Kirkkokiertue TLP&Mike.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Varsin siisti.

attachment.php

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää varmaan ruveta oikeasti sopimaan, mitä kuvataan.

Ei tässä hommassa järkeä ole jos se menee näin..... :D:D

ála Mike:
attachment.php

ála TLP
attachment.php

Yo. samakatseisuus tuli selville tosin jo eräässä ulkokuvassa, jossa Mike käveli rappuset ylös.. olin auton takaluukulla ja menin kanssa ylös.. rupesin ottamaan kuvaa ja Mike sanoi, se penkki on jo kuvattu sen kirkon kanssa etualalle :eek::D ... jätin kuvan ottamatta :wtf:

Liitteet

• _D8N1816_7_8_.jpg
    _D8N1816_7_8_.jpg
    192,4 KB · Katsottu: 823
Eikö se ole samalla hienoa katsoa miten kaksi valokuvaajaa kuvaa samaa paikkaa? Vertailla sitä näkökulmaa, vai onko se kaikissa kuvissa noin sama:D.

Vertailla sitä näkökulmaa, vai onko se kaikissa kuvissa noin sama:D.

Ei onneksi, jos olisi niin näiden julkaisusta tulisi kuvankäsittelyllinen nopeuskisa ja siinä nopeuskisassa mä saan turpaan kuin akat :D

Tosin niin samankaltaisia kuvia olisi tarjolla aika paljon, että jätän osan julkaisematta.
Ensi kerralla jos Mike ottaa sisälle matkaan 12-24:en, otan itse 70-200:en :evil:

Eikö tuo kulttuuriministeriö tjms. myönnä avustuksia tällaiseen kulttuuritekoon?

Aivan upeita kuvia, jotenkin aina tulee kylmät väreet, kun näitä kuvia kattoo, en osaa sanoa miks.

Upeeta on. Onkos teillä joku seinän kokoinen Suomen kartta mihin pistätte merkinnän mitkä kirkot on kuvattu ja mitä kuvaamatta? Jos siis on niin olisi mielenkiintoista nähdä.

Eikö nyt samalla vaivalla kun sinne kirkolle köröttelee niin voi ottaa lähitienoostakin muutaman kuvan? Vai olisiko maisema/kaupunki kuvaus ihan oma projekti.

Ei tahdo keretä ympäristöä kuvailemaan. Hommahan lähti alunperin "Pimp my town" projektin nimikkeellä, jossa kuvattiin kaksi paikkaa.

Hauho
Hanko

Hauhossa sitten törmäsimme todella komeaan kirkkoon, jonka jälkeen päätimme, että parempi on lähteä kiertämään tiekirkkoja. Projektia ei kuitenkaan nimetty ronskisti "Pimp my church", vaan se sai nimen Kirkkokiertue.

Mielenkiintoisia kuvia kyllä, samasta kohteesta saatu kovinkin erilaisia kuvia tietokoneen ääressä. Monet kuvattu oikeastaan samalla idealla, kuten oli ilmeisesti tarkoituskin. Osasta pidän, osasta en. Pidän kuitenkin eri pintojen tekstuureista ja niiden näkymisestä kuvassa, joten tämä sarja ei ole minulle mikään ykkönen. Toimisivat varmaan aika eri tavalla isoina vedoksina, nuo linjat ovat tuolla optiikalla sen verran mahtipontisia.

Mielenkiintoisia kuvia kyllä, samasta kohteesta saatu kovinkin erilaisia kuvia tietokoneen ääressä. Monet kuvattu oikeastaan samalla idealla, kuten oli ilmeisesti tarkoituskin.

Kyllä tuo pohjimmainen idea löytyy tuolta 'Pimp my town' kierroksen aloituksesta, jossa jo sovittiin käsittelyn menevän jopa överiksi. Nyt toteutamme kirkkokiertueella aivan samaa ideaa. Ei väliä suorista linjoista, oikeista perspektiiveistä, saati järkevistä st-alueista... kuvia käsitellään rajusti, Mike tosin taitaa tuon käsittelyn puolen huomattavan paljon paremmin.

Kun katsot noita minun muita kuvia, niin käsittelen loppupelissä aivan minimin määrän noita kuvia. Tämä on erikoisproggis ja sellaisena se pysyy, nyt ja vastaisuudessa.

Kun luet tuon ao. linkistä, niin huomaat ettei kuvakäsitys ole kovinkaan erilainen tässä tapauksessa :D
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2083795&postcount=170

Oletteko ikinä harkinneet Lieksan kirkkoa? Taisin jopa ehdottaakin sitä jo ensimmäisten kirkkokuvien yhteydessä, mutta asia tuli uudestaan mieleen, sillä olen siellä töissä oppaana tänä kesänä.

Kyseessä on vuonna 1982 valmistunut arkkitehtipariskunta Reima ja Raili Pietilän suunnittelema moderni luterilainen kirkko, joka on käsittääkseni suhteellisen ainutlaatuinen Suomen tasolla. Kirkko ei kuulu tiekirkkojärjestelmään, mutta tarjoaa kaikki samat palvelut ja jopa vähän enemmänkin. Kävijöitä kirkkosaliin mahtuu noin 700, mutta suurempien tapahtumien aikana takaseinä voidaan siirtää syrjään ja liittää lisäksi noin 300 henkeä vetävä seurakuntasali, jolloin tilaa on yhteensä palttiarallaa 1000 ihmiselle. Kirkkoa ympäröi kirkkopuisto, joka on eräs kaupungin parhaiten hoidetuimmista puistoista. Kirkko on ulkonäöltään, varsinkin sisältäpäin, hyvin vaalea ja kirkas, toisin kuin vähän vanhemmat ja tummuutensa takia jopa hieman synkähkötkin kirkot. Sen katto on kupolimainen, sillä kirkko on suunniteltu alun perin myös konserttisaliksi. Itse kirkossa ei ole varsinaista alttaritaulua, vaan alttarin takana levittäytyy näkymä edellisen, vuonna 1979 palaneen kolmannen kirkon rakennuksen yhteydessä valmistuneeseen kellotapuliin ja jo edellämainittuun kirkkopuistoon. Kirkon pääsisäänkäynti sijaitsee Lieksanjoen varrella, joten ympäröivä luonto on siinäkin mielessä hyvin lähellä.

Lieksan seurakunta käsittää yhteensä viisi kirkkoa ja lisäksi kaupunki omistaa lisäksi edesmenneen taiteilija Eva Ryynäsen oman kirkon, Paaterin. Näistä muista kirkoista en osaa sanoa valitettavasti sen tarkempia detaljeja, koska olen vieraillut niissä sen verran pienempänä, mutta voisin auttaa, jos teitä kiinnostaisi kuvailla tätä kirkkoa. Paikkakunnalla järjestetään tosin 25.7-3.8. Waskiviikko-tapahtuma, jolloin kuvailu voisi olla kävijämäärien ja harjoittelevien soittajien vuoksi vähän tavallista nihkeämpää. Tai mistäs minä tiedän, riippuu toki vähän.

Tässä on seurakunnan kotisivut ja muutamia todella huonoja photoja, jotka eivät anna kyllä todellakaan oikeutta koko komeudelle, mudda anyway: http://www.lieksanseurakunta.fi/Lieksa.php Se sanottakoon vielä, että kirkko on mielestäni ehdottomasti vaikuttavampi sisältä- kuin ulkoapäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom