Mulla on ilmeisesti myös alkava vajaatoiminta.. sitä alettiin ihmettelemään kun tukka lähti päästä ja viimeisen puolen vuoden aikana lihakset on lähtenyt häviämään ankarasta treenistä huolimatta ja palautuminen on surkeaa. Onko muilla vajiksella ollut lihasten ja treenin kanssa ongelmia? Oon ihan *askana tän asian takia.. :(
Voi kyllä! Varsinkin punttitreenistä palautuminen oli jotain ihan kammoa. Treeneissä voimatasot laskivat reippaasti, ja lihakset jumittivat venyttelystä huolimatta jatkuvasti. Varsinkin yläkropan tilanne oli jossain vaiheessa tosi huono, kun ei meinannut jaksaa pitää käsiä ylhäällä edes sen aikaa, että olisi saanut hiukset pestyä. Huoh. Mun innostus tavoitteellisempaan salitreenaamiseen loppui käytännössä silloiseen kropan prakaamiseen. Aerobiset lajit sujuvat nyt lääkityksen kanssa ihan hyvin, punttitreenin makuun en ole tuon pohjakosketuksen jälkeen oikein enää päässyt. Mutta eihän sitä tiedä, jos joskus vielä innostuu.
Tiuskis, tuskinpa diagnoosisi on mikään maailmanloppu Toivottavasti saat lääkityksen hyvissä ajoin, ettei tarvitse mennä huonon olon kanssa enää yhtään syvemmälle. Tärkeää olisi kuitenkin kuunnella kroppaa ainakin sen verran, ettei vetäisi jatkuvasti palautumiskyvyn rajoilla. Sitten kun lääkitys on saatu ja olo alkaa korjaantua, voi taas lisäillä tehoja treeniin.
Ja sitten näihin mun kilppariarvoihin. Osaisiko joku sanoa, miksi T4V laskee koko ajan alle viiterajojen? Lääkityksenä Erfan Thyroid 60 mg, tällä hetkellä taas nosto käynnissä kahteen tablettiin. Kolmella tabletilla T4V pysyy jossain 12-13 hujakoilla (eli voisi olla parempikin), T3V hätyyttelee ylärajaa (6) ja TSH on mittaamaattomissa. Lääkityshän aloitettiin normisti tyroksiinilla, mutta vaihdettiin eläinperäiseen, kun sumuisuus ei poistunut. Voisiko kenties T4 ja T3 -yhdistelmälääkityksestä olla apua?