- Liittynyt
- 24.8.2002
- Viestejä
- 153
- Ikä
- 45
Seitsemän vuotta ammatikseni oon ajanut kitkoilla ja myöskin uuteen autoon kitkat tulee. Siviilikärryssä on kyllä nastat, osittain emännän vaatimuksesta osittain johtuen auton keveydestä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
treenaisko sanoi:Sen olen kuullut kanssa, että kitkat ei oikein kestä, vaan kuluvat nopeesti varsinkin jos ajaa pidemmälle kevääseen talvirenkailla.
BS1 sanoi:Mitäs muuta...no tietty vutittaa kun tullaan valoihin ja kitkakuskit ennakoi jo 100m ennen hidastamalla kun se on pakko tehdä niin. Sitten kun ollaan seisty punaisissa jo ikuisuus niin liikkeellelähtö kestää kitkakuskeilla toisen ikuisuuden
aabo sanoi:Taitaa sattua sit valoihin aina paskoilla renkailla varustettuja kavereita sulla. Mulla ei ole millään kelillä mitään eroa pysähdyksissä ja liikkeellelähdöissä, oli ne sitten kitkat tai nastat. Kyl se vaan niin on että niiden renkaiden varaan on turha laskeskella liikaa oli ne kummat tahansa... meinaan että jos auto oikeasti jostain syystä lähtis käsistä niin kyl siinä kuskista usein tulee matkustaja vaikka ois päivän vanhat nastarenkaatki alla. Ja itellä ei ole pohjoisessa mitään ongelmia kitkojen kanssa, en sitten tiedä miten niitä ongelmia sais muka aikaan. Onhan se jokatapauksessa talvella otettava iisimmin ku kesällä.
Sammoo mieltä ollaan. Paljon ajelen miekin syrjäteillä, jossa ilman nastoja jää kyllä kinokseen. Keväällä se on sitten yksi kiva kesän merkki, kun eivät nastarenkaat enää jurraa alla. Sekin ilo niistä on. Eihän silti unohdeta turvavälejä ja tilannenopeutta nastoillakaan.juta sanoi:itse olen nastarenkaiden kannalta, ainakin täällä laukeuksilla päihittävät kitkat.
isän serkku oli käymässä viime talvena täällä ja kitkat tietenkin alla, lopulta isä joutui käydä nyppäämäs irti kun oli kitkoilla jääny mökkitiellä kiinni
aika paljon semmosia "kinttupolkuja" tulee ajeltua missä ei hiekkaa laiteta niin ehtottomasti nastat
Mege sanoi:Muistaakseni tekniikanmaailman viimeisessä laajassa talvirengasvertailussa parhaat kitkarenkaat oli samaa tasoa testin huonoimpien nastarenkaiden kanssa.
BS1 sanoi:Mitäs muuta...no tietty vutittaa kun tullaan valoihin ja kitkakuskit ennakoi jo 100m ennen hidastamalla kun se on pakko tehdä niin. Sitten kun ollaan seisty punaisissa jo ikuisuus niin liikkeellelähtö kestää kitkakuskeilla toisen ikuisuuden
Sellain. Ostakaa nastat :D
jarhu sanoi:Niin ja sille joka kommentoi kitkakuskeja kun ennakoivat 100m ennen risteystä ja kestää kauan päästä liikkeelle. No omasta kokemuksesta pystyn lähtemään liikkelle tehokkaammalla autolla kitkat alla nopeammin kuin toisinpäin.
jarhu sanoi:No omasta kokemuksesta pystyn lähtemään liikkelle tehokkaammalla autolla kitkat alla nopeammin kuin toisinpäin.
Sen lisäksi jo autokoulussa opetetaan sitä ennakoimista risteyksiin lähestyttäessä
;)
El Capo sanoi:Sen kummemmin thrediä lukematta...
Verratkaapa Nokian Hakkapeliitta 4:sia kitkoihin.
Lamellit vastaavat kuin kitkoissa + nastat- pito on uskomaton joka kelillä!
aabo sanoi:Ja mitenhän tämä 10vuotta ajokokemusta ja 200 000km on tekemisissä faktan kanssa? Ilmeisesti sä olet noista kilometreistä sitten aika paljon ajanut myös hyvillä kitkarenkailla ja epäonnistunut niiden kanssa, vai?