Antakaa nyrkkisääntö puolipisteen käytölle.
Älä käytä koskaan, aina on muita keinoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Antakaa nyrkkisääntö puolipisteen käytölle.
Miten taipuu verbi "hipoa"? Oli tuossa joskus joku saunailta juttua ja painiksihan se meni.
Ihan järkyttävä taivutus.
Kuuluuko lyhenteen perään silti piste, vaikka lause päättyisikin kysymysmerkkiin tms.?
Vai pitääkö edellinen lause kirjoittaa seuraavasti:
Kuuluuko lyhenteen perään silti piste, vaikka lause päättyisikin kysymysmerkkiin tms?
Älä käytä koskaan, aina on muita keinoja.
"Have faith in yourself;
Believe that anything can be done;
Live life to the full;
Never give up."
- Sir Richard Branson
Ah. Tätä olen itsekin ihmetellyt. 99% pakkislaisistakin tuntuu kirjoittavan sen yhteen. Kokoajan on sanan kokoaja genetiivi.Miksei ihmiset osaa kirjoittaa "koko ajan" oikein? Se ei ole koko-ajan, eikä kokoajan. Mur.
Mua siis ärsyttää suunnattoman paljon kun näen esim. "pizza"-sanan kirjoitettuna muotoon "pitsa".
Sen verran monen sivun verran väännetty tätäkin threadia etten välitä selata kaikkea läpi löytääkseni onko tästä ollut keskustelua jo aiemmin. Mua siis ärsyttää suunnattoman paljon kun näen esim. "pizza"-sanan kirjoitettuna muotoon "pitsa". Varsinainen kielitieteilijä en ole enkä tiedä mikä on virallinen kanta tähän asiaan, mutta lähtökohtaisesti kannattaisin alkuperäistä kieliasua tässä tapauksessa - Tällä pitsa-linjalla jos jatketaan, niin voidaan ottaa käyttöön vaikkapa sanat "tsili", "pitseria", "seesar-salaatti", "Porin jatsit", "siapatta", "paparatsi" jne..
Tämä lienee sopiva topikki kysyä: mikä voisi olla vastakohta termille populisti (populismi)?
Ja nyt en tarkoita puhdasta poliittista populismia ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Populismi ) vaan yleensäottaen perusteetonta arvostelua, joka ei tarjoa konkreettista vaihtoehtoa / ratkaisua milloin mistäkin kansallisesta / kansantaloudellisesta epäkohdasta.
NHB; sanoi:Kävisikö elitismi?
Itse pidän quattro stagionea aiheellisena lainasanana samoin kuin carbonara-pastaa. Ne ovat tietynlaisen annoksen alkuperäisiä nimiä, joille on jonkinlainen suomennos olemassa.