Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
5 viikkoa takana. Tulokset: 98,3 --> 94,3. Maha 110 --> 105.

1760kcalilla mennään, treenipäivinä 2000kcal. Yksi cheatti/ryyppypäivä viikossa, ei silti näy haittaavan diettausta, kun mennään täysin tavoitevauhdissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
5 viikkoa takana. Tulokset: 98,3 --> 94,3. Maha 110 --> 105.

1760kcalilla mennään, treenipäivinä 2000kcal. Yksi cheatti/ryyppypäivä viikossa, ei silti näy haittaavan diettausta, kun mennään täysin tavoitevauhdissa.

Melko vähäiset kalorit. Oletko katsonut vaikka kalorilaskurista missä kulutuksesi on? Meinaan olet lähes takuu varmasti -1000kcal ja siinä saattaa kroppa jo jarrutella läskin palamisen kanssa.

Ihan malliksi oma laskennallinen kulutus tällä hetkellä istumatyön ja 45 min kevyen aerobisen + 60 minuutin puntin kanssa 3151 kcal, ja dieetillä syön 2500 kcal päivässä. Paino putoaa n. kilon viikko vauhdilla. Mitat 190/94, rasvat 17% tätä kirjoittaessa.

Sen verran mukavasti lähti 6 viikon dieetillä läskiä lihojen päältä että paino putosi 80 --> 75,7, vyötärön ympärys 87 --> 82 ja vatsamakkara pihdeillä mitattuna 39 mm --> 20 mm. Lauantaina kun kalorit meni selkeeti plussalle ravintola-illallisen myötä, niin ajattelin samantien aloittaa massakauden. Onhan tässä kesään vielä aikaa, joten miksi kuihduttaa itseään liian pitkällä dieetillä. Kokeilen nyt kuinka se paino pomppaa n. +300 kcal/päivä syömisellä ja normaalilla treenillä eli punttia n. 3 - 4 kertaa viikkoon ja aerobista 2-3 kertaa viikossa. Kilo on tullut nyt 3 päivässä aamupainoon kun hiilarivarastot ovat alkaneet täyttymään. Seurailen noilla rasvapihdeillä läskin määrää ja aloitan taas uuden dieetin kun vatsamakkara on hieman osoittanut kasvun merkkejä.

16. päivä dieettiä menossa. Paino 70.5kg -> 69kg tällä hetkellä eli suht sopivan olonen tahti. Tällä hetkellä nälkä on hirveä vaikka ekat 2 viikkoa meni aika kevyesti. Kaks cheattiateriaa ollut tänä aikana. Dieetti
jatkunee vielä n. 3-4 viikkoa. Tavoitepaino on jossain 66-67kg paikkeilla. Siinä vaiheessa kun peilikuva alkaa taas miellyttää niin uusi lyhyt bulkki ennen kesän kiristelyjä :)

Dodiin, 37. päivä dieettiä tänään ja paino laskenut lauantaista 2.2. huikeet -400 grammaa :D Tuona lauantaina pidetty tankkauspäivä (oikeesti tosi puhdas, sis. vain 100g lakritsia) ei siis hirvittävästi tuonut puhtia dieettiin. No, uusi viikko ja uudet kujeet, ehkä tällä viikolla tippuu sitten jo alle tuon maagisen 59kg, joka on siis tämän päivän paino. Viiskasista alaspäin tuskin enää on tarvetta mennä.

Melko vähäiset kalorit. Oletko katsonut vaikka kalorilaskurista missä kulutuksesi on? Meinaan olet lähes takuu varmasti -1000kcal ja siinä saattaa kroppa jo jarrutella läskin palamisen kanssa.

Ihan malliksi oma laskennallinen kulutus tällä hetkellä istumatyön ja 45 min kevyen aerobisen + 60 minuutin puntin kanssa 3151 kcal, ja dieetillä syön 2500 kcal päivässä. Paino putoaa n. kilon viikko vauhdilla. Mitat 190/94, rasvat 17% tätä kirjoittaessa.

Oma päiväkulutukseni on kalorilaskurilla laskettuna 2436kcal. Mitat 184/94.4. Eli menen vauhdilla -676kcal/pv, mikä on just soppeli. Salipäivänä tottakai kulutus on suurempi, mutta silloin juon palautusjuoma, joten se on +/- 0.

Viimeksi muokattu:
Oma päiväkulutukseni on kalorilaskurilla laskettuna 2436kcal. Mitat 184/94.4. Eli menen vauhdilla -676kcal/pv, mikä on just soppeli. Salipäivänä tottakai kulutus on suurempi, mutta silloin juon palautusjuoma, joten se on +/- 0.

Ok. Lähes samat miinukset mulla. Niin minulla ilman mitään liikuntaa 2383 kcal siihen sitten aikaisemmin mainitsemani liikunta n. 700 kcal.

Olen tässä pitänyt parin viikon välidieettiä. Kalorit 2300-2400 (ylläpito 2800), paino laskenut n. kilon verran, tosin luultavimmin nesteen muodossa.

Onko porukka sijoittanut aerobiset samaan päivään kun salin, vai pitänyt ihan täysiä välipäiviä kaikesta dieetillä? Muistaakseni Nyyssölä teki aerobiset suoraa punttitreenin jälkee

Yks täysi lepopäivä kaikesta. Aamuaerobiset ylläripylläri aamuisin n.5-6x vko, sen jälkeen aamupala, salille (4x vko) vasta vuorosta riippuen joko aamupalan tai töiden jälkeen. Itse en jaksaisi salitreenin jälkeen kyllä mitään enää veivata.

Ite ainaki teen samalla tavalla, ainaki yritän aina jos vaan on aikaa ku käyn aamuisin ennen koulua. Treeni + 25-35min kuntopyörää/crosstraineria yms.
Jos ihmisillä on kiinnostusta niin aloitin tekemää tällasta treenipäiväkirjaa/fiilisblogia :) http://juusodd.blogspot.fi/ Kiitos mielenkiinnosta jo etukätee!

Mä teen vaihtelevasti aerobista. Joskus teen välipäivinä salista, joskus salin jälkeen ja joskus taas aamuaerobisen ja illalla salille. Harvoin mulla on aikaa tehdä aamuaerobinen ja sali samana päivänä, joten se on sitten jokotai. Salin jälkeen teen aerobista, jos siihen vain on aikaa. Lapset, työ, koti, harrastus, vapaa-aika... Kaikkeen ei aika riitä, mutta hyvällä aikataulutuksella kaikelle jää aikaa :)

Silloin kun olin lapsen kanssa kotona oli helppo tehdä aauaerobinen, kun lapsi istui rattaissa ja itse sai kävellä. Salin sai mahtumaan helposti vaikka iltaan. Jos siis mulla olisi aikaa, tekisin aamulla aerobisen ja myöhemmin menisin salille. Riippuu toki vähän siitäkin, että millaista aerobista haluaa tehdä. En tekisi esim. kovaa hiihtoa ja punttia samana päivänä.

Eipä kuuluis minunkaan dieettiini. En juo kaloreita, vaan syön ne :)

Mä teen aerobiset 4-5xvko ja lähes poikkeuksetta niistä ainakin yksi tai kaksi osuu salitreenin kanssa samalla päivälle. Viikossa pyrin yhteen totaalilepopäivään, jolloin kevyt kävelylenkki tai venyttely on ainoastaan sallittua. Aerobisen ja treenin yhdistelmä on yleensä sellainen, että aamulla aero -> aamupala, sulattelua -> latausjuoma ja treeni. Sit saakin iltasella vaan syödä ja levätä.

En minäkään joisi. En vaikka en olisi dieetilläkään. Maistaa toki voisin, mutta päivättäiseen käyttöön en ottaisi.

Mä syön 1600-1900kcal mut siihen ei kuulu sokereita. Mut jos oisin vaan laihiksella, niin sama kai se mistä ne kalorit ottaa, vaikka suklaasta ja limpparista.

Yhdestä pullosta tulee about 70 kcal lisää ja 10g sokeria. Itse välttelisin dieetillä tollasia "tyhjiä" kaloreita, vaikkei toi 72kcal mikään jäätävä määrä olekaan. Ota mieluummin vitamiineja jostain tableteista ja juo tavallista hiilihapotettua vettä tai vaikka pepsi maxia.

vetääkö ihmiset alkoholia silloin tällöin dieetillä? nyt on reilu 4kk dieettailtu.. 92kg -> 80,6kg. Ja huomenna ois laivareissu tiedossa ja tässä kokoajan pyörii mielessä, että ottaisko vai ei :D Vielä ois kesäkuntoon matkaa 5-6 kiloa.. ilman alkoholia on oltu reilu puoli vuotta, eikä kyllä muutenkaan tule vuodessa pahemmin otettua :D Katkaiseeko tuollanen tissuttelu rasvanpolton pahastikin?

Sokeriton kola tai muu alkoholin jatke ja kirjasta viinaa. napsuu päähänkin ihan erilajiin, kun miinuksilla. :D

Ei ainakaan itsellä katkaise, muutenkin tyylinä ma-pe todella niukat kalorit, la-su saa vetää mitä mieli mielii. Noin 7kg pudotettu :D

Suositut

Back
Ylös Bottom