Kevään rantakunto ja dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
kuula kiekkola

Lähtöpaino tammikuun puolivälissä oli 121, nyt 104, vatsa ja voimat lähti.
Pari viikkoa olen syönyt kunnolla ja tuntuu hyvältä kun jaksaa taas treenata painoilla ja tuntee kun voima palaa lihaksiin.
Loppuvuoden otankin taas massaa ja voimaa ja tammikuusta toukokuuhun taas kiristelen. 2-jakoinen vuosi on toimivaksi todettu.

Päivitystä tilanteeseen:
Tänään aamulla vaaka näytti massiiviset 74,5 kiloa. Tulosta alkaa näkymään ihan ulkopuolisestikkin. Näen ensimmäistä kertaa elämässäni vatsalihakseni kunnolla, vaikka vieläkin paremmin voisi näkyä. Todella mielenkiintoista oli nähdä millaiset ne oli. Paino tippunut ehkä vähän liian nopeasti eli n. kilo/8pv, mutta tossa on mukana myös alkupyrähdys. Pitänee siis vaivautua syömään enemmän :rolleyes: . Tähän hetkeen olen ollut miinuksilla 500 kcal aerobis/treenipäivänä ja lepopäivinä n. 100-200 kcal. Toisaalta taitaa laskurit kusettaa, kun on paino tippunut noin paljon. Voimat tippui alussa, mutta nyt oon päässy suht samoihin ja joissain jopa lisännyt rautaa.

Viikkoraporttia taas:

Tällä kertaa peräti lähtenyt peräti kilo edellisestä punnituksesta. Syynä tosin taitaa olla viikonloppu, jolloin tuli matkailtua ja syöminen oli vähän niin ja näin. Edellinen treeni oli jostain syystä todella tukkoinen, johtuneeko sitten viimeisestä todella kovaa tehdystä 15 toiston treenistä. No, seuraavassa treenissä näkee ehkä paremmin todellisen tilanteen.

Vyötärö tuli mitattua ja 3,5 senttiä on lähtenyt, joten kovaa vauhtia sekin lähestyy 90 cm:n rajapyykkiä. :D

Heh, enää 0,5 kiloa neuvolapainoon. :rock:

8,5 kiloa olen keventynyt, aloituksesta 8,5 viikkoa. Vyötärö oli alussa 94cm, nyt 85cm.
Tämä kilo/viikko tahti on alkanut käymään voimien päälle aika pahasti. Voimatasot esim. penkissä pudonneet selkeästi, ehkä liiankin paljon. Mutta läskit vähenee hyvää tahtia, se on nyt pääasia. On lohdullista tietää, että lihasmuisti hoitaa menetetyt lihat takaisin nopeasti, sitten kun ihraton versio minusta on valmis ja voin taas syödä kunnolla.

Yllätyin varsin positiivisesti kun laskin ensimmäistä kertaa perusteellisesti ravintoarvot päivän syömisistä. Seuraavassa esimerkki päivän ruokailuista. Tätä noudatan niin pitkään kunnes rasva% mielyttää.

Ruokailut:
----------

Aamupala: 3 munan munakas ja 100g keittokinkkua, lasi kevytmaitoa (noin 2dl)
(energia: 250.5kcal+107kcal+92kcal=449.5kcal, hiilihydraatit: 0.45g+0g+9.6g=10.05g, rasva: 18.6g+4.5g+3g=26.1g, proteiini: 18.75g+16.4g+6g=41.15g)

Lounas: Lasagne 300g, 0.25l kevytmaitoa
(energia: 360kcal+115kcal=475kcal, hiilihydraatit: 36g+12g=48g, rasva: 17.1g+3.75g=20.85g, proteiinit: 19.5g+7.5g=27g)

Välipala: raejuustoa 200g
(energia: 176kcal, hiilihydraatit: 3.2g, rasva: 4g, proteiinit: 31.6g)

Päivällinen: marinoitu broilerin suikale 200g, raejuustoa 100g, lasi kevytmaitoa (noin 2dl)
(energia: 472kcal+88kcal+92kcal=652kcal, hiilihydraatit: 1.2g+1.6g+9.6g=12.4g, rasva: 27.2g+2g+3g=32.2g, proteiinit: 56g+15.8g+6g=77.8g)

Palautusjuoma: 40g heraa
(energia: 160kcal)

Iltapala: 3 munan munakas ja 100g keittokinkkua, lasi kevytmaitoa (noin 2dl)
(energia: 250.5kcal+107kcal+92kcal=449.5kcal, hiilihydraatit: 0.45g+0g+9.6g=10.05g, rasva: 18.6g+4.5g+3g=26.1g, proteiini: 18.75g+16.4g+6g=41.15g)

Yhteensä: energia: 2362kcal, hiilihydraatit: 83.7g, rasva: 109.25g, proteiinit: 258.7g

Jotain pieniä virheitä saattaa olla ja esim tuo ilmoitettu ja laskettu energia ei täysin täsmää (heitto tosin mielettömän pieni). Toivotaan, että tämä yhdistettynä 4x1h salitreeniin, 3x½h aeroobiseen (syke noin 120) ja työmatkoihin (viitenä päivänä viikossa 15min per suunta) pistää rasvat ales :rock:

Kysynpäs teiltä jotka tiedätte/olette olleet Low-Carbilla tai ketolla, että mitkä ne hiilihydraattien grammamäärät on, jotka määrittää Low-Carbin ja keton?
Tietääkseni esim. 100g hiilareita päivässä on Low Carbia ja esim. 30g hiilareita päivässä on ketogeeninen. Mutta missä ne rajat menee?

Porkkanaraastin sanoi:
Kysynpäs teiltä jotka tiedätte/olette olleet Low-Carbilla tai ketolla, että mitkä ne hiilihydraattien grammamäärät on, jotka määrittää Low-Carbin ja keton?
Tietääkseni esim. 100g hiilareita päivässä on Low Carbia ja esim. 30g hiilareita päivässä on ketogeeninen. Mutta missä ne rajat menee?

Eikös alle 100g ole ketoa ja siinä alle 200g low carbia. Noin ohjesääntöinä. Tuo alle 30g on sellainen määrä, jolla ketoaineet tulee ulos pissin mukana.

Critter sanoi:
Eikös alle 100g ole ketoa ja siinä alle 200g low carbia. Noin ohjesääntöinä. Tuo alle 30g on sellainen määrä, jolla ketoaineet tulee ulos pissin mukana.

IMHO: 30 grammaa asetettiin Atkinsin kirjassa sopivaksi määräksi sille että soffaperunakin menee ketoosiin kohtalaisen nopeasti. Kliininen raja ketoosille pitäisi olla toi 100 grammaa eli sillä jossain vaiheessa maksa tyhjenee niin paljon että ketoosi muodostuu. Kovasti urheileva voi olla keton puolella nopeastikin tolla 100 grammalla kun kulutus on nopeampaa.

Tosta ketoaineiden virtsassa näkymisestä en oikein tiedä: paljon urheilevilla voi olla että niitä ei vain tule ulos asti ollenkaan, vaikka hiilarit olis hyvinkin alhaalla, ja toisaalta taas pelkkä iso rasvapläjäys keton aikana saattaa aiheuttaa sen että virtsassa näkyy hetkellisesti rasva-aineenvaihdunnan tuotteita eli ketoaineita. En usko että se on tuohon 30 grammaan mitenkään sidottu.

Nyt on sitten mun dieetit tämänkevään osalta tehty. Tammikuun alussa aloittelin ja silloin oli paino n. 92 kg, nyt se on aika tarkkaan 80 kg. Eli aika hyvä kasa rasvaa hävitettiin pois. Lihaa tuskin paljon paloi, kun ei tässä vieläkään mitään tiukkoja olla ja esim. selkäliikkeissä on tulokset vain nousseet.
VIPit voi katsella tuloksia kuvien muodossa kuvaosiolla.

Nyt täytyy kesänajan yrittää pysyä näissä, tai reissun jälkeen vetää vielä joku lyhkänen dieetti jos siltä näyttää.

JSmith sanoi:
IMHO: 30 grammaa asetettiin Atkinsin kirjassa sopivaksi määräksi sille että soffaperunakin menee ketoosiin kohtalaisen nopeasti. Kliininen raja ketoosille pitäisi olla toi 100 grammaa eli sillä jossain vaiheessa maksa tyhjenee niin paljon että ketoosi muodostuu. Kovasti urheileva voi olla keton puolella nopeastikin tolla 100 grammalla kun kulutus on nopeampaa.
Kyllä sen täytyy olla paljon vähemmän, kun toi 100g. Itse olen syönyt jo ties kuinka monta viikkoa 50-100g hh/pv eikä kaverit ainakaan ole huomautelleet hengityksen hajusta. Mielestäni urheilen myös usein, ellet tarkoittanut tolla kestävyysurheilua.
Otin eilen itestäni muutaman kuvan ja vertaillessa niitä vanhoihin, huomas hyvin kuinka "pehmeä" sitä oltiinkaan :D . Illemmalla vois päivittää tilannetta kuvien kera, vaikka ne kuvat ei välttämättä kehonrakennusfoorumille sopisikaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
suortti sanoi:
Kyllä sen täytyy olla paljon vähemmän, kun toi 100g. Itse olen syönyt jo ties kuinka monta viikkoa 50-100g hh/pv eikä kaverit ainakaan ole huomautelleet hengityksen hajusta. Mielestäni urheilen myös usein, ellet tarkoittanut tolla kestävyysurheilua.
Otin eilen itestäni muutaman kuvan ja vertaillessa niitä vanhoihin, huomas hyvin kuinka "pehmeä" sitä oltiinkaan :D . Illemmalla vois päivittää tilannetta kuvien kera, vaikka ne kuvat ei välttämättä kehonrakennusfoorumille sopisikaan.

No, joo, oon testimielessä ollut nyt viidettä päivää alle 30 g hiilareilla, käynyt pari kertaa salilla ja fillaroinutkin vähän eli vahvasti olettaisin että ketoosi on päällä, eikä sitä silti mistään hengityksestä huomaa. Ei ole oikeastaan koskaan huomannut, eikä myöskään sitä metallin makua ole tullut suuhun. Oliskohan tuokin vähän yksilöllistä?

Alle sadalla grammalla keho menee ketoosiin hitaasti. Ketoosiin adaptoitunut pysyy siinä kun hiilarit on alle 50 g/pvä. Tämän perustelee McDonald aivojen glukoositarpeella eri tilanteissa (tai listaa ne tämän asian perustelevat tutkimukset the ketogenic dietissa).

Ja ketoosin huomaan itse parhaiten nälänhallinnassa.

JSmith sanoi:
No, joo, oon testimielessä ollut nyt viidettä päivää alle 30 g hiilareilla, käynyt pari kertaa salilla ja fillaroinutkin vähän eli vahvasti olettaisin että ketoosi on päällä, eikä sitä silti mistään hengityksestä huomaa. Ei ole oikeastaan koskaan huomannut, eikä myöskään sitä metallin makua ole tullut suuhun. Oliskohan tuokin vähän yksilöllistä?
Saattaa johtua myös siitä, että mä syön muutenkin paljon vähemmän kuin te. Syön enintään n. 2200kcal/pv ja silloin saattaa kertyä se 100g, mutta silloinkin se on jo 20% päivän energiasta.
Dietti päivitystä:
Tänään kävin vaa'alla ensimmäistä kertaa kymmeneen päivään ja se näytti kilon vähemmän kuin viimeksi eli 73,5kg. Paino tippuu vieläkin hieman liian nopeasti, vaikka olen nostanut kaloreita, mutta ei kai se hirveesti haittaa. Voimatasot noussut vähän lähes kaikissa liikkeissä. Penkkipunnerrus on kärsinyt, koska vasen rinta oli kaksi viikkoa niin kipeä, ettei sitä raaskinut treenata. Ennen taukoa punnersin penkistä 2x7x80kg, mutta viimeksi meni 2x3x80kg. Hyvä juttu on se, että ohitin vihdoin penan sarjapainot etukyykyssä :D .
Laitan vielä huvikseni kuvia, vaikka dietti ei ihan lopussa olekkaan.
http://img17.imagevenue.com/img.php?loc=loc255&image=c42_before1.jpg
http://img24.imagevenue.com/img.php?loc=loc282&image=972_before2.jpg
http://img21.imagevenue.com/img.php?loc=loc37&image=f0b_after1.jpg
http://img18.imagevenue.com/img.php?loc=loc99&image=0cf_after2.jpg
Before-kuvat ei ole otettu juuri ennen diettiä, vaan viimevuoden lokakuussa. Lihasmassassa ei pitäisi olla kummosiakaan eroja, koska yrityksistä huolimatta tuolloin ei oikeen ruoka maistunu jostain syystä.
PS: mä en tiedä, miksi en käyttänyt molemmissa after kuvissa salamaa, joten älkää kysykö.

Aloitin diettini 3vko sitten paino oli 97.5kg. Jätin kreatiinin poissa ja syömiset oli joka paivä melkein samat yhteensa 2200kcal per päivä. ma-pe joka aamu noin 40min lenkki juosten tai kävellen riippuen aina miten jaksoi. Salilla ma,ti,to ja pe 2jakoinen ohjelma 1.rinta ja selkä 2. ojentajat,hauis ja olkapäät. Vkl lepoa. Eilen kävin salilla puntarilla ja se näytti 90kg. 7.5kg 3vko:ssa oli lähtenyt. nyt vkl lepoa ja ma kokeilen onko tulokset laskeneet. Olo on hieman väsynyt johtuen varmaan johtuu liian paljosta urheilusta. Mitä olen täälta lueskellut niin eipä taida olla mikään parasta vaihtoehto tämä minun diettini mutta oli eka kerta, kun kokeilin... :)

Suortti kun katsoin ekaa kuvaasi ajattelin että ei mitään järkeä dietata, mutta after kuvissa tosiaan näytät paljon lihaksikkaammalta. Hyvin on läskiä lähteny ja kesäkunto näyttää oikein hyvältä. Itsellä kutakuinkin samanlainen lähtökunto ja nyt alkaa päätös kypsyyn että vois kesän aikana vähän kiristellä ja syksyllä alottaa massakauden taas.

Spidey sanoi:
Suortti kun katsoin ekaa kuvaasi ajattelin että ei mitään järkeä dietata, mutta after kuvissa tosiaan näytät paljon lihaksikkaammalta. Hyvin on läskiä lähteny ja kesäkunto näyttää oikein hyvältä. Itsellä kutakuinkin samanlainen lähtökunto ja nyt alkaa päätös kypsyyn että vois kesän aikana vähän kiristellä ja syksyllä alottaa massakauden taas.
Juu, itsekkin ajattelin alussa: "onkohan tässä nyt mitään järkeä?". Vasta nyt, kun vertaa noita kuvia, huomaa kuinka läski sitä oltiinkaan.

jmo sanoi:
Mulla ei noi suortin kuvat toimi :itku:
Jostain syystä joillain ei toimi imagevenueen upatut kuvat, mutta et menettänyt paljoa :D

Pienenä vinkkinä diettaajille, että yli 10 % kalorivaje ylläpitokulutuksesta alkaa syömään niitä teidän vaivalla hankkimianne lihaksia eli maltillinen pitkä dieetti on se mitä kannattaa tavotella...

Ja toiseksi liian alas kaloreissa meneminen yhdistettynä kovaan treeniin johtaa väistämättä ennenpitkää ylikuntoon...

Suositut

Back
Ylös Bottom