Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Toiset ostavat koiran, koska haluavat leikki + elämänkumppanin. Erikseen sitten ne, jotka ostavat koiran ollakseen "lauman johtajia".

Koiran kanssahan ei voi leikkiä mitenkään muuten kuin painimalla? Eihän.
Kyse lienee lähinnä auktoriteetin pitämisestä, ei niinkään johtajuuden tunteen saamisesta.

Voihan näistä asioista puhella lämpimikseen ja leikitellä mielikuvituksella, mutta minkäänlaista tekemistä todellisuuden kanssa niillä ei ole. Koirat eivät ole kenellekään minkäänlainen noteerattava uhka.

Näille arjen sankareille jotka kantavat kadulla veitsiä ja muita aseita, en voi sanoa muuta kuin että hankkikaa nyt oikeasti elämä. Jos vanhemmat ovat hakanneet tai kätilöt tiputtaneet päälleen, niin ei silti mikään lopullinen tuomio ole.

Toiset ostavat koiran, koska haluavat leikki + elämänkumppanin. Erikseen sitten ne, jotka ostavat koiran ollakseen "lauman johtajia".

No voi hyvä jumala sentään! Meille kaikki koirat on olleet nimenomaan perheenjäseniä, mutta silti olen sitä mieltä että ihminen on se lauman johtaja ja koira laumassa alimpana. Ja kun sen selkeästi ja johdonmukaisesti käytännön toiminnassa osoittaa koiralle pennusta saakka, ei minkäänlaisia johtajuuskiistoja tai käytösongelmia synny.

Kyllä meilläkin koirien kanssa leikitään päivittäin ja harrastetaan rodulle tyypillistä lajia, josta koiratkin nauttivat. Mutta koska tämä ei ole koirankoulutus-threadi, lopetan jutun tähän.

No voi hyvä jumala sentään! Meille kaikki koirat on olleet nimenomaan perheenjäseniä, mutta silti olen sitä mieltä että ihminen on se lauman johtaja ja koira laumassa alimpana. Ja kun sen selkeästi ja johdonmukaisesti käytännön toiminnassa osoittaa koiralle pennusta saakka, ei minkäänlaisia johtajuuskiistoja tai käytösongelmia synny.

Kyllä meilläkin koirien kanssa leikitään päivittäin ja harrastetaan rodulle tyypillistä lajia, josta koiratkin nauttivat. Mutta koska tämä ei ole koirankoulutus-threadi, lopetan jutun tähän.

Eli säkään et ikinä suostuisi leikillä painimaan sun koiras kanssa koska oot "johtaja" ? :david:

Voihan näistä asioista puhella lämpimikseen ja leikitellä mielikuvituksella, mutta minkäänlaista tekemistä todellisuuden kanssa niillä ei ole. Koirat eivät ole kenellekään minkäänlainen noteerattava uhka.

Näille arjen sankareille jotka kantavat kadulla veitsiä ja muita aseita, en voi sanoa muuta kuin että hankkikaa nyt oikeasti elämä. Jos vanhemmat ovat hakanneet tai kätilöt tiputtaneet päälleen, niin ei silti mikään lopullinen tuomio ole.

:worship:

Just näin. Kyllä aikuisella pitää olla hermojen hallinta kunnossa ja riittävästi boltseja. Jos ei ole, hanki ne.

Itsellä oli mukava ensikohtaaminen kahden naapurin koiran kanssa viime viikonloppuna. Niin, sanotaan nyt tähän alkuun että olen koiraihminen, omistan kolme koiraa itse ja olen asunut 90% koko iästäni koiran/koirien kanssa, ja ymmärrän täysin jos joku pelkää koiria tai ei ymmärrä niiden käytöstä. Itseasiassa suurin osa koiraihmisistä on aika aaseja kun eivät ymmärrä että kaikki eivät tosiaankaan osaa lukea koiran ajatuksia eivätkä osaa käyttäytyä ns. eläinten ehdoilla ja se on ihan ok.

Niin asiaan; olin kaverin kanssa pihalla yhdentoista aikaan yöllä kun naapurustossa asuvaa kaksi saksanpaimenkoiraa tulivat meidän pihaan, olivat ilmeisesti karanneet naapurilta parinsadan metrin päästä. Alkoivat kuseskella pitkin puskia jolloin aloin huutamaan niille suomalaisia voimasanoja siinä toivossa että painuisivat takaisin sinne mistä ovat tulleet. Kumpikin koira lähti samantien karkuun, hölkkäsivät säikähdyksissä 20 metriä kunnes yhtäkkiä pysähtyivät, kääntyivät ja alkoivat murisemaan sekä tulemaan kohti. Nappasin kuistilla olevan metalliputken jota aloin heiluttelemaan mahtipontisesti ja huusin koirille tappouhkauksia kun ei nyt muutakaan tullut mieleen. Koirat lähti veke ja itse mietin jälkikäteen että olisipa ollut tosi kiva kun kaksi täysikasvuista saksanpaimenkoiraa olisi ollut kädessä ja kurkussa kiinni, ei tossa ois ollu mitään jakoja.

Ja ennen kuin joku koiraihminen taas sanoo että olisit ottanut ne kiinni ja soittanut omistajalle ettei ne jää auton alle ja mussun mussun... no en perkele ota vierasta koiraa kiinni vaikka se ois perkele puudeli. Sitä ei ikinä tiedä millä tavoin koiraa on kohdeltu ja itse en kaipaa yhtään lisää arpia ihooni :)

Eipä mulla muuta lisättävää tähän ollut, kunhan vaan höpisen.

Niin asiaan; olin kaverin kanssa pihalla yhdentoista aikaan yöllä kun naapurustossa asuvaa kaksi saksanpaimenkoiraa tulivat meidän pihaan, olivat ilmeisesti karanneet naapurilta parinsadan metrin päästä. Alkoivat kuseskella pitkin puskia jolloin aloin huutamaan niille suomalaisia voimasanoja siinä toivossa että painuisivat takaisin sinne mistä ovat tulleet. Kumpikin koira lähti samantien karkuun, hölkkäsivät säikähdyksissä 20 metriä kunnes yhtäkkiä pysähtyivät, kääntyivät ja alkoivat murisemaan sekä tulemaan kohti. Nappasin kuistilla olevan metalliputken jota aloin heiluttelemaan mahtipontisesti ja huusin koirille tappouhkauksia kun ei nyt muutakaan tullut mieleen. Koirat lähti veke ja itse mietin jälkikäteen että olisipa ollut tosi kiva kun kaksi täysikasvuista saksanpaimenkoiraa olisi ollut kädessä ja kurkussa kiinni, ei tossa ois ollu mitään jakoja.

Haha.. Osaan kuvitella tilanteen. Itse asiassa osaan kuvitella kooma:n sanovan "Hauskoja Videoita"(tms) ketjussa "Hei! Toihan oon mä"

En ole koiraihminen enkä tiiä niistä mitään jne. mutta uskon, että metalliputkella saa pari saksanpaimenkoiraa teholle kunhan vaa tarpeeks yrittää ja löytyy sen verran pelisilmää.

En ole koiraihminen enkä tiiä niistä mitään jne. mutta uskon, että metalliputkella saa pari saksanpaimenkoiraa teholle kunhan vaa tarpeeks yrittää ja löytyy sen verran pelisilmää.

En minäkään, mutta voipi olla että ei ainakaan suojelukoulutettuja saa, eikä välttämättä ihan vaistonsa varassa toimiviakaan. Ei ne varmaan paikallaan hakkaamistaan odota...

En minäkään, mutta voipi olla että ei ainakaan suojelukoulutettuja saa, eikä välttämättä ihan vaistonsa varassa toimiviakaan. Ei ne varmaan paikallaan hakkaamistaan odota...

Aina ollut pieni koirakammo noita isompia ja vaarallisempia kohtaan. Jos kerran metalliputkellakaan ei voi koiraa vastaan puolustautua, niin sehän antaa vaa lisää aihetta pelkoon.

[provo]Tappajakoirat pitäisi olla pelkästään poliisia, sotilaspoliisia ja koiratappeluita varten. Jos aiheesta joskus tehdään äänestys, niin äänestän jokaisen koiran teurastamista.[/provo]

Se 50% joka ostaa tappajakoiran sen takia, koska se on tappajakoira, eikä osaa kasvattaa sitä oikein, pilaa loppujen maineen, ei voi mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri suurella vaivalla kouluttanut Pupen ajamaan tuhmat pollarit pois ja noin kaltoin Puppea kohdellaan...
***murinaa ja huokaus***

Tuohon ihan ensimmäiseen viestiin voisin sanoa että,älä koskaan näytä että pelkäät murisi vaikka takaisin ja huuda perkelettä niin lujaa kuin lähtee.Koirahan pyrkii hyökätessään periaatteessa alistamaan kohteen,susilaumassakin alempiarvoinen koira käy makuulle kun tietää että ei pärjää lauman johtajalle.Vaihtoehtojahan on monia jos tuo perkeleen ärjyminen ei toimi,löytyy myös karkuun juoksua,kiipeämistä jonnekin korkealla,turpaanvetoa yms...
Se on myös totta että se kuono on koiralle arin paikka että eiköhän siihen muutama avokämmenellä annettu osuma tepsi. Mutta itse en kyllä heti koiraa löisi.

Kun koira on ihan oikeasti raivoissaan, siinä EI AUTA huutamiset, läpsimiset, lyömiset, potkimiset, vesisuihkut, kaasut ( Esim. CS ei tee koiralle mitään ja OC:kin plokkaa näkökyvyn, ei hajuaistia = meno jatkuu ja kovenee ). Edellämainitut keinot vain eskaloivat tilannetta, koska harva meistä osaa/ehtii/pystyy antamaan eläimelle riittävän kovaa tälliä.

Kenttäoloissa ja pikatilanteessa antaisin ohjeeksi ottaa eläintä pillistä kiinni ja hapettaa huolella, näin olen taltuttanut jopa 85 kiloisen todella kiivaan sekarotuisen. Onneksi näitä tilanteita tulee harvoin vastaan, ennakointi ja "koiran lukutaito" auttavat yleensä.

kannattaa syöttää takki koiralle jos on. sit niska lenkki ja pidät sitä niin kauan niska lenkissä kun se on täysin veltto. kokeiltu on saksan paimenkoiralla.

joo oli hienot belkian paimen koira kuvat .itellä oli tervuer belggari.ja sit isolle stafille ei pärjää millään muulla kuin asella.

Ikinä en ole koiria pelännyt vaikka vihaistenkin koirien kanssa olen tekemisissä ollut.
Tosin pienestä asti olen koirien kanssa tekmisissä ollut ja kolmas koira on menossa.
Doberman ja Berhardilainen on ollut ja American Bulldog on nyt.
Erittäin pieni todennäköisyys on että koira hyökkää ainakin jos et itse sitä houkuta hyökkäämään.
Tosiaan juokseminen on viimeinen virhe.
Paras on yrittää olla mahdollisimman rauhallinen ja puhua koiralle lempeästi.
Kyykkyyn menokin auttaa koska koira pitää isompaa hahmoa aina uhkaavampana.

Jos sellainen ihme tapahtuisi että koira hyökkäisi kimppuun niin ainakin jos koira on vahva niin voin luvata että juuri kukaane ei mitään helvetin tekniikoita siinä tilanteessa osaa tehdä vaan toimii paniikin tai vaiston/tilanteen varassa ja lopputulosta ei tiedä kukaan.

Pitäkää hyvinä niitä koirianne ja miettikää kahdesti ennenkuin koiran hankitte.

Kaveri oli tossa helsingissä saanut yhtäkkiä sussarin kimppuunsa. Oli ilmeisesti kaatunu sen kanssa maahan ja koira oli purrut siltä nenänpään irti melkein, se roikku siinä sivulla sitten.

Se yritti myös kurkulle mennä mutta kaveri sai käden väliin siihen. Loppujen lopuksi oli kuulemma vääntäny koiralta niskat nurin, en tiedä tarkemmin miten.

Tässä kyllä on syytä epäillä että se on usutettu sen kaverin kimppuun, varsinkin teoriaa tukee se että hänellä oli ollu nakkikioskilla jotain sanaharkkaa jonkun kaverin kanssa joka oli tulistuneena lähtenyt sitten pois, ja ilmeisesti hakenut koiran avuksi.

Kaveri oli tossa helsingissä saanut yhtäkkiä sussarin kimppuunsa. Oli ilmeisesti kaatunu sen kanssa maahan ja koira oli purrut siltä nenänpään irti melkein, se roikku siinä sivulla sitten.

Se yritti myös kurkulle mennä mutta kaveri sai käden väliin siihen. Loppujen lopuksi oli kuulemma vääntäny koiralta niskat nurin, en tiedä tarkemmin miten.

Tässä kyllä on syytä epäillä että se on usutettu sen kaverin kimppuun, varsinkin teoriaa tukee se että hänellä oli ollu nakkikioskilla jotain sanaharkkaa jonkun kaverin kanssa joka oli tulistuneena lähtenyt sitten pois, ja ilmeisesti hakenut koiran avuksi.

Tai sitten kaverisi heitti hyvää legendaa.
Voihan tuo kyllä olla että joku kännissä koiransa usuttanut kimppuun...voi vittu mikä omistaja jos tuo noin on.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom