Naene sanoi:
sinulla on harhaluuloja jos ylläolevaa tapausta kutsutaan raiskaukseksi samalla lailla kuin mitä nyt yleensä oikeudessa kuulee.
Tarkoititko kenties, että jos minä kutsun sitä? Eikö kuvaamani tapaus ole sinusta raiskaus? Oletko sitä mieltä, että jos on yhteistuumin aloitettu akti, niin kummallakin osapuolella on oikeus viedä se haluamaansa päätökseen toisen haluista välittämättä? Vai oliko ongelma "tirvaisujen" määrässä? Olisiko niitä pitänyt olla useampi, jotta olisit laskenut raiskaukseksi?
"kuinkahan monta uhria voivat sanoa kauanko itse akti kesti? Väittäisin, että ei kukaan."
Kukaan ei vain kykene arvioimaan kestikö raiskaus 10 minuuttia vai puoli päivää ja uhrin sana on ainoa keino saada selville raiskauksen kesto.
"Ihan turha sitä edes yrittää todistaa."
Esim syytetty nähtiin menevän sisään uhrin asuntoon aikaan x ja nähtiin poistuvan aikaan y. Ei vain voi todistaa millään.
"Sitäpaitsi entäs me jotka ollaan tajuttomia jo ennen kuin mitään vastaavaa alkaa. Tosi hyvä lähteä arvioimaan. Ihan turhaa."
Ei tullut mieleesi, että jos ei kyetä arvioimaan raiskauksen kesto, niin sitä ei silloin oteta huomioon tuomiossa?
"Enkä jaksa edes kuulla ihmisten valituksia jos on kerran aktiin lähtenyt alunperin mukaan. Mainitsemasi esimerkki voidaan tunkea suoraan roskikseen."
Entä tilanne, jossa on juotu ja harrastettu seksiä ja maatessaan vierekkäin toinen haluaa lisää ja aloitteleekin hieman sekavasssa mielentilassa. Kohde ei sitten ollutkaan täysin tietoinen ja herää muutaman "tirvaisun" jälkeen, eikä halua, joten homma jää siihen. Onko nyt mennyt elämältä pohja pois? Vai eikö ollut vieläkään raiskaus?
Gillyanne
"Siinä tapauksessa olet ymmärtänyt väärin (ja ilmeisen tahallasi, alan epäillä). "
Tuskin olen ainoa ja kun et edes vaivaudu tarkistamaan aiempia viestejä, niin epäilyksesi eivät vakuuta. Varsinkaan kun et esitä mitään perusteluita ja jätit vastaamatta perusteluihin. Ovatko perusteettomat vastasyytökset mielestäsi hyväkin taktiikka? Et vastannut kysymykseen koskien KKO:n tapausta. Kysymys oli hyvin oleellinen väitteesi merkityksen kannalta. Ettei vain ollut kiusallinen kysymys. Oletko varmasti ottanut huomioon, että kaikki viestisi ovat jokaisen nähtävissä.
"Mikäli taas et, on harrastamasi jossittelun painoarvo edelleenkin pyöreä nolla. Aika moni kun on reagoinut paljon vähemmän dramaattisiinkin tapahtumiin elämässään tyystin eri lailla, kuin alunperin oletti reagoivansa."
Koska joillekin sattuu arviointivirheitä, niin kukaan ei voi arvioida luotettavasti mitään?
"Mikä se kysymys edes oli?"
Kaksi kertaa olen sen esittänyt, etkä siltikään muista saati, että kävisit tarkistamassa. Oletko kertaakaan käynyt tarkistamassa, mitä olet itse kirjoittanut tai mitä sinulle on kirjoitettu? Onko pahoinpitelyn kestolla merkitystä uhrin kokemaan traumaan. Yleisesti ottaen.