Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Cthulhu sanoi:
Köh minä taisin lukea viestisi liian provosoituvasti, pahoitteluni.

Noin tuo on ihan OK ei siinä mitään...

:thumbs: ja mä syyllistyn välillä provosoivaan kirjoitustapaan, ymmärrän ensireaktiosi.. :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Joku aika sitten eräs kaveri hukkasi narikkalippunsa, toinen poke sanoi että ei voi mitään, tule hakemaan seuraavana päivänä. Tämä tuttu taas vinkkasi sivummalle, kysyi takin tuntomerkit ja kävi noutamassa sen narikasta.

Monesti takin etsiminen narikasta kesken illan on sula mahdottomuus. Siinä vaiheessa kun ravintolassa alkaa olla takkeja 200+ ei todellakaan ole aikaa, haluja, eikä mahdollisuuksia etsiä takkeja. Asiakkaan kannalta se on valitettavaa, mutta toisaalta, tavaroistaan kannattaa pitää huoli (tämä koskee myös narikkalappua).

Tällaisen tapauksen sattuessa vaihtoehtoja on yleensä kaksi:

1) Menee kotiinsa ja tulee seuraavana päivänä uudestaan
2) Jää norkoilemaan ravintolaan ja lähtee viimeisenä ja saa oikean takin

Taha sanoi:
Tosiasiahan on se, että portsari, niin palveluammatissa kun näyttääkin olevan, on tosiasiallisesti kontrolliammatissa. Kun portsari (lue: JV) on lätkä rinnassa tontilla, on noustu voimankäytön asteikolla ensimmäiselle portaalle. Portsarilla ei tästä syystä ole asiakkaita, vaan kohdehenkilöitä, ellei ravintolaa lasketa asiakkaaksi.

JV vastaa järjestyksestä toimialueellaan, siis palvelee kaikkia alueella olevia ihmisiä. Kyllä kyse on asiakaspalvelusta vaikka sen miten vääntäisi. ;)

Sumu sanoi:
Monesti takin etsiminen narikasta kesken illan on sula mahdottomuus. Siinä vaiheessa kun ravintolassa alkaa olla takkeja 200+ ei todellakaan ole aikaa, haluja, eikä mahdollisuuksia etsiä takkeja. Asiakkaan kannalta se on valitettavaa, mutta toisaalta, tavaroistaan kannattaa pitää huoli (tämä koskee myös narikkalappua).

Juu aivan totta. Itselläni hävisi vähän aikaa sitten narikkalappu tässä joensuun uudessa ravintelissa. Hauskinta siinä on se, että en ollut edes kännissä :) Kävin kysymässä että mites nyt toimitaan, ja koska ei ollut kovin pahaa ruuhkaa, poke yritti etsiä takkiani. Mutta tietysti kun niitä oli siellä satoja niin eihän sitä voi löytää, se on ihan ymmärrettävää. Kävin sitten seuraavana iltana hakemassa takin kotia..

Seuraavalla kerralla narikkalappu pysyy tallessa :)

:offtopic:

Noi narikkalaput katoaa aika helposti. Kerran olin vähän enempi päissäni ja ajatuksissani päädyin tulokseen, että nyt on syytä lähteä kotiin selvittämään päätä. Noh, kaivelen taskut ja totean, että eihän sitä helvetin lappua mistään löydy. Ilmeisesti tippunut kun vetänyt lompakkoa taskusta tiskillä. Kantzis pistää se sinne lompakkoon. No ei siinä mitään, totean, että nyt ei olla enää neuvottelukunnossa, ja lähden kylmänviileästi marraskuussa kotiin ilman takkia. Viimeinen muistikuva baarin eteisestä, kotoa heräsin.

Aina olen takin saanut vaikka ois narikka ollut lappu hukassa, joskus toki menee aikaa sitä odotellessa ymmärrettävästi, nykyään lappu on pysynyt tallessa kun olen siihen vartavasten panostanut:)

Kalju sanoi:
Asiakkailla ei ole mitään oikeuksia ravintolassa.

:lol2: :lol2:

tosta vois antaa jo melkein kaljulle palkinnon kaikkien aikojen typerimmästä lausahduksesta. :)

kyllä siellä ravintolassa oman käsitykseni mukaan ihan samat lait on voimassa kuin ravintolan ulkopuolellakin, korjatkaa te tyhmemmät jos olen väärässä.

Muay sanoi:
JV vastaa järjestyksestä toimialueellaan, siis palvelee kaikkia alueella olevia ihmisiä. Kyllä kyse on asiakaspalvelusta vaikka sen miten vääntäisi. ;)

Järjestyksen valvonta palvelee asiakkaan (ja ravintolan) etua, mutta työnimike "valvoja" kertoo, ettei JV ole palvelija, vaan valvoja. Palvelija asettaa palveltavan edun etusijalle, valvoja niiden asioiden, joiden ylläpitoa hän valvoo. JV:llä voi toki olla voimakkaasti esillä plvelijan rooli, mutta hänen olemassaolonsa syynä on valvontavelvollisuus.

Taito peittää valvontarooli palveluroolilla on se, joka määrittää urakehityksen ja tippien määrän.

Taha sanoi:
Taito peittää valvontarooli palveluroolilla on se, joka määrittää urakehityksen ja tippien määrän.
Yhdellekään murahtelevalle ja silmiään pyörittävälle apinalle en ole koskaan antanut tippiä. Sen sijaan kohteliaat herrasmiespoket saavat aina sen 5 euroa.

Ton 5e minäkin olen antanut,jos olen ystävälliseen pokeen törmännyt.Muuten en kyllä katso,että Suomessa elettäisiin tippikulttuurissa.Taxikuskeillekin olen summia ylöspäin pyöristellyt,kun musta myöskin aika epäkiitollista hommaa tekevät.

Sumu sanoi:

Tällaisen tapauksen sattuessa vaihtoehtoja on yleensä kaksi:

1) Menee kotiinsa ja tulee seuraavana päivänä uudestaan
2) Jää norkoilemaan ravintolaan ja lähtee viimeisenä ja saa oikean takin

Joo, tämä on selvä homma että näin on. Toi oli vaan esimerkki hyvästä asiakaspalevelusta ja että joskus lähes mahdotonkin on mahdollista. En minä olisi edes olettanut että kaveri olisi takkiaan saanut, mutta todella positiivinen yllätys oli että sai. Ja kympillä muisti kaveri tätä pokea kun takkinsa sai. :thumbs:

Vakibaarin pokeille tosiaan vois narikassa ja poislähtiessä tietty vähän tipata.. Mutta jotenkin tuntuu tyhmältä ajatukselta esim narikka pyöristää sen verran että ne saa sen 50 snt. Onhan se ihan kiva ele mutta tollasessa teinihelvetissä se mun tippi olis varmaan se ainoa tippi koko illalta eikä se varmaan hirveesti lämmitä. Saahan sillä kai pari oukkidoukkia :D

Jos sattuis näkemään että joku toinenkin tippaa niin vois itsekin rohkaistua.. Jos yksinään tippailis niin vois olla vähän yhtä turhan kanssa..

Tippaamisesta sen verran että narikka maksetaan miten maksetaan, juomista en todellakaan Suomen hinnoilla tippiä anna mutta pokelle heitän yleensä sen pienimmän mahdollisen setelitipin... poke se on kuka tyypit muistaa eikä hänen palkkansakaan mikään huippu varmasti ole. :thumbs: Kukaan ei voi konkurssiin mennä yhden oluttuopin arvoisesta tipistä?

EDIT: Niin, lähinnä vakibaarin vakipokea tulee tippailtua, harvemmin jotain kallion räkälän pokea :D

Janne sanoi:
Vakibaarin pokeille tosiaan vois narikassa ja poislähtiessä tietty vähän tipata.. Mutta jotenkin tuntuu tyhmältä ajatukselta esim narikka pyöristää sen verran että ne saa sen 50 snt. Onhan se ihan kiva ele mutta tollasessa teinihelvetissä se mun tippi olis varmaan se ainoa tippi koko illalta eikä se varmaan hirveesti lämmitä. Saahan sillä kai pari oukkidoukkia :D

Jos sattuis näkemään että joku toinenkin tippaa niin vois itsekin rohkaistua.. Jos yksinään tippailis niin vois olla vähän yhtä turhan kanssa..

Mun mielestä on ainakin ihan mukava, kun ihmiset pyöristää narikan siihen kakkoseen. Vaikka se ei summana ole mikään huikea, niin kyllä se nyt ihan mukavan lisän tekee illalle, jos vaikka 50 hlöä tekee saman. Eikä tarvi alkaa itsellä kolikoita kaivelemaan taskusta vaihtorahaksi, niin se myös nopeuttaa palvelua narikassa.

Eikä siinä tarvi alkaa sanomaan mitään, että "mä annan nyt sulle tippiä kokonaiset viiskytä senttiä" ja vinkata silmää.. :) Sanot vaan, että se on tasan. Mutta se pitää kyllä sanoa, että jos joku heittää lähtiessä jotain 5 senttisiä 35 sentin edestä, niin se rupeaa jo oikeasti vähän vituttamaan.

Kalju sanoi:
Ei poken hommia kannata tehdä jos pelkää.

Ja edelleen painotan sisälukutaitoa.

"Turpa kiinni ja ulos", se on ainut lause mikä tarvii osata siinä vaiheessa jos aihetta poistamiseen ilmenee ja asiakkaalta alkaa tulla selitystä.

lue tuo lause, ja lue tarkoin tuo loppu "siinä vaiheessa jos aihetta poistamiseen ilmenee ja asiakkaalta alkaa tulla selitystä"
Edelleen, mitä sanot kun on se nyrkkeilleen näköinen 140 kg jengiläinen vastassa?

XXL sanoi:
Edelleen, mitä sanot kun on se nyrkkeilleen näköinen 140 kg jengiläinen vastassa?
mä voin vastata tohon.. ensinnäkin useat ton kokoset äijät on itsekkin olleet narikassa töissä ja maksavat vielä mielellään vähän extraa että saavat pitää niitä liivejä päällä...ja jos järjestys jostain syystä vielä on kadoksissa,esim:tää hylje on jo juonut 4 virtasta ja kaksi sex onte wenice beach ja alkaa örisemään ja kähmimään akkoja.niin samanlailla ulos kun se 60kg 19v sulkapalloilija...ja varmasti jos ovella kököttää tarpeeksi kauan ,niin tulee tilanteita missä ei tyylipisteitä heru... :david: ja mua ihmetyttää toi asenne että poke on asikkaita varten ja palvelee niitä viimeseen saakka...pitäiskö poliisien halailla ja kiitellä jotain narkkaria tai juoppoa tyyliin.kiitos kun öriset ja haiset täällä,ilman sua me oltais tarpeettomia ja kortistossa yhyyy... :david:

ja sitten vielä toi juttu,että suomalaisilla on käsitys siitä että portsari on jonkun turvallisuus alan firmassa töissä ja saa heti kenkää,kun soittaa pomolle.mä en usko että suomesta löytyy montakaan firmaa jotka maksaisivat palkat ja maksut sekä verot ym:muut duunareille lain vaatimalla tavalla.se ei juurikaan ole mahdollista tai sitten sen narikan hinta on 10€...ja montaakaan ravintoloitsijaa ei ilahduta moinen...

En käsitä tätä koko treadia, miksi kennelläkään asiakkaan roolissaa toimineella ei ole mitään positiivista sanottavaa portsareista? Ei kai syy vain löydy teistä itsestään. Itse toimin portsarina , eikä mulla ole vapaa-aikani ollenkaan ongelmia toisten baarien portsarien kanssa.

Kaikkea ei kuitenkaan kannattaisi ottaa niin henkilökohtaisesti, se ovella seisova kaveri on siellä vain töissä, eikä hänellä todennäiköisesti ole "tuntemattomatonta"-asiakasta vastaan yhtään mitään. Asiakas aiheuttaa käyttäytymisellään ongelmat. Portsarit eivät toimi henkilökohtaisella tasolla asiakkaiden kanssa.

Seuraavan kerran kun menette baariin ajatelkaan portsaria ystävänä, eikä vihamiehenä, niin palvelu toimii huomattavasti paremmin.

:rolleyes:

lieska sanoi:
En käsitä tätä koko treadia, miksi kennelläkään asiakkaan roolissaa toimineella ei ole mitään positiivista sanottavaa portsareista?

No minäpä kerron. Ne tuhannet pakkotoiston lukijat, kuten vaikkapa minä, joilla ei ole negatiivisia kokemuksia portsareista eivät juuri vaivaudu sitä tänne erikseen kirjoittamaan (no muutamat on vaivautuneet). Kun ei se taida olla edes koko threadin idea.

XXL sanoi:

Hmm.. Edelleen, ei kannata tehdä sitä työtä jos pelkää. Ja toiseksi, ei oo ollut meilläpäin ongelmia prätkämiesten kanssa. Yleensä erilaiset pro miehet pitää yhtä portsarien kanssa jollain tavalla. Eivät aiheuta ongelmia, ja jos aiheuttavat, eivät selittele ja itke vaan tajuavat miten homma toimii. Nää on sitten erikseen, kaiken maailman wannabe pahikset.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom