Kielareita isältä pojille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kariko
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Kuten sanottua, en jaksanut lukea koko ketjua läpi. Joistakin viime sivujen posteista voi saada sellaisen kuvan, että lasten ja aikuisten välinen seksi ei välttämättä kaikkien mielestä olisi kovinkaan haitallista. Ei välttämättä olekaan, jos lapsi tajuaa, mitä on tekemässä ja mitä seurauksia seksistä aikuisen kanssa saattaa myöhemmin olla. Mutta missä kulkee raja, milloin lapsen voi odottaa ymmärtävän asian? Mielestäni sitä ei voi jättää lapsen vastuulle, vaan silloin aikuisen pitää tehdä oikea ratkaisu. Eli vaikka lapsi vaikuttaisi halukkaalta seksiin (tai suukotteluun/hyväilyyn/tms.), pitää aikuisen tajuta, että lapsi ei välttämättä tajua, mitä on tekemässä.

En ole tutustunut kyseiseen tapaukseen sen tarkemmin, mutta tuntuu melko sairaalta, että isä antaa lapselleen kielareita. Itsekin annan joka ilta hyvänyönsuukon pojalleni, mutta tuntuisi todella sairaalta, jos se olisi jotakin muuta kuin pieni suukko. Valitettavasti tässä maailmassa sairaita ihmisiä on liian paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
darvinisti sanoi:
"Sexual abuse: The improper use of another person for sexual purposes, generally without their consent or under physical or psychological pressure. It is often inflicted on children."

Ja pointti oli mikä??? Sinun mielestäsikö aikuinen ja pikkulapsi voivat harrastaa keskenään seksiä, koskapa aikuinen ei mitenkään sitä lasta siihen millään tavoin välttämättä painosta?

Oliko sinulla muuten linkkiä tutkimukseen, jossa todetaan lapsen ja aikuisen välisen seksin haitallisuus lapselle?

Ei helvetti ... Sieltä PubMedistähän minä esittelin tutkimuksia, joissa tutkitaan lasten seksuaalisen hyväksikäytön (lasten seksuaalisella hyväksikäytöllä kun tarkoitetaan aikuisten lapsiin tai alaikäisiin nuoriin kohdistamia seksuaalisia tekoja) aiheuttamia traumoja.

Ja huomasitko mitä KKOn päätöksessä mainittiin?

Lastenpsykiatrian poliklinikan asiantuntijalausunnon mukaan toistuva suulle suuteleminen ja hyväileminen on lapsen rajoja rikkovaa ja kehityksen kannalta vahingollista. Edelleen lausunnossa todetaan, että poikien kohdalla se on ollut päivittäistä ja toistuvaa, eikä ole oletettavaa, että se helposti päättyisi, koska isä pitää sitä luonnollisena; suuteleminen ja hyväilyt ovat isän tarpeista lähtöisin.

Mikä siis jäi vielä epäselväksi?

AKV sanoi:
Ja pointti oli mikä??? Sinun mielestäsikö aikuinen ja pikkulapsi voivat harrastaa keskenään seksiä, koskapa aikuinen ei mitenkään sitä lasta siihen millään tavoin välttämättä painosta?

Pointti oli se, että abstrakteissa puhuttiin pakottamisesta eikä yleisesti lapsen ja aikuisen välisestä seksistä. Joten siitä ei voi vetää yleisiä johtopäätöksiä. Muuten sinun syytöksesi trifixionin olkinukkeiluun oli itsessään olkinukke, koska hänhän ei ehdottanut, että lapsen oireet johtuisivat lapsen syyllistämisestä, kuten väitit, vaan siitä, että lapsen päähän laitettaisiin idea tapahtuman vääryydestä. Eli hieman tarkkuutta.

Ei helvetti ... Sieltä PubMedistähän minä esittelin tutkimuksia, joissa tutkitaan lasten seksuaalisen hyväksikäytön (lasten seksuaalisella hyväksikäytöllä kun tarkoitetaan aikuisten lapsiin tai alaikäisiin nuoriin kohdistamia seksuaalisia tekoja) aiheuttamia traumoja.

Eivät ainakaan abstraktien perusteella olleet kysymiäni tutkimuksia, kuten jo mainitsin. En siis kaivannut tutkimusta, että vahingoittaako lapsen pakottaminen seksiin lasta. Enkä tutkimusta, miten lapsen ikä vaikuttaa asiaan tai miten rotu vaikuttaa. Luitkohan edes tarkkaan, mitä niissä tutkittiin? Pääseekö siellä käsiksi koko tutkimukseen?

Ja huomasitko mitä KKOn päätöksessä mainittiin?

Ei mainittu tutkimusta eikä perusteita tuolle väitteelle.

AKV sanoi:
Noista tutkimuksessa jokaisessa tutkitaan lapsena tapahtuneen seksuaalisen hyväksikäytön aiheuttamia traumoja. Siis ei raiskausten, vaan hyväksikäytön: lapsen ja aikuisen välisen seksin, joka sinun mielestäsi ei aiheuta ongelmia paitsi jos paha yhteiskunta syyllistää lasta. Mitä se ei suinkaan tee (tässähän se olkinukkesi tulikin), vaan paheksunta kohdistuu aikuiseen.

Minä ymmärsin, että ainakaan ensimmäisessä linkissä ei ole eritelty raiskausta ja hyväksikäyttöä. Raiskaus on minusta kyllä seksuaalista hyväksikäyttöä. Lisäksi viimeinen lause

Thirty-five women (78%) had not told anyone about the sexual abuse when it happened, and the most common reason for this was fear of not being believed.

viittaa kyllä ns. sosiaaliseen paineeseen.

Toisessa linkissä on toteamus

Participants described value systems, community mindedness, social attitudes, negative consequences amongst other social and cultural issues as factors affecting incest disclosure.

Miten tämä perustelee sinun kantaasi? En ole nyt moralisoimassa, vaan ymmärtämässä kantaasi.

Kolmas näyttäisi toteuttavan sitä samaa logiikkaa, että jos jotakin asiaa pitää paljastumisen pelossa piilossa jopa kymmeniä vuosia, niin on hyvin ymmärrettävää, että syntyy myös käytöksellisiä ongelmia.

No voi jee. Mitäköhän minä juuri sieltä PubMedistä esille kaivoin? Onko tuo sivusto ylipäätään tuttu? Hakutermeillä "parent and sexual abuse" tulee 767 osumaa. Luitko edes ne edelliset?

Kyllä täällä ainakin vielä juttuihisi ihan tosimielellä suhtaudun. Voisitko esittää sen kohdan jostakin tutkimuksesta, millä perustelet väitettäsi? Tuonkaltainen hieman loukkaavaksikin tulkittava kysely on epäselvää eikä tuota tulosta.

Lisäksi kannattaa pitää mielessä miten tiede toimii: yleistysten pohjalta. Koskapa niitä tapauksia, jossa vanhempien seksuaalinen hyväksikäyttö on aiheuttanut ongelmia riippumatta yhteiskunnan asenteesta ja/tai tiedon asteesta, niin psykiatrian näkökanta aiheeseen on juuri se että vanhempien tekemä lastensa seksuaalinen hyväksikäyttö aiheuttaa ongelmia

Kovin yleisesti ilmaiset asiat. Sinun ei tarvitse muuta kuin esittää tutkimus ja sen sisältämä johtopäätös, niin luen kyllä ja yritän ymmärtää. On ymmärrettävää, että jos laivan vessassa tapahtunutta väkivaltaista raiskausta(lapsi kidnapataan vanhemmilta, hakataan hiljaiseksi ja penetroidutaan kaupan päälle) ja paperimiehen puuhasteluja Thaimaassa pitää samankaltaisina kokemuksina lapsille, on tämän keskustelun tulos hyvin todennäköisesti hedelmätön.

AKV sanoi:
Mikäli tuolta ei välity SELVÄNÄ se käsitys, että hyväksyt pedofilian ja aikuisen ja lapsen välisen sukupuolisuhteen, niin sitten en ole varmaan kolmekymppisenä maisterina ja opettajana vieläkään oppinut lukemaan.

Ei lukutaitoasi ole syytä epäillä. Luettua toki voi ymmärtää erilailla ja siitä minusta tässä on enemmänkin kyse. Lainaamasi asiat ovat kyllä ihan eri threadista ja sotkevat turhaan tätä threadia ja toivoisinkin, että kommentoisit tuon threadin asioita sinne etkä jättäisi asioita kesken. Mutta asiasta puhuen, en ole pedofilian ehdottoman kieltämisen ja moraalisen tuomitsemisen kannalla. Se ei tarkoita siis sitä, että hyväksyisin kaikenlaisen seksin aikuisen ja lapsen välillä.

Sitäpaitsi argumentointini ei ollut mitenkään asiatonta tai vääristelevää: huomautin ainoastaan siitä, mitä mieltä sinä olet asiasta. Ei pidä suuttua jos joku toinen kertoo sen mitä olet jo itse sanonut.

Nyt kyllä olkinukke suuttui.

Siis sinun tuntemasi tapaukset masentuivat koska heidän mielestään aikuisen kanssa oli kiva sekstailla, mutta muut aikuiset tuomitsivat teot, niinkö?
Netissähän voi tunnetusti väittää mitä tahansa mistä tahansa. En nyt suoralta kädeltä tyrmää tuollaista, mutta pidän tuota äärimmäisen epätodennäköisenä.

Sen verran tiedoksi, että jos internetissä jotakin kysyt vakavalla naamalla ja sinulle siihen vakavalla naamalla vastataan, niin jos otat sen löysin rantein, niin jätä ensi kerralla kysymättä.

Voin kertoa sen verran, että ympäristön suhtautumisella oli dramaattinen vaikutus. Asiat voivat kasvaa mittasuhteiltaan järkyttäväksi, mikäli niihin suhtaudutaan punaniskaisesti ja järkyttävällä volyymilla (iltapäivälehdet, keskustelufoorumit). Toisaalta ne voivat toimia kasvattavina elämänkokemuksina. Tämä pitänee minun mielestäni paikkansa miltei missä tahansa iässä.

Olisiko sinulla ihan objektiivista ja todennettavaa tietoa siitä, että nimenomaan yhteiskunta ja muiden asenteet olisivat se paha asia ja lasten ja aikuisten välinen seksi muuten ihan harmitonta puuhastelua?

Homot. -70-luvulla se oli epänormaalia mielisairautta, nyt se on normaalia. Samoin Richard Greenin pedofilia-lausunnot antavat osviittaa samaan suuntaan.

Minä olen ainakin vielä sitä mieltä, että on kaksinaismoralistista jättää sanomatta 14-vuotiaalle koulukiusatulle homppelille "Hanki apua, että pääset normaaliksi eli heteroksi!" ja tuomita pedofilia ehdottomasti.

No huh huh, en olis uskonu että jollain löytyy tarvetta ja intoa pedofiliaakin puolusta...

risumies sanoi:
No huh huh, en olis uskonu että jollain löytyy tarvetta ja intoa pedofiliaakin puolusta...
Mikä tässä ny o nii vaikeeta?
Isä EI HAKENUT seksuaalista mielihyvää, niinku pedofiilit hakee.
got it ?!

Hullu inkkari sanoi:
got it ?!

Trifixion sanoi:
Minä olen ainakin vielä sitä mieltä, että on kaksinaismoralistista jättää sanomatta 14-vuotiaalle koulukiusatulle homppelille "Hanki apua, että pääset normaaliksi eli heteroksi!" ja tuomita pedofilia ehdottomasti.

risumies sanoi:

ei tässä mikään ole vaikeeta. got it?

taicaviitta sanoi:
ei tässä mikään ole vaikeeta. got it?

Eikö?

Trifixion sanoi:
Mutta asiasta puhuen, en ole pedofilian ehdottoman kieltämisen ja moraalisen tuomitsemisen kannalla.

Eli jos ei ole ehdottoman kieltämisen ja moraalisen tuomitsemisen kannalla, on pakostakin osittaisen pedofilian sallimisen kannalla= puolustelee pedofiliaa.

Trifixion sanoi:
Se ei tarkoita siis sitä, että hyväksyisin kaikenlaisen seksin aikuisen ja lapsen välillä.

->hyväksyy jonkunlaisen seksin lapsen ja aikuisen välillä= puolustelee pedofiliaa.

Got it?

Viimeksi muokattu:
Enpäs kyllä antais lapsiani Trifixionille tai darvinistille hoitoon

Hullu inkkari sanoi:
got it ?!

Ja se ei tee isä/lapsi-kielareista oikeutettuja/hyväksyttäviä.

Got it?

Trifixion sanoi:
On ymmärrettävää, että jos laivan vessassa tapahtunutta väkivaltaista raiskausta(lapsi kidnapataan vanhemmilta, hakataan hiljaiseksi ja penetroidutaan kaupan päälle) ja paperimiehen puuhasteluja Thaimaassa pitää samankaltaisina kokemuksina lapsille, on tämän keskustelun tulos hyvin todennäköisesti hedelmätön.

Samankaltaisina ed. mainittuja tapauksia ei voida pitää jos katsotaan lapsen kokeman kannalta, mutta yhtälailla tuomittavia tapauksia kumpikin.

Mielestäsi ilmeisesti jälkimmäinen on mielestäsi ihan ok?

B.O.S.S. sanoi:
Eikö?

Eli jos ei ole ehdottoman kieltämisen ja moraalisen tuomitsemisen kannalla, on pakostakin osittaisen pedofilian sallimisen kannalla= puolustelee pedofiliaa.
Got it?

otapas se silmä käteen, ja lue uudelleen, ajatuksella, toi mun postaukseni. saatat löytää siitä, oikein tarkkaan lukemalla, quottaukseni hullulle inkkarille - joka oli juuri risumiehen ajatuksen puolustamista.

eli - rautalangasta kaikille, joille se ei vielä selvinnyt, sanon sen minäkin - risumiehen sanoin - :

on uskomatonta, että tästä maailmasta löytyy ihmisiä, jotka puolustavat pedofiliaa - missään muodossa.

menikö perille?

taicaviitta sanoi:
otapas se silmä käteen, ja lue uudelleen, ajatuksella, toi mun postaukseni. saatat löytää siitä, oikein tarkkaan lukemalla, quottaukseni hullulle inkkarille - joka oli juuri risumiehen ajatuksen puolustamista.

eli - rautalangasta kaikille, joille se ei vielä selvinnyt, sanon sen minäkin - risumiehen sanoin - :

on uskomatonta, että tästä maailmasta löytyy ihmisiä, jotka puolustavat pedofiliaa - missään muodossa.

menikö perille?

No toi meni hiukan munilleen koko viesti, olisin ihan samantien voinu jättää quottaamatta sua ollenkaan. En siis tajunnu, miten tuo ajatus postissasi meni, kun kiireessä väsäsin, luulin ettet huomannu tuota Trifixionin sanomaa. My bad. :piis:

Mä sanon vielä kerran:
on uskomatonta, että tästä maailmasta löytyy :david: :tä, jotka puolustavat pedofiliaa - missään muodossa.

B.O.S.S. sanoi:
Samankaltaisina ed. mainittuja tapauksia ei voida pitää jos katsotaan lapsen kokeman kannalta, mutta yhtälailla tuomittavia tapauksia kumpikin. Mielestäsi ilmeisesti jälkimmäinen on mielestäsi ihan ok?

Miksi ne ovat mielestäsi yhtä tuomittavia? Onko thaimaalaisilla todettu minkäänlaista traumaa? Minun tietääkseni ei, joten on vaikea vastata kysymykseesi.

Trifixion sanoi:
Miksi ne ovat mielestäsi yhtä tuomittavia? Onko thaimaalaisilla todettu minkäänlaista traumaa? Minun tietääkseni ei, joten on vaikea vastata kysymykseesi.

Jos mä hakkaisin äitisi pesäpallomailalla, mutta hän ei saa siitä traumaa, tekoni ei ole tuomittava?

B.O.S.S. sanoi:
Jos mä hakkaisin äitisi pesäpallomailalla, mutta hän ei saa siitä traumaa, tekoni ei ole tuomittava?

Onpas. Vastaa nyt kysymykseen.

B.O.S.S. sanoi:

Hakkaa mielummin toi Trifixion

:lol2:

Saas nähä kuin käy, kun kirjoittelen tänne yleiselle puolelle ollaan mua sensuroimas, tai sit tredi on salaisis kansiois.

Trifixion sanoi:
Onpas. Vastaa nyt kysymykseen.

Tuo sun äidin hakkaamisjuttu oli täysin samalla logiikalla perusteltu kuin mitä itse käytit -paitsi jos väität että thaimaalaiset lapset on omasta tahdostaan seksiorjia.

Sulle tässä ketjussa muutaman kysymyksen esittäneenä, älä ala vaahtomaan vastaamattomuudesta.

Koska mun mielestä lapsen ja aikuisen välinen seksi on aina tuomittavaa. En osaa lyhyesti sulle perustella miksi näin on, enkä ymmärrä miksi mun edes pitäisi.

Vastaa vuorostas, miksi toinen niistä on hyväksyttävä ja toinen ei? Tai vastaa nyt ylipäätänsä miksi ja missä tilanteessa lapsen ja aikuisen välinen seksi on hyväksyttävää, oon sitä nyt MUUTAMAAN otteeseen jo kysyny?

Sanon nyt kuitenkin, ett jos painat sieltä sitä peruspedofiilipropagandaa lapsen seksuaalisista tarpeista niin olen kovin pahoillani puolestasi.

Johan sen sanoo jokaisen täyspäisen lanttu että pedofiilia on äärimmäisen sairasta, eikä mitenkään hyväksyttävää.. Eihän tällaisesta tarvi edes tingata.

veijo esso sanoi:
Johan sen sanoo jokaisen täyspäisen lanttu että pedofiilia on äärimmäisen sairasta, eikä mitenkään hyväksyttävää.. Eihän tällaisesta tarvi edes tingata.

Amen. :worship:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom