Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Illan leffaherkut 1 kilo kurkkua.........

Siinähän on herkkuja aivan tarpeeksi:rock: Itse en kyllä aivan noin spartalaiseen dieettiin pysty, mutta yleensä tulee erilaisia pähkinöitä mussuteltua jos herkkujen himo iskee. Aika hyvin olen saanut pidettyä dieetin kasassa. Toki silloin tällöin voi syödä hieman löysemmin aivan hyvällä omallatunnolla, muuten alkaa pää hajoamaan. Tavoite on pysynyt kirkkaana. Tosin viime aikoina paino ei ole enää tippunut vaan jopa hieman noussut. Tähän on mahdollisesti vaikuttanut se, että olen alkanut syömään kreatiinia hieman enemmän kuin ennen, ja treenannut tiukkoja treenejä koko dieetin ajan, joten uutta lihastakin on paikoin saattanut tulla rasvan alle. Tosin olen kiristynyt silmämääräisesti viime aikoina huomattavasti ja vanhoja vaatteita mahtuu päälle entistä enemmän. Peili kuitenkin kertoo totuuden, joten matkaa on vielä edessä. Onneksi tässä ketjussa saa vertaistukea :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt menee ihan vitun hyvin diettaus. Sunnuntaina alkoi vatsatauti mikään ei pysynyt sisällä su-ma ilta. Kuumetta pahimmillaan 39,5. Sitten viime yönnä meni leuat lukkoon. Ei pysty syömään. Joten paino tulee varmasti alas. Oli eilen illalla 83,1 kun tuolla tasolla on parhaillaan ollut aamupaino.

Se meni tän kevään dietti vituiksi... Olkapäävamma, lievä välilevyn pullistuma ja Helmikuun lopulta Kesäkuun loppuun 4 kertaa kuumeessa +38 astetta, jokainen ollu noin 1 viikon mittaisia jaksoja. Sit jossain vaiheessa tais hävitä motivaatio... (kootut selitykset), paino helmikuun alussa 107 kg -> Kesäkuun lopulla 101 kg....Mutta ei siinä, tsemppiä ja pari olkapäälle taputusta kaikille, jotka on dietillänsä onnistuneet.

Ensi kevään uudelleen...

Kesän alussa kävin kehon mittaustestissä ja rasvat oli 4,7% :D. Nyt on tullu painoo lisää jonku verra ja koitan päästä samaa ku keväällä :p

Saanko arvata mittaus menetelmän ? Kaveri suoritti pihtimittauksen peukalon ja etusormen avustuksella.

Itteä ärsyttää, ku ei meinaa löytää mistää paikkaa missä sais kunnon pihtimittauksen. Onko porukalla mitää hajuu onko kymenlaakson alueella, Lahessa tai jossain tässä maastossa mitää paikkaa missä vois mittauttaa rasvat.

No nyt menee ihan vitun hyvin diettaus. Sunnuntaina alkoi vatsatauti mikään ei pysynyt sisällä su-ma ilta. Kuumetta pahimmillaan 39,5. Sitten viime yönnä meni leuat lukkoon. Ei pysty syömään. Joten paino tulee varmasti alas. Oli eilen illalla 83,1 kun tuolla tasolla on parhaillaan ollut aamupaino.

Minulla alkoi vatsatauti viime yönä, kaikki tuli ulos ja nyt pystyy syömään vaivoin jotain kevyttä. Ei kuumetta ollenkaan, todella heikko olo vain. Illalla tuli käytyä salilla ja vedin treeniboosteriksi tauriinia ja guaranaa, jonka jälkeen tuli todella boostattu olo, mutta sitten treenin edetessä olo heikkeni, sydän tykytti ja treeni hyytyi. Välillä tuntui illan mittaan, että kuolen. Olo oli aivan kaamea:urjo: Mietin, että oliskohan tää omatekoinen boosteri voinut olla syynä koko mahatautiin, vai vaan tehostanu sen vaikutuksia? Vieläkin heikottaa.. tuli mieleen tää Nyyssölän postaus vuosien takaa: http://www.mikanyyssola.fi/?p=2665

And here we go again. Painoa tullu ihan reippaasti takasin. Tuntee ittesä niin typeräks,kun ei oo jaksanu seurata syömisiään. Ja selvyyden vuoks sanottakoon, et kyse on ihan muutamasta kilosta, mutta ainakin talvella/keväällä niiden poissaaminen oli tolkuttoman hidasta. Tosin viimeks kun olin tän painonen, ei kyl menny S-koon vaatteet päälle, joten kai sitä lihastakin on sit tullu. Ainakin oon käyny enemmän salilla ja vähemmän lenkillä hyttysten takia :D Voin vaan oottaa et tulee syksy ja opiskelut niin on aikaa taas itelle. Mm. viimesen viikon aikana 50h töitä ja lisäksi 700km pääasiassa työajoa = syömiset perseellään.

-20kg lähtöpaino oli 141 ja tossa eile oli aamupaino 120,7 salilla tulokset vaan noussu...kyllä todellatyytyväinen ollu... vähän meinaa vaan kiire tulla jos tänvuodenpuolella alle 100kg pitäs päästä....no sen näkee sit lähempänä...

niin ja muutenki ollu tää dieetti paljon parempi ku muutamanvuoden takainen jossa lähin 128kg:Sta ja lopulta päädyin 104kg:hen... sillon tuli käytyä vetämässä vaan kamppailulajeja ei ollenkaan punttia ei ollenkaan pidettyä mättöpäiviä eikä syötyä ollenkaan.

nyt tulee pidettyä mättöpäivää parin kolmenviikon välein ja fillaroitua aerobiseks ja voimapunttia....ja syötyä säännöllisesti!:rock: on paljon jaksavampi olo ja sellanen että ehkä se elämäntapamuutos onnistunu?

Nyt reilu 1,5kk dieetin loppumisen jälkeen, kun en ole syömisiä sen enempää enää ajatellut, en ole työmaallakaan kieltäytynyt pullista yms. ja viikonloppusin on alkoholikin maistunut ja roskaruoka siinä kyljessä, on painoa tullut lisää kuutisen kiloa. Toki tähän määrään mahtuu nesteidenkin palautuminen kehoon, mutta suosittelen dieetin lopettajia pitämään safkat kurissa dieetin jälkeenkin, jos haluaa kuntoa pitää yllä!

Itseä ei kuitenkaan haittaa yhtään, kesällä saakin ottaa vähän rennommin, puntti kulkee mahtavasti ja energiaa riittää kovaankin treeniin! Sitä paitsi dieetin lopussa olen kuullut moneltakin vastakkaiselta sukupuolen edustajalta, että olin liian rimpulassa kunnossa. Katotaan syssymmällä uusiks tarkempaa ruokavaliota :) Ei tässä tosiaan olla mihinkään lavalle nousemassakaan, pitää elämästä voida nauttiakin ilman, että joutuu miettimään kavereiden kanssa terassilla, että montako kaloria siinä yhdessä kaljassa nyt taas olikaan.

Dietillä menty reilu pari viikkoa ja paino ei ole muuttunut juuri mihinkään. Kolme viikkoa sitten paino oli 100 kg ja tänä aamuna 99,5kg. Paino on heitellyt 97,5 kg - 100,5kg välillä riippuu milloin mitattu. Puntarissa on käyty niin parin tunnin futispelien, treenien jälkeen ja aamulla sekä illalla.

Päivän ruokavalio on muodostunut seuraavasti:

Aamu: Purkki rahaa, ruisleipä ilman täytteitä

Välipala: Purkki tunaa tai maitorahka

Lounas: Perus lounasravintola safkaa (salaattia, lihaa, perunaa jne.)

Välipala: Protsupatukka (leader protein delight) tai rahka

Päivällinen: Tonnikala / kanasalaattia / kotiruokaa

Iltapala: Rahkaa tai pari leipää

Päivittäinen kalorinsaanti on ollut 1500kcal - 1900kcal eli vissiin aika vajaalla. Peilikuva on muuttunut parempaan suuntaan oikeastaan käsien ja rinnan osalta.

Puntilla käyn 3 x viikossa ja aerobista n. 1-2h viikkoon.

Missä mennään vikaan kun ei tunnu paino tippuvan?

Lounasravintoloiden safkat! Niistä on tosi vaikea sanoa kuinka paljon sisältää kaloreita + erittäin runsaasti hiilareita, sama pätee kotiruokaan, jos ei laske sisältöjä. Itse en aluksi laskenut, kun viimein sen tein, tulikin aikamoinen ahaa elämys... Helpompi jättää lounasravintolat välistä ja syödä eväitä, niin tietää mitä syö. Äkkiä ynnäiltynä (omilla ruokatottumuksilla) lounasravintola ja kotiruoka plus kaikki muu tuosta listastasi mahtuu hädintuskin 2500 kcaliin. Toki vasta pari viikkoa takana, mutta kyllä sen painon olisi jo pitänyt laskea rajummin kun puoli kiloa. Tämä ajaa myös vääjäämättä siihen, että miinuskaloreita ei ole? (tarpeeksi/ollenkaan?).

Oma neuvoni on jättää lounasravintola kokonaan pois, sekä laskea kotiruoan sisältämät kalorit ja makrot (esim. kaikki yhteen mitä laitat kokonaisuutena ruokaan ja jaat sen vaikka kahteen-kolmeen-neljään osaan). Ja sitten tarkistaa ne luvut vielä kertaalleen, jos ei auta, lähde rajoittamaan hiilareita pois pikkuhiljaa. (omat kuvani sivulla 51) Tsemppiä!

Testaa viikko testimielessä 1000-1200kc päivässä ja veikkaan että paino tipahtaa enemmän kuin 0.5kg.

Jos ei tipu niin luultavasti unohdat merkata osan syömisistä taikka arvioit energiamäärän väärin ? Niin ja punnitukset vain aamuisin tyhjällä vatsalla niin helpompi seurata painon laskemista, iltapaino on helposti useamman kilon enemmän kuin aamu.

Joo tuo lounasravintola safka voi olla kyllä ihan mitä tahansa kalorimäärältään. Vituttaa vaan kun tuossa muutama vuos sitten jätin ruokavaliosta karkit,oluet jne. pois ja paino tippu kuukaudessa 5kg. Nyt samalla taktiikalla ja mitään ei tapahdu. Aikaisempiin epäonnitusneisiin dietteihin verrattuna tällä kertaa olen pyrkinyt syömään 2-3 h välein jolloin ei ole tullut sitä ahmimisreaktiota.

@JM1: Eikös tuo 1000-1200kcal ole aika HC jos pitäisi vetää puntit ja aerobiset päälle tai sitten kalorilaskurin n. 2500kcal päiväkulutus on rajusti yläkanttiin. Jos seuraavat pari viikkoa kokeilis noilla kaloreilla ja katotaan mitä tapahtuu.

On tää diettaaminen vaan niin vitun perseestä, mutta iteppä ole saattanut kroppani tähän jamaan.

Kyllä se siitä lähtee vielä varmasti laskuun kun noudatat vaan tarkasti suunnitelmaa! Reenaaminen kovilla miinuksilla on tosiaan aika haitarista, helpotukseksi tähän kannattaa syödä melkein kaikki päivän hiilarit molemmin puolin reeniä niin saa edes jotain aikaan siellä salilla, ite söin tuhdeimman aterian ENNEN reeniä ja jälkeen melkein pelkkää protskua, monethan suosittelee reenin jälkeiseksi suurinta ateriaa, enkä tätä kiistä millään tavalla, mutta itellä toimi noinkin päin melko mukavasti, kannattaa kokeilla kumpi parempi, tai jakaa molemmin puolin Mutta ainakin tota 1000 kaloria lähestyttäessä ei paljon oo varaa "muita" hiilareita vedellä kuin reenin ympärillä olevia. Juothan vettä pari kolme litraa päivässä?

1,5kk menty nyt miinuksilla ja 1-jakoisella ohjelmalla 3x viikossa. Aloituspaino oli 108kg. Tänään aamupaino näytti 105.3. Ihan sopiva tahti näyttäisi olevan menossa. Saas nähdä joutuuko lisäämään kaloreita, kun viikko sitten aloitin loman jälkeen työt. Mitenkähän lie kulutus siihen reagoi, todennäköisesti kasvaa. Kaloreita tulee 2400 lepopäivisin ja 2900 treenipäivisin ja hyvin on jaksanut vääntää. Lepopäivänä 4km pururatajuoksua ylä- ja alamäkiä kohtuu reippaalla tahdilla. Paras aika ollut 24 minuuttia siitä aina kiristellään kun pystytään. Hidastahan tuo on, mutta pikkuhiljaa vauhtia lisää.

Kyllä se siitä lähtee vielä varmasti laskuun kun noudatat vaan tarkasti suunnitelmaa! Reenaaminen kovilla miinuksilla on tosiaan aika haitarista, helpotukseksi tähän kannattaa syödä melkein kaikki päivän hiilarit molemmin puolin reeniä niin saa edes jotain aikaan siellä salilla, ite söin tuhdeimman aterian ENNEN reeniä ja jälkeen melkein pelkkää protskua, monethan suosittelee reenin jälkeiseksi suurinta ateriaa, enkä tätä kiistä millään tavalla, mutta itellä toimi noinkin päin melko mukavasti, kannattaa kokeilla kumpi parempi, tai jakaa molemmin puolin Mutta ainakin tota 1000 kaloria lähestyttäessä ei paljon oo varaa "muita" hiilareita vedellä kuin reenin ympärillä olevia. Juothan vettä pari kolme litraa päivässä?

Eli jotakuinki näin:

2 Maitorahkaa : 320kcal
Kanasuikaleet 200g: 300kcal
Neljän viljan puuro 35g: 115kcal
Riisi 100g: 122 kcal
Tonnikala öljyssä 1 purkki: 370 kcal

Makrot: P 140 H 80 R 38

Kalorit: 1227 kcal

Vittu mä niin kuolen tuolla ruokavaliolla! Mihin se diettaajan +2000 kcal on suosituksista kadonnu? Vettä menee joku 2 litraa.

Oli miten oli, ens viikolla kokeiluun. Jos ei ala toimimaan niin sitten olen laardipallo ikuisesti ja kostoks vedän sipsejä ja kaljaa kuukauden putkeen.

e. ei tohon mahdu ees pari lasia maitoa mukaan!!! Voi kualema!

Eli jotakuinki näin:

2 Maitorahkaa : 320kcal
Kanasuikaleet 200g: 300kcal
Neljän viljan puuro 35g: 115kcal
Riisi 100g: 122 kcal
Tonnikala öljyssä 1 purkki: 370 kcal

Makrot: P 140 H 80 R 38

Kalorit: 1227 kcal

Vittu mä niin kuolen tuolla ruokavaliolla! Mihin se diettaajan +2000 kcal on suosituksista kadonnu? Vettä menee joku 2 litraa.

Oli miten oli, ens viikolla kokeiluun. Jos ei ala toimimaan niin sitten olen laardipallo ikuisesti ja kostoks vedän sipsejä ja kaljaa kuukauden putkeen.

e. ei tohon mahdu ees pari lasia maitoa mukaan!!! Voi kualema!

Huh huh on kyllä vähän kaloreita 100 kiloiselle. Ettet vaan ois mennyt säästöliekille, jos pitkään olet vetänyt alle 2000kcal? Ite oon vetänyt matalimmillaan 2400kcal lepopäivisin, jolloin myös +-30min cardioo ottanut ja paino tippunut vajaa 3 kiloa 1.5kk. Tosin lähtötilanne 8kg painavampi ku sulla.

Edit: Oishan se pitänyt lukea tarkemmin. Eli vasta ens viikolla lähtee tuo sulla kokeiluun ja diettiä vasta reilut pari viikkoa takana. Ja mahdollisesti ylittynyt tuo 2000kcal, koska oot syönyt lounasravintoloissa.

Kuulostaa kyllä tuo vajaa 1300/vrk pahalle, ite en varmana pystys moiseen.

Huh huh on kyllä vähän kaloreita 100 kiloiselle. Ettet vaan ois mennyt säästöliekille, jos pitkään olet vetänyt alle 2000kcal? Ite oon vetänyt matalimmillaan 2400kcal lepopäivisin, jolloin myös +-30min cardioo ottanut ja paino tippunut vajaa 3 kiloa 1.5kk. Tosin lähtötilanne 8kg painavampi ku sulla.

Niin siis mä oon nyt menny 3vk n. 1500-1900 kcal / päivä ilman ihmeellisempiä tuloksia. Tuo n. 1000kcal on Phoenixin ohjeistus jolla ainakin hän saanut itsensä kuosiin kuvien perusteella. Tuntuu vaan tuo 1000kcal todella vähäiseltä kun painoakin on se satku.

Tavoite on tuolla joulun tienoilla -13kg jolloin oltaisi tilanteesse 87kg/ 173cm eli aika ihanteessa. Lihasta löytyy, mutta niin on läskiäkin.

Eli mitäs pitäs tehä samalla linjalla vai kalorit tonne 1000 kieppeille?

Kerrotko vähän meille tästä säästöliekistä :rolleyes:

Jos meinaat, että ilman sairauksia ja muuttuneita liikuntatottumuksia aineenvaihdunta jumii päivässä 1000kcal vähemmän, kun normaalisti, niin kaveri olis vihannes.

Suositut

Back
Ylös Bottom