Koiraa vastaan kamppaileminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Eniten minua - anteeksi vaan - huolettaa jokapäiväisessä koiranpidossa nuoretparit, joiden pitää saada heti joku rotikka, tanskandoggi, bulli, jne, jne, kun ollaan muutettu yhteen. Sitten on opiskelut, työt, muut harrastukset, viikonloppumenot. Ei keretä olla oikeasti kunnolla koiran kanssa, ja jos keretäänkin alkuun koira on tärkeintä, mitä elämässä on ja kun ensimmäinen lapsi syntyy, koiralle kuula kalloon, koska eihän sitä koiraa voi pitää, kun sehän voi olla vaikka "luonnevikainen" ja tappaa vauvan. TAi siitä nyt vaan on ylipäätään vaivaa. Näitä "koira"ihmisiä näkee katukuvassa JOKA päivä.

Koirat on mukavia, mutta sitoo ihmisen keskimäärin ympärilleen 10 - 14 vuodeksi. Minusta on TÄYSIN perusteetonta, kun koiria lopetetaan jatkuvasti, "kun elämäntilanne muuttuu". Paskat. Olisi voinut miettiä elämäänsä koiran ottaessa.

Anteeksi, nimim. Koirien vaikutuspiirissä vuodesta -85 niin kotona, kuin töissä.

Sen koira ei tarvitse olla edes rottweilweri, eniten meilläpäin näkee näitä tällaisia pareja saksanpaimenkoirien kanssa.. Mikään ei aiheuta päänsärkyä niin tehokkaasti kun se että olet itse lenkillä kolmen ison koiran kanssa ja kohti tulee saksanpaimenkoira uros helvetisti rähisten ja perässä tulee fleksi vinkuen nuori tyttä tai poika. Joka kerta hirvittää se että ne ei saa sitä pysähtymään ennenkun se on poikien iholla kiinni.

Mä voin kyllä antaa toisenlaisen esimerkin tuosta ekan koiran ottamisesta, olen kasvanut kolmen rotikan kanssa, ensimmäinen oma koirani, jonka otin on huostaanotettu bullmastiffi uros. Narkomaani pariskunnalla ollut koira, koulutettu nyrkillä. Ja valehtelematta maailman helpoin koira kun oppi luottamaan. Oikeasti.
Nuorempi koira on dogo argentino uros sekin, vajaa kaksi vuotias. Pojat on kun yö ja päivä, siinä missä bullmastiffia ei jaksa kiinnostaa muille reuhaaminen, niin dogolle ei tarvitse kun murahtaa vieraan koiran niin päälle ollaan menossa.
Asunnosta dogo on tarkka, vierailla/tuntemattomilla ei ole yksin asiaa asuntoon, lähdöt tulee jo ovella.

Lisäksi meillä vaikuttaa satunnaisesti amerikan pitbullterrieri narttu, joka on osaomistuksessa minulla ja ystävälläni (asuu ystäväni luona).

Silloin kun narttu on meillä hoidossa niin kaikki kolme kulkevat lenkillä yhtäaikaa mukana. Väliin oikein naurattaa katsoa ihmisten ilmeitä kun koirien perässä tulen minä. Joskus on kysytty että miten mä saan ne kaikki pysymään hanskassa kun ohitetaan toisia koiria. :D Se on ihan koulutus kysymys.

Mitä tulee noihin karhun tappamisiin paljain käsin, niin voi aika heikkoa olla :D Perkeleen vahva ja vikkelä otus vaikka iso onkin. Eikä varmasti hievahdakaan vaikka vähän isompi äijä mättäisi nyrkillä päähän.

Olikos se juuri tänävuonna, kun nalle oli höökinyt sen lenkkeilijätytön kimppuun ja purrut johonkin lonkkaan. Tyttö oli potkassu kuonoon minkä jaloista lähtee ja karhu oli paennut metsään.
Että ei sitä karhua välttis tappaa tarvitte, jotta se antaisi periksi ja lähtis kotiinsa.

edit. tarkistin asian ja wikipedia sanoi näin "Toukokuussa 2006 karhu hyökkäsi lenkillä olleen naisen kimppuun Hankasalmella. Karhu raateli lenkkeilijän jalkaa, mutta pakeni naisen potkaistua sitä kuonoon"

Omassa perheessä kissakin määrää koiraa :D
Meillä sama homma. Ronja on vähän sellanen kiltti rassukka (labbis). Pelkää myös vähän pimeää ja ei tahdo mennä kovin kauas metsässä ihmisistä :D

Olikos se juuri tänävuonna, kun nalle oli höökinyt sen lenkkeilijätytön kimppuun ja purrut johonkin lonkkaan. Tyttö oli potkassu kuonoon minkä jaloista lähtee ja karhu oli paennut metsään.
Että ei sitä karhua välttis tappaa tarvitte, jotta se antaisi periksi ja lähtis kotiinsa.

edit. tarkistin asian ja wikipedia sanoi näin "Toukokuussa 2006 karhu hyökkäsi lenkillä olleen naisen kimppuun Hankasalmella. Karhu raateli lenkkeilijän jalkaa, mutta pakeni naisen potkaistua sitä kuonoon"

Joo näin se homma meni. Itsekin muistan tapauksen, ja radiossa (muistaakseni) joku asiantuntia sano, että todella harvinainen tapaus, kun karhu lähtee pakoon yleensä kuulemma karhu vaan villiintyy raatelemaan ihmistä kun se pistää hanttiin.

Muuten tämän ketjun aihe on aika kaukaahaettua. Eiköhän Pe-La iltaisin turpaansasaannin mahdollisuus ole 100 kertaa suurempi, kuin se, että koira hyökkäisi OIKEASTI kimppuun. Se, että joku koira on joskus hyppinyt vierasta vasten tai jopa hivenen näykkinyt, ei tee vielä siitä mitään kimppuunkäymistä.

Pe-La iltaisin turpaansaannit: 0 kokonaisuudessaan
Pe-La iltaisin turpaansaannin uhka: 2-4krt kokonaisuudessaan
Uhkaavasti käyttäytyvän irtokoiran kohtaaminen: 7-9krt tänä vuonna
Irtonainen saksanpaimenkoira purrut pään verille: kerran

Etkö itsekin sanonut että oikeasti pelkäät vieraita koiria? Voisko olla mahdollista että sinä tulkitset koiran käyttäytyvän uhkaavasti?

No jos selkäkarvat pystyssä ja hampaat esillä leukojaan louskuttava ja ärisevä koira lähtee seuraamaan eikä rauhoitu sitten millään, niin kai minä sen uhkaavaksi tulkitsen.

Kuten jo aiemminkin sanottu, itsellänikin koira on, ja rotikoiden yms. hurttien kans tulee telmittyä harva se päivä. Kyllä siitä koiran käyttäytymisestä on senverran oppinut, että osaa tulkita milloin se on ystävällisellä päällä ja milloin sillä "astu askelkin tännepäin niin täältä pesee"-asenteella liikenteessä.

Koiran käyttäytymistä jos osaa vähäänkään lukea niin ne varoittelee kyllä ennenkuin käyvät päälle (lukuunottamatta nyt esim aivokasvaimesta tai hermokivuista kärsivää koiraa). Olen pyörinyt Palveluskoirapiireissä parikymmentä vuotta ja tänä aikana tavannut tasan yhden rotikan joka kävi päälle jos katsoi silmiin. Omat hovawartit vahtivat pihaa todella tarkasti ja myös luonnetesteissä hyökkäyshalukkuus testattu ja sitä löytyy jos päälle olisi joku ollut tulossa. Näiden kanssa tullut leikkitapeltua ja nähnyt kun ne käy toisten koirien kimppuun (valitettavasti eivät oman laumansa lähelle muita halua) ja kipukynnys on mieletön, kahta tosissaan tappelevaa koiraa on melko mahdoton saada irti ilman vahinkoja (nartut btw pahempia kun urokset, nartut repii tosissaan , urokset pitää kovaa mekkalaa). Suojelua treenatessa koira nimenomaan opetetaan siihen että kohteessa pysytään kiinni kunnes toisin käsketään (koiran kovuuden mukaan patukalla hieman mätkitään niin että kiinnipitämis kynnys nousee). Edelleen tälläisen kanssa ei kannatta kokeilal lyömistä jos käy päälle. Kaikenkaikkiaan olis tärkeätä että kukaan ei ota koiraa tietämättä mihin ryhtyy ja panostamatta sen koulutukseen. Kenenkään ei pitäisi myöskään mennä toisten pihoille tai kotiin jos paikalla vahtivaa rotua oleva koira, ja kaikille tekisi hyvää opetella hieman lukemaan eläimiä noin yleensä jotta vahingoilta vältyttäisiin. Väittäisin että 99,9% tapauksissa puremiset ovat olleet ihmisen syytä; joko koiraa ei ole luettu oikein, se on saatettu sen mielestä vaaralliseen tilanteeseen tai sitä on kohdeltu kaltoin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika käsittämätöntä läppää täällä kyllä. Terve koira ei kyllä edes suojellakseen nuin vain ilman syytä käy kenenkään päälle. Kauhean moni tuntuu puhuvan "hyökkäsi päälle" tai "kävi päälle" tyyliin jos koira on näykkäissyt. Minä käsitän sillä päällekäynnillä kyllä jotakin ihan muuta...

No sitten sairaat koirat hyökkäävät ja ovat hyökänneet.
Tätä juuri tarkoitan vähättelyllä: Jos tuntematon ihminen tulisi vastaan ja löisi sinua pataan tai purisi poskeen, niin ajattelisitko "no sevaan nyt tervehti omalla tavallaan hehheh" ja osottaisit suurta ymmärrystä tapahtuneelle?
Pitäisikö maallikon jotenkin vaistomaisesti tietää mitä sillä koiralla/ihmisellä on mielessä, ellei se ole ilmiselvää? Pitäisikö sillä edes olla jotain merkitystä pureeko se jalkasi verille tai lyö nenäsi poskeen leikillään vai tappaakseen? Väkivaltaa se on kaikesta huolimatta ja siltä on oikeus puolustautua.

Jos minua purraan tai lyödään, niin tottakai puolustaudun oli kyseessä sitten eläin tai ihminen. Ellen nyt aivan varmasti tiedä, että kyse on leikistä. Onhan tuota kissat raapineet leikillään ja koirat vahingossa puraisseet kesken leikin eikä siinä mitään. Mutta niin on kyllä saanut ikävät hampaanjäljet itseensä pari kertaa eläissään hyvinkin pelottavissa tilanteissa, joissa vieras eläin on käyttäytynyt selvästi aggressiivisesti. Jos se teille on ollut vain tilanne, jossa kieritään selälleen ja annetaan purra iloisesti leikkiselle hauvalle naureskellen, niin ei voi kuin nostaa hattua ymmärtäväisyydellenne, mutta minulle se on meinannut kerran sentin syvyisiä puremajälkiä ja toisenkerran todella ikävät naarmut ja revenneet verkkarit.

Minä en ymmärrä miksi pitäisi sietää ja ymmärtää pahoinpitelyä oli tekijänä sitten ihminen taikka eläin? Tottavitussa varaan oikeuden puolustaa itseäni, jos koen terveyteni uhatuksi. Vaikka eläin- ja ihmisrakas olenkin.

No sitten sairaat koirat hyökkäävät ja ovat hyökänneet.
Tätä juuri tarkoitan vähättelyllä:

Voi hyvän tähen... minkähän ymmärtäväisyyden vallitessa sinä nyt minua quottasit :lol2:

Luonnollisesti minä tarkoitin kohdistaa tuon viestin vain sille että puhuttaessa tomimisesta OIKEASTI HYÖKKÄÄVÄÄ KOIRAA VASTAAN ei voida puhua siitä, mitä tehdään jos naapurin musti (oli sitten tiibetin spanieli tai joku isompi elukka) vähän ärisee ja näykkii lahkeesta... ja siis sanoa että "näpäytin ottaan ja se juoksi ulisten karkuun".

Meillä purraan ja leikitään ja painitaan niitä/niitten kanssa kenen kanssa leikitään silloin kun leikitään. Ei ketään muuta eikä milloinkaan muullon! Jos koira (vieras tai tuttu) puree, sillä on joko syy siihen tai sitten sillä on joku vialla. Siinä on mun vähättelyt!

Väittäisin että 99,9% tapauksissa puremiset ovat olleet ihmisen syytä; joko koiraa ei ole luettu oikein, se on saatettu sen mielestä vaaralliseen tilanteeseen tai sitä on kohdeltu kaltoin.

Minun mielestä kenenkään ulkopuolisen ei tarvitse kantaa vastuuta koirien tuntemisesta, jotta voi säästyä puremilta tms. Ja jos koira puree niin se on aina omistajan vastuulla,tietysti pois lukien tilanteet jossa mennään luvatta vahtikoiran alueelle.

Alkuperäiseen aiheeseen. Jos olisi pyörä vieressä, kun koira kävisi päälle niin itse ainakin käyttäisin pyörän lukkoa lyömäaseena. Tietysti jos olisi mahdollista niin karkuun,mutta koirat ovat pirun nopeita ja voivat päästä yllättämään. Tuosta pyörän lukosta vielä että sopii muihinkin itsepuolustustilanteisiin jos on hengestä kyse,ja siis tuollaista tarkoitan. Murtaa varmasti kallon kuin kallon osuessaan.

http://www.johnhenrybikes.com/images/products/BikeGuard_mag_1400_Locg-Small.jpg

Ps. En oo kyllä ikinä kohdannut koirien kans uhkaavaa tilannetta, mutta täällä päin ainakin omistajat pitävät niitä talutusremmissä. Tosin voishan uhkaavassa tilanteessa olla nauru kaukana,vaikka koirista pidänkin.

Jouduin 50 kiloisen saksanpaimenen hyökkäyksen kohteeksi. Tarkemmin homma meni siten että sukulaisten koira kävi toisen tuttuni kimppuun ja hän huusi apua (50 kg tyttö vastaan 50 kg saksanpaimen). Heti kun lähestyin koiraan ampui se salamana kyynärvarteeni kiinni. Koira ei saanut kuitenkaan hyvää otetta ja herpaantui ottaessani sitä toisella kädellä "poskesta" kiinni. Koira höllensi otettaan ja sain kiinni paremmin kummastakin poskesta ja pääsin kampeamaan ruffen maata vasten ja siitä pienellä tappelulla lukittuun autotalliin.
Tyttö selvisi säikähdyksellä ja minullekkin vain "pientä" ruhjetta kyynärvarteen. Koira lopetettiin.
Mielestäni koiralla ei ole kuin 1 vaarallinen ase ja se on suu. Ehkä ei kannata yrittää mitään turhaa kikkailua vaan käydä reilulla otteella purevaa koiraa kurkusta / poskilihoista siten ettei se pääse puremaan ja painaa koira maahan.

Väittäisin että 99,9% tapauksissa puremiset ovat olleet ihmisen syytä; joko koiraa ei ole luettu oikein, se on saatettu sen mielestä vaaralliseen tilanteeseen tai sitä on kohdeltu kaltoin.

Minun mielestä kenenkään ulkopuolisen ei tarvitse kantaa vastuuta koirien tuntemisesta, jotta voi säästyä puremilta tms. Ja jos koira puree niin se on aina omistajan vastuulla,tietysti pois lukien tilanteet jossa mennään luvatta vahtikoiran alueelle.

Alkuperäiseen aiheeseen. Jos olisi pyörä vieressä, kun koira kävisi päälle niin itse ainakin käyttäisin pyörän lukkoa lyömäaseena. Tietysti jos olisi mahdollista niin karkuun,mutta koirat ovat pirun nopeita ja voivat päästä yllättämään. Tuosta pyörän lukosta vielä että sopii muihinkin itsepuolustustilanteisiin jos on hengestä kyse,ja siis tuollaista tarkoitan. Murtaa varmasti kallon kuin kallon osuessaan.

http://www.johnhenrybikes.com/images/products/BikeGuard_mag_1400_Locg-Small.jpg

Ps. En oo kyllä ikinä kohdannut koirien kans uhkaavaa tilannetta, mutta täällä päin ainakin omistajat pitävät niitä talutusremmissä. Tosin voishan uhkaavassa tilanteessa olla nauru kaukana,vaikka koirista pidänkin.

Pe-La iltaisin turpaansaannit: 0 kokonaisuudessaan
Pe-La iltaisin turpaansaannin uhka: 2-4krt kokonaisuudessaan
Irtonainen saksanpaimenkoira purrut pään verille: kerran
Missäpäin tälläsiä tappajakoiria näin paljon oikein asustelee? Tasan kerran olen elämäni aikana kohdannut uhkaavasti käyttäytyvän irrallaan olevan koiran ollessani noin 10-vuotias.
Koira oli joku iso sekarotuinen piski ja näytteli hampaitaan karvat pystyssä ja murisi keskellä kävelytietä eikä päästänyt ohi vaikka koitin kiertää sen. Käänsin selkäni sille ja kävelin pois ja menin toista reittiä kouluun. Se tepsi siinä tilanteessa sille koiralle. Tuntuu aika oudolta, että joutuisi sellaiseen tilanteeseen koiraa vastaan kaupungissa tai miksei maaseudullakin, jossa joutuu henkensä puolesta kamppailemaan tosissaan, jos ei kenenkään pihalla tai jossain muussa rakennuksessa missä on vartiokoiria luvatta hiipparoi. Kyllähän näitä silti varmasti joillekkin tapahtuu, mutta turha etukäteen on miettiä sellasta, että "vetäsen kiertopotkulla päähän ja lukotan koiran sen jälkeen". Aika primitiivisten reaktioitten varassa siinä mennään.
Edit: En jaksa tarkistaa kirjotustani. On varmasti paljon kirotusvireitä, kun väsyneenä kirjotin.

Mitä Voimariini yrittää sanoa on, että itsepuolustustaidot ovat turhia?
"Kyllähän sitä aina pitäisi päästä tilanteista pois, kun juoksee vaan niin vatun lujaa" eiks je?

Helvetti, 6 sivua luin, toivottavasti en toista jo sanottuja juttuja.

Itellä on jostain pirusta päähän jäänyt sellainen käytösmalli että kun se koira räksyttelee/ kimppuun juoksee, niin vasen käsi eteen (olettaen että olet oikeakätinen) ja tarjoaa sitä, sitten voi joko viime hetkellä veää kättä pois tai jättäää sen purtavaksi, ja oikealla kädellä lyödä kuonoon/turpaan minkä jaksaa. Itsellä toiminut 2 kertaa yli 50 kg koiraa vastaan. Pään pitää tosin olla kylmänä.
Itsellä aina perheessä ollut 0-vuotiaasta lähtien isoja koiria niin ei tule sellaista alkukantaista pelkoa niitä vastaan, siksi ehkä osaa toimia jotenkuten fiksusti. Painista en voi muuta sanoa kuin sen että jos vähänkään on hermot kylmänä niin ei se isokaan koira ole hirmu painivastus, niillä tassuilla ei oikeasti kamalasti tasapainoa pidetä ja selätys on varsin helppo. Mitä sen jälkeen sitten, en tiedä. Ehkä kuristus tai jonkun paikan sijoiltaan vääntäminen.

Kokonaisuudessaan aika pitkälti pelkokysymys, ja siitä kiinni itkeekö kun oma veri vuotaa, kuten taistelu yleensä.

Helvetin hyvä tredin nimi BTW. Eköhän kamppailu ole ihan sääntöjen puitteissa tapahtuvaa matsaamista kehässä ym? Vai meinaatko käydä naamiaiskaupassa ja lähteä Meksikoon koiratappeluihin tienaamaan rahaa koirapuvussa ;)

kahta tosissaan tappelevaa koiraa on melko mahdoton saada irti ilman vahinkoja (nartut btw pahempia kun urokset, nartut repii tosissaan , urokset pitää kovaa mekkalaa)

kahen narttu koiran tappelua sivusta seuranneena voi sanoa että on vitun kamalan näköstä kun raapiminen on uskomatonta. tappelu päätty kerrasta kun koirien omistaja heitti maiharilla toista koiraa kylkeen. taisivat molemmat säikähtää. molemmilla oli jonkun verran verta pinnassa tappelun jälkeen ja eläin lääkäriin siitä lähtivät.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom