Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliskohan vastaavaa suomeksi? Tai edes tarkoitukseeni sopivaa, jos ei nyt ihan vastaavaa. Lukemisen ymmärtäminen hidastuu huomattavasti jos joutuu lontooks lukee jotain faktoja sisältävää matskua.
Jos aikaa siis riittää, niin tästä lukemaan:
Lyle McDonald: The Ketogenic Diet
ja nälkä siitä huolimatta on kova. :D Olen siis 90-kiloinen mies.
Kysymysosio:
-kauanko voi teorissa vielä tällä tahdilla enintään kestää ennen ketoosiin pääsyä?
-huomaako sen varmasti sitten, kun pääsee ketoosiin? Onhan täällä näitä kuvauksia, kuinka koko maailma paranee ja taivaat aukeaa silloin, mutta tuleeko se tila jokaiselle?
-onko kromi oikeasti kova sana auttamaan tässä?
-Niin, ja eikai tuolla voi mitään merkitystä asian kanssa olla, että kalorit ovat olleet plussalla koko ajan?
Nyt on koko ketju luettu läpi, mutta epäselvää jäi ihan mukavasti.
Tänään täyttyy kuudes päivä ketoosiin pyrkimistä, mutta mitään ei ole vieläkään tapahtunut. Tarkkoja määriä hiilareista en ole laskenut, mutta ne pyörii sielllä 10-20g. Ainoat lähteet, joista niitä tulee ovat kasvikset, vitamiinit ja pellavansiemenrouhe. Rasvamäärästäkään ei tarkkaa tietoa, mutta jossain yli 70% se kuitenkin on oltava, kun ruokavalio koostuu täysin kananmunista, meetvurstista, makkarasta, jauhelihasta, pekonista, oliiviöljystä ja pekonista. Välillä pää vähän jumissa ja töhö olo, mutta ei kuitenkaan mitään kummempaa. Painoa en ole seurannut, mutta tuskin se juurikaan on muuttunut, sillä kalorit pyörii jossain 3000-3500 välissä, ja nälkä siitä huolimatta on kova. :D Olen siis 90-kiloinen mies.
Kysymysosio:
-kauanko voi teorissa vielä tällä tahdilla enintään kestää ennen ketoosiin pääsyä?
-huomaako sen varmasti sitten, kun pääsee ketoosiin? Onhan täällä näitä kuvauksia, kuinka koko maailma paranee ja taivaat aukeaa silloin, mutta tuleeko se tila jokaiselle?
-Niin, ja eikai tuolla voi mitään merkitystä asian kanssa olla, että kalorit ovat olleet plussalla koko ajan?
Nyt on koko ketju luettu läpi, mutta epäselvää jäi ihan mukavasti.
Tänään täyttyy kuudes päivä ketoosiin pyrkimistä, mutta mitään ei ole vieläkään tapahtunut. Tarkkoja määriä hiilareista en ole laskenut, mutta ne pyörii sielllä 10-20g. Ainoat lähteet, joista niitä tulee ovat kasvikset, vitamiinit ja pellavansiemenrouhe. Rasvamäärästäkään ei tarkkaa tietoa, mutta jossain yli 70% se kuitenkin on oltava, kun ruokavalio koostuu täysin kananmunista, meetvurstista, makkarasta, jauhelihasta, pekonista, oliiviöljystä ja pekonista. Välillä pää vähän jumissa ja töhö olo, mutta ei kuitenkaan mitään kummempaa. Painoa en ole seurannut, mutta tuskin se juurikaan on muuttunut, sillä kalorit pyörii jossain 3000-3500 välissä, ja nälkä siitä huolimatta on kova. :D Olen siis 90-kiloinen mies.
Kysymysosio:
Hello parsakaalin ystävät,
törmäsin hieman shokeeraavaan inffoon whfoods.com -sivuilla...
"Microwaving broccoli resulted in a loss of 97%, 74% and 87% of its three major antioxidant compounds-flavonoids, sinapics and caffeoyl-quinic derivatives. In comparison, steaming broccoli resulted in a loss of only 11%, 0% and 8%, respectively, of the same antioxidants."
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=9
Nightkin, mitäs mieltä olet maitotuotteista? Oletko itse suhtautunut asiaan miten, sillä itse pohdin miltein kaikkien maitotuotteiden radikaalia vähentämistä. Tällä hetkellä kuluu vain kreikkalaista jugurttia ja juustoa. Etenkin jugurtin käyttö on vähän lisääntynyt liikaakin ja voisin sitä hillitä.
Tästäkin asiasta löytyy netistä tietoa ja omani löysin Faidran bloogista.
MrMacGyver ja muut fiksummat, mikä on yleinen käsitys peri- ja postworkout drinkkien hiilareista? Toimiiko tosissaan pelkät irtokarkit vai pitäisikö seassa olla jotakin hitaampaa?
Nightkin,
Säkin ilmeisesti bulkkaat hiilareita rajoittaen ?
Vedätkös safkaa nälän mukaan vai laskeskeletko kaloreita bulkilla ?
Ihan mielenkiinnosta muiden tekemisiin kyselen. ;)
On muuten ilo lukea asiantuntevan kommentteja täällä kaiken mutuilun keskellä! Ei tosin ole yllätys, että olet VHH-puolella! ;)
Haha, noh, yliopistossa on oppinut olemaan kriittinen vallitsevia paradigmoja kohtaan, mutta myös omaa ajattelua ja tottumuksia... ja ennenkaikkea sen, että ne muutkin, jotka sieltä eri tieteenaloilta valmistuvat ovat ihan yhtä uunoja kuin itse on... ja asiantuntemuksen kenttä on todella kapea. Kerran kun maailmankuva romahtaa, niin oppimisprosessi on helpompi jatkossa. :lol2:
Suomalainen auktoriteetti- ja asiantuntijausko on jokseenkin huvittavaa, mutta ehkä ajattelu on helppo ulkoistaa... tai siihen vaikuttaa maamme varsin nuori akateeminen perinne.
Toisaalta en jaksa tuolla muissa ketjuissa vääntääkään, koska siellä ollaan vähän turhan kujalla joissain asioissa ja moinen keskustelu on hyödytöntä, mikäli ei liikuta samassa diskurssitilassa. On helpompi pysyä tämän ketjun puolella. Ne jotka haluavat oikeasti asioista ottaa selvää, löytävät vinkit ja alun tutkimusmatkalle täältä. Mikäli haluaa ummistaa silmänsä, voi ihan hyvin tuhlata aikaansa kiistelemällä ja ruttaamassa uusia avauksia kuin keskiajan kirkko :D
Mä en varsinaisesti ole millään VHH-puolella, mutta en voi hiilareita käyttää ruokavaliossa ilman tolkutonta massankeräystä. Hiilareilla on kuitenkin tietty tilansa kehonrakennuksessa ja urheilussa.
Muita syitä hiilaritietoisuuteen ovat, että vilja ei sovi vatsalle, riisi ja peruna kyllä jostain syystä sopii. Massakaudella en tosiaan syö niin paljon hiilareita kuin yleensä ns "bulkilla" syödään, ehkä n. 200g päivässä, mutta sekin on jo mulle liikaa. Maha vaan kasvaa, pattikin onneksi siinä sivussa :D Laihtumista taas on turha yrittää ilman hh-minimointia.
Heh, ite fanitan aika paljon taloustieteitä (vaikka en ole mikään rillipäinen yliopistonörtti ;)), siinä jos jossakin saa nähdä tämän yliopisto-oppineiden "fiksuuden".
Alkaa kyllä kieltämättä turhauttaa pikkuhiljaa toi vääntäminen, eikä sillä loppujenlopuksi paljoa aikaan edes saa. Niinkuin Milton Friedman totesi about, "On ihan turha yrittää käännyttää ihmisiä, jotka kääntyvät yhdessä illassa, koska seuraavana iltana joku toinen voi käännyttää heidät taas". Ehkä ainoa motivoiva asia voisi olla, että ihmiset alkaisivat oikeasti ottamaan asioista selvää ja tulkitsemaan tutkimuksia oikein. Ei sillä, että itse olisin kaikkitietävä. Kaukana siitä! :D
Olen samaa mieltä, että mitä enemmän urheillaan, sitä enemmän hiilareista on hyötyä. Pistää vaan mietityttämään, että onko se "sika-bulkki"-tyyli nyt sitten välttämättä natu-kehonrakentajille se paras tyyli. Itse en ainakaan siihen enään koskaan lähde monistakin syistä.
Yhteen kysymykseen unohdit vastata.
Eli vedätkö safkaa bulkilla nälän mukaan vai lasketko kaloreita ?
Molempia. Jos on hiilareita koneessa, nälkä on jatkuva. Osaan suurinpiirtein kyllä ulkoa lähes kaiken kauppatavaran ravintosisällöt, joten tarpeen vaatiessa on helppo säätää.