Kevään rantakunto ja dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kevään pakollinen dietti saannut iskusta päähän. Kahden viikon totaalilepoa mennään ja aamupaino naurettavat 71kg, viimeksi noin vähän 2v sitten. Että tehkää vaan pojat ja tytöt sitä dippiä, kyllä se nyt korjaa satoaan :wall:

Dietti loppui tänään 1.6. ja paino tippui ~78 kilosta 72,5 kiloon. Vikalla viikolla joutui jättämään salin pois kokonaan, koska oikea rintalihas vihoittelee. Yllättävän paljon kipeä rintalihas rajoittaa treeniä, esim. selkätreeneissä ei voi liikuttaa lapoja juuri ollenkaan ja mitään liikettä ei voi tehdä missä olkavartta pitää liikuttaa. Jäljelle jää oikeastaan jalkaliikkeet, mutta olen onnistunut reväyttämään tän uudelleen pelkkiä levypainoja siirellessäkin.

Kun rinta on treeni kunnossa taas, jatkan tästä eteenpäin voimanostoliikkeisiin painottavalla ohjelmalla. Seuraavaa diettiä ei tarvitse edes miettiä, koska intti on edessä ja aion painaa silloin ainakin 90 kiloa oli se sitten läskiä tai ei.

Kun kaikki muut niin minäkin :). Vaaka nyt alimmillaan 76 ja jotain kun lähtötilanne oli reilut 81 kg, tosin mittaus on tehty (kuten aina ennenkin) nesteistä kuivatetussa tilassa. Pihdit sanoivat rasvoiksi 8.4%, ja mutukorjauksella tuo tarkoittaisi n. 11% oikeassa elämässä. Viimeinen kiristys on tehty eksperimentaalisesti ottamalla viikot lähes pelkällä proteiinilla ja rehulla, eli vähän kuin Winsu-eksperiment mutta viikonloput löysäten. Nyt ollaan taas siinä tutussa pisteessä josta alaspäin meneminen on itkua ja tuskaa ja todennäköisesti lihaskatoa vaativaa.

Mukava ylläri oli että vuoden takaisiin mittoihin verrattuna lihasmassa olisi noussut karkeasti 1.5 kg, pihtirasvojen ollessa samat. Vieläpä niin että viime vuoden mittauksissa oli kreanesteet mukana mutta nyt ei. Ihan jees, hitaasti hyvä tulee.

Minä myös :). Ei miun suunnalla mitään ihmeellistä ole tapahtunut (yllättävää, sinäänsä kun diettiä takana vähän reippaat viikko). Lähtöpainohan oli vähän vajaat satku ja tänä aamuna vaaka näytti tuon 97kg. Hiilarit taitaa jäädä niin alas (pyörinyt jossain alle 80g tienoilla), että jopa ketoosi iskee päälle jossain vaiheessa.

Aeroobista en ole vielä paljon ottanut, mutta huomisesta lähtien olisi tarkotus vähän herätellä kroppaa aamuisin 30-60min kävelylenkillä. Pöhöä ollut näköjään aika reilusti kun pelkästään viikossa on vattan kohilta lähtenyt kolmisen senttiä :rock:. Tämä mittaustulos siis samoilla rutiineilla (heti herätyksen ja pakollisten aamutoimien jälkeen) mitattuna sekä rentona, että sisäänvedettynä (pikkiriikkisen navan alta).

Pällistellään ens maanantaina lisää :kippis1:

8 more hours still to go!

Noniin, tänään kello 24.00 päättyy herra Julman aka Jouhanan dieetti. Helmikuun alussa tuskan taival alkoi: paino 85kg, pituus,181cm ja vyötärö 94cm.
Nyt: no pituus ei ole muuttunut :) , paino 70.5, vyötärö 82cm. Että sellaset tulokset neljä kuukautta tuotti minun kohdallani. Ihan tyytyväinen olen, kun tämä oli ensimmäiinen oikea dieettini. Legoja ei aivan saatu esille, mutta jotain kuitenkin pilkistää. Koittakaa te muut jaksaa vielä, minulla on huomiseksi varattu 2,4 kiloa karkkia! :kippis1:

Millä ihmiset muuten motivoi itsensä syömään taas "normaalisti" dieetin jälkeen? Meikäläisellä on ainakin vähän semmonen fiilis että kun työllä ja tuskalla saa rasvoja karsittua ja vähän kasipäkkia näkyviin, niin ei millään raaskisi ruveta mättämään pienelläkään plussalla rasvoja takasin. Pitäisi ilmeisesti joko a) lopettaa rantakunnosta huolehtiminen ja keskittyä treeniin tai b) vetää dieetti niin pitkälle ettei ehdi parissa kesäkuukaudessa tuhota saavutettua tulosta. Mitäs mietteitä muilla on tästä asiasta?

Erilaisilla sykleillä syksyyn/jouluun asti, että kehtaa kulkea vähissä vaatteissa, jonka jälkeen ruokaa naamariin niin paljon, että vuoden päästä on taas muutama kilo enemmän tiukkaa lihaa. Diettiä katselee sitten uudestaan ensi vuoden maalis- tai huhtikuussa.

Ts. natureenillä pitää painonnousun erittäin maltillisena syksyyn/jouluun asti, jonka jälkeen "päästää" lihomaan itsensä noin 5-10kg. Seuraavan keväänä otetaan sitten 3-8kg löysää taas pois riippuen kehityksestä.

Rupean itse vetään tota Perälän 8:n viikon dieetti settiä kun painoakin on se 85kg ja ohjeissa on ravinnot just sen painoselle. Tarkotuksena siinä dieetissä on vetää Ma,Ti,To,Pe,Su vähän vähemmän hiilareita ja Ke ja La tankata vähän reilummin.. Ton jakson jälkeen olis tarkotus vetää joka toinen viikko tota ohjelmaa ja sit joka toinen ilman airobista jotta tota läskiä ei pääsis kertyyn niin hirveesti..:rock:

Olen itsekin tässä dieettaillut huhtikuun alusta ja paino pudonnut seitsemän kiloa, vyötärö 93->84. Muut mitat (rinnanympärys, reisi, hauis) ovat sentin tarkkuudella ennallaan:) Kehitystä ei dieetin aikana sarjapainoihin ja toistomääriin ole tullut, mutta oikeastaan täsmällisesti samoissa painoissa ja toistoissa liikutaan kuin 7 kiloa aiemminkin. Vielä ajattelin ottaa pari kiloa pois, jolloin olen aika tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin.

Täytyy sanoa, että todella helppoa hommaa on minulle tuo dieettaaminen ollut, ainoastaan hiilihydraatteja vähentämällä (+kofeiini, vihreä tee) olen edennyt ihan viime viikkoihin asti. Kaksi viikkoa sitten aloitin aamuaerobiset, joilla pyrin pääsemään eroon muutamasta viimeisestä kilosta! Helpon dieettaamisen (=nopean aineenvaihdunnan) kääntöpuolena sitten onkin se, että massan kasvattaminen on minulle aina ollut todella suuren työn takana!

Aamupaino putosi 79,2kg->73,2kg eli 6 kiloa painoa lähti veke. Dietti kesti 13 viikkoa hiilarit alle 200g/pv ja kalorit noin -500/pv. Aerobista tein lähinnä aamulenkein rivakkaasi kävellen.

Alussa rasvapihdit näyttivät 11,3%, joku profilor muovi härpäke. No itse uskoin että rasvat olis noin 18. Mittaaja ei saanu oikein pihtien väliin mitään kai oli nahka kireellä tai jotain.

Otin sitten tavotteeksi että näihin samoihin pihteihin 7,5% rasvat ja siihen pitikin päästä jollain 8 viikon laihiksella ja 4 kilon pudotuksella, mukana tulleen ohjeen mukaan. Pudotin painon alle 75kg ja menin mittaukseen, joka näytti 10,4% :wall:
Nyt tosin peili näytti siltä että olis alle 15 rasvat.

Päätin hieman venyttää vielä dieettiä ja tiputtaa vielä vähän pois. Kun paino noin alko olla siinä 73,5 alko peili kertomaan noin luokaa 12 rasvoja, pihtejen väliin en enää uskaltanut mennä. :jahas:

Päälimmäisenä mitä tästä dietistä tuli opittua:
- Aerobiset olis pitäny vääntää kovempaa kunnon hikilenkki eikä mitään kävelyä. :whip:

- Heti alussa kofeiini käyttöön, että jaksaa treenata kunnolla sen tunnin.

- Treenata vain voimaa, sillä lihas ei tartu laihiksella.

- Puolikiloa viikkoon on hyvä tahti, kovempi vie lihakset.

- Crean kanssa joko käyttössä koko ajan tai ei ollenkaan, aloitin välillä enkä tienny laskiko paino, kun neste alko kerääntyä.

- Älä luota halpoihin muovi härpäkkeisiin :D

- Hiilareista voi nipistää aika huolella kaloreita pois, ens kerralla alle 100g/pv.

Mukava oli myös huomata että kun söi noi 2g proteeinia/painokilo/pv nii ei ollut juurikaan nälkä, jossain vaiheessa aina alkoi tehdä kauheesti mieli jotain huonoja hiilaripitoisia syömisiä. Sitten kun niitä mässy päivänä veti meni viikko aika helposti etiäpäin.

Ei se nii kauheeta ollu, mutta nyt en ainakaan vuoteen diettaa. Oli se vaan kivempi olla 6 kiloo painavampi :nolo:

edit: Tänä aikana tulokset on pysyneet jokseenkin samana olen vääntänyt sarja enkkoja penkissä mavessa ja kyykyssä, mutta viimmeisen kahden viikon aikana on tullut takapakkia.
Vatsan ympärys levein on pienentynyt 93-> 86 joten housut mahtuvat taas mukavasti jalkaan. reisi pieneni 2cm ja olkavarren ympärys 1,5cm.
Paremmin olisi joiltain osin dieetti voinut siis mennä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Huhtikuusta alkaen on ollut diettiä jolloin paino oli reilut 88 kg. Nyt paino heittelee 81-82 kilon paikkeilla. :thumbs: ja varmaan vielä lähtee 2-3 kg, ja sitte riittää.. Itse ihan tyytyväinen ekaan " kunnon " dieettiin. Ja hommaan kuului paljon HIIT tyyppistä, eli aamulla kahvin jälkeen nyrkkeilyä enimmäkseen ja myös ihan lenkillä käyntiä. Ja tietysti tälläset " perussetit " eli proteiinia riittävästi eli 2g/ painokiloa kohden jne... hitaat hiilarit ja hyviä rasvoja.. En tiedä kuinka usein muut pitää ns. mättöpäiviä , mutta meikäläinen veti ainakin joka viikko ja homma eteni siitä huolimatta loistavasti. Jollei jopa paremmin. :D

Kostaja sanoi:
- Treenata vain voimaa, sillä lihas ei tartu laihiksella.
Saako pientä tarkennusta? Jos tarkoitat voimatreenillä alle 6 toiston sarjoja, niin eikös ne ole dieetillä riskialttiita (johtaa helpommin loukkaantumiseen)?

Pari viikkoa sitten loppui oma dieettini. 10kg lähti pois 5kk:ssa. Viimeiset viikot olivat vaikeita henkisesti, sillä 5kg lähti pois todella nopeasti, mutta ne vikat kilot tippuivat todella hitaasti. Nälän tunnetta ei oikein koskaan ollut. Nyt pääsee onneksi taas kasvattamaan lihasta :thumbs:

87kg -> 77kg

Lasikuitujeesus: Itse treenasin dietillä 5*5 tyyliin maven, kyykyn ja penkin apuliikkeissä ja muissa liikkeissä sitten toistot noin 10 luokkaa. Ei varmaan tollanen vitonen vielä kauheen riskialtis ole, ainakaan kaikissa liikkeissä. Kyykyssä voi olla jopa turvallisempi, koska suoritustekniikka pysyy kasassa helpommin lyhemmissä sarjoissa. Voimaa treenatessa ei tietenkään tule sitä viimmeistä epäpuhdasta rutistusta, joka saattaa myös aiheuttaa vammoja. kaks piippusta ja mutuilua.

Ainakin tosta on se hyöty, että kun laihiksen jälkeen palaa takaisin normaaleihin sarjapainohin ei ne paina enää mitään ja vaikka dietillä olis sitten lihaa lähteny saa sen nopeesti takaisin, koska lihasta saa rasitettua vanhoja painoja suuremmilla tai samoilla painoilla.
En tosta nyt muuta osaa tarkentaa. Mutuilua ja pakkikselta luettua, joten 100% paskansuodatus päälle nii jospa jäis edes jokin hyvä vinkki elämään.

Itsekkin oon tässä nyt n. 9kk ollut dieetillä ja paino on tippunut 109kg -> 83kg. Oon syönyt kauan aikaa 1500 kcal päivässä ja paino on tippunu n 1 kg viikossa. Viime viikollakin paino tippui 1,2 kg vaikka oli 2 mässypäivää (laivaristeily :kippis1: :rock: ). Tänään aattelin kuitenki lisätä kaloreita 2000 kcal per päivä, koska tajusin että eihän tässä mihinkään kiire ole, on se 0,5 kg viikossakin ihan hyvä vauhti ja lihaksetki säilyy paremmin. Aatelin tiputtaa tohon 79kg:hen, koska silloin olisin tiputtanut tasan 30kg.

Hmm...Dieetti ei ole aivan aikataulun mukaan mennyt, eli tällä hetkellä suurpiirtein 4-5 kiloa vielä liikaa. Toisaalta dieetin alussa paino oli +- 80 kg ja tällä hetkellä 83 kg, peilin mukaan selvästi laihtumista tapahtunut ja lihakset kasvanut. Ei ollenkaan valittamista siis. Nyt otetaan loppukiri dieetille, joka käytännössä tarkoittaa HIIT:iä 3 kertaa viikossa ja muina päivinä kevyehkö lenkki hien pintaan saamiseksi. Salilla käydään ihan normaalisti.

Emmäänyt oikein tiedä tästä dieetistäni sitten... :jahas:

Paino taisi mennä 78 --> alimmillaan 70 ja puol. Ei menny rasvat silmällä katsottuna kuin ehkä sinne 12 paikkeille. Nyt se kuitenkin on loppu. Kesäkuu lunkisti lomaillen. Rusketus antaa paljon anteeksi. ;)

Nyt olen suurimpiirtein 1,5 kuukautta yrittänyt laihdutella. Paino on tippunut jostain 89 kilosta 86 - 87 kiloon, eli hitaasti mennään, mutta parempi kai niin. Edellinen kiristely-yritys meni niin päin persettä, että tämän laihiksen alottaminen oli jopa hieman "traumaattista". Kaloreita olen tiputtanut n. 600 - 700 kaloria, 3200:sta n. 2500:n. Tolla 3200:lla tuli melkein kilo / kuukausi lisää, eli reilusti liikaa.

Muutaman aamuna viikossa vedän aamuairobisena n. 25 minuuttia kevyttä hölkkää syke jossain 120 - 135 välissä ja sitten vielä päälle pari HIIT-pyrähdystä (3 - 4 kertaa 20 sekkaa täysillä juoksua). Nyt ajattelin alottaa kävelemän töihin pari kertaa viikossa. Matkassa menee sellanen puoli tuntia ja syke siinä 110 nurkillla (rivakkaa kävelyä).

Punttia vedän 3 kertaa viikossa jaolla:
Ma: selkä ja hauis
Ke: jalat, ojentajat ja vatsat
Pe: Rinta, olkapäät ja alaselkä

Näillä metodeilla täytyy nyt yrittää paremmalla "onnella" kuin viimeksi. Mitä mieltä muuten olette onko tuo mun aamuairobinen ihan turha vai kannattaako lenkkiä ja HIIT:iä sotkea keskenään?

Rok

Ei tosiaankaan oo aamuaerobinen turhaa. Se on mun mielestä tärkein asia koko dieetillä. Ite oon nyt tiputtanu aikavälillä jota en kerro n.20 kg. Elämäni suurin tiputus vähillä hiilareilla, kovalla treenillä ja ehdottomasti kurinalaisen aamulenkkeilyn avulla. :hyper:
Ite kävelen reipasta kävelyä joka aamu n.1 tunnin, siihen päälle sali 3-5 krt/vko ja satunnaista muuta liikuntaa (iltalenkkejä, koripalloa, futista jne.).
Ja tästä liikunnasta dieetillä on ehdottomasti eniten vaikuttanut nimenomaan aamulenkit tyhjällä vatsalla. Toimii. Rasvaahan sä tietääkseni yrität sillä dieetillä polttaa ja parhaiten se palaa kun syke ei oo 6 000 000. Itselläni juostessa ei toiminut yhtä hyvin kuin kävellessä. Itse en siis sotkis HIIT:iä ja aamuaerobista. Peruskunto kyllä varmaan kasvaa niin tehdessä. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom