Ketoosidieetti

Kun maitohappo alkaa ryntäämään lihaksiin loppuu vauhti heti.
Hiilarien poltossa syntyy enemmän maitohappoa kuin rasvoja poltettaessa, ja se myös vaatii enemmän happea. Kamppailulajeissa on just se juttu että siinä harjoitetaan erityisen lyhyitä ja voimakkaita ponnistuksia, joihin tarvitaan niitä nopeita lihassoluja jotka käyvät mieluiten hiilareilla.

Oletko kokeillut beeta-alaniinia? Siitä asti kun olen vetänyt sitä säännöllisesti, en ole ollut hapoilla enää kertaakaan. Beeta-alaniinin lihaksiin synnyttämä karnosiini puskuroi myös happea, joka helpottaa tuota kovien ponnistusten (kamppailulajit) aiheuttamaa maitohapporyntäystä.

Hiilarien poltossa syntyy enemmän maitohappoa kuin rasvoja poltettaessa, ja se myös vaatii enemmän happea. Kamppailulajeissa on just se juttu että siinä harjoitetaan erityisen lyhyitä ja voimakkaita ponnistuksia, joihin tarvitaan niitä nopeita lihassoluja jotka käyvät mieluiten hiilareilla.

Oletko kokeillut beeta-alaniinia? Siitä asti kun olen vetänyt sitä säännöllisesti, en ole ollut hapoilla enää kertaakaan. Beeta-alaniinin lihaksiin synnyttämä karnosiini puskuroi myös happea, joka helpottaa tuota kovien ponnistusten (kamppailulajit) aiheuttamaa maitohapporyntäystä.

Hoffi, BA:ta on kyllä tullut käytettyä ja se on auttanut. On kyllä todellista ihmeainetta, tuntuu vaikuttavan ihan kaikkeen mitä teet.

Voisi sitä ehkä pienet ketoilut joulun jälkeen rykäistä =)
Jos vaikka hieman pienemmällä kalorivajeella tällä kertaa.

Nonii vajaa neljäviikkoa ketoilua takana. 5kg paino tippunu. 2 päivää kotoilua jälellä, sit loppuu. Hiilarit oon pitäny alle 5g/päivä, lauantaisin menny joku 10g.
Tätä ennen toisaan diettiä takana 5kk-6kk. Tosin kesällä yks kuukausi meni silleen et tuli juotua alkoholia aika reippaasti ja makkaraa ym..mikroruokaa meni aika paljon.
paino siis tippunu sieltä 99kg tän aamuseen 76kg. Lihasta on palanu melkopaljon. Rinta repes sillon helmikuunlopulla ja kyynärpäät meni kipeeks. Pikkupainoilla heilunu+kesällä ei 2kk tehny mitään, kyynärpäät oli jo niin pahat et kilon paino sattus ku nosti sivulle.
Läskiä edelleen on tossa vattassa ja tisseissä..Ei taho lähtee millään veks..
hartiat on kadonnu jonnekki ja hanskaki on 6cm pienempi.
melko pienet treenipainot tällähetkellä. viikko vedetään normidiettiä tän jälkee ja sit mietitään jatkoa. Lihaksia pitäs saada takas ja kadotettuja voimia.

Onko miten normaalia et vatta on löysällä ketodietillä? Nyt ollu jo muutaman päivän ihan löysällä.
Mulla oli alussa kans aika useasti, mutta kuidut auttaa asiaan. Itse otan pellavansiemenrouhetta 10g päivässä ja se riittää mulle. Viime viikonloppuna tein hiilari tankkauksen niin tällä viikolla on treeni kulkenu tosi hyvin ja samalla motivaatio hommaan kasvoi kivasti. Painoa tuli 5kg lisää tankkauksella ja käteen ympärysmittaa reilu sentti:dance: Paino kyllä laski takasin muutamassa päivässä kun ylinmääräiset nesteet poistu kehosta. Musta tuntuu että tällä ketoilulla kiristyy enemmän suhteessa painonlaskuun, kuin aiemmilla dieeteillä.. Nuo navan ympärillä olevat läskit on lähdössä viimeiseinä pois, mutta kyllä nekin siitä vähenee kokoajan. Mulla on alkanu näkyyn pari verisuonta alavatsassa mutta silti navan ympärillä on vielä vähän laardia.. Pitääpä tastä lähteä treenaan jalkoja.:puntti:

Eipä ole moista pitkää putkea vastaan tullut, toki yksittäisiä kertoja. Mitäs olet evästellyt näinä muutamana päivänä?

Ihan samat ruuat on ollu kokoajan. Eli savustettua lohta,jauhelihaa,kanaa,kananmunaa.
Kuituja ei hirveesti, Aamulla ja illalla ruokalusikallinen pellavansiemrouhetta.
Välillä pien pala kurkkua.

Kyl mulla on aina keton alussa ollut pakki sekaisin parit paivat, mut tasottuu siita sit ekan viikon aikana.

Vihdoin alkais oleen tama ketosetti takanapain. kohta 12 viikkoa oltu ja paino pudonnut 89kg ->77.5kg. Viela viikko jaljella ja sit alan hitaasti seuraavan 2 viikon ainaka nostamaan hiilarit normaaleille tasoille. Tarkoitus olisi noin 10g lisata paivassa safkoihin. Jos nain sais pehmean laskun takas normaaliin...

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Salaattia lisää. Kasviksia ei voi syödä liikaa, vatsa pelaa jo todella hyvin sellaisella puolella kilolla kasviksia päivässä.

Salaattia lisää. Kasviksia ei voi syödä liikaa, vatsa pelaa jo todella hyvin sellaisella puolella kilolla kasviksia päivässä.

Yep!

Kasviksien osuus nousee väkisinkin kun ne hiilarimössöt jää pois. Tai en ole ainakaan vielä yhtäkään tavannut jollei ei vastaavaa olisi tapahtunut! :D

Nonii nyt se päättys. vielä läks vähän painoo. Aamupaino oli enää 75,5kg eli -5,5kg 1kk.
Ois tehny vielä mieli jatkaa 2-3 viikkoa mut tuli ostettuu jo jääkaappiin maidot,rahkat, raejuustot ni eipä sitä nyt sit viitti. Tää viikko normi diettiä ja lauantaina mässypäivä.
Viikonloppu otan harkintaan josko sitä vetäs vielä 3 viikon ketoosit päälle ja sen jälkee vasta rupeis nappaan vähän enempi safkaa ja hankkimaan lihaksia takas.

5.5kg/kuukausi on ihan vitun nopee tahti. Mul on ollu jotain 0.4-07kg/viikko,eli siis 12viikon aikana paino tippunu 8kg..

Vedin itse kisadietistä viimeiset viitisen viikkoa "ketomeiningillä" ja kunto parani todella hyvin ketolla. Meikäläisellä tosin ei ollut ihan 0g hh vaan vedin maks 50g hh ja yhtenä päivänä viikossa tankkauksen 500g hh (sunnuntaina). Ainut mikä ketolla oli kettuimaisinta verrattuna lowcarb dietteihin, että loppu viikosta olit aivan zombi etkä tajunnut maailman menosta juurikaan mittään. En tiedä onko näin käynyt kenellekkään muulle, mutta loppu viikosta pääsi aina sellaiseen kivaan zombi modeen, jossa ei tajunnu hölkäsen pöläystä mistään ja muutenkin olit vähän omissa "maailmoissa".

Vedin itse kisadietistä viimeiset viitisen viikkoa "ketomeiningillä" ja kunto parani todella hyvin ketolla. Meikäläisellä tosin ei ollut ihan 0g hh vaan vedin maks 50g hh ja yhtenä päivänä viikossa tankkauksen 500g hh (sunnuntaina). Ainut mikä ketolla oli kettuimaisinta verrattuna lowcarb dietteihin, että loppu viikosta olit aivan zombi etkä tajunnut maailman menosta juurikaan mittään. En tiedä onko näin käynyt kenellekkään muulle, mutta loppu viikosta pääsi aina sellaiseen kivaan zombi modeen, jossa ei tajunnu hölkäsen pöläystä mistään ja muutenkin olit vähän omissa "maailmoissa".

Syy voi olla siinä, että aloitit (näin käsitin) suoraan CKD:n ilman n. 3. viikon suhteellisen runsasrasvaista totuttautumisjaksoa (joka sinänsä on erityisesti kisadieetin loppupuolella aika mahdoton).

Mulle kävi kans joskus vähän samalla tavalla. Kyseessä ei tietenkään ollut kisadieetti, vaan ensimmäinen CKD-kokeilu. SKD oli aiemmin toiminut hienosti ja olo oli ollut mitä parhain, pl. huonot treenitehot. Olin ihan kujalla jatkuvasti, päätä särki ja mikään ei toiminut - oli sellainen kestodarra. Homma kuitenkin korjaantui helposti poistamalla yhden hiilaritankkauksen ja lisäämällä rasvan määrää. N. 2,5 viikon tienoilla järki luisti taas yhtä speedona kuin ketolla yleensäkin.

Totuttautuminen ketoaineiden hyväksikäyttöön ja siitä edelleen FFA:en suurempaan hyväksikäyttöön vaatii aikaa. Sitä voi kyllä nopeuttaa todella paljon esim. EC:lla tai SC:lla mutta se ei tule kilpaurheilussa kilpailukaudella luonnollisesti kyseeseen. Jos taas on ollut kauemmin VHH:lla ja hyppää hetkeksi hiilarikelkkaan, palaaminen rasvakantaan tuntuisi olevan huomattavasti nopeampaa ja sujuu ilman pääkipuja kuin ensimmäistä kertaa siirryttäessä. Tämä on kuitenkin puhtaan subjektiivinen kokemus.

Nytten on kyllä aamupalat ja iltapalat saaneet ainakin maunsa puolesta uskomattoman korvaajan! Kreikkalaista jugurttia (200gr), jonne sekaan syöksee mitallisen suklaista proteiinijauhoa!
Maistuu aivan suklaakermavaahdolta! Ja arvot pitäisi olla kohdillaan!

Jos haluaa vielä aamiaiseksi paremmaksi kehittää niin messiin pellavansiemen rouheet, maca-jauheet, goji-marjat sekä pakastemustikoita/mustaherukoita ja makuelämystä kohti!

Pysyy poissa kivut, influt ja pekonin lemut.

Nytten on kyllä aamupalat ja iltapalat saaneet ainakin maunsa puolesta uskomattoman korvaajan! Kreikkalaista jugurttia (200gr), jonne sekaan syöksee mitallisen suklaista proteiinijauhoa!
Maistuu aivan suklaakermavaahdolta! Ja arvot pitäisi olla kohdillaan!

Jos haluaa vielä aamiaiseksi paremmaksi kehittää niin messiin pellavansiemen rouheet, maca-jauheet, goji-marjat sekä pakastemustikoita/mustaherukoita ja makuelämystä kohti!

Kokeilin muutama päivä sitten sotkea turkkilaiseen jogurttiin, kermaan, mustikoihin ja suklaiseen proteiinijauhoon maca- ja raakakaakaojauhetta.... Tulos oli :urjo:
Terveellistä superfoodia ehkä, mutta eihän sitä meinannut saada alas millään. Jatkossa vedän em. setin ilman macaa ja raakakaakaota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom