Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Tää tapahtu yks kesä, kun olin 17-vuotias. Isobroidi oli 18. Broidi soitteli, että missä oon, ja sanoin olevani stadissa kauheessa kaasussa. Broidi oli just mennyt erääseen raflaan sisään ja pyys messiin. Vaikka olin kauheessa jurrissa, tajusin sen verran, että broidin passilla ei välttämättä sisään mennä, kun broidi oli ite mennyt just sisään ajokortillaan. No, me näytetään aika paljon toisiltamme (muiden suusta kuultua), ja broidi sai kuningasidean ja sano mulle: "Sano, et kävit hakee automaatilta rahaa! Salee luulee sua muks!" Vähän epäröin, mutta aloin toimia välittömästi.
Kävelin jonon ohi siihen ovelle ja stondasin siinä passi ojossa.

Poke: "Justhan tästä meni saman näkönen kaveri sisään!"
Minä: "Joo no se olin mä! Olin vaan nostaa rahaa tosta automaatilta."
Poke: "Jaahas, jaahas... no katotaas niitä papereita vielä."

Poke kattoo broidin passia: "Joo'o, joo'o... No sä kävit automaatilla... Näytäppäs mimmosta rahaa sieltä tuli."

Tajusin, ettei mulla oo muuta kuin jotain hiluja taskussa, enkä osannu muutakaan tehä kuin kaivaa lompakon taskusta. Tutkailin siinä tärkeän näkösenä lomppakkoni tyhjää setelitaskua ja mumisin jotain siinä pokelle, että venaas nyt hetki. "Eihän siellä mitään oo", poke hymyili. Lisää epätoivoista lompakon tutkailua, ihan kuin siltä jostain sitä rahaa yhtäkkiä löytyiskin. No tää johti siihen, että poke näkee mun Kela-kortin siitä ikkunataskusta ja huudahtaa: "Katos, katos, mikäs se täällä on!" Lukee mun nimen ääneen siitä Kela-kortista ja tän jälkeen nimen broidin passista. "Noniin, mäpäs otan tän talteen", poke sano ja sujautti broidin passin taskuunsa hymyillen ja hyvän tuulisena - kuten aina. "Tuupas vuoden päästä uudestaan." Tästä seurasi naurua ja aploodit vieressä seisovalta jonolta. Olin niin soseessa, ettei siinä osannu kuin nauraa ittelleen. Syvä kumarrus jonolle ja poistuminen takavasemmalle.

... parin viikon päästä oli juhannus. Meitä oli viiden jätkän kopla tulossa kyseiseen raflaan sisään. Varmaan kaikki vieläkin alaikäisiä. Sanoin, että mä meen ekana sisään. No, kävelin sitten ovesta sisään ja huomaan, että sama poke on portaiden yläpäässä odottelemassa. Se huutaa sieltä jo hyvissä ajoin ennen kun oon portaiden puolivälissä: "Katos katos, etkös sä oo se kaveri, joka yritti pari viikkoa sitten veljensä papereilla tänne." Otin äkkiä ennalta sovitun varasuunnitelman käyttöön ja ojensin 20 euron setelin pokelle ja sanoin jurrisella, mutta silti niin tärkeällä äänellä: "Meitä olis neljä tulossa mun lisäks." "Tervetuloa! Hauskaa iltaa." :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iso-erno sanoi:
joo, ja saanko kysyä missä olet itse töissä ,millä alalla?

mitäs väliä sillä on? ihan alasta riippumatta huono palvelu on imo huonoa palvelua..

rintafile sanoi:
Tää tapahtu yks kesä, kun olin 17-vuotias. Isobroidi oli 18. Broidi soitteli, että missä oon, ja sanoin olevani stadissa kauheessa kaasussa. Broidi oli just mennyt erääseen raflaan sisään ja pyys messiin. Vaikka olin kauheessa jurrissa, tajusin sen verran, että broidin passilla ei välttämättä sisään mennä, kun broidi oli ite mennyt just sisään ajokortillaan. No, me näytetään aika paljon toisiltamme (muiden suusta kuultua), ja broidi sai kuningasidean ja sano mulle: "Sano, et kävit hakee automaatilta rahaa! Salee luulee sua muks!" Vähän epäröin, mutta aloin toimia välittömästi.
Kävelin jonon ohi siihen ovelle ja stondasin siinä passi ojossa.

Poke: "Justhan tästä meni saman näkönen kaveri sisään!"
Minä: "Joo no se olin mä! Olin vaan nostaa rahaa tosta automaatilta."
Poke: "Jaahas, jaahas... no katotaas niitä papereita vielä."

Poke kattoo broidin passia: "Joo'o, joo'o... No sä kävit automaatilla... Näytäppäs mimmosta rahaa sieltä tuli."

Tajusin, ettei mulla oo muuta kuin jotain hiluja taskussa, enkä osannu muutakaan tehä kuin kaivaa lompakon taskusta. Tutkailin siinä tärkeän näkösenä lomppakkoni tyhjää setelitaskua ja mumisin jotain siinä pokelle, että venaas nyt hetki. "Eihän siellä mitään oo", poke hymyili. Lisää epätoivoista lompakon tutkailua, ihan kuin siltä jostain sitä rahaa yhtäkkiä löytyiskin. No tää johti siihen, että poke näkee mun Kela-kortin siitä ikkunataskusta ja huudahtaa: "Katos, katos, mikäs se täällä on!" Lukee mun nimen ääneen siitä Kela-kortista ja tän jälkeen nimen broidin passista. "Noniin, mäpäs otan tän talteen", poke sano ja sujautti broidin passin taskuunsa hymyillen ja hyvän tuulisena - kuten aina. "Tuupas vuoden päästä uudestaan." Tästä seurasi naurua ja aploodit vieressä seisovalta jonolta. Olin niin soseessa, ettei siinä osannu kuin nauraa ittelleen. Syvä kumarrus jonolle ja poistuminen takavasemmalle.

ehdottoamsti kaikista paras !!

:lol2:

Mä en tässä joensuun uudessa baarissa ymmärrä yhtä asiaa: Minkä helvetin takia sinne otettiin suurin osa pokeista muualta kun joensuusta, nyt siellä ei ole yhtään paikallista "nimimiestä" ovella, ja voisin lyödä vetoa, että siitä tulee vielä lähiaikoina ongelm(i)a.
Poket olivat jo ensimmäisen viikonlopun jälkeen sanoneet, että "voi vittu mikä paikka olla töissä, tää arvattiin jo etukäteen..."
Sieltä oli jo huhujen mukaan samana viikonloppuna lähtenyt joku portsari saikulle paikattavaksi tappelun jälkeen...

Olikohan se nyt viikko sitten sunnuntaina, kun pari kaveria oli ollut siinä tiskillä, ja joku urpo vieressä sammuneena.
Sieltä oli sitten joku Hillerin Hiiren näkönen poke tullut ja kysynyt maailman hiljasimmalla äänellä onko tää tyyppi teidän porukkaa?
Kaveri: Ei ole
Portsari: Eiku mä vaan aattelin jos ton sais viedä ulos...
Kaveri: No siitä vaan, mitä sä meiltä tuut kyselee saako sen heittää ulos vai ei?
Portsari: Eiku mä vaan varmistin onko se teidän tuttuja...
Kaveri: No työtäs sä vaan teet, eikun äijä pihalle jos ei hereillä kestä.
Portsari oli sitten pyydellyt kaikilta anteeksi, keitä oli siinä joutunut "siirtämään" edestä, että sai tän deekun pihalle...

Eikö sitä nyt perkele voi viedä sen ukon pihalle kyselemättä muilta asiakkailta lupia, jotain asennetta ja tiukempi linja tohon hommaan, tai kohta täällä ei taas ole kuin PKO:n baareja.

Jokainen paikallinen varmasti tietää, millanen monopoli PKO:lla täällä on kaikkien baarien ja kauppojen suhteen. Nyt jos vielä tää uus baari kämmätään heti kättelyssä, niin voi jessus...

Tuli tuossa rintafileen jutusta mieleen vähän samanlainen homma.
Kaveri oli aikoinaan pokena fingerissä(sillon kun se oli vielä pystyssä).
Joku perjantai siihen ovelle pölähti pari kappaletta nuoren näkösiä mimmejä.
Kaveri: Hyvää iltaa ja neidoilta paperit
Tytöt: Tässä, ole hyvä.
Kaveri kattoo papereita vähän aikaa ja huomaa että WTF?Miten teillä voi olla sama syntymäaika?
Tytöt: Noku me ollaan niinku kaksoset?
Kaveri: Aijaa, ja vielä samat nimetkin?
Tytöt: No joo, porukoitten vika...
Kaveri: Ja vielä sama sotun loppuosa, mä en tiennytkään että tää voi olla mahdollista...
Tytöt siinä sönkkäs aikansa, ja ittekkin sitten älysivät lopulta, että tää oli ehkä maailman huonoin yritys...

Toinen lähes yhtä huono yritys oli jollain muijalla.
Sama kaveri oli pokena, ja joku neito pamahti siihen ovelle.
Kaveri kysyi aika tiukkaan papereita, ja niin myös tältäkin neidolta.
Hyvää iltaa, ja paperit kiitoos!
Tyttö ojentaa passinsa.
Kaveri kattoo passia, ja toivottaa Paulan(passissa siis luki Paula) tervetulleeksi.
Neito tuijottaa pokea hetken aikaa tyhmän näkösenä, ja tokasee takas: "Emmä oo mikään Paula, mä oon Mirja!"
Jaahas, ja voitkin sanoa kaverilles että hakee passin laitokselta...
Ja taas saadaan poistua nolona takavasemmalle...

tiny_tinman sanoi:
Minä ja kaveri mentiin baariin ja kaveri taisi olla vähän väsynyt ja muutenkin sillä hetkellä vähän poissaolevana, niin poke kysyi kaverilta että:"Mikäs kunto?" ja kaveri tähän heitti pokkana että:"Kyllähän mä tossa viime viikolla cooperissa vedin 3200m". Revettiin molemmat, minä ja portsari, totaalisesti ja sanoin kaverille että ei tainnut poke ihan tuota meinata :D

Mulla tää juttu on joskus menny vähän toisin päin. Olin pari kesää sitten menossa kaverin kanssa paikalliseen yökerhoon työpaikan saunaillan jälkeen. Olin siinä kunnossa etten pysyny juurikaan tolpillani ehkä ymmärtänyt maailman menosta muutenkaan mitään.
Vaapuin seiniin nojaillen kohti ovea ja portsari oli jo kauempaa seuraillut epävarmaa menoa päätään pudistellen. Ovella portsari sitten kysyi: "Paljonko juokset cooperissa?" Vastasin silmää räpäyttämättä ja miettimättä: "3600" ja kävelin portsarin ohi sisälle. Portsari oli kuulemma revennyt ihan täysin ja todennut, että mene sitten kun tuntuu olevan kunto ihan kohdallaan tms.
Olin vielä saman illan aikana lentänyt pari kertaa pihalle yökerhosta kun olin kaatuillut tanssilattialla ja alkanut riisuutumaan jollain korokkeella. Joka kerta olin saanut keploteltua itseni vielä jollain ilveellä takaisin sisälle. Itsellä ei ole minkäänlaista muistikuvaa miten moinen taikatemppu tehdään, mutta kaverit oli ainakin ollu ihmeissään kun olin aina vähän ajan päästä pihalle heittämisen jälkeen taas ilmestynyt takaisin tanssilattialle.

edit: En muuten valehdellut cooper-tuloksen kun 1000 metrillä... :D

Pyrin ite käyttäytyy mahd. hyvin ja yhtä asiallisii on sitten järkkäritki tähän asti ollu. Poikkeus kuitenki vahvistaa säännön :

Olin Kouvolassa ekaa kertaa melko lahjakkaassa humalatilassa ja mentiin siinä sitten baariin. Heti sisälle päästyäni kysyin joltain vaan että missä täällä on vessaa, osotti ovee ja tottakai sinne hoipuin. Siinä lorotellessa sitte ihmettelin että kuka ääliö koittaa repiä vessanovee saranoiltaan ja heti kun sen avasin, heitti joku ryysyistä tyhmän kyniksen seinään niin että paita hajos ja niska aukes siinä samalla. Tässä vaiheessa olin jo ihan "wtf" ja lensin samalla ovesta käytävälle.

Siinä sitten jotain "taistelun" tuhinassa vinguin että mitä vittuu ja hommahan tyssäs ku seinään ku vissiin sanoin jossain välis etten oo paikallisii, enkä oo koskaan koko paikassa käyny. Poke sano että nyt samantien hakee takki ja painut vittuun täältä. Hetken ku tenttas ni selvis että olin ollu naistenvessassa :D . No ei siinä mitään, oottelin sitä takkii vartin kunnes kysyin et onks tää nyt sit ok kun et kerran sitä takkiikaa tuo, kuulemma oli.

Oma mokahan toi oli kun sinne väärään vessaan eksyin, kun ei siinä sisälläkää ollu ketää että ois voinu huomata olevansa väärässä paikassa. Mutta imo. ton olis voinu hoitaa vähän asiallisemminki, esim. ilmottaa että on järkkäri, luulin alussa että oon keskellä vessaflaidista EIKÄ ainakaan ensimmäisenä repiä paitaa rikki ja tuuppii pitkin seinii ja ovii. Tais silläki kaverilla olla vähän hakusessa termi "palveluammatti". Iltahan tosta meni sitten kokonaan pilalle ku jäi niin paska maku suuhun koko farssista.

Andree sanoi:
Mä en tässä joensuun uudessa baarissa ymmärrä yhtä asiaa: Minkä helvetin takia sinne otettiin suurin osa pokeista muualta kun joensuusta, nyt siellä ei ole yhtään paikallista "nimimiestä" ovella, ja voisin lyödä vetoa, että siitä tulee vielä lähiaikoina ongelm(i)a.
Poket olivat jo ensimmäisen viikonlopun jälkeen sanoneet, että "voi vittu mikä paikka olla töissä, tää arvattiin jo etukäteen..."
Sieltä oli jo huhujen mukaan samana viikonloppuna lähtenyt joku portsari saikulle paikattavaksi tappelun jälkeen...

Onpas ihme juttu, kun Turun giglari on ainakin sellainen Jet-set paikka, ettei sakki ole varmaan kuullutkaan sanaa "tappelu". Turun matsipaikat tuntuu olevan lähinnä Marilyn ja muut k-18 paikat ja Joensuussa tulee mieleen lähinnä Tempo ja Fever mieleen riitapaikkoina. Luinpas minäkin Heilistä sen poliisipalstan ilmoituksen, että heti oli ollut matsia uudessa paikassa.

Tosin kaveri, joka on ollut töissä pokena joensuussa sanoi, että joka viikonloppuna pitää joku vääntämällä vääntää ulos, kun ei muuten suostu poistumaan.

Olen usein ihmetellyt, että miten bodari-/voimailijaportsari, joka on usein vielä raitis harrastuksensa tai elämäntapojensa myötä, todellakin jaksaa tehdä tuota järjestyksenvalvojan työtä.

Chd sanoi:
Pyrin ite käyttäytyy mahd. hyvin ja yhtä asiallisii on sitten järkkäritki tähän asti ollu. Poikkeus kuitenki vahvistaa säännön :

Olin Kouvolassa ekaa kertaa melko lahjakkaassa humalatilassa ja mentiin siinä sitten baariin.

Villi arvaus: Riviera alias Riva-Reva? Vaiko Rubin aka Turbiini? Kallistun ekan puolelle... :rolleyes:

Ren sanoi:
Poke sitten alkoi väittämään, että passi on väärennös. Passi oli siis tämän 23-vuotiaan neitokaisen ihan virallinen passi jolla hän pääsi ilman ongelmia matkustamaan Suomeen. Poke ei kuitenkaan uskonut, että passi on aito, eikä suostunut luovuttamaan passia takaisin.

Millähän oikedella poket noita passeja "takavarikoi", oli se sitten oma, väärennetty, kaverin tai sit varastettu? Ei siinä mitään jos vaikka ottaisivat mun varastetun passin pois mut millähän oikeudella? Siinä vaiheessa kyllä ketuttais ihan kunnolla jos ottaisivat oman passin pois, siinä vaiheessa voisin vaikka jutunkin jo nostaa.

Andree sanoi:

tuo on kyllä ihan totta. sinne olisi kannattanut ottaa edes yksi paikallinen nimeätekevä poke katsomaan ettei kaupungin kovimmat jätkät pääse sisään. Itsekkin kuulin huhun että ekana lauantaina oli ollut kunnon tappelu, poliisit ja kaikki. Itse olin siellä kyseisenä lauantaina mutta en nähnyt mitään, olin tosin koko illan siellä discopuolella. tapaus lienee siis sattunut suomipop-puolella.

luulisin kuitenkin että aika nopeasti nämä uudet poket oppii tuntemaan porukan.

Ihmeellisen pienikokosia ne kyllä on verrattuna kaikkiin muihin joensuun ravintoloiden portsareihin.

Ainakin mitä mä oon kuullu, niin pokeporukassa ois joku vapaapainin suomenmestari ja jotain ultimate äijiä. No, eipä nuo näköjään silti saaneet kovin hyvin porukkaa pysymään aisoissa.
Ja ko. firmalla on vissiin tapana kierrättää pokeja kaupunkien välillä, taaskaan ei ymmärrä...Tällä tavalla ei EI VARMASTI jää ne naamat mieleen, ketkä pitäs.

Mulla tekee hyvä tuttu ovihommia kahdessa eri kaupungissa, täällä ja sitten eräässä muussa samankokoisessa kaupungissa. Se kertoii, että vaikka se toinen baari vetää pitkälti yli tuhat henkeä, niin illat menee suunnilleen nukkuessa, kun asiakkaat on niin yliystävällisiä. Tänne kun taas tulee, niin joka ilta saa olla silmä tarkkana, ja vääntämässä vähän väliä...

Joensuuhun pitäis saada joku erikoislupa, että baarit sais käyttää "alan miehiä" ovihommissa, niin kahinat tippus vähintään puoleen :D

-EDIT- Joensuussa on muuten oikeasti suht isokokoisia pokeja verrattuna muihin kaupunkeihin. Johtuu varmasti siitä, että kamppailulajipuolelta ei saada enää ketään oville...

Gideon S sanoi:
Hyvistä pokeista puheenollen Helsingin Lost&Foundin ja Wanhan poket ovat saaneet jo legendaariseksi kohoavan maineen hyvästä ja ammattitaitoisesta palvelusta. Itsellä portsareista pelkästään hyviä kokemuksia. Ovat olleet aina miehet oikeassa paikassa.

Saihan tuo Lostarin kerberos parhaan ovimiehen maininnan Citylehdeltäkin.

Tarkoitatko Vanhan portsareita millä aikavälillä? Siellähän on viimeisen vuoden - puolentoista aikana vaihtunut oviporukka muutamaan otteeseen.

metalman sanoi:
Ensiluokkaista. tuossa vaiheessa on ihan kohtuullista jo reklamoida sanomalla "pitäkää kusinen kapakkanne, vien rahani toisaalle".

Ei taida vaan Kaustisella olla kovin paljoa vaihtoehtoja...

Unknown Soldier:
Tuosta jonotuttamisesta kyllä reklamoisin ravintoloitsijalle, ja pyytäisin lipun hintaa takaisin. Mutta et voi väittää ettei sinänsä ollut fiksua portsarilta katsoa että et vie kenenkään käsilaukkua ulos ilman suostumusta.. ajattele, jos se tyttösi käsilaukku olisikin ollut rosmon käsissä. Asian voi tietty esittää monin tavoin.

Vielä jatkoa.

muzzi sanoi:
Mut hei hienoa - sähän säästit 1 euron kun et jättänyt sitä laukkua narikkaan ...eli eiköhän tässä ollut kyse ovimiehen harjoittamasta koulutuksesta

Näitä kommentteja en perkele ymmärrä, oli asia miten vaan. Olin aikanaan 4 vuotta ovimiehenä, osan aikaa päätoimisena vastaavana, ja tuollainen vittuilu ei kuulu asiaan, etenkään jos kaveri on maksanut lipustaan 12,50 euroa. Minun ovelta olisi tuollainen kaveri saanut kenkää. Jatkuvaa juoksemista ei tarveitse sietää, mutta kyllä nyt ainakin yhden kerran pitää ihminen päästää asioilleen ravintolan ulkopuolelle, jos nyt ei selkeästi ole menossa autolle ottamaan omasta pullosta huikkaa.

Asiakas on kuitenkin se joka poken palkan maksaa. Jos kaveri ei ole jättänyt mitään narikkaan, niin sitten kaveria opastetaan eikä kyykytetä keltaisen lätkän voimalla.

Pari kertaa kun on jäänyt ovimiehen tai henkilökunnan kanssa suusta kiinni on todettu vielä: Kiinnostaisko sua työskennellä sivuhommana ovella :D

Aikapaljon on noita tuttuja ravintolajärkkäreitä ja kaikki ketkä vähän paremmin tunnen ovat eri fiksua porukkaa. Varmin tapa päästä pienemmällä jonotuksella on muistaa silloin tällöin tipata sopivasti... Moni kanta-asiakas ei vaan tunnu koskaan oppivan että lain mukaan baariin saa ottaa vain sen tietyn verran porukkaa, oli se nokkimisjärjestys sitten mikä tahansa. On siinä pokella omakin duuni liossa meitin viihtyvyyden ohella.

Chd sanoi:
Oma mokahan toi oli kun sinne väärään vessaan eksyin, kun ei siinä sisälläkää ollu ketää että ois voinu huomata olevansa väärässä paikassa. Mutta imo. ton olis voinu hoitaa vähän asiallisemminki, esim. ilmottaa että on järkkäri, luulin alussa että oon keskellä vessaflaidista EIKÄ ainakaan ensimmäisenä repiä paitaa rikki ja tuuppii pitkin seinii ja ovii. Tais silläki kaverilla olla vähän hakusessa termi "palveluammatti". Iltahan tosta meni sitten kokonaan pilalle ku jäi niin paska maku suuhun koko farssista.

Tämä on taas tätä et muijat ramppaa miesten puolel eikä mitään, mutta kun äijä vahingossa eksyy näin väärään vessaan niin osumia tulee heti
:down:

WTA sanoi:
Millähän oikedella poket noita passeja "takavarikoi", oli se sitten oma, väärennetty, kaverin tai sit varastettu? Ei siinä mitään jos vaikka ottaisivat mun varastetun passin pois mut millähän oikeudella? Siinä vaiheessa kyllä ketuttais ihan kunnolla jos ottaisivat oman passin pois, siinä vaiheessa voisin vaikka jutunkin jo nostaa.

Itse asiassa ei millään oikeudella. Mutta enpä ole koskaan kuullut, että kukaan entinen duunikaveri mitään sanktioita olisi siitä saanut, ja olen moiseen syyllistynyt itsekin.

MissEvilEve sanoi:
Villi arvaus: Riviera alias Riva-Reva? Vaiko Rubin aka Turbiini? Kallistun ekan puolelle... :rolleyes:

Rubiini se tais olla :)

samichan79 sanoi:
Tämä on taas tätä et muijat ramppaa miesten puolel eikä mitään, mutta kun äijä vahingossa eksyy näin väärään vessaan niin osumia tulee heti
:down:

Itse asiassa olen parissa baarissa saanut todeta, kun portsari/portsarit tulevat miesten vessaan karjumaan, että naiset omaan vessaan, kun ovat koittaneet valloittaa miesten puolen. :lol2:

Mitenkäs se on tuo portsarin tippaamisen laita? Mikä on sopiva tippi hyvästä palvelusta? Koetaanko pieni tippi enemmän vittuiluna kuin huomionosoituksena? Esim. jos antaa narikassa kokonaiset 0.5e palvelurahaa?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom