Takakäsi sanoi:Eli helvettiin mennään niin että heilahtaa.
Voidaankin järkätä sitten jonkinlainen Pakkis-miitti helvetissä:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Takakäsi sanoi:Eli helvettiin mennään niin että heilahtaa.
Kannatan! Eli Pakkis-paitaa vain päälle heti kun on toinen jalka haudassa, niin tunnistetaan toisemme :lol2:mxm sanoi:Voidaankin järkätä sitten jonkinlainen Pakkis-miitti helvetissä:D
Taisit innostua liikaa. Kohta joku uskovaisporukka alkaa bannaamaan pakkotoistoa julkisesti. Siitäkös Mike suuttuu kun saa noottia Juupajoen Kristilliseltä Kehonrakennusseuralta. :Dmxm sanoi:Voidaankin järkätä sitten jonkinlainen Pakkis-miitti helvetissä:D
JSL_84 sanoi:No niin joku on tästä asiasta voinut tänne joskus kirjoittaakin. Tahtoisin lähinnä tietää että mitä kyseisellä verolla maksetaan?
JSL_84 sanoi:Sillä tuossa uutisissa juuri kerrottiin että hautapaikatkin pitäisi laittaa maksulliseksi ja joissain seurakunnissa ovatkin jo?
Eikö nyt se pitäisi edes pitäisi olla jo maksettu jos vuosia maksaa veroja?
Ihan vaimon vuoksi vihkiminen suoritettiin kirkossa. Ei ollut mulle mitenkään vastenmielistä ja oli helppo tapa tehdä toinen onnelliseksi. Ja kuten Ringside sanoi, niin se oli ihan hyvä diili. Häitä ennenkään en käynyt kirkossa, muuta kuin "pakollisissa" tilaisuuksissa kuten hautajaissa. Ja sen jälkeen onkin sitten itse helppo erota kirkosta.mxm sanoi:Ihmeellistä, että porukka haluaa kirkkohäät vaikkei kirkossa muuten edes käy.
Radiossa oli hiljattain juttua kirkkohäiden ja siviilihäiden eroista ja nehän on ihan minimaaliset. Siviilista saa yhtä hyvin koko seremonian, erona tosin, ettei sitä pidetä kirkossa eli voi vaikka jollain kartanalla pitää pippalot alusta loppuun ilman sen kummempia siirtymisiä.
Sitä myös painotettiin, että monet hääperinteet, jotka liitetään kirkkohäihin ovat lähtöisin vanhoista pakanaperinteistä, esim. just riisin heittäminen sun muut systeemit.
Tupla-J sanoi:Erosin kirkosta elämänkatsomuksellisista syistä.
Tämä ei oo sitten sulle.reinhardt sanoi:Minulle on turha tulla selittämään, mitä kaikkea "hyvää" kirkko tekee
reinhardt sanoi:Minulle on turha tulla selittämään, mitä kaikkea "hyvää" kirkko tekee; olisi paljon järkevämpää, että kaikki parisuhdeneuvonnat sun muut hoitaisi kunta/valtio, niin ei menisi rahaa hukkaan organisaation pyörittämiseen. Lähetystyö taas on Saatanasta....
reinhardt sanoi:Eiköhän siellä kirkon pohjattomissa kirstuissa siihenkin rahaa löydy.
reinhardt sanoi:Suhtaudun kirkkoon niin kielteisesti siksi, että satuin olemaan nuorempana kuvioissa mukana, ja minulla on melko selkeä käsitystä siitä teeskentelystä ja tekopyhyydestä, mikä seurakunnan piireissä vallitsee.
Gillyanne sanoi:Muistaakseni kirkollisveroa joutuu kuitenkin maksamaan sen vuoden loppuun asti, jona eroaminen kirkosta tapahtuu (tai jotain vastaavaa) :curs: