Ketoosidieetti

Pitääkö tuo paikkansa?
Eli käytännössä jos syö pihvejä, juustjoa yms maitovalmisteita, niin keho luulee ettei saa rasvaa ollenkaan ja ollaan menossa täysillä metsään?

Ja sitten Guerlainn: Miten ihmeessä syöt noin paljon hiilareita tuolla kehon painolla ja ketoketjussa pyörit? Itsellä paino oli alussa yli 120 nyt alle ja hiilarit pyörii tuolla 20-30 yleensä tuossa alempana aina kun mahdollista, jopa alle 20g päivässä menee monina päivinä. Ja pyrin sijoittamaan tuostakin pääosan juuri ennen ja jälkeen treenin. Eli siis aamiaiseksi munia, illalliseksi lihaa yms. Ennen ja jälkeen treeniä raejuustot, salaatit ja protskujuomat.

Kamalan vaikeaa on rajoittaa hiilareita, siinä se ongelma on. Esim. purkasta tulee kamalasti hiilaria!

Kamalan vaikeaa on rajoittaa hiilareita, siinä se ongelma on. Esim. purkasta tulee kamalasti hiilaria!

Eikä oo yhtään vaikeeta rajottaa! Ite syön 20 grammaa hiilaria päivässä ja siihen määrään saa syödä vaikka kuinka paljon esim. kaalia, kurkkua, paprikaa, salaattia... En kuitenkaan syö esim rahkaa, koska siitä tulee hiilareita, jotka mieluummin otan juuri kasviksista. Eli kasvisten kaverina vedän sitten huoletta rasvaista lihaa, juustoja, voita, öljyä...

Jos syöt sokeritonta purkkaa, siinä olevet hiilarit ei imeydy koska ne tulee makeutusaineesta... Eli purkkaa ei tarvitse laskea mukaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Heh, älä syö purkkaa? :rolleyes:

Mullakin pyörii hiilarit nyt jossain 15g pintaan kun syön pelkkiä vihreitä kasviksia (+ avokado, pähkinät, oliiviöljy, voi) ja lihaa/kalaa/kalkkunaa vielä tämän viikon, ens viikolla tulee muunkinväriset rehut mukaan. Ketolla puksutetaan nyt toista viikkoa, palautuminen tuntuu heikenneen jonkin verran, mutta voi myös johtua uudenlaisesta treeniärsykkeestä. Muuten hyvä ja energinen olo :)

Mä en ymmärrä tätä yhtään, jos kuitenkin haluat välttämättä olla vähähiilarisella ruokavaliolla ja/tai jopa ketoosissa. Miten niin on vaikeaa rajoittaa hiilihydraatteja? Älä syö sellaisia ruoka-aineita, jotka sisältävät runsaasti hiilaria! Varmasti osaat itse selvittää optimaaliset ruoka-aineet tämän ketjun ja vaikka Finelin avulla. Turha sitä on valittaa, että hiilihydraattien rajoittaminen on hankalaa, jos itse haluaa niitä rajoittaa. Mikään pakkohan sun ei ole ketoosidieettiä noudattaa tai edes vhh-ruokavaliota.

Heh, älä syö purkkaa? :rolleyes:

Mullakin pyörii hiilarit nyt jossain 15g pintaan kun syön pelkkiä vihreitä kasviksia (+ avokado, pähkinät, oliiviöljy, voi) ja lihaa/kalaa/kalkkunaa vielä tämän viikon, ens viikolla tulee muunkinväriset rehut mukaan. Ketolla puksutetaan nyt toista viikkoa, palautuminen tuntuu heikenneen jonkin verran, mutta voi myös johtua uudenlaisesta treeniärsykkeestä. Muuten hyvä ja energinen olo :)

Hiilareiden suhteen ei mitään muuta ongelmaa rajoittamisessa kuin tosiaan tuo purkka, jota tykkään jauhaa -tulee raikas olo ja on jotain mussuttamista. Olen siis oppinut tähän pahaan tapaan, mutta voihan siitä päästä eroonkin, mikäli purkka on tosiaan haitallista. No, mc emakko sanoi, etteivät hiilarit edes imeydy siitä.

Jumissa tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että kehosi havaitsee saavansa liian vähän rasvaa ja on tämän vuoksi laittanut kroppasi säästöliekille.

Toinen asia, on rasvan laatu.
Elimistö kykenee käyttämään energiaksi vain tyydyttyneitä ja kertatyydyttyneitä rasvahappoja (lähinnä Öljyhappoa).
Suuret määrät monityydyttymättömiä ei välttämättä aiheuta keholle käsitystä riittävästä rasva saannista.
Rohkeasti vain esimerkiksi vielä kuumana olevan hyörytetyn parsakaalin tai kukkakaalin päälle kunnon nokare voita.

Kaks kertaa mietin pitäskö vai eikö pitäs kirjottaa yhtään mitään. Ensimmäinen pointti tälle karppaajalle on, että lopeta se kiristely ja ala syömään kunnolla. Tyliin 2000kcal/d, treenaa kovaa ja järkevästi. Saatat yllättyä positiivisesti. Ei tyhjästä voi nyhjästä. Tolla sun painolla ei ihan aikuisten oikeasti voi olla hirveitä määriä ylimääräistä. Saat helpommalla rasvaprosentin pienemmäksi kasvattamalla lihakset kuin sillä, että koitat väenväkisin kuihduttaa ne viimeisetkin pois.

Jos taas nty oikeesti haluat ketoilla, niin tee se nyt suhtellisen järkevästi. Syö juustoa (siis oikeaa juustoa ei mitään 5% light-tuotetta, jota joku markkinoi juustoksi), kunnon kinkkua niiden läpinäkyvien 2% rasvaa sisältävien kalkkunaleikkeleiden tilalle, Kananmunat kokonaan ( ei mitään järkeä jättää ravintorikkainta osaa pois), pekonia sopii syödä (suolaa saat minimaalisen vähän kun jää mm. piilosuola levän osalta pois). Oikealla kermalla maustat sapuskat ja lopetat kalorien laskemisen. Se kai alunperinkin on low carbin ehdoton plussa.

No joo, tota tarinaa voi varmaan jatkaa vaikka novellin verran, mutta mä en usko, että siellä näytön ja tuolin välissä tapahtuu yhtään mitään. Samat läpinäkyvät <1mm paksut kalkkunafileet tulee sulla säilymään ruokavaliossa ja vain koska niissä ei ole rasvaa (eikä kilokaloreita).

Tattis ja moro

Ei kenenkään ketodieetti kaadu purkkaan. Gsus, kysymys on glykeemisestä kuormasta ja sen kestosta. Keto ei ole mikään optimidieetti kehonrakennuksessa, koska se hidastaa palautumista erittäin paljon. Parempi sitä on käyttää dieetin lähtövaiheessa tai rasvanpolton jumittaessa, jonka jälkeen on hyvä lisätä hiilareita maltillisesti treenin yhteyteen. Yleisesti vähähiilarinen ruokavalio sopii monelle ja sen hiilareista saatavan extraenergian voi ajoittaa treenin yhteyteen.

edit. Toisekseen mitä Jakobkin tuossa sanoi, tyhjästä on paha nyhjäistä. Toisekseen monilla keto menee *tuiksi juuri alitajuisten "niin hyvää, 0% rasvaa" ajatusten vuoksi...

Hela hoito

Aivan, ja juuri näin. Guerlainn, nyt tuli kommenttia vastakkaiseltakin sukupuolelta. Saat toki itse päättää mitä uskot ja mitä teet, mutta mieti nyt asioita järjellä ja ala elää elämää, älä ruokalistoja.

Ei kenenkään ketodieetti kaadu purkkaan. Gsus, kysymys on glykeemisestä kuormasta ja sen kestosta. Keto ei ole mikään optimidieetti kehonrakennuksessa, koska se hidastaa palautumista erittäin paljon. Parempi sitä on käyttää dieetin lähtövaiheessa tai rasvanpolton jumittaessa, jonka jälkeen on hyvä lisätä hiilareita maltillisesti treenin yhteyteen. Yleisesti vähähiilarinen ruokavalio sopii monelle ja sen hiilareista saatavan extraenergian voi ajoittaa treenin yhteyteen.

edit. Toisekseen mitä Jakobkin tuossa sanoi, tyhjästä on paha nyhjäistä. Toisekseen monilla keto menee *tuiksi juuri alitajuisten "niin hyvää, 0% rasvaa" ajatusten vuoksi...

Hyvä kuulla ainakin tuo purkkajuttu. Eli pitäisi sanoa ei kalorilaskulle ja alkaa ketoilemaan. Oikeasti, ei voisi olla vaikeaa rajoittaa sillä tavalla hiilareita, koska on onnistunut ihan ok, paitsi tosiaan mulla tuo purkka ja jonkin tietenkin värikkäät kasvikset.

Leikkeleistä:
En syö punaista lihaa, joten käykö siis ns. paksummat peruskalkkunaleikkeet? Mitä kermaa voi käyttää? Enhän minä ole kermaan koskenutkaan, niin en tiedä. ;)

Hyvä kuulla ainakin tuo purkkajuttu. Eli pitäisi sanoa ei kalorilaskulle ja alkaa ketoilemaan. Oikeasti, ei voisi olla vaikeaa rajoittaa sillä tavalla hiilareita, koska on onnistunut ihan ok, paitsi tosiaan mulla tuo purkka ja jonkin tietenkin värikkäät kasvikset.

Leikkeleistä:
En syö punaista lihaa, joten käykö siis ns. paksummat peruskalkkunaleikkeet? Mitä kermaa voi käyttää? Enhän minä ole kermaan koskenutkaan, niin en tiedä. ;)

Kaikki liha käy ja mitä vähemmän jalostetussa muodossa sen parempi. B- ryhmän vitamiinien saannista kannattaa pitää huolta.

Rasvainen kala on erityisen hyvää ja sitä kannattaa syödä paljon.

Kermoista kaikista rasvaisin, ravintorasvoista mieluiten voita.

Yllä olevat neuvot ovat luonnollisesti kaikesta "virallisesta" tiedosta poikkeavia. Kun lähtee banttaamaan tällä kaavalla pitää sulkea silmät täysin "virallisilta totuuksilta".

Itse pudotin ketolla ja siirtymällä siitä VHH:een <75 g hh 16 kiloa keväällä aika sutjakkaan. Tosin mulle keto ja VHH soveltuu erittäin hyvin, mikä ei tarkoita että kaikille sopisi.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Olisko jossai kerätty isompiki lista ruuista joita ketodieetillä olisi hyvä ja sopivaa syödä?
Pitäisi keto ruokavalio väsätä ;)

E:
8.00
250g Maitorahkaa
250g Raejuustoa
25g Oliiviöljyä

11.00
50g prostkudrinkki
25g Rypsiöljyä
Rehuja

13.00
300g Kanaa
25g Oliiviöljyä
Rehuja

16.00
50g Protskudrinkki

18.00
200g Lihaa
Rehuja

20.00
250g Maitorahkaa
25g Rypsiöljyä

22.00
50g Protskudrinkki

2700 kcal/pvä. prot. 311g / Hh 30g / rasvat 144.

Tollane ketoruokavalio löyty Jonskun ketodietti threadista. Painoa 80kg, joten kaloreita pitää pudottaa alemmas joten mitä tuosta voisi jättää pois jotta painoa lähtisi 0.5-1kg viikossa? Ja sitten vielä liikunnan määrästä salilla käyn 3 kertaa viikossa (ma,ti,ke) ja aerobista ajattelin ottaa mukaan lauantaisin ja sunnuntaisin. Raejuusto ei oikein uppoa joten voisiko aamupalalle pistää jotakin sen tilalle tai jättää kokonaan pois?

Aamupala 7.30 : maitorahka 250g + 25g oliiviöljy

Päivällinen11.30: koulussa hiilaritonta ruokaa saatavilla, jos ei tonnikalaa(vedessä) 250g + salaattia

Välipala 14.30: 3 siivua meetwurstia ja 100g pinaattia

Illallinen 17.30: 200g kanapihvejä/jauhelihaa + rehuja

Sali 20.00: Palautusjuomaksi 50g proteiinidrinksu

Iltapala 22.00: tonnikala(öljyssä)+rehuja

Jos rehuja ei lasketa tulee energynetin kalorilaskurilla:
Energiaa yht.: 2242 kcal
Hiilihydraatteja yht.: 22 g
Proteiineja yht.: 260 g
Rasvaa yht.: 121 g
Suolaa yht.: 11.9 g
Kuitua yht.: 2.0 g

Tollasse oman väsäsin, laihtuisiko 80kg mies tuollaisella ruokavaliolla ja meneekö kroppa ketoosin? Ja löytyisikö jotain korjattavaa? :)

Ei ei ei!!! Proteiinia tossa on ainakin liikaa!! Ja miksi ihmeessä syödä raejuustoa tai rahkaa, koska niissä on hiilareita, liian vähän rasvaa ja paljon proteiinia. Mielummin noitten tilalle edes kreikkalaista jugurttia, jossa rasvapitoisuus on 10 %. Vähärasvaisen lihan tilalle RASVAISTA lihaa. Lisärasva sitten mieluiten voista. Majoneesi on myös kätevää rasvanlisäykseen.

Käytä omaa päätä ja sitä fineliä!!! Tarkotuksena on siis syödä mahd. puhtaita raaka-aineita. Syöt ruoka-aineita, joita ei ole liian pitkälle jalostettu. Syöt vaan kaikkee missä on paljon rasvaa, näin yksinkertasesti sanottuna!!! Hiilarit kasviksista, ennen kaikkea vihreistä sellaisista. Pähkinät on myös ok.

Mainitaan nyt vielä se, että itse kirjoitan tässä lähinnä Atkinsin mukaan. Itse olen nyt Atkinsilla, toinen induktioviikko menossa.

Nojoo ei noita nyt kannata sentään pelätä, sillä jos vedät puoli kiloa(500g) raejuusto niin siinä on tuollainen 80g protskua ja vain 17,5g hiilaria, treenin jälkeen ensimmäisenä ei välttämättä kannata pelkkää rasvaa vetää koska se hidastaa imeytymistä ja palautuminen on muutenkin heikoilla(sitäpaitsi on todella rasittavaa jos rupeaa 4-6 ateriaa lihasta kokkaamaan päivässä)
Mutta tukevaa rahkaa sinulla koska itse saan noista alle 200g protskua laskettua?

No miltäs nyt vaikuttaa finelistä katoin arvot ruuille:

Aamupala 7.30: maitorahka 250g + 25g öljy
p30/h10/r35/ 390kcal

Päivällinen 11.30: Tonnikala öljyssä 200g + rehuja
p54/h1/r18/ 380kcal

Välipala 14.30: Pinaattia 100g + 25g öljyä
p2/h0/r25/ 235kcal

Ilallinen 17.00: Jauheliha naudan, 17% rasvaa 200g + rehuja
p38/h1/r34/ 460kcal

Välipala2 20.00: Protskudrinksu 50g + 25g öljyä
p41/h2/r25/ 401kcal

Iltapala 22.00: 75g maapähkinä
p20/h10/r33/ 403kcal

Kokonaismäärät: p185/h24/r170/ 2269 kcal

Tuleeko tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, jos ei mitä kannattaisi tuohon lisätä? :) painoa löytyy 80kg about vähä ehkä alle.

Mikäs on ketolla hyvä keino varmistaa kuidun saanti?

^ Aivan, ei muuta kuin kauppaan hakemaan. Kannattaako noiden syönti painottaa illalle, vai olisiko järkevintä heittää aamulla rahkan sekaan muutama lusikallinen?

Tiedän aiheuttavani ärtymystä yms. sellaista jutuillani, mutta ihan oikeasti, kun lähtee muuttamaan rasvakammoa ja hiilarifriikkeyttä järkevämpään malliin, niin ei se ole helppoa - ainakaan minulle.

Saa muuten helposti pakin sekaisin, kun vetelee purkkaa melko paljon. En tarkoita tällä laksatiivisia vaikutuksia, vaan makeutusaineet "tuhoavat" elimistöä. Jatkossa siis järkevämpää 2 palaa ATERIAN jälkeen syömistä, ei mitään jatkuvaa mässäilyä karkin korvikkeena. Light-limsoja aion juoda jatkossakin, pitää jotain hyvääkin saada.

Kasviksista suosin kukkakaalia ja parsakaalia. Hiilareita niissä näyttää olevan vain 2g/100 grammaa kohden. Jos ottaisi ihan realistiseksi tavoitteeksi nyt aluksi sen 40-50 grammaa hiilaria päivään, kalorimäärä fiiliksen mukaan. Täytyy tehdä muutokset pikkuhiljaa. Oikeasti on vain motivaatio ollut päin prinkkalaa, koska paino hyppäsi ylös kilon (joo, mulle hirveää ;)), vaikka hiilareita olenkin rajoittanut. Ilmeisesti kuitenkin makeutusaineet ja niiden aiheuttama huono ruuansulatus yms. ovat keränneet nestettä kroppaan, koska tämä kaikki tapahtui ruuasta saatavien hiilareiden (jogurtti, mehukeitot) jättämisen jälkeen. Siispä - hiilareita noista vähemmäksi, enemmän rasvaa kananmunasta ja paistorabvasta yms. ja vastaavasti ehkä purkkaa ja limua enemmän --> paino pomppasi ylöspäin. Päivänselvää kauraa ja turhaa jauhamista minun osaltani, mutta jotenkin helpottaa purkaa näitä ajatuksia - suututtipa se sitten joitakuita tai ei. ;)

Kommentoidaan nyt vielä tota ateriamäärää... Ainakin koppakuoriaisella näytti olevan tossa tosi monta ateriaa päivässä. Itse kun syön Atkinsin mukaan, syön tasan kolme ateriaa päivässä (näin se pitäisikin mennä), eikä enempää tarvitsekaan. Kun syö oikein ja on ketolla, ei tule näläntunnetta ja olo on todella hyvä. Näin on syömisten miettiminenkin hiukan helpompaa kun on vähemmän aterioita.

edit: Itse välillä syön pellavansiemenrouhetta, mutta aika harvoin. Vatsa toimii muutenkin oikein mainiosti kun rasvaa on ruokavaliossa tarpeeksi. Itseasiassa mulla toimii vatsa nyt paremmin kun koskaan ennen. Ennen taisi mun kuidunsaanti mennä ihan liiallisuuksiin, ja siksi ei vatsa enää toiminutkaan. Mielenkiintoista, eikö?? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom