Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Kokemusta ei ole, mutta jos selkään pääsee niin RNC varmaan toimii koirallekin... :D

kaasut ( Esim. CS ei tee koiralle mitään ja OC:kin plokkaa näkökyvyn, ei hajuaistia = meno jatkuu ja kovenee ). Edellämainitut keinot vain eskaloivat tilannetta, koska harva meistä osaa/ehtii/pystyy antamaan eläimelle riittävän kovaa tälliä.

Kyllä sekin on nähty käytännössä, että OC:n sopivan annostelun jälkeen koiraa ei kiinnosta enää tulla päälle. Toisiin toimii, toisiin ei.

Kaveri oli tossa helsingissä saanut yhtäkkiä sussarin kimppuunsa. Oli ilmeisesti kaatunu sen kanssa maahan ja koira oli purrut siltä nenänpään irti melkein, se roikku siinä sivulla sitten.

Se yritti myös kurkulle mennä mutta kaveri sai käden väliin siihen. Loppujen lopuksi oli kuulemma vääntäny koiralta niskat nurin, en tiedä tarkemmin miten.

Tässä kyllä on syytä epäillä että se on usutettu sen kaverin kimppuun, varsinkin teoriaa tukee se että hänellä oli ollu nakkikioskilla jotain sanaharkkaa jonkun kaverin kanssa joka oli tulistuneena lähtenyt sitten pois, ja ilmeisesti hakenut koiran avuksi.
Perinteinen reilu meininki. Snagariharkan jälkeen haetaan:
A. Autolastillinen kavereita
B. Mutka, puukko tai pesari kotoa
C. Nykyään myös koira?

näinköhän tolla sun kaverilla oli hirvee hiki kun se heräs tosta unesta.
niin hirveetä paskatarinaa ,ettei voi olla totta!

virhe1) helsingin snagareilla on monesti muitakin kuin 1 ihminen kerrallaan, mikäli tälläinen välikohtaus tapahtuu,joku siitä varmaan ilmoittaa. ei ole ilmoittanut.

virhe2) jos jurrinen ystäväsi on vääntänyt koiralta niskat nurin koiran purtua siltä nenän irti,seuraavaksi hän varmaan lens kotiin? mielelläni maksan satalappusen sille joka ottaa puruhommissa olevan sakemannin lennosta kiinni JA saa siitä niskaotteen JA ei saa osumaa.

virhe3) kukaan ei tehny juttua ketään vastaan? asia oli siis siinä ,ei siis tapetun koiran omistaja,eikä nenätön mies.kevyitä ninjoja.:david:

No niin. Jaksoin lukea sivulle 14 asti, nyt koitan tiivistää asian:

1) Koirat eivät käy ihmisten kimppuun tai jos käyvät niin se ei ole koiran vika tai jos on niin niin koira on mielenvikainen.

2) Kaverin eno oli kerran jossain ollu niin joku 150kg terrieri oli hyökänny ja purru silt kaulavaltimon auki mut tää oli työntäny toisen peukalon koiran silmään ja toisen takaulostuloon niin koira oli samantien kuollu, mut se tyyppi heitti sen nopee ojaa ennenku se räjähti.

3) Koiran hyökätessä ei pidä juosta pakoon tai lyödä tai potkia koiraa tai puukottaa tai ampua koska koira voi käydä kimppuusi tai vahingoittua.

Näinkö?
Meiän pullero kuoli keväällä kasvaimeen (ei esim. kaasuihin tai ydinhyökkäykseen).

No niin. Jaksoin lukea sivulle 14 asti, nyt koitan tiivistää asian:

1) Koirat eivät käy ihmisten kimppuun tai jos käyvät niin se ei ole koiran vika tai jos on niin niin koira on mielenvikainen.

2) Kaverin eno oli kerran jossain ollu niin joku 150kg terrieri oli hyökänny ja purru silt kaulavaltimon auki mut tää oli työntäny toisen peukalon koiran silmään ja toisen takaulostuloon niin koira oli samantien kuollu, mut se tyyppi heitti sen nopee ojaa ennenku se räjähti.

3) Koiran hyökätessä ei pidä juosta pakoon tai lyödä tai potkia koiraa tai puukottaa tai ampua koska koira voi käydä kimppuusi tai vahingoittua.

Näinkö?
Meiän pullero kuoli keväällä kasvaimeen (ei esim. kaasuihin tai ydinhyökkäykseen).

1.kohdan jälkeen ajattelin että - Älä nyt helvetti sinäkin missaa pointtia...Onneksi maltoin loppuun ja löysin sarkasmin!

Joo onko kellää nyt mitään toimivaa vinkkiä koiraa vastaan muuta kun "potki sitä" tai "sano ei"?

voi hyvää päivää taas näitä pakkiksen laatuketjuja..noh pakko kommentoida kun jonkinsortin kokemusta löytyy.suoritan juuri velvollisuuttani Kainuun Prikaatin sotakoiraosastolla ja voitte vain kuvitella mitenkä kouluttettu aikuinen saksanpaimenkoirauros reagoi ohjaajan vaihdokseen kun uusi tuntematon tyyppi ottaa koiran haltuunsa ja ottaa "isännän" roolin. ensimmäiset kohtaamiset meni kieltämättä hieman painiksi ja koira vittuili päin naamaa.noh skapparit antoi sellaset ohjeet että mikäli koira meinaa ottaa valtaa niin kylmästi vain selälleen tiukkaan pakettiin eikä päästetä koiraa pois siitä vasta kuin täysin alistunut.tämä toimi ja nyt olen ainoa henkilö jota koira kuuntelee.Älä siis pieksä koiraa.saat varmasti vain hurjistuneemman hauvelin päälles..
Kuten esille on tullut tässä ketjussa ei koira käy syyttä päälle ellei ole mielenvikainen. Ja mikäli terve koira käyttäytyy uhkaavasti se kyllä antaa vastustajalleen tilaisuuden perääntyä.Koira saattaa myös haastaa ihmistä muristen jne mutta mikäli koira käyttäytyy uhkaavasti ÄLÄ KATSO KOIRAA SILMIIN! se on nimittäin merkki että haaste on otettu vastaan ;)

ja siihen miten koiran saa nuijittua hengettömäks niin en ota mitään kantaa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuten esille on tullut tässä ketjussa ei koira käy syyttä päälle ellei ole mielenvikainen

Tätä en oikein ymmärrä... Siis tekeekö tuo oletus koirasta jotenkin turvallisemman olennon? Jos koira käy kimppuun ja vaikka tappaa jonkun lapsen, niin paljonko kiinnostaa tieto siitä, oliko tämä koira mielenvikainen vai ei?

Ja sitä paitsi, eiköhän tuo mielenvikaisuusjuttu päde ihmiseenkin... Ainakin minun mielestä kukaan täysjärkinen ihminen ei hakkaa/tapa toista ihmistä.

Ja sitä paitsi, eiköhän tuo mielenvikaisuusjuttu päde ihmiseenkin... Ainakin minun mielestä kukaan täysjärkinen ihminen ei hakkaa/tapa toista ihmistä.

No toi nyt on vähän tulkinnanalanen juttu. Selväjärkinen ihminen ei pahoinpitele ketään ilman todella hyvää syytä. Mutta jos joku uhkaa esim. sun tyttöystävää väkivalalla ni ennaltaehkäsevänä voi kyllä jo käyttää lievää väkivaltaa, ja luultavasti se henkilö ei jätä sitä siihen, jonka jälkeen tilanne eskaloituu. Idiooteilla kun on tapana jatkaa tilanteita loppuun asti. Eivät oikeen tahdo ymmärtää missään välissä että ei välttämättä ole mitään mahdollisuuksia pärjätä.

Tällainen sitten nostettu, ja lukeakin piti.

Sen sijaan että joudutaan miettimään miten puolustautua/puolustaa isoa koiraa vastaan pitäisi kysyä miksi asutuilla alueilla saa edes pitää sellaista kotieläintä jota vastaan pitäisi osata puolustautua.

Koiraihmisten vertaminen jehoviin oli aika hyvin sanottu. Suu vaahdossa linkitetään videoita ja hehkutetaan kivunsietoa ja luodinkestävyyttä. Ja sitten ne muut ovat kamalan huonoja ihmisiä kun koiria pelkäävät ja inhoavat.

Moderoinnin uhalla ilmaisen mielipiteeni joka vahvistuu sitä mukaa kun ikää karttuu: koirat ja koiraihmiset ovat yhtä yksinkertaista porukkaa. Selitellään eläimen käyttäytymistä ja vaaditaan toisten mukautumista siihen. Vitut. Isot, ihmisen vahingoittamiseen kykenevät koirat laittomiksi, siihen loppuu koirien hyökkäykset ja tämä keskustelu. Hyötykoirille sähköpanta ja kuonokoppa aina ihmisten ilmoilla. Ongelma ratkaistu. Kultainen noutaja hyökkää useimmiten, olen kuullut (en tiedä onko fakta). Kielletään. Pitbull tai mastiffi pystyy tappamaan? Kielletään. Kuka niitä jää kaipaamaan? Muuttakoon sitten salliviin maihin, vaikka Afrikkaan. Ja ottakoon vaikka hyeenan pihalleen peuhaamaan.

Hyvää uutta vuotta!

Kultainen noutaja hyökkää useimmiten, olen kuullut (en tiedä onko fakta). Kielletään.
Joo, kultaiset noutajat on raivohulluja petoja... :hyper:
Kai toi oli kieli poskessa heitetty, olihan?

Koiraihmisten vertaminen jehoviin oli aika hyvin sanottu. Suu vaahdossa linkitetään videoita ja hehkutetaan kivunsietoa ja luodinkestävyyttä. Ja sitten ne muut ovat kamalan huonoja ihmisiä kun koiria pelkäävät ja inhoavat.
Mikä on "koiraihminen"? Itsekin olen koiran hankintaa pitkään miettinyt, mutta jos siihen päädyn, en oikein usko että häntä tai hampaat alkaa heti kasvaa.

Joo, kultaiset noutajat on raivohulluja petoja... :hyper:
Kai toi oli kieli poskessa heitetty, olihan?

Tuskinpa vain ihan pelkkää puppua, vaikkakaan eihän mikään rotu ole raivohullu. Ei mitään rotua kannata yleistää. Mutta purematilastojen kärjessä komeilee eniten tuollaisia "kilttejä seurakoiria", joilla se hermorakenne ei välttämättä ole kaikkein vahvin.

Tuskinpa vain ihan pelkkää puppua, vaikkakaan eihän mikään rotu ole raivohullu. Ei mitään rotua kannata yleistää. Mutta purematilastojen kärjessä komeilee eniten tuollaisia "kilttejä seurakoiria", joilla se hermorakenne ei välttämättä ole kaikkein vahvin.

Tätähän ajoin takaa. Jäänyt jostain mieleen että kultainen noutaja puree yms eniten. Vahvistamaton muistikuva siis.

Okei. Voihan tuo jollain tapaa tietty pitää paikkansakin, etenkin jos purematapauksia ei ole tilastossa suhteutettu koirien määrään. Olisi hauska nähdä tilasto johon nuo muistikuvat perustuvat.

Ja tilastojen taakse luonnollisesti kätkeytyy kaikenlaista, esim. mitkä tapaukset ilmoitetaan ja tilastoidaan puremiksi. Kultaisia noutajia on luultavasti paljon lapsiperheissä, ja pienet näykkäisytkin ehkä helpommin päätyvät purematilastoihin jos lapsi on kyseessä... Jne.

En omista kultaista noutajaa enkä aio sellaista hankkiakaan joten sen puolustelemiseen ei ole erityistä tarvetta. Mtta hiukan vaikea on sulattaa tuota väitettä, vaikka kaikki on tietysti mahdollista.

Löysin joitain tilastoja purematapauksista USA:ssa, raportoin sitten kun olen ehtinyt tutustua niihin tarkemmin ja tehnyt tarvittavat ajot. :D

Siskolla on pilalle hakattu 2-vuotias susikoira, joka yrittää joka helvetin kerta kun ihmisen näkee, hyökätä päälle. Rakki oli hihnassa, kun menin ohi, sisko alkoi varottamaan mua että älä vaan katso sitä koiraa päin, äläkä vaan provosoi mitenkään liikkeilläsi sitä tai se heti käy päälle. Mua vituttaa että koira on se joka määrää, vittu ihminen määrää ja koira on koira. No yritti se rakki tulla heti kimppuun kun meinasin ohi kävellä. Kauhee murina ja irvistely.

Sitten se puolustelee että suojelukoira käyttäytyy aina noin, se on sille luonteen omaista, se suojelee omistajaansa. Kyllä mä vittu sanon että haulikkoa se koira tarvii eikä mitään muuta. Ei suojelukoira käy ihmisten päälle aina kun tilaisuus siihen on, kyllä se on paskapuhetta sellainen. Jos aikuinen koira puree ihmistä, hulluuttaan, silloin koira ei ymmärrä mikä sen tehtävä on ja sille kuuluu välittömästi antaa haulikkoa. Koirien ei kuulu purra ihmisiä saatana.

Jos mua jonkun ulkopuolisen ihmisen koira puree niin melko varmasti pikaistuksissani haen aseen ja ammun koiran. Vaikka joutuisin minkälaiseen kuseen tahansa. Kyllä se niin paljon vituttaa.

Loppuun pieni kevennys;

Tutuntuttua puri kobra, siis käärme ( kasvattaa käärmeitä ) ja mies paineli ensiapuun pää kolmantena jalkana. Siinä ei kauhean pitkää aikaa ole saada vasta-ainetta ennenkuin alkaa heikottaa. Ensiavussa se sano että nyt on kiire, mua puri kobra 15min sitten. Täti sano että käy istumaan, teitä huudetaan nimellä. Se oli istuskellu aikansa se ajattelin että jumalauta, nyt on pakko saada hoitoa ja meni huutamaan että mikä vittu kestää, mua on purru juuri KOBRA! Akka meni valkoiseksi ja pahoitteli kuulleensa että.....koira....

Viimeksi muokattu:
Tätähän ajoin takaa. Jäänyt jostain mieleen että kultainen noutaja puree yms eniten. Vahvistamaton muistikuva siis.

Jokainen voi lähteen luotettavuutta arvioida itse, mutta seuraavasta linkistä pitäisi löytyä tilastoja liittyen purematapauksiin USA:ssa ja Kanadassa 1982-2006.

Dog attack deaths and maimings (PDF)

Kultaisella noutajalla purematapauksia 6. Saksanpaimenkoiralla 63. Rottweilerilla 409. Pit bull terrierillä 1110.

Mitähän näistä luvuista voisi päätellä? Vahvistavatko ne sitä oletusta että "kultainen noutaja puree eniten"?

Jokainen voi lähteen luotettavuutta arvioida itse, mutta seuraavasta linkistä pitäisi löytyä tilastoja liittyen purematapauksiin USA:ssa ja Kanadassa 1982-2006.

Dog attack deaths and maimings (PDF)

Kultaisella noutajalla purematapauksia 6. Saksanpaimenkoiralla 63. Rottweilerilla 409. Pit bull terrierillä 1110.

Mitähän näistä luvuista voisi päätellä? Vahvistavatko ne sitä oletusta että "kultainen noutaja puree eniten"?

Koira kuin koira voi purra, ne on eläimiä. Tietenkin PBT:n korkeat luvut kertovat jotain mutta moniko purema on jäänyt tilastoimatta ja moniko "näykkäisy" on tilastoitu? (Juu en jaksanut lukea ko. artikkelia)

Omassa perheessä 2 lasta ja kaks pientä terrieriä. Mitään ei ole sattunut kun saatu jopa kettuterrieri nartulle kerrottua että lapset on se yläpuolella. Mutta
joka kerta kun vieraita lapsia on paikalla olen pitänyt huolen jos koira näyttää käytöksellään että sai lasten huomiosta tarpeekseen olen sille "turvapaikan" järjestänyt (sama myös omien lapsien kohdalla tosin niillekkin kerrotaan että nyt koiralle riittää).

Koiralle jokainen uusi ihminen, lapsi tai aikuinen on uusi tuttavuus, ei se koira tajua että alkaakohan tuo mokoma rapsuttamaan vai mitä se noita ulokkeita heiluttelee. Vaikka se oma koira ei perheenjäsenille l. laumalleen mitään tekkään ei se välttämättä suhtaudu omistajilleen tuttuihin mutta itselleen vieraisiin ihmisiin samalla tavalla.

Tais tulla vanhan kertausta mutta olihan tuossa monta sivua jo luettuna :confused: tämäki nyt sitte meni munilleen ku enhän minä maininnu mittään hyökkäävistä, irrallaan olevista koirista. Pistäkää polvi terävästi eteen ku se koira hyökkää, niin monta kertaa että elukan leuka/rintalasta hajoaa tai joku sen hoitaa muualle.:anssi:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom