Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä painoa pudonnut elokuun lopusta yhteensä 16,6 kiloa! Vielä on arviolta kuukausi matkaa tavoitteeseen ja kuukauden päästä pukkaa sitten before/after-kuvaa myös pakkikselle! :P Kova on ollut matka tähän asti ja vielä kun jaksaa kuukauden diettailla kurinalaisesti niin tavoite pitäis olla sitten siinä. Sitten aletaan miettimään miten sitä lihasmassaa sais kasvatettua siten että rasvaa kertyis mahdollisimman vähän!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika epäonnistuneen viiden kuukauden +8 kg bulkin jälkeen tarkoitus olisi tiputtaa ainakin 6 kg seuraavan 12 viikon aikana. Pituus 197 cm ja aamupaino nyt 100,8 kg. Toukokuun 2. päivä pitäisi olla valmista. Ainoastaan lyhyitä bulkkeja ja dieettejä tämän jälkeen.

Hieman hankalaa tämä oman kehityksen seuraaminen, kun tuli huomattua että vaaka on paskana .. hmh, huomenna sitten shoppailemaan. Muuten on kivuttomasti edetty, pikkuhiljaa pudotellen kaloreita ja aerobista lisäillen. Vatsalihakset esiin kesäksi 3000! Onhan tässä tosiaan jo niin kauan oltu kuurilla että kannattaa alkaa juhlimaan XD

Nonnih tässä on tullut taisteltua painon kanssa since 1998 painoin jo ala-asteella varmasti yli 80kg eli olin se koulun pullukka, läski, ihrakasa mitä näitä nimiä nyt onkaan :) Yläasteella tuli vielä muutto ja mites muutenkaan suurta ketutusta purkaa kuin alata läträämään kuningaa alkoholilla ja siihen vielä tietokone ja roskaruoka kylkeen niin homma olikin siinä. Yläasteella tuli n. 1,5v käytyä aika ahkeraakin salilla mutta sekin syystä tai toisesta jäi. Havahduin ensimmäisen kerran 2008 kun olin lääkärillä ja 6vuoden tauon jälkeen kävin puntarilla joka näytti 143kg. Noin 5 sekuntia päässäni pyöri että jotain täytyy tehdä mutta jäi ajatuksen tasolle. Sittemmin tuli vahingossa laihduttua reilu 30kg fyysisesti raskaan työn vuoksi mikä ollut vain ja ainoastaan hyvä. Viimeiset 2v perheellisenä on antanut tekosyyn jälleen mössähtää sohvalle. Kuin taikaiskusta eksyin viime lokakuussa nyyssölän mikan blogiin ja se oli siinä. Siitä asti 3-5 kertaa viikossa salilla, aerobiset päälle (hölkkäys ja pyörälenkit) ja myös katsonut mitä sinne suuhun pistää . Sarjapainot on noussu aika hurjaakin vauhtia ja "lihakset" alkavat jopa näkyä ja mies kiinteytyä! Nyt ensi ma olisi tarkoitus aloittaa ainakin 2kk kestävä tarkka dietti ja salirupeama. Ajattelin että aikaisin tänne kirjoittamaan tuloksia ja jos kamera sallii niin ehkä jopa kuvia. Alkupainoa en vielä tiedä mutta lokakuussa oli kun aloitin niin 114kg saa nähdä mitä maanantaina vaaka näyttää! En tiedä kiinnostaako ihmisiä mutta ajattelin että tänne pakko jotain kirjoittaa kun kuitenkin lukenut paljon muiden onnistumisia yms! Tsemppiä kaikille!

^Loistava juttu, että olet noin reipastunut ja innostunut :) Pidän sulle peukkuja, ja mieluusti ainakin minä lukisin tuloksista ja katsoisin kuviakin.

Täällä dieetti etenee. Vajaa 3vkoa takana, paino pudonnut 0,9kg. Joo, se on tosi vähän sinänsä, mutta normipainon sisällä mulle tuo n. 300g/vko riittää etenkin kun 4vkoa sitten aloitin uudella saliohjelmalla, joka on paljon entistä rankempi. Valmentajalle kävin näyttäytymässä torstaina, hänen mielestään edistystä oli tullut paljon, vaikkei vaa'assa näykään eli rasvaa palanut hyvin. Noottia sain kuivumisesta ja sainkin heti eväisiini reilusti suolaa ja kyytipojaksi ison lasin vettä :D Nyt on sitten eilen alettu käyttämään enemmän suolaa ja juomaan vielä enempi. Silti paino siis laskusuunnassa. Eilen vielä jalkatreenipäivä joka yleensä tuppaa hetkellisesti nostamaan painoa seuraavaksi aamuksi. Eli tänään paino tasan 60,0kg :) ensi lauantaina siis aika satavarmasti alkaa jo vitosella ;)

Hermojahan tää välillä kiristää niin että meinaa olla parisuhde koetuksella. Mutta loppujen lopuksi niin lyhyt aika ja tulokset kannustaa, et kyl se vaan on kestettävä. Ja nälkää ei onneksi tarvi kärsiä.

Mä en oikein koskaan ole ymmärtänyt tuota, että miksi suolaa täytyy kiinnittää huomiota dieetillä ts. millaiset vaikutukset sopivalla suolankäytöllä on ja mitä oireita liian vähäisestä suolasta tulee? Mä syön suolaa mielelläni, ei oo siitä kiinni :D Mutta fysiologiset taustat asialle kiinnostavat.

Sulla on siis oma valmentaja, Ferya? Ootko johonkin kisoihin mahdollisesti joskus tähtäämässä? :)

En oo kisoihin tähtäämässä, mut mulla on ruokavalio ja saliohjelma ammattilaisilta. Haluan parhaat mahdolliset tulokset harjoittelusta ja dieetistä, itsellä ei kovin vahvoja tietoja näöistä asioista joten luotan itseni ammattilaisten käsiin, jotka ovat tehneet tätä kauan. Ja kyllähän se hiukan myös motivoi että on joku joka kuntoa seuraa :)

En oo kisoihin tähtäämässä, mut mulla on ruokavalio ja saliohjelma ammattilaisilta. Haluan parhaat mahdolliset tulokset harjoittelusta ja dieetistä, itsellä ei kovin vahvoja tietoja näöistä asioista joten luotan itseni ammattilaisten käsiin, jotka ovat tehneet tätä kauan. Ja kyllähän se hiukan myös motivoi että on joku joka kuntoa seuraa :)

Alright :) Itse en sulje pois kisaamista vielä jonain päivänä, joten valmennushommat sinänsä kiinnostaisivat jo nyt. Saisi vähän esimakua siitä, millaista on oikeasti noudattaa pilkuntarkkaa dieettiä ja treeniohjelmaa.

Viimeiset rutistukset

Noniin, nyt ollaan pisteessä, että pitäisi vielä viimiset 12vko rutistaa ja sitten kevyellä bulkille lihasta hankkimaan :) Saa nähdä saanko vatsapalat näkyviin.
Tässä muutosta tähän saakka:
344cqs4.jpg

Voimia kaikille kanssa diettaajille!

vetääkö ihmiset alkoholia silloin tällöin dieetillä? nyt on reilu 4kk dieettailtu.. 92kg -> 80,6kg. Ja huomenna ois laivareissu tiedossa ja tässä kokoajan pyörii mielessä, että ottaisko vai ei :D Vielä ois kesäkuntoon matkaa 5-6 kiloa.. ilman alkoholia on oltu reilu puoli vuotta, eikä kyllä muutenkaan tule vuodessa pahemmin otettua :D Katkaiseeko tuollanen tissuttelu rasvanpolton pahastikin?

Ja tänään se starttas vihdoin ja viimein! Rinta, hauis, forkkupäivä oli tänään ja salilla oli puntari rikki. Eikun anttilaan ja hakemaan vaaka. Ihan aamupainoa siis en saanut, 115,2kg rävähti mittariin kun kotia pääsin. Juonut varmaan 1,5 litraa vettä ennen tota. Jotenki odotin vähän pienempää lukemaa ottaen huomioon että L koon paidat on melkeinpä isoja :D Noh tästä on hyvä jatkaa! Sarjapainot on ihan ok suuruiset omasta mielestäni ja treeni kulkee nii mikäs siinä! Ei sitä puntaria pidä liikaa katsoa(?), jos peilikuva miellyttää nii eikö se oo tärkeämpi :) Tsemppiä kaikille!

vetääkö ihmiset alkoholia silloin tällöin dieetillä? nyt on reilu 4kk dieettailtu.. 92kg -> 80,6kg. Ja huomenna ois laivareissu tiedossa ja tässä kokoajan pyörii mielessä, että ottaisko vai ei :D Vielä ois kesäkuntoon matkaa 5-6 kiloa.. ilman alkoholia on oltu reilu puoli vuotta, eikä kyllä muutenkaan tule vuodessa pahemmin otettua :D Katkaiseeko tuollanen tissuttelu rasvanpolton pahastikin?

Eipa yksi vloppu mitaan haittaa jos kesakuntoa kummempaa tavotetta ole. Toki se vahan hidastaa mutta pieni huili tekee kuulalle hyvaa valilla. Eli laivalle vaan nauttimaan, niin ainakin itse noin hyvan suorituksen jalkeen tekisin ja kova vauhti taas paalle reissusta palatessa.

Ei se yksi päivä tai parikaan päivää tapa. Anna mennä vain. :)

Pieni kysymys tähän väliin, jos multa on lähteny 4 viikossa 4kg painoo, josta 1,6kg rasvaa ja 2kg nestettä ja loput 400g lihasmassaa, nii onko tulos hyvä va huono? Mitä teen toisin jos haluun vähemmän palanutta lihasmassaa tai enemmän rasvaa pois. Vai onko tämä vauhti sopiva. Vhh tyylillä mennään.niin ja nämä tiedot oon ottanu tanita vaasta.
Kiitos vastauksista :)

Itsellä 6vko diettiä takana ja painoa pudonnut yhteensä 2,4kg. Senttejä lähtenyt vyötäröltä ja vatsan ympäriltä 4, reidestä 2, lantiolta 3 ja rinnan ympäriltä 1 (hauista tullut sentti lisää :D). Syksyllä aloitin ensimmäisen dieetin ja yhteensä on nyt tiputeltuna noin 12kg. Viime dietti jakso oli 10vko jonka aikana oli 2 vapaasti syömis päivää. Tämän dieetin aikana oon nyt yhden tankkauspäivän pitänyt ja senkin niin, että laskin makrot kaikesta. Tällä kertaa vaan on ongelma, jota viimeks ei ollut: tekee jatkuvasti mieli kaikkea paskaruokaa! Ensin luulin, että se johtui menkoista, mutta ei. Muutenkin tekis koko ajan mieli syödä jotain. Vaikka tän hetkinen dietti ei edes oo yhtä tiukka, kun edellinen tiukimmillaan, eikä sillonkaan ollut mitään ongelmaa.. Onko muilla näin? Onko tähän mitään syytä, vai onko se vaan mun päässä :D

Kiitos Crowley ja jammi rohkaisusta :D joo ei tässä tosiaa pyritä muuhun kuin kesäkuntoon.. ja ylimmät vatsapalikatkin näkyy jo jotenkin tässä vaiheessa niin ei oo varmaankaan kesäksi pudoteltavaa kuin viitisen kiloa rasvaa.

Itse olen nyt yrittänyt tiputella myös hiukan painoa, tammikuun alussa painoa n. 78kg ja tällä hetkellä n. 74kg. Tosin tuossa kolme viikkoa sitten sairastuin salmonellaan ja olin puolitoista viikkoa lähes syömättä ja paino tipahti tuossa aikana alle 72kg. Olin kyllä aika kuivassa kunnossa ja urheilemiset jäivät yli kolmeksi viikoksi jotta sain sairastettua ja kerättyä voimia. Nyt kuitenkin parantunut täysin ja nesteetkin onneksi palautuneet ja ennen kaikkea päässyt takaisin urheilemaan! Jos jotain hyvää tuosta sairastamisesta niin ehkä hiukan lähti mahan kohdalta extraläskiä :)

Nyt tarkoitus pudottaa paino tuonne 70 kiloon kesään mennessä. Eilen tein päätöksen että alkoholilla läträämisen jätän kevään osalta ihan täysin, vaikka kovasti noita opiskelijarientoja riittäisikin. Alkaa nuo viinahommat olemaan nähty :)

Lisäksi nyt aion ruveta tekemään aamulenkkejä tyhjällä vatsalla. Lenkkien lisäksi tällä hetkellä 3x viikossa crossfit ja mahdollisesti myöhemmin enemmänkin. Jos vielä salilla kerkeäisi käymään 1-2x viikossa niin olisi mahtavaa! Katsotaan miten käy! Tällä hetkellä olen ainakin tuosta crossfitistä innoissani, jotain ihan erilaista kuin lenkkeily + salilla käyminen! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom