Ketoosidieetti

Anna aikaa niinkuin kaikilla muillakin dieteillä niin paino ei välttämättä putoa tasaisesti, esimerkkinä, mulla yhtenä aamuna oli paino pompsahtanu +200 g ylös ja heti seuraavana aamuna -1,1 kg ruokailujen ja liikuntujen määrän pysyen muuttumattomana, kehon toiminta on mystinen juttu :)

Anna aikaa niinkuin kaikilla muillakin dieteillä niin paino ei välttämättä putoa tasaisesti, esimerkkinä, mulla yhtenä aamuna oli paino pompsahtanu +200 g ylös ja heti seuraavana aamuna -1,1 kg ruokailujen ja liikuntujen määrän pysyen muuttumattomana, kehon toiminta on mystinen juttu :)

Selvä, odotellaan maltilla ja katsotaan mitä tapahtuu :)

Selvä, odotellaan maltilla ja katsotaan mitä tapahtuu :)

Vedä vielä viikko rasvaa tuo 75% ja pudota sitten alle 50%, jonnekin 40% nurkille. Siitä se lähtee; tämä on pitkäaikaista hommaa.

Vedä vielä viikko rasvaa tuo 75% ja pudota sitten alle 50%, jonnekin 40% nurkille. Siitä se lähtee; tämä on pitkäaikaista hommaa.

Mistä otan puuttuvat kalorit jos rasvat pudotetaan 75->50/40? Joko tässä vaiheessa nostetaan hiilihydraattien tasoa? Vai proteiinia?

Mistä otan puuttuvat kalorit jos rasvat pudotetaan 75->50/40? Joko tässä vaiheessa nostetaan hiilihydraattien tasoa? Vai proteiinia?

Tätä ihmettelen minäkin. Hiilareita voi lisätä jonkun verran, mutta purevan ketoosin ylläpito vaatii edelleen tiukkaa kuria hiilareiden suhteen. Samoin ylimääräinen proteiini muutetaan kehossa helposti glukoosiksi, mikä myös tekee ketoosille temput. Oliko tarkoituksena siis pudottaa kokonaiskalorit jonnekin abysmaalisen alhaiselle tasolle? Vai oliko ajatuksena käyttää ketoosia vain 'katkaisuhoitona' jotta kroppa saataisiin vähemmän perusriippuvaiseksi hiilareista tms?

Proteiinin määrää nostetaan vastaavasti, menee silloin lähinnä PSMF:in suuntaan. Ajattelin vain jos haluat nopeasti tuloksia, muutenhan sitä voi tietysti hyvin hissutella suuremmilla suhteellisilla rasvaosuuksilla.

Proteiinin määrää nostetaan vastaavasti, menee silloin lähinnä PSMF:in suuntaan. Ajattelin vain jos haluat nopeasti tuloksia, muutenhan sitä voi tietysti hyvin hissutella suuremmilla suhteellisilla rasvaosuuksilla.

Joo, no ei tässä mikään hätä ole. Eli periaatteessa on tämän tiukan 20g/päivässä hiilariosuuden jälkeen mahdollista vaihtaa rasvaa proteeiniin, tai sitten vaihtaa rasvoja hiilareihin. Tarkoitus on joka tapauksessa jatkaa VHH-ruualla, en aio palata takaisin normimättöihin. Kuten Nightkin totesi, proteiinilla saa nopeampia tuloksia. Mites jos noita hiilareita nostaa, mikä olisi semmonen hyvä annos per päivä, jos ajatellaan pysyvää elämänmuutosta?

Mites jos noita hiilareita nostaa, mikä olisi semmonen hyvä annos per päivä, jos ajatellaan pysyvää elämänmuutosta?

Se lienee melko yksilöllistä. Varmaan jotain suuntaviivoja voi jostain kaivaa, mutta esimerkiksi "oppikirjan mukaiseen" Atkinsin dieettiin kuuluu induktiovaiheen jälkeen hiilareiden vähittäinen lisääminen, kunnes painonpudotus lakkaa. Sen jälkeen niitä taas vähennetään, kunnes paino alkaa pudota. Näin tutkimalla löytyy kullekin itselle sopiva hiilareiden määrä painon pitämiseen vakaana. Siinä menee monta viikkoa asiaa tutkiessa.

Tuo on itse asiassa yksi vaikeimpia asioita Atkinsin dieetissä, koska "normi" painonpudottajalla voi olla ajatuksena vain päästä läskeistä eroon niin nopeasti kuin mahdollista, ja tärkeää tietoa antava tutkiskeluvaihe puolessa välissä jää helposti tekemättä. Sitten kun pitäisi siirtyä ylläpitovaiheeseen, siirrytäänkin helposti "lihomisvaiheeseen", kun ei tiedetä paljonko on paljon. (Ei niin että allekirjoittanut olisi moiseen syyllistynyt, mitä nyt viimeksi juuri näin pääsi käymään. ;) )

Bodykansasta tosin löytynee tutkivaa asennetta keskimääräistä enemmän.

Viikko ketogeenistä takana

Tuli ensimmäinen viikko ketogeenistä dieettiä täyteen. Ketoosilla on oltu neljä päivää, ruokavaliolla viikko.

Paino on pudonnut 2,5 kg. Olo ihan ok, joskin pysyvämpi "energiabuusti" on jäänyt johonkin. Energianpuutteesta johtuvia suoranaisia väsyjä ei ole ilmennyt. Kovan treenin jälkeen on välillä ollut elpymiseen taipuvainen olo. Uni on maistunut melko tarkat 7 h yössä treenin määrästä riippumatta.

Vähät treenipainot ovat entisestään vähenneet, mutta tarmoa salilla löytyy huomattavasti aiempaa enemmän.

Kuituja olen saanut mahtumaan ruokavalioon vehnäleseinä ja pellavansiemeninä VHH-pizzapohjissa ja mikroleivissä. Vatsa toimii pienen "alkulöysäilyn" jälkeen.

Hiilareita en ole kovin tarkasti laskenut, mutta jossain 20 - 40 g:n tietämillä varmasti mennään. Suussa on toisinaan ketoosille ominainen metallinen maku, aina ei.

Täytyy joku päivä laskeskella tarkemmat h/p/r suhteet. Rasvaa tulee joka tapauksessa reilusti ja hiilareita erittäin niukasti. Ja kun ruokavalion perustana on pitkälti liha ja kananmunat + protskujuomat, ei protskussa ainakaan liian vähille jäädä.

Näillä etiäppäin.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Joo, no ei tässä mikään hätä ole. Eli periaatteessa on tämän tiukan 20g/päivässä hiilariosuuden jälkeen mahdollista vaihtaa rasvaa proteeiniin, tai sitten vaihtaa rasvoja hiilareihin. Tarkoitus on joka tapauksessa jatkaa VHH-ruualla, en aio palata takaisin normimättöihin. Kuten Nightkin totesi, proteiinilla saa nopeampia tuloksia. Mites jos noita hiilareita nostaa, mikä olisi semmonen hyvä annos per päivä, jos ajatellaan pysyvää elämänmuutosta?

Aika helppoa on elää sellaisella 30-80g päivässä, etenkin jos treenaa. Jos ei aio palata "normimättöihin" niin tuossa on ihan kokemuksesta sellainen sopiva taso, jolloin ei tarvi katsoa liian tarkasti mitä syö. Ketoosi loppuu ajan kanssa muutenkin ja tuolla tasolla tuntuu, että tilanne pysyy aika vakiona. Oikeastaan kun menee tuonne paleodieetin suuntaan, eli jättää pois lähinnä viljatuotteet ja sokerin aletaan olla reippaasti siellä alle 100g tasossa, jolloin koneet käyvät joka tapauksessa pääosin rasvalla.

Pieruheraa desi tuli otettua ekalla kerralla, nyt oon niin peeaa ettei ole heraan varaa.

Mä oon pysyvällä paleolla, ja palkkarina (oikeastaan treenijuomana) tulee normaalisti käytettyä aminoilla höystettyä perusheraa. Tällä hetkellä dieettailen, joten vedän pienen loaderin (beta-alaniinia, tauriinia ja Fastin AC-C:tä), ja treenin aikana ja jälkeen nappailen BCAA-tabletteja. Ei niitä hiilareita sinne palkkariin tarvitse, ja palkkari on imo ihan turha juoda vasta treenin jälkeen.

minkälaisia palautusjuomia ketoosidieetillä voi ottaa/otatte punttitreenin jälkeen?

Ennen treeniä heraa. Eipä juuri muuta tarvitse, jos haluaa hifistellä niin lysiiniä voi heittää hieman kimppaan.

Nonii tässä on nyt 3 päivää vedetty pelkkää jauhelihaa(800g) ja kanamunia(10kpl ilman keltuaista) Vielä ei oo paino lähteny laskuun. Pitäs varmaa alkaa oleen ketoosissa kroppa jo. Ruokalusikallisen oon lisänny joka ateriaan kylmäpuristettua rypsiöljyy, syön 5x päivässä. Pitäskö tota jauhalihan määrää pienentää tai jättää munat pois?? Ku tuntuu et noita kaloreita on aika paljon. Tosin sit tippuu proteiinin määrä taas.

Paino tippunu -17kg normi dieetillä, Tosin lihaksiaki menny jonkuverran(loukkaantumiset)

Nonii tässä on nyt 3 päivää vedetty pelkkää jauhelihaa(800g) ja kanamunia(10kpl ilman keltuaista) Vielä ei oo paino lähteny laskuun. Pitäs varmaa alkaa oleen ketoosissa kroppa jo. Ruokalusikallisen oon lisänny joka ateriaan kylmäpuristettua rypsiöljyy, syön 5x päivässä. Pitäskö tota jauhalihan määrää pienentää tai jättää munat pois?? Ku tuntuu et noita kaloreita on aika paljon. Tosin sit tippuu proteiinin määrä taas.

Kai syöt (vihreitä) kasviksiakin ja esim. pellavansiemenrouhetta? Varmin tapa olla pudottamatta painoa on hankkia ummetus syömällä pelkkää lihaa ja munia...

En toistaseks syö kasviksia, vitamiinit oon ottanu napeista. Vatta toiminu toistaseks ihan normaalisti.

Mistä muuten tota pellavansiemenrouhetta saa? Löytyykö normaali kaupoista, vaiko vaan luontaistuote?

En toistaseks syö kasviksia, vitamiinit oon ottanu napeista. Vatta toiminu toistaseks ihan normaalisti.

Mistä muuten tota pellavansiemenrouhetta saa? Löytyykö normaali kaupoista, vaiko vaan luontaistuote?
Sanotaan, että paremmin varustelluista kaupoista löytyy, esim. marketit.

Ei nyt vielä hätäillä mut nyt viedään kolmatta päivää ja paino ei ole laskenut, eli kolme päivää sitten +200g ja sitten jäänyt siihen. Vasta reilu viikko dieettiä takana ja paino tippui vasta muutaman kilon. Eli en ala vielä mättöpäiviä pitämään. Mutta mikähän tässä sit on vikana, vai pitääkö vain rauhassa odotella ja katsella? eli makrot p25/h5/r70, ruuassa kasviksia(200-400g päivässä), lihaa, munia, juustoa ja vitamiinit kapselina. Rasvoja pitäisi tulla tyydyttyneitä ja tyydyttämättömiä. Kalorit n. 800-1000 miinuksella, liikuntana kävely/hölkkä vielä tässä vaiheessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom