Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
eipä ole ikuna ollut ongelmia portsareiden kanssa, aina olen käyttäytynyt asiallisesti ja yleensä saanut hyvää palvelua takaisin. Tämä kahteen suuntaan aukeava ovi-homma toimii tosiaan kahteen suuntaan. Ainakin täällä susirajalla parissa nimeltämainitsemattomassa baarissa on ihan legendaarisen kusipäisiä natsipokeja jotka eivät hymyile tai harrasta asiakaspalvelua vaikka kirveellä uhattaisiin. Tällaisille tyypeille ei tulisi mieleenkään jättää tippiä tai olla yhtään enempää ystävällinen kuin mitä on pakko olla. Onneksi tänne nyt tuli uusi rafla jossa poke-asiakaspalvelu on ensiluokkaista, poket on kohteliaita ja helvetin asiallisia. Tuntuu aina mukavalta mennä sinne kun ovella ei ole vastassa perseelle ammuttu gorilla vaan asiallinen ja fiksu asiansa osaava kaveri.

tätä se teettää kun ei oikein ole kilpailua, luulevat vissiin että tuleehan tänne porukkaa kun ei ne muuallekkaan voi mennä. saas nähdä muuttuuko palvelun taso nyt kun sitten tuli sitä kilpailua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Guile sanoi:
Onko ketään teistä koskaan toivotettu tervetulleeksi baariin Suomessa?
Siis että vaikka portsari sanonut "Tervetuloa kapakka X:ään!"
Tuli vaan mieleen kun olis joskus kiva kuulla semmosta Suomessakin.
Paperien näyttämisen jälkeen aina toivotettu tervetulleeksi. Sama baari ja samat jätkät ovella mutta paprut kysyvät lähes aina, joskus riittää se että ne on valmiiksi kädessä aina kun menen ovelle. Vaikka onkin paikallinen teiniteknohelvetti niin helvetin asiallisia pokeja mun mielestä. Monasti kun olen kuskinakin ollut ja viisikin kertaa illan aikana tullut ja mennyt niin aina vaan tulee hymyä ja morjenstus, kumpaan suuntaan sitä onkaan ollut menossa. Itseasiassa paskoja pokeja ei oo edes tullut vastaan.. Joka ehkä juontaa juurensa siitä että baarissa on rampattu muutama kuukausi ja aina sama paikka :D

Useat portsarit on ok. Kunhan pysyy itse järjestyksessä, ketään ei heitetä ulos ilman syytä, eikä ketään sorsita ilman syytä. Jos yksi portsari toimii väärin, kaikkia rangaistaan. Mentaalitapaukset onneksi lähtee nopeasti pois ovelta. Todella harvoin olen kuullut, että ilman syytä portsari heittää ulos tai ei päästä sisään.

Jotain kunnioitusta voisi antaa, kyseiset henkilöt on vastuussa että paikka pysyy kunnossa ja eikä ihmiset kuse lattioille/tai aloita jatkuvasti tappeluita/riko ravintolaan.

Avilla: Ja jos on silmä tulehtunut, onko silloin juuri pakko baariin mennä?

Eipä ole juuri valittamista pokejen toiminnasta niissä rafloissa, joissa itse olen käynyt. Junnumpana olin joskus muutaman kerran älyttömässä kännissä baarissa, ja poke on kysynyt kavereilta, että "katotteko ton perään vai olisko parempi kun se lähtis himaan?" Asiallista toimintaa, jos olisin ollut vähän selvempänä niin oisin voinut tajuta antaa jopa tippiä :) . Yksittäistapauksia kuitenkin on: pari kaveria (jätkä ja muija) on joutunut käymään oikeutta poken kanssa, kun ovella tuli tkp:stä molemmille.

Hauska juttu oli kerran kun oltiin stadissa menossa baariin. Hypättiin autosta ulos suoraan raflan edessä, ja kun oltiin parin-kolmen metrin päässä pokesta, se huikkas kaverille, että "aivan turha yrittää uudestaan, juurihan mä sanoin, että sä et tänään pääse sisään!", ja meni ovesta sisään. Tuijoteltiin siinä muutaman kaverin kans toisiamme, että WTF, justhan tultiin vasta stadiin, ja tää oli eka paikka mihin meinattiin mennä. Poke siis ihan puhtaasti erehtyi henkilöstä, eli ei kukaan tosta herneitä vetänyt, eikä ilta pilalle mennyt. Seuraavaan raflaan vaan mentiin.

Viimeksi muokattu:
Hynkkä sanoi:
Siitä taas minuutin päästä tulee hyvännäköisiä tyttöjä ovelle ja niille on mukava heittää vähän läppää ja flirttiä. Päästän tytöt yhden narikkamaksun hinnalla sisälle ja taas on tosi hyvä fiilis.

Taisto muistaa olla seuraavalla kerralla hyvännäköinen tyttö ruman miehuuden sijasta. Tulee ovimiehelle hyvä olo.

Ei ole ollut ongelmia ovenavaajien (ja heikkojen turvaajien) kanssa, aina päässyt sisälle ja ulos ei ole heitetty. Yleisellä ystävällisyydessa ja hyvällä käytöksellä on etunsa.

metalman sanoi:
tätä se teettää kun ei oikein ole kilpailua, luulevat vissiin että tuleehan tänne porukkaa kun ei ne muuallekkaan voi mennä. saas nähdä muuttuuko palvelun taso nyt kun sitten tuli sitä kilpailua.

Ei muutu. Porukka jonottaa nyt innoissaan tähän uuteen mestaan, mutta homma tasoittuu kuitenkin kun alkuhuuma menee ohi. Varsinkaan kun tämä uusi mesta ei lähtenyt polkemaan hintojakaan. Sitäpaitsi ei se palvelu minusta niissä vanhoissakaan mestoissa mitenkään erityisen huonoa ole ollut, ihan asiallisesti poket on minusta toimineet.

Muay sanoi:
Ei muutu. Porukka jonottaa nyt innoissaan tähän uuteen mestaan, mutta homma tasoittuu kuitenkin kun alkuhuuma menee ohi. Varsinkaan kun tämä uusi mesta ei lähtenyt polkemaan hintojakaan. Sitäpaitsi ei se palvelu minusta niissä vanhoissakaan mestoissa mitenkään erityisen huonoa ole ollut, ihan asiallisesti poket on minusta toimineet.

Vähän offtopiccia: tuo tosiaan ihmetyttää kun eivät lähteneet kilpailemaan hinnoilla.. Heidän mielestään pääsylippu on enemmän kuin kohtuullinen, vaikka se on kalliimpi kuin käsittääkseni muissa saman ketjun ravintoloissa ympäri suomen. Itse tulisin tyytyväiseksi jos laskisivat sen siitä kuudesta eurosta viiteen, siis vain eurolla pudottaisivat. olisi kätevä aina heittää vain se seteli siihen tiskille eikä kaivaa kolikoita. noh turha itkeä, silti se paikka vetää kuin häkä ja itsekkin olen lammas ja maksan sen 6e.

Tapahtui viime lauantaina Kaustisen Konstassa..

Lähettiin kavereitten kans Hanna Pakarista kattomaan. No siinä maksettiin 12.5 euron liput. Oltiin jonku aikaa sisällä. Sitte piti lähteä viemäään tyttöystävän laukkua autoon. Poke pysäytti ovella...

Poke: Hei kenenkäs laukku sulla on?
Minä: Tyttöystävän, pitäs viedä autoon.
Poke: Et muuten vie, näytä laukun sisältö ja tyttös paperit!
Minä: Ei ne oo siellä. Käyn hakemassa hänet tänne

No sitte ku tyttökaveri tuli paikalle niin poke päästi vittuuntuneena mut ulos, mutta kuski ei päässy, joten avaimet se anto mulle ja sitte autolle.

Poke: Ja takasi sitte jonon kautta!
Minä: Selvä

No jonoa oli niin paljon, että kun olin ensimmäisellä ovella, niin oli kulunu jo puoli tuntia. Sitte ku yks toinen poke avas oven, niin näytin sille pääsylippua ja leimaa, niin se sano vaan kylmästi että toiselle ovelle. No oottelin siinä sitte yhteensä tunnin, että pääsin takasin sisälle ja sitte ku menin lavan eteen niin 10 min kuluttua keikka loppu.. Siinä vaiheessa alko tuli lieviä aggressioita ja päätin etten mene sinne enää ikinä.
:curs: :curs:

Unknow Soldier sanoi:
No jonoa oli niin paljon, että kun olin ensimmäisellä ovella, niin oli kulunu jo puoli tuntia. Sitte ku yks toinen poke avas oven, niin näytin sille pääsylippua ja leimaa, niin se sano vaan kylmästi että toiselle ovelle. No oottelin siinä sitte yhteensä tunnin, että pääsin takasin sisälle ja sitte ku menin lavan eteen niin 10 min kuluttua keikka loppu.. Siinä vaiheessa alko tuli lieviä aggressioita ja päätin etten mene sinne enää ikinä.

Ensiluokkaista. tuossa vaiheessa on ihan kohtuullista jo reklamoida sanomalla "pitäkää kusinen kapakkanne, vien rahani toisaalle".

Tähänastisten baarissa käyntien mieleenpainuvin portsari-kokemus oli -03 kesällä turussa jossain keskustan klubilla minkä nimeä en yllättäen muista :rolleyes:
Jonossa edellä oleva kaveri nojaili pitkin seiniä ja oven avattuaan poke sanoi rennosti tälle et "pidäppä kaveri vielä hetken sitä seinää pystyssä ku näyttää hyvin menevän", ja tästä kiitokseksi kaveri sylkäs päin poken naamaa..ja lähtö tuli ja kovaa, no poke palas takas ja yllättäen hymyssä suin toivotti tervetulleeksi viettään iltaa ja anto pari drinkkilippua (joku bacardi-esittely kiertua menossa)
..No jossain vaiheessa iltaa sit joku dorka oksensi kaverin paidalle tiskillä ja tästä tuohtuneena kaveri sit tönimään tätä puklaajaa, saikin anteekspyynnön ja tää toinen lupas putsata sen paidan..ja tekikin niin, kaatamalla oman tuoppinsa kaverin rinnuksille, no turpaanlyönti-kisat meinas tulla mut tää sama poke tuli paikalle ja pienen väännön jälkeen vei viel oksentajan pihalle.. illan lopuks ovella ulos lähdössä ja ovella joku toinen nuori kaveri..yllättäen pyyteli anteeks tapahtumaa ja toivotti tervetulleeks parin vaparin kera ens kerralla!

Molemmat poket nuoria todella asiallisia ja varmasti ongelmia kenenkään kanssa.. :rock: ¨

Unknow Soldier sanoi:

Lähettiin kavereitten kans Hanna Pakarista kattomaan. No siinä maksettiin 12.5 euron liput. Oltiin jonku aikaa sisällä. Sitte piti lähteä viemäään tyttöystävän laukkua autoon. Poke pysäytti ovella...

No sitte ku tyttökaveri tuli paikalle niin poke päästi vittuuntuneena mut ulos, mutta kuski ei päässy, joten avaimet se anto mulle ja sitte autolle.

Tossa vaiheessa ois kyllä voinut "pikkasen" harmittaa. Itsellä pääasiassa ollut aina hyviä kokemuksia ovimiesten toiminnasta. Toi on kyllä aivan paskaa toimintaa portsarilta. Nyt joku tän threadin ovimiehistä heittää just jotain tälläistä: "Ravintolan on oikeus valita asiakkaansa tms." No niin onkin, mutta tossa tapauksessa ei voi kukaan sitä kiistää, että kaverit eivät olis huonommin voineet asiakasta palvella.

Unknow Soldier sanoi:

Ehkä tässä tapauksessa olisi voinut toimia toisinkin. Kuitenkin joissakin isommissa keikkatapahtumissa saattaa päästä vain kerran sisälle ja sen jälkeen kun poistuu paikalta, niin ei pääse enään sisään uudestaan. Tällä estetään sitä turhaa edestakaisin, ulos-sisälle liikettä, jotta homma on helpompi hoitaa ja ei synny turhaa liikettä ovelle/portille. Ihmiset voisivat varata riittävästi rahaa/maksaa kortilla/lainata kaverilta, ettei tarvitse koko ajan ravata automaatilla. Miksi tuossa laukkujutussa sitä laukkua voinut jättää narikkaan? Siksikö, että kun se maksaa 1 euron ja minähän en sellaista maksa.
Pointtina on se, että asiakkaat voisivat vähentää sitä sisään-ulos-sisään liikettä. Pokeilla on muutenkin tarpeeksi työtä hoitaa valvominen ja päästää asiakkaat ovesta ulos/kotiin ja päästää uudet asiakkaat sisään. Eli ei rampata!!!!!

IdoDino sanoi:
Ihmiset voisivat varata riittävästi rahaa/maksaa kortilla/lainata kaverilta, ettei tarvitse koko ajan ravata automaatilla. Miksi tuossa laukkujutussa sitä laukkua voinut jättää narikkaan? Siksikö, että kun se maksaa 1 euron ja minähän en sellaista maksa.

Totta, miksei vaan voinu jättää sitä laukkua narikkaan vaan pitää erikseen lähteä autoon viemään? Todennäköisesti ois voinu laittaa vielä samaan kuin missä takkikin on...

En mä vaan tajuu.

Niin, tuo palvelu oli kyllä aika huonoa mutta ei ne portsarit kaikkia muista.

Kumma vaan että se ovimies käski mennä toiselle ovelle.

IsoDino sanoi:
Ehkä tässä tapauksessa olisi voinut toimia toisinkin. Kuitenkin joissakin isommissa keikkatapahtumissa saattaa päästä vain kerran sisälle ja sen jälkeen kun poistuu paikalta, niin ei pääse enään sisään uudestaan. Tällä estetään sitä turhaa edestakaisin, ulos-sisälle liikettä, jotta homma on helpompi hoitaa ja ei synny turhaa liikettä ovelle/portille. Ihmiset voisivat varata riittävästi rahaa/maksaa kortilla/lainata kaverilta, ettei tarvitse koko ajan ravata automaatilla. Miksi tuossa laukkujutussa sitä laukkua voinut jättää narikkaan? Siksikö, että kun se maksaa 1 euron ja minähän en sellaista maksa.
Pointtina on se, että asiakkaat voisivat vähentää sitä sisään-ulos-sisään liikettä. Pokeilla on muutenkin tarpeeksi työtä hoitaa valvominen ja päästää asiakkaat ovesta ulos/kotiin ja päästää uudet asiakkaat sisään. Eli ei rampata!!!!!

joo, ja myöskin omaa järkeä saa käyttää ja katsoa näitä juttuja tapauskohtaisesti. huono palvelu on huonoa palvelua vaikka voissa paistaisi.

metalman sanoi:
joo, ja myöskin omaa järkeä saa käyttää ja katsoa näitä juttuja tapauskohtaisesti. huono palvelu on huonoa palvelua vaikka voissa paistaisi.
joo, ja saanko kysyä missä olet itse töissä ,millä alalla?

IsoDino sanoi:
Hyvänä esimerkkinä miettikää millaista olisi olla lapsenvahtina yhtä aikaa esim. 300 lapsukaiselle tai hoitaa yöllä apinatarhaa, jossa huutaa ja mekastaa yhtä aikaa satoja apinoita.

Tälläistä on myös poken työ!!! :D

Apinoista ja Tampereesta puheenollen käytiin kavereitten kanssa aika tiiviisti ainakin 10v. eräässä Tampereen Keskustorin baarissa ja hauskaa oli.Henkilökuntakin toivotti meidät joskus tervetulleeksi:"Jaa,Pirkkalan apinatkin saapui taas!" Eivät kyllä pahemmin pois lähtemään koskaan kehoittaneet,kun tiesivät suht.järkeväksi porukaksi kuitenkin,vaikka aika kohellusta se aika ajoin oli.Nykyään siä ei paljon tule käytyä,kun porukka on muuttunut aika paljon(ajoittain jopa kirjaimellisen murhanhimoista väkeä...)
Voi niitä aikoja:"tupakka,viina ja villit naiset"(ja Metallica,Whitesnake,Rainbow...) :rock:

IsoDino sanoi:
Tuntuu välillä, että poket eivät muista miksi ne ovat siellä ovella. Heidän tulisi palvella asiakkaita eikä räksyttää turhasta. Poket ovat asiakkaita varten eikä toisin päin! Eihän kaupan kassatkaan evää pääsyä kauppaa sillä perusteella, että justhan sä kävit. Tulee näet jonoa jos sä koko ajan ravaat siinä. Kai se on se keltainen neste joillakin vaan noussut päähän, en kyllä ymmärrä mistä syystä. Onkohan se sitä, että on vähän niinkuin "valtaa" päättää kuka pääsee baariin ja joillekkin se on niin mahtava asia. Ei siinä mitään, itse käyn kans baareissa ja yleensä olen saanut ihan asiallista palvelua mutta kyllä sitä pätemistarvettakin on näkynyt.

Asiaa sivuten.. Onko pokelle marmattamisesta ikinä ollut kenellekään mitään hyötyä? Yhtenä iltana kyytiä odotellessa baarin edessä tuli vaan lyhyessä ajassa nähtyä yks jos toinenkin kaveri mitä ei päästetty sisään tai heitettiin ulos.. Molemmilla tietenkin aivan kauhea valitus vaikka syystä niitä ei sinne baariin haluttu.

Toista heitettiin ulos kun oli riehunut sisällä ja lupasi vetää portsaria turpaan, mutta ei kuitenkaan käynyt päälle kun siinä oli 3 jätkää ja kaikki 2x isompia ku se uhoaja itse :)

Toinen taas ei päässyt sisään kun oli aivan tuhannen kännissä ja portsari mainitsi että tossa kunnossa lähdetään baarista eikä tulla sisään :)

Jotenkin sellanen fiilis että kun poke sanoo että tossa kunnossa et tuu sisään ni on vähän myöhästä jos alkaa selitteleen et 'vittu en mä nyt misshää pashkash kunnosh oo perkeles, pääshtä shishää hei?!' :P Vai onko se joskus tuottanut tulosta?

Portsarin työ on varmasti yksi vaikeimmista mitä tiedän. Sillä siinä pitää pystyä nollaamaan tunteensa ja fiilikset todella nopeasti. Ja kaikki ei varmasti siihen pysty. Samoin nykyään on varmasti todella vaikeaa erottaa niin ikää kuin sitäkin että mitä on asiakas on nauttinut. Itse en pystyisi portsarin hommaan. Mulla menis hermot jo tunnin sisällä kaiken maailman ylimielisiin kitisijöihin.
No olipa sitten portsari ammattitaitoinen ja palvelualtis tai sitten ei(samoin kaikki muutkin asiakaspalvelijat) niin meidän pitäisi aina ennenkuin saamasta palvelusta itketään muistaa se että nämä portsarit jne ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin mekin muut. Heillä on tunteet,inhimillisyys ja omat huolensa. On varmaan harvassa sellainen ihminen joka voi unohtaa duunipaikkansa ovelle koti murheensa ja ongelmansa. Samoin hyvin harva voi jäädä töistä pois sen takia että vaikka menee ihmissuhteissa huonosti. Se on vaan mentävä töihin ja vaikka kuinka painaa mieltä niin yritettävä kestää se kaikki paska mikä tulee asiakkailta. Jossakin vaiheessa voi sitten hieman oma arviokyky tai palvelualtius kärsiä.
Eli seuraavan kerran kun joku taas haluaa itkeä jostakin huonosta palvelusta niin miettikääpä ennen että oliko vika itsessä, oliko tämä tapaus eka kerta tai oliko esim ennen teitä oleva asiakas jo persreikä josta asiakaspalvelija pahoitti mielensä tai voisiko olla tuolla portsarilla jne. vaikka paha mieli jostakin muusta asiasta esim vaikka huolia terveydestä jne. Jos joku näistä edellä mainituista asioista tuntuu saavan positiivisen vastauksen niin pitäkää turpa kiinni. Sitten jos se palvelu on joka kerta yhtä huonoa niin sittenkään ei ole välttämättömyys rueta naukumaan vaan vaihtakaa paikkaa. Sillä se pikkuhiljaa kyllä kertoo firmalle että kaikki ei ole kunnossa kun kauppa hiljenee.

Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia portsareiden kanssa. Jos jotain on sattunut niin se vika on ollut joko minussa tai sitten jossakin tuntemattomassa räyhääjässä ja olen joutunut vaan pitämään puoltani joko itseni tai ystäväni puolesta. Mutta näissäkin kerroissa on vaan jäänyt hyvä mieli kun on ollut turvallista ja asiallista palvelua. En myöskään pahastunut siitäkään kun Henkan rappusissa kompastuin (humalatilan ja liukkauden Vuoksi) ja pyörin rappuset alas ja heti ilmestyi Jerry kysymään että mikä kunto. Jerry asetti kysymyksensä niin että sillä sai selville sen että kävikö mitenkään ja olenko liian humalassa, no koska kerroin asiallisesti että humalan ja liukkauden yhteensattuma oli kompurointi ja vammoja nolla niin eipä siitä mitään. Mielestäni se oli hyvää palvelua ei mitään muuta.

Vakipaikan entisen poken tyttöystävä ei jostain syystä pitänyt musta (en edes tunne koko tyttöä). Oli sit puhunu mitä lie miehelleen ja kun yks päivä mentiin sisään, niin tervetulotoivotuksen sijaan se poke huus mulle tosi kovaa, että mun pitää pysyä kolmen metrin etäisyydellä sen tyttöystävästä. Vähän nolotti kun kaikki katto ja mä olen yleensä ihan asiallisesti baareissa. No, ei se portsari kauaa siinä baarissa sit ollukaan ja tais olla vähän turhan kovakouranenkin. Muuten mulla on ihan hyviä kokemuksia. Ihmettelen miten osa jaksaakin olla niin hyväntuulisia, kun on ensin katsellu koko yön örveltäjiä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom