Kevään rantakunto ja dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko dietin aikana kreatiinin käyttö kannattavaa ? ajattelin aloitella diettiä ja yli puol pussia HT-R:ää jäljellä ja siinähän on 10g kreaa 100g:tä kohden. Eli onko fiksua vetää aerobisen jälkeen toi HT-R drinkki? ja onko aerobisen sarjat 10-15 toistoa ? oisko HST tähän väliin hyvä idea ? ja mites kun mulla on kaapissa pyöriny tollanen Protect ultimate slim max natural fat burning formula (siisti nimi ainakin) oisko tollasesta mitään apua ?

Mun mielestä voi ja kannattaa syödä kreatiinia myös dieetillä jos sitä yleensäkin syö. Kisadieetit sitten erikseen, niistä en minä mitään edes tiedä. Jos tuon krean avulla sen toiston pari saa sarjassa lisää, niin dieetillähän se on vain plussaa lihojen säilymistä ajatellen. Ja se pieni mahdollinen nesteenkertyminen nyt ei varmasti haittaa yhtään, varsinkin kun siitä pääsee halutessaan nopeasti eroon lopettamalla krean syönnin.

Vappuna en juopotellut mutta söin kaksi päivää aika surutta, ~3000 kcal ei maata kaada mutta huomenna saattaa puntari huokaista murheesta ;) Elämä on.

kaksi viikkoa lowcarbia.. paino huitelee reilussa 86:ssa, eli varmaankin vajaa 1,5 kiloa olisi rasvaa palanut.. vähän liian kovalla vauhdilla mennään mutta menkööt. Vappuna tuli kyllä huideltua parit pizzat ja pari vadillista munkkeja. Kaljaa tuli otettua vain 2, mutta eipä tuosta mässäilystä kerran viikkoon ainakaan haittaa dietille ole.

Ja viikkoraporttia taas.

Siinä mielessä heikohko viikko dieetin suhteen, että älytön kiire töissä ja syömiset meni vähän miten sattuu, enkä ehtinyt edes lenkille niin montaa kertaa kuin suunnittelin. :(

Aamun punnituksessa paino samassa kuin viikko sitten, mutta vyötäröstä oli sentään lähtenyt hiukan. :jahas:

Positiivista viikosssa oli, että perjantain HST sessiossa tuli paukutettua 15 toiston uudet ennätykset jokaiseen liikkeeseen. :D

Tällä viikolla onneksi ehtii taas paremmin syömään säännöllisesti ja lenkkeilyssäkin pääsee takaisin normaaliin rytmiin.

Vappuna tosiaan tuo dieetti ratkesi pariksi päivää, alkoholia en ottanut mutta roskaruokaa ja karkkia tuli kiskottua liikaa, tosin nyt ajatuskin noista aiheuttaa :urjo: reaktion. Eipä tee esim. munkkeja taas pariin kuukauteen mieli, hyi silmä.

puupalikka sanoi:
entä miten on, kannattaako bulkilla harrastaa aerobista, esim aamulenkkiä?
Kyllä, mutta ei tietenkään mitään veren maku suussa lenkkejä, ettei jalkojen palautuminen kärsi.

Ontopic: Kyllä sitä täytyy meikäläisenkin taipua dietin puolelle.

puupalikka sanoi:
:offtopic: onko porkkanoiden hiilarit nopeita, veikkaan et on.

GI-arvo on hieman hankalahko määritelmä, sillä esimerkiksi porkkanan tapauksessa vaikuttaa: missä muodossa se tarjoillaan (muussi, raaste, kokonainen), onko se kypsä vai raaka jne. Porkkanallekin annetaan arvoja välillä 16-130, lähteistä riippuen. Itse sanoisin olevan alle 30, eli vihannekseksi korkea, mutta moniin muihin ruoka-aineisiin verrattuna alhainen. Porkkanan syöntiä rajoittaa enemmänkin sen sisältämä beetakaroteeni, joka on käsittääkseni herkkä hapettumaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mikähän mättää? Olen ollut n. kk ajan syönyt selvillä miinuskaloreila ( -300-800kcal) eikä paino tunnu laskevan eikä ainakaan maha pienentyvän. aerobistakin olen harrastanut.. (huokaus)

J.Gers sanoi:
Mikähän mättää? Olen ollut n. kk ajan syönyt selvillä miinuskaloreila ( -300-800kcal) eikä paino tunnu laskevan eikä ainakaan maha pienentyvän. aerobistakin olen harrastanut.. (huokaus)

Mitenkäs makroravinnejakauma? Laihdutus ei ole vain kaloreiden välttelyä.

Jkk sanoi:
Vappuna en juopotellut mutta söin kaksi päivää aika surutta, ~3000 kcal ei maata kaada mutta huomenna saattaa puntari huokaista murheesta ;) Elämä on.

Minä taas juopottelin myös ton syöpöttelyn lisäksi. Ja se paripäivää siinä meni. Ennen vappua oli paino 81.2 ja tänäaamuna 84.1. Eli aika hyvin "huokaisi" tuo meikäisen vaaka. No nestettähän tuo on 90%, tuntuu että on silmämunatkin turvoksissa. No eipä tässä sitten tartte muutamaan viikkoon pitää edes tuota mässypäivää. Itseasiassa mulla ei tehokasta dieettiaikaa ole kun vajaat 3 viikkoa.

Rantakunnosta en sano mittään mutta niin vaan kävi että ns. painotavoite tuli saavutettua eli alle 85kg. Viime viikolla puntaroitu tulos antoi 83.5kg! Painoa on siis tippunut pyöreästi kolme kiloa.

Hassuhkoa tässä on se että olen tällä sairaslomalla maannut viimeiset kolme viikkoa lähinnä sohvalla. Salia ei eikä muutakaan liikuntaa ole ollut pienehköjä kävelylenkkejä lukuunottamatta. Eli nesteitä ja lihaa on lähteny...yhyy. Ja ehkä tota rasvaakin. Gramma tai kaksi.

Paino on tippunut ihan liikaa verrattuna fläsän lähtöön. Aika paljon meni tuon aika pahan sairastelun piikkiin, jolloin ei vaan jaksanut syödä mitään ja lihaa meni, läskiä tuskin yhtään. Vappukin tietty vähän haittasi, mutta ei niin ankarasti. Perkeleen perkele.

Critter sanoi:
Mitenkäs makroravinnejakauma? Laihdutus ei ole vain kaloreiden välttelyä.
Näyttäis olevan 31/39/30 (p/hh/r) onko tossa selitys? Monet sanoo myös että dietillä pitäs vetää rypsiöljyä tai muita hyviä rasvoja että läski lähtis. Tota en itse ole tehny..

J.Gers sanoi:
Näyttäis olevan 31/39/30 (p/hh/r) onko tossa selitys? Monet sanoo myös että dietillä pitäs vetää rypsiöljyä tai muita hyviä rasvoja että läski lähtis. Tota en itse ole tehny..

Noh, ihan hyvältähän tuo näyttää, minun makuuni hiilihydraatteja ehkä hieman liikaa. Ei kuitenkaan mikään 20/65/15 jakauma. Itselläni jakauma on n.25/15/60. Kannattaisi ehkä kokeilla ketoa, mutta nämä ovat aina omia päätöksiä, joihin eivät muut voi vaikuttaa. Rypsiöljy ei sitten niin erityisen hyvää rasvaa ole (paljon omega-6 ja omega-3 (hyödyttömässä muodossa)). Paljon parjatun possun ihrankin näkisin parempana vaihtoehtona.

Critter sanoi:
Noh, ihan hyvältähän tuo näyttää, minun makuuni hiilihydraatteja ehkä hieman liikaa. Ei kuitenkaan mikään 20/65/15 jakauma. Itselläni jakauma on n.25/15/60. Kannattaisi ehkä kokeilla ketoa, mutta nämä ovat aina omia päätöksiä, joihin eivät muut voi vaikuttaa. Rypsiöljy ei sitten niin erityisen hyvää rasvaa ole (paljon omega-6 ja omega-3 (hyödyttömässä muodossa)). Paljon parjatun possun ihrankin näkisin parempana vaihtoehtona.

Ei se ketoilu mikään ihmeitä tekevä dietti ole eikä monellekaan ole se missään tapauksessa helpoin tai järkevin vaihtoehto. 31/39/30 on ihan hyvä jako

Rypsiöljy huonoa rasvaa? Omega6/Omega3 suhde kuitenkin on 2:1 ja siitähän on ollut paljon puhetta, että tämä erityisen tärkeä eikä absoluuttiset määrät. Alfalinoleenihappo on myös ihan hyvää tavaraa, vaikka kalaöljyn ottaminen lisäksi on suositeltavaa.

Sian rasvassa kuitenkin on 7 kertaa enemmän tyydyttyneitä rasvoja kuin rypsiöljyssä ja Omega6/Omega3 suhde on 10:1. Jos J.Gers saa "huonoja rasvoja" pelkästään maitotuotteista ja lihasta 30% energiasta, niin ei siinä todellakaan tyydyttyneistä rasvoista ole pulaa.

J.Gers sanoi:

Veikkaisin, että olet nuo ylläpitokalorisi hakenut jostain nettilaskurista tai olet muuten vain arvioinut ne päin mäntyä :) Ota vaikka 300 kcal siitä pois ja katso viikko. Jos ei paino tipu, ota siitä toiset 300kcal. Kyllä se paino tippuu, jos olet miinuskaloreilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom