Kipeänä treenaaminen/flunssaohjeita

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve!

Onko kokemuksia kipeänä treenaamisesta?

Meikäläiseen on nyt tarttunut sittenkin flunssa, ja toisaalta se vähän painaa mieltä matalaksi, mutta toisaalta treenata kyllä jaksaisi, mutta kysymys onkin, että kannattaako treenata kipeänä, vai antaa räkätaudin mennä ohi?

lisäksi:

1) keinoja flunssan nopeuttamiseen
2) keinoja olon helpottamiseksi
3) kokemuksia kipeänä treenaamisesta (paheneeko tms. terveysriskiä?)
4) hidastaako treenaaminen flunssan tuloa (tuntuu että näin olisi..)
5) kikkoja + jotain muuta?

Kiitoksia!

tikrulainen sanoi:
Terve!

Meikäläiseen on nyt tarttunut sittenkin flunssa, ja toisaalta se vähän painaa mieltä matalaksi, mutta toisaalta treenata kyllä jaksaisi, mutta kysymys onkin, että kannattaako treenata kipeänä, vai antaa räkätaudin mennä ohi?

lisäksi:

3) kokemuksia kipeänä treenaamisesta (paheneeko tms. terveysriskiä?)

Kiitoksia!

Jotain pieniä terveysriskejä kipeänä treenaamiseen saattaa liittyä esim. pumppu pettää, sydänlihaksen tulehdus tms. ÄLÄ HELVETISSÄ TREENAA JOS OLET KUNNON RÄKÄTAUDISSA!!!

tikrulainen sanoi:
Terve!

Kiitoksia!

Lopetat treenin nyt ja huilaat kunnolla, niin kauan, että olet terve....

Syöt hyvin ja juot paljon nestettä....

Paranemisia :kippis1:

En suosittelisi kipeänä treenaamisa. Itellänikin on flunssa päällä ja aion odottaa että olo paranee. Tuskin menetät mitään, vaikka odotat parantumista. Päin vastoin pieni tauko tekee usein vain hyvää(esim. 1vk). Motivaation kannalta joillekkin tuo tauko voi vaikuttaa negatiivisesti. Eli jos kuumetta ei ole ja tuntuu siltä et salille voi mennä niin siitä vaan. Itse kai sen parhaiten tiedät.

1) Juo paljon. Mielummin kuumaa.
2) Kato vaikka leffa :)
3) Kuummeessa treenaaminen voi olla sydämelle vaarallista.
4) Tuskin hidastaa. Miksi hidastaisi?

Pikaista parantumista :thumbs:

Kannattaa pitää taukoa. Viikko tauko ei tunnu missään, mutta kipeänä treenaamista mahdollisesti seuraava puolen vuoden tauko tuntuu. Itse pidän taukoa ja seuraavan viikon otan vielä kevyesti.
Jos oireina on pelkkä vuotava nenä ilman kuumetta ja olo on muuten lähes terve niin saatan mennä salille ja treenata kevyesti, lämmittelynomaisesti. En mieti sarjoja, toistoja tai edes liikkeitä vaan teen kevyesti koko kroppaa läpi siihen tahtiin kun tuntuu hyvältä.

lyhyesti : KIPEENÄ EI TREENATA. Flunssa menee ohi huilaamalla... Kaveri perkele ei uskonu mitä tulee ku kipeenä treenaa ja mies meni nii tukkoo ettei henki kulkenu ilman lääkärin puukkoa.

Tiedän lähipiiristä tapauksen jossa nuori perheenisä kuoli kesken treenin. Paljastui sitten sydänlihaksen tulehduksen aiheuttamaksi. Ei ollut malttanut olla treenaamatta kipeänä.

Mutta kaipa jonkinlainen treenaus on mahdollista kun nostelee rauhallisemmin eikä anna pulssin nousta paljoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jep

ok, kiitoksia vinkeistä!

eli eikun teetä käteen ja sohvaa kohti, per*el*!

eli jätetään tämä :wall: sikseen, otetaan vähän tätä :itku: ja sitten vaan :zzzz: ja kohta onkin jo taas :hyper:

olikin tuo tompan uusi "The Last Samurai" katsomatta sopivasti..

:thumbs:

VelttoV sanoi:
Flunssan aikana kannattaa syödä, vaikka ei maistuisikaan. Tervehtyykin paremmin. Pari kiloa lisää flunssaviikolla, niin palautu nopeasti ja paino liikkuu taas.
Joo itellä flunssa päällä kolmatta päivää ja olen hoitannut runsaalla syömisellä/juomisella ja levolla!!!

Älä treenaa, mulla oli viime kesänä flunssaa ja treenailin(penkkiä ja habaa silloin :david: ), ja lenkkeilin ahkerasti, niin sain sellasen himoyskän että yskin kesän lopus veriräkäklimppejä. Sitte oli pakko mennä lääkäriin ja se määräs penesiliiniä, että kannattaa parantaa loppuun asti.

Sairasta flunssa rauhassa pois ja ota sen jälkeen vielä vaikka eka viikko hieman rauhallisemmin. Minäkin reenailin aiemmin vaikka pikku flunssassa :david: kunnes sitten näin miten kaverille kävi. Pikku flunssassa reenaili viikon päivät, ei mitenkään kovasti mutta tarpeeksi kummiskin. Sydänlihaksen tulehdus ja oli kaveri aika surkeilla fiiliksillä sairaalassa jollakin sydänosastolla vanhusten seassa. Onneksi ei käynyt pahemmin, tosin joku vika sillä jäi pumppuun loppuelämäksi. Tuo tapaus tuli silleen hiipivästi, tuon reeniviikon jälkeen hän alko huomaamaan kun hengästyi jopa normaali kävelystä ja jumalaton yskä pukkas päälle. Onneksi meni ajoissa lääkäriin.
Että otahan iisisti nyt :zzzz:

Gospodin47 sanoi:
Sairasta flunssa rauhassa pois ja ota sen jälkeen vielä vaikka eka viikko hieman rauhallisemmin.
Että otahan iisisti nyt :zzzz:

Jep, no sain nukuttua 18-20 ja sitten 3h yöllä parissa erässä.. erh, heräsin mitä oudoimpiin juttuihin ja kroppa tuntui kokoaika pirun kuivalta ja vesi ei meinannut alkaa tulla ulos ennekuin about 10L päästä... noh tänään aletaan jo olee hieman voitonpuolella, kiitokset vain erään luontaistuotekaupan naismyyjälle hyvistä vinkeistä, jos sattuu tätä palstaa lukemaan :thumbs:

Juurikin näin, mutta sainpa siis ongittua lisätietoa:

-sellainen ihmetrooppi kuin:

"Kylmän Roppi" -yrttiuute tuntuisi auttavan kivasti, pitäisi edesauttaa flunssan ohimenoa ja myös helpottaa oireita kummasti !

Ainesosat:
Siankärsämöuute 28%
Auringonhatun versouute 25%
Inkivääriuute 15%
Propolisuute 12%
Timjamiuute 10%
Piparjuuriuute 5%
Auringonhatun juuriuute 5%

hyvinvarustelluista lisäravinnekaupoista, hinta tosin oli aika suolainen:
10€ -50ml.

Itse olen kyllä räkätaudissa ottanut todella kevyttä reeniä. Menee lähinnä venyttelyn puolelle ja pikkupainoilla vaan pumppailuun. Tuntuman säilymisen takia tämä vain ja samalla yrittänyt muuten levätä normaalia enemmän ja syödä normaalisti. Kuumeessa tietty ei mitään reeniä.

Mulla ainakin tauon pituus riippuu ihan flunssasta, kuten varmaan monella muullakin. En mä pienen kurkkukivun tai tukkoisuuden takia rupea heti viikon totaalitaukoa pitämään. Kunnolla vaan vitamiinia koneeseen ja pari päivää lepoa salilta niin sillä yleensä lähtee. Jos kuumetta on niin sitten asia erikseen, onneks ei nykyisin kovin usein ole.

Kuinka paljon tota sydänlihastulehdusta liioitellaan?? tarkotus ei oo sitä mitenkään vähätellä, mutta kaikilla on joku kaverin kaveri joka on sen sairastanut, mutta todella harvoin kukaan kertoo OMIA kokemuksiaan asiasta...

Mutta summa summarum, kipeenä ei mennä salille ja kuunnellaan sitä omaa kehoa, ei mulla ainakaan flunssasena treeni ees kulje ja silloin tietää että parempi kun jättää siihen ja lähtee kotiin lepäileen ja lukemaan pakkista!!

Timba79 sanoi:
Kuinka paljon tota sydänlihastulehdusta liioitellaan?? tarkotus ei oo sitä mitenkään vähätellä, mutta kaikilla on joku kaverin kaveri joka on sen sairastanut, mutta todella harvoin kukaan kertoo OMIA kokemuksiaan asiasta...
QUOTE]

Munkin kaverilla on ollu toi ja yks kesä silla meni makailles sairaalas ja rauhallisesti kävelemises, ettei pulssi nousisi. :kuola: , eikä oo mitään: "joo mun kaveri kaverin kummin kaiman serkku"-juttuja. :rolleyes:

Tuota, itsellänikin nyt tietenki pukkaa flunssaa. Onko mahdollista tehdä vaikka punnerruksia ja leuanvetoja kotona, koska salille ei pääse? Vai onko se aivan totaalilepoa, ei edes punnerruksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom