Ketoosidieetti

Mulla on nyt dieetillä ollut kalorit siellä 1000 kalorin kieppeillä, mutta ruokavalio ei sisällöllisesti ole hyvä: liikaa hiilaria suhteessa prodeen ja rasvaan. En haluaisi vedellä täydellä ketolla, joten mikä olisi ns. yläraja hiilareilla, jos haluaa niitä vähentää, mutta ei oikein haluaisi mennä johonkin 20-30 grammaan päivässä? Paino on siis noin 53 kg ja vielä olisi 3 kg jäljellä. Tavoitteena olisi siis pitää kroppa käynnissä, eikä saada jumitustilaan. Tuntuu vain, että hiilaria syö kovin helposti: jogurtista ja mehukeitosta tulee eniten.

No huh huh!! Luulis sen kropan olevan jumitustilassa jo noilla kaloreilla!!! :eek: Sori että näin puutun, mutta toi kalorimäärä kuulostaa ihan liian alhaiselta! No kuitenkin... Jos et kerran täydellä ketolla halua mennä, niin keskityt vaan siihen että hiilarit tulee hyvistä lähteistä... Kannattaako niitä niin tarkkaan laskeskella? Jogurtti ja mehukeitto ilman muuta pois ruokavaliosta, jos kerran tuntuu siltä että hiilareita saa muutenkin liikaa. Samoilla hiilarimäärillä voisit syödä kasan kasviksia, joista saisit paremmin ravinteitakin.

Täältä voi katsoa. Itse en ole kyllä koskaan vaivannut päätäni noilla kuiduilla, niitä on aina tullut ihan tarpeeksi kasviksista (joita menee reilut puoli kiloa päivässä).

Aijaa, ei mun mielestä :) Tai sitten ei huomaa syövänsä mitenkään yksipuolisesti, koska ruuat ovat niin paljon parempia kuin normaalilla dieetillä.

Oon laiska kokki onhan niitä monenlaisia reseptejä vissiin olemassa. Ja vaikuttaahan sekin että paljonko niitä kaloreita tykittelee miinuksilla kaikki maistuu hyvältä. Paljasta ihmeessä parhaat herkkusi kaikille.

En tiedä kauanko olet ketoillut mutta pidemmän päälle itelle vasta tuli noita ongelmia kuidun saannin kanssa. Söin juurikin ton puoli kiloa päivässä kasviksia. Tosin kaloreita kokonaisuudessaan varmaan aika paljon enemmän kuin sinä.

Eikä ketoosidiettaus varmaan kaikille sovi mutta ei noi aineenvaihdunnalliset muutokset ihan hetkessä tapahdu helposti saattaa mennä pitkänkin aikaa että alkaa keto toimia.

Oon laiska kokki onhan niitä monenlaisia reseptejä vissiin olemassa. Ja vaikuttaahan sekin että paljonko niitä kaloreita tykittelee miinuksilla kaikki maistuu hyvältä. Paljasta ihmeessä parhaat herkkusi kaikille.

En mäkään mitään kovin monimutkaisia ruokia syö, mutta jostain syystä en ole vaan kyllästynyt, vaikka muutenkin vhh:lla mennään :) Salaattejakin pystyy väsäämään jos minkälaisia, ne on aina hyviä. Ja maustamalla saa aika paljon vaihtelua.
Itseasiassa syön kyllä tositosi yksinkertaisia ruokia, koska olen niin huono kokki... Mutta valinnanvaraa on kyllä aina ollut (kala, liha, kana, erilaiset kasvikset, vihannekset, öljyt ym)

En tiedä kauanko olet ketoillut mutta pidemmän päälle itelle vasta tuli noita ongelmia kuidun saannin kanssa. Söin juurikin ton puoli kiloa päivässä kasviksia. Tosin kaloreita kokonaisuudessaan varmaan aika paljon enemmän kuin sinä.

Eikä ketoosidiettaus varmaan kaikille sovi mutta ei noi aineenvaihdunnalliset muutokset ihan hetkessä tapahdu helposti saattaa mennä pitkänkin aikaa että alkaa keto toimia.

Jonkun vuoden, kausittain tosin. Eli aina kun tuntuu että pitää saada hiukan pois, hiilarit minimiin. Normaalisti ne on jossain siinä 50-70g paikkeilla. Ikinä ei tosiaan ole ollut ongelmia kuidun kanssa, voi olla että tämäkin on tosi yksilöllistä. En tiedä, koska en ole koskaan kiinnittänyt huomiota tai laskenut miten paljon saan kuitua.

Käytännössä huomattu juttu, jos haluaa helpottaa ao. dietille siirtymistä niin aloitaa surutta tarpeeksi isoilla kalori ja rasva määrillä esim. 3 päivää.. ei tule känkkäränkkä eikä hiilaripuutos päänsärky niin helposti. Sitten vaan tuon jälkeen ns. diettikalorit.

Olisiko jollakulla antaa ihan esimerkki järkevästä vähähiilarisesta dieetistä, kun pudotettavaa on noin 3 kg? Mulla on nyt prodet aika alhaalla, niin pitäisi jotain muutosta saada. Aattelin, että hiilarit jonnekin 50-60 gramman paikkeille. Tiedän, että mun painonpudotuksesta on ristiriitaisia mielipiteitä, mutta oikeasti pyydän teiltä vinkkejä - en nyt halua soimausta vähäisestä syömisestä. Haluan dieetin toimivan, en luisuttaa lihaksia vähäproteiinisella ruualla. Kaloreita siis päivää kohden 1000-1200 kcal, sisältöön vinkkejä siis haen.

Olisiko jollakulla antaa ihan esimerkki järkevästä vähähiilarisesta dieetistä, kun pudotettavaa on noin 3 kg? Mulla on nyt prodet aika alhaalla, niin pitäisi jotain muutosta saada. Aattelin, että hiilarit jonnekin 50-60 gramman paikkeille. Tiedän, että mun painonpudotuksesta on ristiriitaisia mielipiteitä, mutta oikeasti pyydän teiltä vinkkejä - en nyt halua soimausta vähäisestä syömisestä. Haluan dieetin toimivan, en luisuttaa lihaksia vähäproteiinisella ruualla. Kaloreita siis päivää kohden 1000-1200 kcal, sisältöön vinkkejä siis haen.

Sulla ei ole pudotettavaa, yritä nyt uskoa jo. TÄMÄ ON VÄÄRÄ PAIKKA HAKEA APUA, MENE AMMATTILAISEN PUHEILLE!

No eikös se perinteinen 22xomapaino ole tässä tapauksessa...

Aloittelija?!? Ihmisen perusaineenvaihdunta lasketaan kaavalla:
22 x rasvaton kehonpaino + 500

Tuo on tottakai vain suuntaa antava... esim. omalla kohdalla saan tuohon lisätä vielä yhden 500 lisää!!
...ja tuo on kulutus silloin kun EI TEE YHTÄÄN MITÄÄN... eli PERUSAINEENVAIHDUNTA!!

Fyysisesti kohtalaisen passiivisella henkilöllä (ei tee juuri mitään)... eli "arjen perusaktiivisuus"... nostaa tuota lukua noin 20-30% eli kerrotaan saatu tulos 1,2-1,3:lla

...eli kulutus ILMAN LIIKUNTAA = about (22 x rasvaton kehonpaino + 500) x 1,25

Ja tuohon tulee sitten liikunnan aiheuttama energiankulutus sekä runsas proteiinisen ruokavalion aiheuttaman kehon lämmöntuotannon aiheuttamat kulutukset vielä lisäks!! Suurin syy siihen että jengi ei saa painoo putoon on kun SYÖVÄT LIIAN VÄHÄN ja siitä johtuen aineenvaihdunta jumiutuu!

Että jos joku tolvana syö 1000kcal päivässä niin ei varmasti tapahdu kropassa mitään.

MT

ps. KROPALLE EI ANNA MUOTOO RASVAN VÄHYYS VAAN LIHAKSEN PALJOUS!!! Rasvattomuudesta ei ole pa***kaan hyötyä jos nahan alla on pelkät luut!! Minun vaatimaton näkemykseni asiaan!!

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miten tuo toimii tarkemmin?

Tässä suora lainaus T-Nationin John M Berardin artikkelista

Thermic Effect of Food

TEF is the amount of calories that it takes your body to digest, absorb, and metabolize your ingested food intake. This makes up about 5 to 15% of your total daily calorie expenditure. Since the metabolic rate is elevated via this mechanism 10 to 15% for one to four hours after a meal, the more meals you eat per day, the faster your metabolic rate will be. This is a good thing, though. It's far better to keep the metabolism high and eat above that level, than to allow the metabolism to slow down by eating infrequently. Protein tends to increase TEF to a rate double that of carbs and almost triple that of fats so that's one of the reasons why I'm a big fan of protein meals.

Determining the Thermic Effect of Food:

To determine the TEF, you need to multiply your original RMR value (2400 in my case) by 0.10 for a moderate protein diet or 0.15 for a high protein diet. So this is what the formula looks like:

TEF = RMR x 0.10 for moderate protein diet (1 gram per pound of bodyweight)

TEF = RMR x 0.15 for high protein diet (more than 1 gram per pound of bodyweight)

Since I eat a very high protein diet (about 350 to 400 grams per day), I use the 0.15 factor and my TEF is about 360 calories per day as displayed by the calculation below:

Thermic Effect of Food = 2400 calories x 0.15 = 360 calories per day

Now add that to your calorie total.

Lähde: http://www.t-nation.com/free_online..._nutrition_bodybuilding/massive_eating_part_1

Asiasta löytyy paljon lisätietoa ihan suomalaisestakin ravintokirjallisuudesta, mutta tämä nyt löytyi helposti ja nopeasti. Mm. Liikuntaravitsemus-kirjassa mainitaan asiasta, mutta muistaakseni? siellä tämä jätettiin laskuissa huomiotta kaloritarpeita laskettaessa... vähäisyydestään? johtuen. En mene vannomaan kuinka oikeassa tai väärässä Berardi laskuissaan on mutta periaate tulee kuitenkin selväks.

MT

Kannattaa aina muistaa että kalorikulutuslaskut on AINA vain suuntaa-antavia... yksilöiden välillä on suuria eroja +-500kcal/vrk menee vielä helposti!!

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tänään alkoi sitten elämäni ensimmäinen ketodieetti. Ensimmäisen päivän havainnot: todella tyhjäpäinen ja höntti olo :D Treenikin meni suoraan sanottuna päin helvettiä. Kaippa tämä tästä tasottuu ku kroppa tottuu näihin hiilarimääriin.

Itselläni torstaista asti touhua nyt takana ja voin kertoa että pari yötä kun odottelet niin rupeaa unet(ainakin itsellä) olemaan aika villejä ja sellaiseen rauhalliseen hönttiyteenkin tottuu :D tähän mennessä -3kg eli taidetaan kohti ketoosia kulkea kun nesteet tipahtelee.

No ei jumalauta kukaan liikkuva (tai edes vuodelevossa oleva) aikuinen ihminen nyt peruskuluta tonnia, vaan paljon enemmän. Pikkasen ajatusta nyt mukaan niihin kommentteihin.

Ajatteletko nyt 120 kiloista punttisikaa joka tekee koko kropan joka päivä ja aamuaerobiset päälle?
Kyse oli kuitenkin 50kg tyypistä, joka tuskin saa edes vedettyä 500kcal terveellistä ateriaa kerralla kuten me. Jos 4 kertaa päivässä syö sen muutamasataa kaloria, syö jo paremmin kuin valtaosa väestöstä. Ja tosiaan, ehdotin että lisää liikuntaa ja kaloreita. Esim jos vetää 2 treeniä päivässä niin ihan hyvin voi vetää varsinkin ketolla kalorit huoletta tonne 2k.

Ajatteletko nyt 120 kiloista punttisikaa joka tekee koko kropan joka päivä ja aamuaerobiset päälle?
Kyse oli kuitenkin 50kg tyypistä, joka tuskin saa edes vedettyä 500kcal terveellistä ateriaa kerralla kuten me. Jos 4 kertaa päivässä syö sen muutamasataa kaloria, syö jo paremmin kuin valtaosa väestöstä. Ja tosiaan, ehdotin että lisää liikuntaa ja kaloreita. Esim jos vetää 2 treeniä päivässä niin ihan hyvin voi vetää varsinkin ketolla kalorit huoletta tonne 2k.

No en, vaan esimerkiksi itseäni, enkä niin hirvittävän montaa kiloa tuota viittäkymmentä enempää paina. :rolleyes: Mutta Tikka tuossa jo selostikin energiankulutuksen laskentaa paremmin.

Joka tapauksessa viestini on se, että kannattaa miettiä, antaako edes hienoisesti kannustavia kommentteja kituutukselle, sillä vastapuolella saattaa olla oikeasti ongelmia riittävän syömisen ja/tai kehonkuvansa kanssa. Liikaa syömällä nyt ei hetkessä vielä tehdä suurta haittaa ja suunnanmuutos voidaan vielä tehdä, mutta jokainen aliravitsemuspäivä taas on elimistölle suuri rasitus.

Sulla ei ole pudotettavaa, yritä nyt uskoa jo. TÄMÄ ON VÄÄRÄ PAIKKA HAKEA APUA, MENE AMMATTILAISEN PUHEILLE!

Eiköhän jokainen itse määrää, onko pudotettavaa vai ei. Jos haluan nitistää itsestäni 3 kg pois, jopa mulla on siihen oikeus, ja täällä voi joku antaa mulle ohjeita, jos haluaa. Mitä sitten vaikka käyn terapiassa? Ja kysyin oikeasti järkevää neuvoa ruokavalion koostamiseksi, KOSKA nyt syön ihan pirun paljon hiilareita, eikä paino tipu.

Mitä vihanneksi voipi syödä, jos hiilarit ovat siellä noin 50-60 g? Mahtuuko pakastevihanneksia mukaan vai pitääkö nitistää nekin minimiin? Hmm, ainakin vhh-ruokia tulee ensimmäisenä mieleen: kananmuna, tonnikala, kalkkuna, rasvalähteet yleisesti, liha jne. Voiko/kannattaako syödä pähkinöitä jonkin verran? Entäpä rahkaa?

Mitä vihanneksi voipi syödä, jos hiilarit ovat siellä noin 50-60 g? Mahtuuko pakastevihanneksia mukaan vai pitääkö nitistää nekin minimiin? Hmm, ainakin vhh-ruokia tulee ensimmäisenä mieleen: kananmuna, tonnikala, kalkkuna, rasvalähteet yleisesti, liha jne. Voiko/kannattaako syödä pähkinöitä jonkin verran? Entäpä rahkaa?

ja sinähän et itse osaa laskea yksinkertaisella yhteenlaskulla syömiesi ruoka-aineiden hiilareita...ei se voi olla noin vaikeaa koostaa itselleen sopivaa ruokavaliota.

Miltä kuulostaa:

aamupala:
2 kananmunan valkuaista, pakastevihannes 150 g, kalkkunaleike 18 g, 2 kpl purkkaa, kahvia, vettä, kurkkua (en laske hiilareita tästä)

päivällä:
kalkkunaleike 30 g, raejuusto 200 g/rahka 250 g, kurkkua, coca-cola zeroa (tuskin haittaa?) tai sprite zeroa

iltapäivä:
broilerin rintafilee 150 g TAI tonnikala 150 g, pakastevihannes 200 g

välipala: cashewpähkinä 10 g, kahvia, vettä, light-limua

iltapala:
raejuusto 200 g, mantelit 40 g, tomaattia & kurkkua

+ purkat aterian jälkeen :)
Lisäksi tuohon päälle jotain proteiinipitoista esim. kananmunan valkuista/kananmuna, koska noilla lukemilla kalorit about 905 kcal, prode 104 g, rasva 42 g ja hiilarit 33 g.

ja mä kun luulin että mulla on kalorit alhaalla...no rasvaa nyt ainakin lisää

Lisäksi tuohon päälle jotain proteiinipitoista esim. kananmunan valkuista/kananmuna, koska noilla lukemilla kalorit about 905 kcal, prode 104 g, rasva 42 g ja hiilarit 33 g.

Eka: Voit kyllä aamulla syödä ihan koko kananmunan keltuaisineen, ihan turhaa tuhlausta tollanen valkuaisten erottelu.
Toka: Lisää rasvaa. Jos hiilarit on alhaalla, pitää rasvojen olla ylhäällä (näin niinkuin basic-sääntönä). Lowcarbin ja lowfatin yhdistämisestä ei vaan tule mitään, et saa sillä muuta kuin huonon olon (ja noilla kaloreilla mm. ohuet hiukset, kuivan ihon jne.). Eli lisää esim. oliiviöljyä, mahd. rasvaista kalaa, avokadoa ym. Jos sulla on hiilarit ~30g, rasvojen pitäisi näin mutulla olla ~70-80g.
Proteiineista en sano mitään, koska en tiedä paljonko liikut (todennäköisesti aika paljon).

Eka: Voit kyllä aamulla syödä ihan koko kananmunan keltuaisineen, ihan turhaa tuhlausta tollanen valkuaisten erottelu.
Toka: Lisää rasvaa. Jos hiilarit on alhaalla, pitää rasvojen olla ylhäällä (näin niinkuin basic-sääntönä). Lowcarbin ja lowfatin yhdistämisestä ei vaan tule mitään, et saa sillä muuta kuin huonon olon (ja noilla kaloreilla mm. ohuet hiukset, kuivan ihon jne.). Eli lisää esim. oliiviöljyä, mahd. rasvaista kalaa, avokadoa ym. Jos sulla on hiilarit ~30g, rasvojen pitäisi näin mutulla olla ~70-80g.
Proteiineista en sano mitään, koska en tiedä paljonko liikut (todennäköisesti aika paljon).

Ok. Kyllä tää tästä, koska ei mulla oikeasti ole kovin kummoinen olo hiilaripöhössäkään. Tosin nälkää on vain lähinnä päivällä, jotenkin pysyy muuten aika hyvin kurissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom