Klassisen tyhmät ihmiset

Säde sanoi:
Ette kai oikeasti leimaa ihmisiä tyhmiksi, jos yleissivistyksessä on tietyissä kohdissa aukkoja tai hoksottimet ei muuten laukkaa täysiä tietyssä yksittäisessä tilanteessa?
Kyllä niitä noloja tilanteita sattuu kaikille. Mun mielestä saa olla aika paljonkin aukkoja yksityiskohdissa jos pääpiirteet on edes jotenkin hallussa. Jonkunlainen klassisen typerä ihmistyyppi kyllä on mun mielestä ihmiset, jotka ei tiedä historiasta/politiikasta yhtään mitään. Ei edes sitä pääministerin nimeä.

Kyllä se mun mielestä kuitenkin kertoo ihmisen maailmankuvasta aika paljon. Ei se silloin kovin realistinen voi olla. Tottakai yleissivistys on paljon muutakin, mutta noi varmaan on urheilun jälkeen tärkeimmät....:D Jonkun mielestä taas saattaa olla klassisen tyhmää, että ei tajua esim. musiikista tai muodista yhtään mitään. Eli onhan nää toisaalta kai myös mielipideasioita. Jossainmäärin. Toisiaan poissulkevia niiden ei kuitenkaan tartte olla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vron sanoi:
Viime perjantain haluatko miljonääriksi-ohjelmassa oli tyyppi joka ei tiennyt paljonko on jakojäännös 21/8. Meikää huvitti.

[nusnus]
Muuten hyvä, mutta se ohjelma tuli lauantaina.
[/nusnus]

;)

-pipsa- sanoi:
Kun täällä kerran blondeista puhutaan, tuli mieleen ystäväni muutama kuukausi sitten. Olin juuri tullut kotikaupunkiini käymään ja kävin ystäväni kanssa teellä Robert's Coffeessa. Saimme teekuppeihimme sellaset teesiivilät ja pienet espressokupit mukaan joihin ne käytetyt siivilät sitten voi laittaa. Olin juuri laittanut omani espressokuppiin ku kaveri tokaisi: "Ai ne laitetaan tuonne, mä luulin että näistä pikkukupeista juodaan!" Kun olin aikani repeillyt, kaveri pohdiskeli mistä saisi sokeria teehensä ja näytin hänelle pienen pöydän missä oli maitokannu,kermaa, sokeria ym ym... Kaveri lähti hakemaan sokeria ja tuli ihme virne naamallaan takaisin, istui alas ja laittoi salamyhkäisesti jotain taskuunsa ja sanoi: "Mä otin vähän kahvia mukaan." Olin vähän hoomoilasena ja kysäisin että mitä ihmeen kahvia. Kaveri otti taskustaan pitkulaisen ruskean paketin jossa luki päällä Robert's Coffee. Douh! "Rakas ystävä, siinä paketissa ei ole kahvia vaan ruskeaa sokeria." "Ai jaa, mä luulin ku siinä luki päällä coffee." Tämä kyseinen ystäväni on erittäin lahjakas koulussa ja muutenkin ihan fiksu ja asiallinen ihminen, mutta tällä kahvittelureissulla taisi jäädä aivot narikkaan...

Lainailin vähän itseäni tuolta mimmien palstalta ku en jaksanut uudelleen kirjoitella samaa juttua...

Töissä kuultua:

Ent. duunikaveri: "Mä en tajua mikä mua vaivaa ku kävelen koko ajan päin seiniä!"

Toinen kohta ent. duunikaveri: "Mä en ymmärrä miks se inssi ei päästäny mua läpi, en ajanu kertaakaan edes päin punasia!"

Ihan selvennykseksi, kyseinen tyttö pääsi neljännellä inssin läpi vuosi sitten eikä ole sen jälkeen autolla ajanut... Minkähänlaiset ajotaidot ovat sitten kakkosvaiheessa? :eek:

Sitten vielä äipästäni eräs juttu, todella toivon, että itse en ole perinyt mammaa... :) Elikkäs kauan, kauan sitten kun minä en varmaan ollut vielä syntynytkään, vanhemmat ja kummini olivat pohjoisessa lomailemassa. Autolla ajellessaan jossain Lapissa, Naamangan alueella ilmeisesti, äiti mietiskeli sitten, että "minkähänlainen eläin se naamanka on?" Niinpä niin...

:lol2:

Carmen Mäkinen oli aikoinaan onnenpyörä -ohjelmassa. Aihe oli urheilu ja lause "Elmo edusti Kannelkosken hikeä". Lauseesta puuttui enää ä-kirjain, tuli Carmenin vuoro ja hän vihdoin yritti ratkaista tehtävän : "Elmo edusti Kannelkosken hikeg?" :jahas:

Entinen opiskelukaverini ei myöskään ollut välkyimmästä päästä. Hänellä oli kämpässään pieni jääkaappi, joka ei mahtunut kunnolla aukeamaan viereisen kaapin vuoksi. Tyttö keksi vaihtaa oven avautumissuunnan ruuvaamalla kahvan toiselle puolelle ovea.

Eiks Lola Odusoga joskus hämmästellyt että kuka kumma on Väinö Linna?

En väitä että pitäisi ihmisen olla lukenut koko Linnan tuotanto, mutta että on onnistunut elämään elämänsä niin että edes miehen nimi ei ole tarttunut päähän...se vaatii taitoa.

Tintsu sanoi:
Carmen Mäkinen oli aikoinaan onnenpyörä -ohjelmassa. Aihe oli urheilu ja lause "Elmo edusti Kannelkosken hikeä". Lauseesta puuttui enää ä-kirjain, tuli Carmenin vuoro ja hän vihdoin yritti ratkaista tehtävän : "Elmo edusti Kannelkosken hikeg?" :jahas:

Kerrattain Onnenpyörässä kysyttiin Sarasvuon kirjan nimeä.
Näkyvillä oli kirjaimia seuraavasti: Sis_inen Sankari

Kilpaileva herra yritti ratkaista ja pisti: Sisminen Sankari.

Mikä ei sitten kuitenkaan ollut oikein.

Lukiossa hissan tunnilla puhuttiin ristiretkistä, opettaja kysyi että missä oli tämä Pyhä Maa johon ristiretket suuntautuivat.
Eräs kundi, joka normaalisti ei hirveesti osallistunut, viittasi nyt apinan raivolla, ja sai vastata. Kaveri kertoi ylpeänä kuinka tämä ristiretkien kohde on tuolla Naantalin lähellä, hän oli käynyt siellä.

No, tääkän kaveri ei mikään Lola Nykänen ole, ei vaan ollut sillä hetkellä ajatukset ihan mukana tilanteessa.

Matkustin viikonloppuna junalla paikasta A paikkaan B. Paikka B lähestyi joten keräsin kamppeeni ja lähdin vaunun ovea kohti. Odottelin siinä tuulikaapin tapasessa junan pysähtymistä ja ulko-oven aukeamista. Pysähtymiseen oli vielä pari minuuttia kun tuulikaapin ja vaunuosaston väliselle liukuovelle tuli sellainen vanhahko paskantärkeän näköinen herrasmies. Äijä ei mahtunut ovesta tuulikaapin puolelle, koska se oli jo täynnä väkeä. Noh, äijä kuitenkin painoi välioven auki, odotti että se sulkeutui, painoi sen uudestaan auki ja odotti että se sulkeutui jne. Tätä kesti koko sen pari minuuttia mitä junan pysähtymiseen vielä meni. Joltain pikkunassikalta tuon napin painelun olisi ehkä ymmärtänyt, mutta että vanha äijä tulee ja ei voi vain rauhassa odottaa junan pysähtymistä ilman että aukoo edessään olevaa ovea niinkuin hän nyt jäisi junaan sisälle ellei tie ulko-ovelle olisi ko-ko aikaa vapaa.. :jahas:

No, mutta ainakin minulla oli ajankulua kun seurasin sedän ahkerointia ja mietin että eikö se nyt tajua.. ei tajua.

Joskus koulussa kysyttiin suomalaisia nobelisteja AIV:n lisäksi ja vastasin M A Numminen. Koko luokka opettajaa myöten räjähti nauruun.

(F E Sillanpää) :jahas:

kuikelo sanoi:
Olen kuullut samaa... Tosin en muista oliko kyseessä ESB vai joku muu korkeahko rakennus. Selitys meni jotenkin niin, että hissin lattiapinta-ala oli melkoinen kun taas korin ja kuilun väliin jäävä rako oli suht kapea. Kun hissi sitten syöksyi hurjalla vauhdilla kohti pohjakerrosta niin korin lattian alaspäin työntämä ilmamassa ei paennut riittävällä nopeudella korin ja kuilun välistä ja ovien raoista vaan muodosti tavallaan ilmapatjan (vrt. kaasuiskunvaimennin) korin alle ja hissipoika selvisi lähestulkoon säikähdyksellä. Hissin vaijerista en muista puhutun...

Totuus on joskus tarua ihmeellisempi. Siis jos em. on totuus...

En tiedä onko tästä jo sanottu,mutta itseasiassa hissien ei pitäisi olla mahdollista pudota vapaana vaikka vaijerit katkeaisivat tmv. Hissikuilun ja vaunun välissä on ns.kiilat,joiden tehtävä on kiilautua hissikorin ja kuilun väliin,kun hissikori saavuttaa tietyn putoamiskiihtyvyyden.Toki stata buildinkissa,jos hissikuilu on paskana,niin moinen on mahdollista,mutta silloin sielä ei kyllä ole sitä ilmatiiviyttäkään...No mut tämä tästä öfftöpikistä

ope:"tämä aine alkaa A-kirjaimella ja päättyy i-kirjaimeen"
oppilas hyvin hyvin iloisen itsevarmana "PUUU!"
minä"omfG!!":eek:

"Kirjoitetaanko sukunimi isolla ja tuleeko sen ja etunimen väliin piste?"

Näin minulta kysyi neuvoa eräs kaverini ylä-asteella :david:

Eihän sitä kaikkea voi tietää, ennen kuin kysyy ;)

Muistuipas mieleeni eräs sälli yläasteelta. Kreatiini oli silloin vasta tuloillaan ja hehkutettu mullistavaksi kamaksi. Poju reenasi silloin weiderin menetelmällä ja 5kg:n hantteleilla. Jätkä rupes jyrsimään kynsiään aina reenin jälkeen ja kun kynnet oli nysät, se nyki pieniä tuppoja hiuksiaan ja jäyti niitä. Luultiin kaikki aluksi että se pelleilee, kun sillä oli aivan omituisia tempauksia jatkuvasti. Lopulta syy selvisi: "Kynsissä ja hiuksissa on paljon keratiinia. Luin lehdestä että se räjäyttää patin kasvuun!".

Autokoulussa ajo-opettaja kertoi että samalla kurssilla ollut tyttö oli kysynyt päästyään ensikertaa ratin taakse: Kääntyykö tää heti kun laittaa vilkun päälle...

Minulle sattuu näitä harva se päivä :jahas:

Kerran sain päähäni että vedän yhdessä esityksessä housuistani stringit. En halunnut vain tunkea niitä sinne koska ne pullottivat rumasti joten keksin varsinaisen kuningaspläänin: Jos leikkaan toisen vyötärönarun poikki niin voin pujottaa ne puoliksi jalkaani ja myöhemmin vain vetäistä ne pois..

.. onneksi välähti sen verran ajoissa että ehdin vielä juosta vessaan poistamaan tämän virityksen päältäni :nolo:

Satuinpa löytämään tällaisenkin pölyttyneen threadin. . .

Oli yhtä neitokaista kerran yritetty eräässä ravitsemusalan liikkeessä iskeä seuraavin sanoin: "Mä en oo ehkä tän baarin komein jätkä, mutta mä oon sentään ainoa joka puhuu Sulle."

Irtoskohan? :jahas:

No nyt kun nostit niin kommentti naispuoleiselta tutulta kesken beachpelin.
Pelattiin 3 vastaan 4, niin tää huutaa itsevarmasti "hei. eks kannattas tosta toisesta joukkueesta mennä yks tonne niin tulis tasajaot". Löytyy siltä muuutakin helmiä, mutten nyt muista.

Muistan aikanaan kouluaikoina jonkun vuoden ruotsin yo-kirjoituksissa oli pitänyt kirjoittaa kirjekyyhkyistä juttua otsikolla Duvan.

Noh meitinkoululainen tyttö oli kirjoittanut kirjepöllöistä.. legendaarisia lauseita muunmuassa oli että kirjepöllöjä kohtaavat monet vaarat, esimerkiksi kissat saattavat syödä kirjepöllöjä:D

edit: opettaja luki meille äänee sen, ku se oli sen mielestä niin hauska;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom