Ketoosidieetti

Vedin itse kisadietistä viimeiset viitisen viikkoa "ketomeiningillä" ja kunto parani todella hyvin ketolla... En tiedä onko näin käynyt kenellekkään muulle, mutta loppu viikosta pääsi aina sellaiseen kivaan zombi modeen, jossa ei tajunnu hölkäsen pöläystä mistään ja muutenkin olit vähän omissa "maailmoissa".

Toisin sanoen sulla oli kroppa just alkamassa tuottaan/hyödyntään kunnolla ketoaineita, kun menit vetään tankkauksen ja totuttautumisprosessi alko alusta. Luultavasti olisit välttyny kituuttamiselta, kun olisit jättänyt ekan tankkauksen tekemättä.

Syy voi olla siinä, että aloitit (näin käsitin) suoraan CKD:n ilman n. 3. viikon suhteellisen runsasrasvaista totuttautumisjaksoa (joka sinänsä on erityisesti kisadieetin loppupuolella aika mahdoton).

Siirtymävaihe määrittää sen, että kui v-mäistä ja/tai tehokasta ketoilusta tulee. Itsekin tuosta 3 viikon prosessista tähän threadiin joskus laittaneena olen sittemmin päivittänyt näkemystäni, niin että on todella yksilökohtaista, että kuinka pitkä siirtymä on tarpeellinen. 3 viikkoa on sellaista varman päälle pelaamista.

Juuri se 1-2 päivää kestävä zombi-fiilis on ilmeisesti merkki siitä, että keho on tottumassa käyttään rasvaa/ketoja ensisijaisina energialähteinä. Riippuu yksilöstä ja ketoilua edeltäneistä ruokailutavoista, minkä sortin siirtymä on paras. Esim. omalla kohdalla olen onnistunut siinä lyhimmillään 3 päivässä... kolmas päivä oli "zombeilua" ja sit helpotti. Tosin tuolloin oli jo hetki kohtalaista vhh-dieettiä alla (mutta ei todellakaan ketogeenista).

Meikällä 20-23%.

siis tä.??! :wtf:

sit oon tainnu ite olla viimise´n vuoden ketoosidieetillä. oon aina aatellu (en koskaa varsinaisesti tutustunu ketoosidieettiin) että se erityisen runsasproteiininen dieetti. mulla proteiinit liikkuu normisti keskiverrosti siellä 23-27%:rolleyes:

siis tä.??! :wtf:

sit oon tainnu ite olla viimise´n vuoden ketoosidieetillä. oon aina aatellu (en koskaa varsinaisesti tutustunu ketoosidieettiin) että se erityisen runsasproteiininen dieetti. mulla proteiinit liikkuu normisti keskiverrosti siellä 23-27%:rolleyes:

No onko siulla samalla hiilarit minimissä ja rasvat korkealla? Ei se vielä tee ketoosidieettiä, että syö proteiinia tietyn verran... :rolleyes:

No et sitten vaivautunut ottaa selvää, mitä se ketoosidieetti edes tarkoittaa, ennen kuin kommentoit ketjuun, jossa keskustellaan ketoosidieetistä :jahas:

juu en.. guuglettamalla ei juur äkkiseltään löytäny mitään tiivistä faktaa. vei jonneki laihduttajien sivuille..

Mut nyt tais mennä jakeluun aika hyvin ket oos i dieetti. yhet kaverit joskus selitellee jus tollasta diettiä mut ei oo käyttäny mitään ketoosisanaa...

"Keksin" hiljattain kookosmaidon osana ketoosidieettiä. Sitä saa lähikaupasta (toisin kuin kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä) ja se on loistava korvike kermalle, jos sitä ei halua syystä tai toisesta käyttää.

Kellään enempiä kokemuksia kookosmaidosta? Silakkafileet siinä keitin, ja hyvää tuli.

Lisäaineet:
E407 (karrageeni)
E412 (guarkumi)
E415 (Xanthan gum)

Tietääkö joku raffinoidaanko tai hydrogenoidaanko kookosmaitoa? Ainakin tarrassa lukee "no trans fats" (ostin kokeeksi kahta merkkiä, Rainbow ja Kara näyttävät olevan täsmälleen samaa kamaa mutta Rainbow tietenkin huomattavasti edullisempaa)

Olipas hyvät jutut iltasanomissa atkinsonista taasen..heh..haukuttiin taas kovilla sanoilla..mm..kolesteroli arvojen nousulla ym...

Luin myös vasta toisesta iltapäivälehdestä ihan järkyttävää antirasvapropagandaa, että pisti suivauttamaan.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Ketoosidieetillä hiilarit 0-5 % ja loput rasvasta.

Ja varmaan kuitenkin proteiinia kans mukaan, vai? ;)

Meikäläisellä on ollut rasvaa n. 65-70% energiasta, proteiinia 20-23% ja loput hiilaria.

Ja varmaan kuitenkin proteiinia kans mukaan, vai? ;)

Meikäläisellä on ollut rasvaa n. 65-70% energiasta, proteiinia 20-23% ja loput hiilaria.
Tuo oli siis marinalle, joka luuli, että kun syö "vain" noin 25 % protskua ja jakaa loput kalorit mielensä mukaan rasvaan ja hiilareihin niin ollaan ketoosissa. Oma jakaumani ketolla on aika tarkasti 30/3/67 (pr/hh/r). Tällä hetkellä en ole tosin ketolla, vaan otan treenin molemmin puolin 100 grammaa hiilareita irtokarkeista.:thumbs:

Tällä hetkellä en ole tosin ketolla, vaan otan treenin molemmin puolin 100 grammaa hiilareita irtokarkeista.:thumbs:

Mielenkiintoiselta kuulostaa. Miten toimii eli miten riittää paukkuja treeniin? Eikö iske väsy, kun verensokeripiikki on ohi?

Mielenkiintoiselta kuulostaa. Miten toimii eli miten riittää paukkuja treeniin? Eikö iske väsy, kun verensokeripiikki on ohi?
Hyvin kulkee kyllä reenit. Perusteena kuitenkin tälle käytännölle on, että bongasin irtokarkkien kuuluvan Hulkin ja Wileniuksen metodeihin ja päätin kokeilla. Pirun hyvältähän ne maistuu! Väsy ei yllättäen iske hiilarien jälkeen, vaikka se ei toisaalta haittaisikaan, koska reenailen aina illalla. Toisaalta olen selvästi huomannut, että insuliiniherkkyys on ketoilun myötä parantunut; ketoilun aloitin jouluna 2008 ja siitä asti olen ollut 80-90 % ajasta ketoosissa. Johtunee siis tästä, että kroppa osaa tuon pienen määrän hiilaria käsitellä ilman, että alkaa väsyttää. Alan kyllä olla muutenkin kunnossa, jossa Poliquinin mukaan on lupa syödä hiilareita.

En nyt löytänyt tarkkaa sanamuotoa mistään, mutta muistaakseni niin, että jos rasvaprosentti on yli kymmenen miehellä, niin ihminen on lihava. Lihavien ihmisten ei pitäisi syödä ollenkaan hiilareita.:)

Meikällä on siis vielä työsarkaa, kun olen tuon määrityksen mukaan lihava. Tavoitteenani on ollut saada rasvaprosentti 12:een tai alle, pari kk sitten oli 15,3%. Toivottavasti ennen joulua jo lähempänä 12:ta.

Jätin sunnuntaina hiilarit kokonaan ja siirryin oliiviöljyn voimin ketolle, ketosticksien mukaan kohtalainen ketoosi päällä jo nyt! Mitä hel..., kuinka nopeasti ketolle yleensä voi päästä? Tämähän on helppoa!

Moro, jaksoin lukee 30 ekaa sivuu ja sit tajusin et on vielä 150 jälellä.. pompin suoraan viimeseen. Olen kohta lähempänä viittäkymppiä, kuin syntymääni, 118kg/186cm. Salilla tuli käytyä vuosia sitten aika ahkerastikkin, nyt monenvuoden tauko ja keissiä on kerätty kiitettävästi. Aloitin salin uudestaan tuossa about 4vko sitten ja treeni/lepo on hallussa aika hyvin, mutta tää kolmas eli ravinto on hakusessa. Tarkoitus olis nyt siis jatkaa punttausta siihen mihin jäin joskus.. eli käytännössä alottaa homma alusta. Ensi kesäksi.. sanotaan että kesäkuun alkuun olis tavote tiputtaa paino tuonne 85-90kg (joka voisi olla semitimmin kropan optimi omalla kohdallani). Näyttää siltä että alakarppaus olis mun option, koska tiputettavaa on runsaasti. Nyt oliskin kiva tietää että onko näillä spekseillä mahdollista kasvattaa lihasmassaa kehossa, samalla polttaen rasvaa aika kovalla vauhdilla? Lisäspekseihin vois pistää että rahaa,aikaa ja ennenkaikkea motivaatiota löytyy. Tällähetkellä käyn 3krt vko salilla, ja salikertojen yhteydessä harrastan jonkunverran aerobista (Pallopelit lähinnä 30-60min/kerta). Oma kalorikulutukseni siis luultavimmin liikkuu tuolla 3000kalorin hujakoilla/päivä?

Tarkotus olis alottaa kuuri tässä samantien, luulin jo aloittavani, mutta olenkin vetänyt 2 päivää lowfat/alakarppi/highprotsku tyylistä settiä. Yllätyksenä tuli tämä rasvanmäärän paljous.. no ei sinänsä yllätyksenä, koska tiesin etten ole perillä asiasta.

En tiedä onko tämä viesti oikeassa paikassa, mutta uutena (kohta vip) käyttäjänä on homma vielä hakusessa, suotakoon tämä siis minulle.

Koska ilmeisesti on tärkeätä, että homman tekee enemmän just, eikä sinneppäin.. niin nyt tartteis sitten avustusta. Onko suositella jotain opusta jossa asiat kerrotaan selkeämmin, kuin 188 sivulla siellätäällä ja välillä hieman ristiriitaisesti? Tai jos jollain on halua ja aikaa, niin vääntäisi rautalangasta tiiviin paketin tarpeisiini?

Kuka on se the alakarppiguru ? =D

Koska ilmeisesti on tärkeätä, että homman tekee enemmän just, eikä sinneppäin.. niin nyt tartteis sitten avustusta. Onko suositella jotain opusta jossa asiat kerrotaan selkeämmin, kuin 188 sivulla siellätäällä ja välillä hieman ristiriitaisesti? Tai jos jollain on halua ja aikaa, niin vääntäisi rautalangasta tiiviin paketin tarpeisiini?

Jos aikaa siis riittää, niin tästä lukemaan:
Lyle McDonald: The Ketogenic Diet

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom