Ketoosidieetti

Varmistetaas nyt että oon tajunnut tämän kohdan oikein; se mikä noissa keinomakeutetuissa tuotteissa on ilmeisesti joidenkin lähteiden mukaan vikana, on se, että pelkkä makean makukin riittää laukaisemaan insuliinireaktion, vaikka sitä varsinaista hiilaria ei olisikaan syöty. Rajusti yksinkertaistettu, mutta onko oikein?

Hmm, tästä tuli mieleen,tapahtuuko juttu heti aterian jälkeen? Eli käytättekö te purkkaa ihan hampaiden hyväksi?

3. Lantturanskalaiset, tehty runsassa öljyssä. Kaverina tonnikalapihviä: tonnikalaa öljyssä, kananmunaa, aurajuustoa. Ranskalaisten kanssa majoneesia. Lisänä vähän kurkkua(Niiiiiiiin herkullinen ateria!!!!)
Olisitko niin ihana, että kertoisit reseptit näille sun herkuille!?? Eli siis ranskalaiset ja tunapihvi :)
Vaihtelu virkistäis ainaisten munakkaiden ja muiden kanssa läträävälle.

Näin mäkin olen sen ymmärtänyt. Makeutusaineiden tehtävähän on muutenkin "huijata" kroppaa, joten miksei se huijaisi tuossakin asiassa? Faktatietoa ei kyllä ole...
Ite olen havainnut autoa ajaesani, jos nappasen pari tyynyä ksylitolipurkkaa suuhun, niin kohta tekee tiukkaa että pysyn hereillä.
Jos taasen olen syönyt jonkin verran hilareita pohjalle, ei samanlaista väsymyskohtausta tule.

Epäilen omalla kohdallani juuri tuota insuliinin pomppaamista pelkän makean maun voimalla.
Enpä nykyään pureskele ksylitolia ajaessani.

Koirallehan ksylitoli on hengenvaarallinen aine, juuri voimakkaan insuliinin pomppaamisen ja verensokerin laskemisen johdosta.

Tostahan oli täälläkin joku tutkimus että makeutusaineet aiheuttaa saman "piikin" mitä sokeri.

Hmm, tästä tuli mieleen,tapahtuuko juttu heti aterian jälkeen? Eli käytättekö te purkkaa ihan hampaiden hyväksi?

No ainahan se tapahtuu kun maistat jotain makeaa, olettaen että tuo tieto nyt pitää paikkansa (itse uskon että on hyvinkin mahdollista). Pyrin muutenkin välttämään keinotekoisia aineita (kuten makeutusaineet), joten hampaiden kannalta parempi vaihtoehto voisi olla esimerkiksi suuvesi. Light-limut nyt ainakin ovat täysi kammotus, sekä hampaille että luustolle.

Ymh... Eikai keto nyt kuitenkaan purkkaan kuse :D? Jos tuollaiset asiat huolestuttaa niin kannattanee käydä kusemassa purkkiin että saa mielenrauhan.

Kai se on sitte uskottava ku rautalangasta väännetään tuo rasvan "ylipainottaminen", mutta en kyllä todellakaan usko, että nuo T-nationin äijät paskaa puhuisivat. Itseasiassa mieluummin luottaisin heidän sanaansa, kuin random Pakkikselle raapustelevien, ketään halveksumatta. Btw, Wintikalla näyttäs olevan sama suhde makroissa, kuin mulla.

Niin. Kun näistä asioista voidaan olla niin montaa mieltä, ja sillä ketolla voidaan olla niin monella tavalla. En väitä että itse teen kaiken 100 % oikein tai että ne T-Nationin äijät sen tekee oikein.... Ennen kun aloin ketolle, opiskelin ja lueskelin ja mietin sitä, miten homma kannattaa hoitaa. Wintikalle siitä myös pointsit, että ainakin oli tutustunut ketoiluun ennen sitä aloittaessaan. Moni ei ilmeisesti ole...

Ihmettelin itsekin tän ketjun proteiinihypetystä! Halusin laittaa oman syömiseni esimerkiksi tänne, ettei nyt tule kaikille se käsitys että se ketoilu on vaan sitä rahkaa, raikkua ja tonnikalaa, ja vielä rasvatonta sellaista!!!

Olisitko niin ihana, että kertoisit reseptit näille sun herkuille!?? Eli siis ranskalaiset ja tunapihvi :)
Vaihtelu virkistäis ainaisten munakkaiden ja muiden kanssa läträävälle.

Toki. :)

Eli ranskalaiset on hyvin simppelit valmistaa. Kuoritaan lanttu ja pilkotaan sopiviksi suikaleiksi. Maustetaan hyvin. Ranskikset voi paistaa (friteerata) pannulla mukavassa öljymäärässä, tai sitten laittaa ne uuniin (taas paljon öljyä mukaan). Kaverina maistuu majoneesi, joka onkin erittäin hyvää tavaraa tuohon rasvan lisäykseen.

Piffit on ihan yhtä simppelit. Eli, sekoitetaan keskenään purkki tunaa öljyssä, 1 kananmuna, sopivasti aurajuustoa ja mausteita. Pihvit voi sitten muotoilla suoraa paistinpannulle, jossa olis hyvä olla kunnolla voita... Pari kertaa kun olen pihvit kääntänyt, heitän vielä päälle pari juustosiivua sulamaan.

Ainakin mun suuhun noi pihvit maistuu oikein hyvälle ja on erittäin helpot tehdäkin! Kerro sitten maistuiko, jos reseptiä testailet. :)

Mitä tulee light-limsoihin, en suosittele. Homman voi saada kusemaan keinomakeutuksellakin. Korostan kuitenkin sanaa voi, koska en ole löytänyt asiasta täysin pitäviä tieteellisiä todisteita.

Kommentoidaan tähänkin vielä, mutta ihan vain oman kokemuksen perusteella. Mitään tutkimusta en ole asiasta lukenut. Itse kuitenkin syön joka päivä keinomakeutettua purkkaa aika (tai todella;)) paljon. Lisäksi välillä juon light -limua. Limumäärä on varmaankin maksimissaan 1l/päivä, eikä sen juonti ole jokapäiväistä. Noilla määrillä olen kuitenkin jatkuvasti pysynyt ketolla. Tietysti mulla on hiilaritkin todella alhaalla, ja varmaan olisi eri asia jos sitä limua litratolkulla joisi....

Varmistetaas nyt että oon tajunnut tämän kohdan oikein; se mikä noissa keinomakeutetuissa tuotteissa on ilmeisesti joidenkin lähteiden mukaan vikana, on se, että pelkkä makean makukin riittää laukaisemaan insuliinireaktion, vaikka sitä varsinaista hiilaria ei olisikaan syöty. Rajusti yksinkertaistettu, mutta onko oikein?

No käytännössä juuri näin... :) Ajatus siis on, että pelkkä aistimus riittää laukaisemaan jonkin reaktion, mikä toisaalta ei ole mitenkään tavatonta. (esim. fight or flight ->adrenaliini ja noradrenaliini, makea ->insuliini ?) Jos Janpalla olisi linkittää joku tutkimus niin hyvä.

Vastauksia voisi löytyä kyllä nopeastikin jos jaksaisi etsiä... nyt painaa henk. koht. liikaa kuitenkin organisaatioteoreettinen tutkimus päälle :(

Jee, eilen vain 44 grammaa hiilareita, mutta negatiiviset uutiset: rasvaa liian vähän! Tänään mulla on kaloritavoite siellä 1000 kcal paikkeilla. Edelleen älytöntä nestekertymää, paino 54,5 kg - ei mitään muutoksia. Kroppa on siis todellakin jumissa: mä luulen, että tällä hetkellä alle 1000 kcal ruokavalio ja vähäinen rasva pitävät jo ihan ne nesteet kehossa. Tulipahan todettua, ettei toimi, vaikka hiilarit on superalhaalla, JOS rasva-ja kalorimäärä kusevat - söipä purkkaa tai ei. 800 kcal päivässä ei kuulosta kenenkään korvaan, ei edes omaan, järkevältä, eikä kroppa ole mihinkään kutistunut.

1. Olen vähentänyt hiilareita ja kalorimäärää --> paino nousi kilon ja pysyy siinä.
2. Hiilareita & rasvaa enemmän, kaloreita noin 400 enemmän --> paino laski. Summa summarum: Vika nyt kaloreissa ja rasvassa.

Syö näin. Vaihda metukka niihin kalkkunafileisiin ja nautajaheliha kalkkunajauhelihaan ja lisää mukaan öljyä/voita. Äläkä sovella sen enempää. Jos vähänkään liikut niin ei ole liikaa energiaa tossa.

Tuntuu kun puulle puhuis. En taida olla ainoa.

Laitan tähän vielä esimerkin omasta syömisestäni. Tässä eiliset sapuskat:

1. Munakas: 3 munaa, kermaa, meetvurstia, voita. Kaverina vähän kiinankaalia ja Brie -juustoa
Aamulla syön vielä vitamiinit, kalaöljyt, magneesiumin ja kalsiumin

2. Palkkari

3. Lantturanskalaiset, tehty runsassa öljyssä. Kaverina tonnikalapihviä: tonnikalaa öljyssä, kananmunaa, aurajuustoa. Ranskalaisten kanssa majoneesia. Lisänä vähän kurkkua(Niiiiiiiin herkullinen ateria!!!!)

4. Kombo: kaali-jauheliha-aurajuusto-kuohukerma-sipuli-paprika-voi

Niin ja tosta tulee 1900 kcal
proteiinia 123.2 g
hiilihydraattia 20.3
rasvaa 152.9 g

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jee, eilen vain 44 grammaa hiilareita, mutta negatiiviset uutiset: rasvaa liian vähän! Tänään mulla on kaloritavoite siellä 1000 kcal paikkeilla. Edelleen älytöntä nestekertymää, paino 54,5 kg - ei mitään muutoksia. Kroppa on siis todellakin jumissa: mä luulen, että tällä hetkellä alle 1000 kcal ruokavalio ja vähäinen rasva pitävät jo ihan ne nesteet kehossa. Tulipahan todettua, ettei toimi, vaikka hiilarit on superalhaalla, JOS rasva-ja kalorimäärä kusevat - söipä purkkaa tai ei. 800 kcal päivässä ei kuulosta kenenkään korvaan, ei edes omaan, järkevältä, eikä kroppa ole mihinkään kutistunut.

1. Olen vähentänyt hiilareita ja kalorimäärää --> paino nousi kilon ja pysyy siinä.
2. Hiilareita & rasvaa enemmän, kaloreita noin 400 enemmän --> paino laski. Summa summarum: Vika nyt kaloreissa ja rasvassa.

Älä nyt hyvä mies sekoile enempää vaan ote muiden neuvoista oppia.
44g ei ole edes kovin alhainen, saati superalhainen, varsinkaan sinun kokoiselle.
Kokeileppa syödä viikko näin:
Aamulla: Munakas munat kokonaisina
Välipala: Juustoa(100g->)
Lounas: Kanasalaatti
Palautusjuoma treenin päälle
Illallinen: Lihaa/Kalaa
(hiilareita ~10)

Päälle runsaasti kahvia/teetä ja treeniä niin usein kun pystyy. Luulisi että viimeiset kilosi tippuvat noin 2 viikossa.

Kumpi parempi ketoosilla, ottaa palkkarina vain proteiinipitoista, vai pysytäänkö vanhassa säännössä, että hiilarit on sallittuja VAIN ja AINOASTAAN palkkarissa? :D

Syö näin. Vaihda metukka niihin kalkkunafileisiin ja nautajaheliha kalkkunajauhelihaan ja lisää mukaan öljyä/voita. Äläkä sovella sen enempää. Jos vähänkään liikut niin ei ole liikaa energiaa tossa.

Tuntuu kun puulle puhuis. En taida olla ainoa.

Mitä? Ei ymmärrä... Olen ihan tyyttyväinen siihen mitä teen, uskon siihen ja se toimii MULLA. Laitoin nuita ruokiani tänne vain esimerkinomaisesti, en niinkäään nouvoja kysyäkseni. Kiitos nyt kuitenkin, mutta en aio muuttaa mitään. Olen siis puu. :D

Mitä? Ei ymmärrä... Olen ihan tyyttyväinen siihen mitä teen, uskon siihen ja se toimii MULLA. Laitoin nuita ruokiani tänne vain esimerkinomaisesti, en niinkäään nouvoja kysyäkseni. Kiitos nyt kuitenkin, mutta en aio muuttaa mitään. Olen siis puu. :D

En mä sulle sitä tarkoittanut vaan tolle veijarille, joka säätää ja häslää päin helvettiä. Se on ihan sama mitä sanoo, niin tää tahvo tekee omin päin ja sitten ihmettelee. Toi sun ruokailu oli siis malliesimerkki.

En mä sulle sitä tarkoittanut vaan tolle veijarille, joka säätää ja häslää päin helvettiä. Se on ihan sama mitä sanoo, niin tää tahvo tekee omin päin ja sitten ihmettelee. Toi sun ruokailu oli siis malliesimerkki.

Nonni. Mä olin jo ihan että mitämitä?!?!?! :lol2: Kun olit kuitenkin mua quotannut siinä... Mut eihän sitä aina kaikkee voi tajuta...

Pistäkääs vastauksia tuohon mun ylläolevaan kysymykseen, että jatkanko Hera+Malto-kombolla, vai pelkkää heraa?

Emakon tonnikalapihvejä pitää testata, pitää vain aurajuusto korvata vaikka pizzajuustolla. :)

Mulla on nyt dieetillä ollut kalorit siellä 1000 kalorin kieppeillä, mutta ruokavalio ei sisällöllisesti ole hyvä: liikaa hiilaria suhteessa prodeen ja rasvaan. En haluaisi vedellä täydellä ketolla, joten mikä olisi ns. yläraja hiilareilla, jos haluaa niitä vähentää, mutta ei oikein haluaisi mennä johonkin 20-30 grammaan päivässä? Paino on siis noin 53 kg ja vielä olisi 3 kg jäljellä. Tavoitteena olisi siis pitää kroppa käynnissä, eikä saada jumitustilaan. Tuntuu vain, että hiilaria syö kovin helposti: jogurtista ja mehukeitosta tulee eniten.

No ensinnäkin vaihda toi jugurtti rahkaan ja mehukeittohan sulla onkin jo sokeriton versio (toivottavasti)

53kg ja pituus? tuntuu että ei tommosesta painosta kannata kauheesti tiristellä ellet nyt ole 140cm pitkä...

Pistäkääs vastauksia tuohon mun ylläolevaan kysymykseen, että jatkanko Hera+Malto-kombolla, vai pelkkää heraa?

Emakon tonnikalapihvejä pitää testata, pitää vain aurajuusto korvata vaikka pizzajuustolla. :)

Pelkkää heraa.

Ainakin mun suuhun noi pihvit maistuu oikein hyvälle ja on erittäin helpot tehdäkin!
Eilen testailin kun munkin oli pakko tota reseptiä kysellä. Ihan hyvää oli, vaikka ilman aurajuustoa teinkin. Se ei oikein sovi meikäläisen suuhun. Se vaan, että pihvit ei oikein meinaa pysyä kasassa kun ensimmäisen kerran kääntelee. Tai sitten en vain osaa. No, toi on aika pieni miinus, joten teen toistekin.

No käytännössä juuri näin... :) Ajatus siis on, että pelkkä aistimus riittää laukaisemaan jonkin reaktion, mikä toisaalta ei ole mitenkään tavatonta. (esim. fight or flight ->adrenaliini ja noradrenaliini, makea ->insuliini ?) Jos Janpalla olisi linkittää joku tutkimus niin hyvä.

Vastauksia voisi löytyä kyllä nopeastikin jos jaksaisi etsiä... nyt painaa henk. koht. liikaa kuitenkin organisaatioteoreettinen tutkimus päälle :(
Joskus aikoja sitten muistan lukeneeni jostain ketjusta kun eräs pakkislainen oli tehnyt omia tutkimuksiaan. Mitannut verensokerin, juonut light-limua ja jonkin ajan kuluttua mitannut uudestaan. Joka kerta oli verenskeri laskenut. Kyllä tää riittää ainakin mulle tutkimukseksi ilman, että siihen on käytetty miljoona rahaa ja tehty raportti johonkin alan lehteen.

Eilen testailin kun munkin oli pakko tota reseptiä kysellä. Ihan hyvää oli, vaikka ilman aurajuustoa teinkin. Se ei oikein sovi meikäläisen suuhun. Se vaan, että pihvit ei oikein meinaa pysyä kasassa kun ensimmäisen kerran kääntelee. Tai sitten en vain osaa. No, toi on aika pieni miinus, joten teen toistekin.

Katos katos.. Tulit säkin sit tänne kirjotteleen. Kyllä noi pihvit on ainakin mulla pysyny kasassa. Pitää vaan jaksaa odottaa tarpeeksi kauan sitä kääntämistä, joka onnistuu parhaiten leveällä lastalla. Kerran paistoin pihvit ilman rasvaa teflonpannulla, jolloin ne pysy selvästi paremmin kasassa. Voi vaikuttaa selkeästi tohon koossapysyvyyteen, ei kannata laittaa sitä siksi liikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom