darvinisti sanoi:
Et väittänyt suoraan, mutta tässä: "Ja aika keinotekoista on erotella joku tekijä, kuten tässä tapauksessa pelkkä ajallinen kesto, ja arvioida kokonaisuutta pelkästään sen perusteella." Kritisoit sellaista tapaa, että olisi arvioitu kokonaisuutta pelkästään keston perusteella ja koska olit aiemmin puhunut KKO:n tapauksesta, niin oletin että viittasit siihen. Et sitten viitannutkaan? Mihin mahdollisesti viittasit?
Aika taitavasti irroitit taas yhden lauseen kappaleesta, joka kuului kokonaisuudessaan näin:
"Edelleen: kyse on uhrin henkilökohtaisesta kokemuksesta. Ja aika keinotekoista on erotella joku tekijä, kuten tässä tapauksessa pelkkä ajallinen kesto, ja arvioida kokonaisuutta pelkästään sen perusteella. Enkä muuten ole missään väittänyt, että ajalla ei olisi mitään merkitystä, vaan vastustanut sitä, että ajallinen kesto on ainut tai tärkein määre raiskauksen astetta määriteltäessä, joten turhaan asiasta vänkäät."
joka taas oli vastaus sinun postiisi, jossa sanot näin:
"Toisaalta tämä vertailu ei liity kysymykseeni, johon olet jättänyt vastaamatta jälleen. Onko sinun tosiaan vaikea nähdä yhtäläisyyttä pahoinpitelyn keston ja raiskauksen keston välillä? Oli miten oli, niin sen ei pitäisi estää sinua vastaamasta kysymykseen, varsinkin kun olet kerran nyt sitä mieltä, että ajalla on merkitystä raiskauksessa. Eikö ole selvää, että pidempikestoinen pahoinpitely on pahempi, jos muita asioita ei oteta huomioon?"
Viittasin siis sinun postiisi, pointtina se, etten näe mitään syytä enkä järkeä lähteä rajaamaan muita tekijöitä pois ja arvioimaan raiskausta pelkän keston perusteella, kun ei sillä ole mitään käytännön merkitystä. Yhä edelleen: raiskaus on uhrin henkilökohtainen kokemus, aina, ja yksikään ulkopuolinen ihminen, oli hän sitten KKO:n tuomari tai Pakkiksen darvinisti, ei pysty sanomaan, millainen painoarvo itse aktin pituudella tuossa uhrin kokemuksessa on. Muistetaan nyt nimittäin sekin, että raiskaus on paljon muutakin kuin itse fyysinen akti, useimmitenhan siihen liittyy eriasteista uhkailua ja pelottelua ja/tai väkivaltaa ennen ja/tai jälkeen itse "suorituksen".
B.O.S.S. sanoi:
Eiköhän Gillyannen mielipide edusta yleistä mielipidettä, joten vaikka Gillyanne nousisi barrikadeille ja heiluttelisi lippua julistaen isien oikeutta kielisuudella lapsiaan, suomalainen yhteiskunta pitäisi huolen että lapset jossain elämänsä vaiheessa tajuaisivat ettei isän käytös ollut normaalia, siitä sitten tulee traumat jos on tullakseen.
.
Juurikin näin. Trifixionille tiedoksi, että jos joku täällä vaahtoaa, niin tekstistä päätellen se olet kyllä sinä itse - ja jos viitsisit edes lukea kunnolla postit, joihin noita vastauksiasi suollat, niin huomaisit kyllä, etten suinkaan väittänyt tietäväni noiden lasten traumatisoituvan, vaan olin sitä mieltä, että tällainen käytös (eli siis intiimien mielisuudelmien antaminen) lisää sen riskiä, kun lapset tajuavat ettei se olekaan tavallista käytöstä isän taholta jnejnejne.
Lienee sitäpaitsi jota eroa myös siinä, ovatko suutelijat kumpikin aikuisia, täysivaltaisia ihmisiä - olivat sitten miehiä tai naisia - vai onko toinen osapuoli alaikäinen, lapsi vieläpä.