Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ omalla kohdalla auttoi olkapääkipuihin huomattavasti, kun alkoi keskittymään huomattavasti enemmän takaolkapäiden treenaukseen, sekä epäkkäisiin. Olkapäiden/hartiaseudun lihasten epätasapaino laittaa myös enemmän painetta nivelille kuten juuri kiertäjänkalvosimelle. Itse siis kehottaisin jättämään pystypunnerruksen kokonaan vaikka kuukaudeksi ja sen sijaan olkapäille vain vipunostoja varsinkin takaolkapäille ja vaikka kohautuksia. Itsellä tosiaan auttoi.. En tähän hätään muista mistä olisin tämän vihjeen alunperin lukenut, mutta en siis itse keksinyt sentään :s
voisikos joku heittää tänne muutaman linkin esimerkki reenistä, on tossa tullut katseltua bodylehden liikeopasta ja ajattelin jospa täältä löytyis jotain uutta.
Näyttää, että tuo liike 3. olisi tehty melko suurella liikeradalla. Kannattaako kättä viedä loppuasennossa noin pitkälle? Itse pysäytän lattiantasoon.
Kiertäjäkalvosimen tulehduksen aiheuttama kipu tulee yleensä olkapään taakse (levossa tuntuvaa jomotusta, penkkipunnerruksen jälkeen), tai olkapään eteen (kun kättä vie taakse tai tekee esim dippiä).
Muita tunnusomaisia oireita:.
- Takin/repun laittaminen päälle aiheuttaa kipua
- Mikäli koetat kurottaa kädellä vastakkaisen puolen lapaluuta selän takaa, tulee kipua.
- Sormet yhteen selän takana, toinen käsi yläkautta ja toinen alakautta, on mahdotonta kivun takia.
QUOTE]
Joo-o löysin tän aiheen kun googlailin olkapäävammoista ja luin ton postauksen. Noi kaikki oireet sopivat mulle ja siihen ne jääkin. Eli pystyn treenaaman, mutta noi jutut sattuvat. Mikäs se oli mihin kannattas mennä, ortopedi?