Vedin itse kisadietistä viimeiset viitisen viikkoa "ketomeiningillä" ja kunto parani todella hyvin ketolla... En tiedä onko näin käynyt kenellekkään muulle, mutta loppu viikosta pääsi aina sellaiseen kivaan zombi modeen, jossa ei tajunnu hölkäsen pöläystä mistään ja muutenkin olit vähän omissa "maailmoissa".
Toisin sanoen sulla oli kroppa just alkamassa tuottaan/hyödyntään kunnolla ketoaineita, kun menit vetään tankkauksen ja totuttautumisprosessi alko alusta. Luultavasti olisit välttyny kituuttamiselta, kun olisit jättänyt ekan tankkauksen tekemättä.
Syy voi olla siinä, että aloitit (näin käsitin) suoraan CKD:n ilman n. 3. viikon suhteellisen runsasrasvaista totuttautumisjaksoa (joka sinänsä on erityisesti kisadieetin loppupuolella aika mahdoton).
Siirtymävaihe määrittää sen, että kui v-mäistä ja/tai tehokasta ketoilusta tulee. Itsekin tuosta 3 viikon prosessista tähän threadiin joskus laittaneena olen sittemmin päivittänyt näkemystäni, niin että on todella yksilökohtaista, että kuinka pitkä siirtymä on tarpeellinen. 3 viikkoa on sellaista varman päälle pelaamista.
Juuri se 1-2 päivää kestävä zombi-fiilis on ilmeisesti merkki siitä, että keho on tottumassa käyttään rasvaa/ketoja ensisijaisina energialähteinä. Riippuu yksilöstä ja ketoilua edeltäneistä ruokailutavoista, minkä sortin siirtymä on paras. Esim. omalla kohdalla olen onnistunut siinä lyhimmillään 3 päivässä... kolmas päivä oli "zombeilua" ja sit helpotti. Tosin tuolloin oli jo hetki kohtalaista vhh-dieettiä alla (mutta ei todellakaan ketogeenista).