapahtua vahinkoja. Ja esim. meidän karjalaiset on aina metsästäessään vapaana. Voi nekin jonkun puukkojunkkarin kohdata.

Ei kuitenkaan todellakaan kuulosta hyvältä väkivaltatilanteilla pelottelu, uhkailu tai uhoaminen. Tästäkin threadista saa sen käsityksen, että puskat ovat pullollaan ihmisten kimppuun hinkuavia tappajakoiria. Suurin osa tämän maan koirista on kuitenkin ihmisiin sosiaalistuneita lemmikkejä, joista ei todellista vaaraa ole irrallakaan, paitsi ehkä riistalle ja toisille koirille. Kun nyt kuitenkin olen noin 20 vuotta kulkenut 356 päivää vuodesta ulkona yksin, koirien kanssa ja ilman, ja kohdannut useita irtokoiria, vain yhden ainoan kerran olen saanut pureman palkaksi siitä, että osaan toimia uhkaavissa tilanteissa oikein. Mikäli olisin sitäkin rottista alkanut epätoivon vimmalla hutkia ja potkia, näinkö oltaisiin kukaan hengissä? Nyt on vaan arvet muistona ja rottis siellä missä sen kuuluukin olla 4 ja 2 vuotiaiden (nyt kai jo vanhempien) halinallena. Onko siis kovin tyhmää koittaa pelkääville vääntää rautalangasta, miten he voisivat myös selvitä pelkällä säikähdyksellä? Tietysti jos selviäminen ei olekaan jutun juju, vaan tappeluun pääseminen, on ohjeistus todellakin :david: touhua.

Ja kyllä. Väkivaltaan koiraa vastaan olisin valmis, mikäli se esim. kävisi omieni kimppuun tai lasten. Muut tapaukset ovat lähinnä utopistisia. Kyllä aikuisen tulee omata tilannetajua ja itsehillintää.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom