Ketoosidieetti

Ihme uupumus oli vaivannut jo pidemmän aikaan. Tajusin lopulta että olin elänyt liian vähillä hiilareilla (kun yksi nettituttu sanoi ettei niitä tarvita lainkaan). Tankkasin nyt urheiluhiilaria ennen päivän ottelua, ja heti sujui paremmin. On tainneet olla glykogeenit aika tyhjinä.

Eivätkö glykogeenivarastot sitten täyty lainkaan pelkällä rasvalla, vaikka miten olisi pluskaloreilla? Kyllähän maksa osaa tehdä sokereita rasvahapoistakin, eikö osaa?

Tankkaa ihmeessä hiilaria ennen urheilusuorituksia. Osaahan se maksa tehdä vaikka mitä ja miten päin vain, mutta ei niin paljon että lihaksillekin riittäisi glukoosia. TKD on hyvä systeemi, jo pieni määrä hiilaria tuntuu hyvänä potkuna treeneissä. Jaksaminen ja teho paranevat.

Itse olen nyt myös todennut, että pienikin määrä todella tuo potkua treeneihin. Jopa niin pieni, ettei edes ketoosin tarvitse katketa siihen. Eli olen ajoittanut kaikki päivän vähät hiilarit (20-25g) n. 30-45min ennen treeniä. Jaksaa todellakin paljon paremmin, eikä väsähdä heti ekan kyykkysarjan jälkeen.

Esitän nyt tyhmän kysymyksen tätä threadiä luettuani.

Onko siis niin, että rypsiöljy on huono ketoosilla ja oliiviöljy välttämätön? Valtaosa rasvasta oliiviöljynä sekä kalaöljynä ja pieni osa rypsärinä?

Tämän käsityksen sain kahlattuani koko höskän läpi.

Onko siis niin, että rypsiöljy on huono ketoosilla ja oliiviöljy välttämätön? Valtaosa rasvasta oliiviöljynä sekä kalaöljynä ja pieni osa rypsärinä?

Tarviiko sitä noita kasviöljyjä erikseen nauttia, kyllä sitä ihan hyviä rasvoja tulee perus ruoka-aineistakin, pähkinät, liha, juusto, kananmuna, kala jne.. voihan sitä öljyä salaattiin laittaa toki mausteeksi. Itse olen nyt taas ollut pari viikkoa atkins/keto linjoilla, en ole paljon pulttia ottanut mistään ruoka aineksista, kunhan yritän kasviksia silloin tällöin syödä, kasvirasvoja tulee ainoastaan maapähkinöistä, ehkä liikaakin mutta maapähkinävoi on vaan niin hyvää :kuola:

Rypsiöljy on huonoa sen omega-suhteiden takia.

Oliiviöljy&kookosöljy (neitsyttä molemmat), kalaöljy ja voi...Siinä parhaat rasvat :)

MIKSI EN KÄYTÄ RYPSIÖLJYÄ
http://anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99

Tarviiko sitä noita kasviöljyjä erikseen nauttia, kyllä sitä ihan hyviä rasvoja tulee perus ruoka-aineistakin, pähkinät, liha, juusto, kananmuna, kala jne.. voihan sitä öljyä salaattiin laittaa toki mausteeksi. Itse olen nyt taas ollut pari viikkoa atkins/keto linjoilla, en ole paljon pulttia ottanut mistään ruoka aineksista, kunhan yritän kasviksia silloin tällöin syödä, kasvirasvoja tulee ainoastaan maapähkinöistä, ehkä liikaakin mutta maapähkinävoi on vaan niin hyvää :kuola:
En tiedä tarviiko niitä vetää, mutta mulla dietti on ollut seuraaavanlainen. Tätä on sitten lihojen jne. osalta pikkusen päivästä päivään muokattu, mutta runko on säilynyt koko ajan. Olen tämän ohjeen eräältä PT:ltä saanut, en siis itse tehnyt. Otan mielelläni asiantuntevia kommentteja ja kehitysehdotuksia vastaan. :)

Mitat on 188 cm ja 100 kiloa.

Aamiainen:
6 munaa (omega-3)
1 dl juustoraastetta (40% oltermanni)

Välipala:
200g lihaa, kalaa tai kanaa
salaatinlehtiä tai parsakaalia
0,5 dl oliiviöljyä

Lounas:
200g rahkaa tai raejuustoa
tomaatti
100g venäläistä meetvurstia tai 150g HK:n gluteenitonta maksamakkaraa

Illallinen:
paketti pekonia
4 munaa
lasi maitoa
20-30g voita paistamiseen

Iltapala:
1prk tonnikalaa öljyssä
50g juustoa
1 tomaatti

Lisäksi päivittäin:
3 kpl kalaöljykapseleita, 2 multitabsia, 2 rkl kylmäpuristettua pellavansiemenöljyä ja paljon vettä.

Joka seitsemäs päivä on hiilaripäivä. Kalorit noin 4000 Kcal, syö mitä vaan. Protskut mielellään maks. 100 grammaa hiilaripäivänä.

En tiedä tarviiko niitä vetää, mutta mulla dietti on ollut seuraaavanlainen. Tätä on sitten lihojen jne. osalta pikkusen päivästä päivään muokattu, mutta runko on säilynyt koko ajan. Olen tämän ohjeen eräältä PT:ltä saanut, en siis itse tehnyt. Otan mielelläni asiantuntevia kommentteja ja kehitysehdotuksia vastaan. :)

Mitat on 188 cm ja 100 kiloa.

Aamiainen:
6 munaa (omega-3)
1 dl juustoraastetta (40% oltermanni)

Välipala:
200g lihaa, kalaa tai kanaa
salaatinlehtiä tai parsakaalia
0,5 dl oliiviöljyä

Lounas:
200g rahkaa tai raejuustoa
tomaatti
100g venäläistä meetvurstia tai 150g HK:n gluteenitonta maksamakkaraa

Illallinen:
paketti pekonia
4 munaa
lasi maitoa
20-30g voita paistamiseen

Iltapala:
1prk tonnikalaa öljyssä
50g juustoa
1 tomaatti

Lisäksi päivittäin:
3 kpl kalaöljykapseleita, 2 multitabsia, 2 rkl kylmäpuristettua pellavansiemenöljyä ja paljon vettä.

Joka seitsemäs päivä on hiilaripäivä. Kalorit noin 4000 Kcal, syö mitä vaan. Protskut mielellään maks. 100 grammaa hiilaripäivänä.

Protskut ja rasvat nyt jokainen ottaa parhaaksi näkemistään lähteistä. Ja niiden suhdetta muuttelee itselle sopivaksi.

Nopealla vilasulla mua ainakin huolettais todella vähäinen suoja-aineiden saanti.

Enemmän kasviksia&marjoja&tiettyjä hedelmiä. Esim. mustikka on ihan kingi kamaa.

Flavonoidi ja lähde
Flavonolit: sipuli, lehtikaali, parsakaali, salaatti, omena, viinirypäle, marjat, tee, punaviini
Flavonit: selleri, persilja
Flavanonit: sitrushedelmät
Katekiinit: tee, omena
Antosyanidiinit: marjat, kirsikka, viinirypäle, punaviini
Isoflavonoidit: soijapapu

http://hyvaterveys.fi/articles/?c=Ravintoaineet&a=389

Ite vedän lisäravinteina kalaöljyä&vitamiineja&vihreää teetä. Vihreästä teestä säkin saisit suoja-aineita lisää, Vihreä tee on kuitenkin yksi tutkituimmista luonnonaineista.

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/vihreatee.html

Lähde on Tolosen sivu, mutta se sisältää linkkejä tutkimuksiin ;)

Protskut ja rasvat nyt jokainen ottaa parhaaksi näkemistään lähteistä. Ja niiden suhdetta muuttelee itselle sopivaksi.

Nopealla vilasulla mua ainakin huolettais todella vähäinen suoja-aineiden saanti.

Enemmän kasviksia&marjoja&tiettyjä hedelmiä. Esim. mustikka on ihan kingi kamaa.

Ite vedän lisäravinteina kalaöljyä&vitamiineja&vihreää teetä. Vihreästä teestä säkin saisit suoja-aineita lisää, Vihreä tee on kuitenkin yksi tutkituimmista luonnonaineista.

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/vihreatee.html

Lähde on Tolosen sivu, mutta se sisältää linkkejä tutkimuksiin ;)
Kiitos vinkeistä.

Täytyy hakea mustikoita kaupasta kotimatkalla. Paljonko sä lipittelet tota vihreää teetä, pari kuppia päivässä?

Kiitos vinkeistä.

Täytyy hakea mustikoita kaupasta kotimatkalla. Paljonko sä lipittelet tota vihreää teetä, pari kuppia päivässä?

Siis mulla on kapseleina vihreetä teetä. Varmaan kaikki tunnetut lisäravinnefirmat myy sitä, kannattaa kattoa kapseleiden EGCG-pitoisuus (mitä isompi sen parempi!) ja ostaa sen mukaan.

Punkkuakin voi lipittää, siinä on flavoja kanssa ;)

Tässä mustikasta, http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/300805_a.htm

PS. Vielä se, että jos vaan sardiinit maistuu niin tuna kannattaa vaihtaa niihin, ovat paljon parempi omega3 lähde...

Ihan hyvältähän tuo näyttää, ehkä itse korvaisin osan (puolet?) tuosta 0.5dl oliiviöljystä vaikka maapähkinöillä, sinänsä tuota kasviöljyä ei ruuanmäärään nähden liikaa ole. Kasviksia lisää tosiaan, kurkkua ja jotain sekavihanneksia vois mahtua mukaa pikkasen ilman että hiilarit pomppaa kattoon. Nysväät maidosta ja rahkasta pikkasen pois (valitset sen raejuuston rahkan tilalle) niin voit ilman hiilareiden kasvamista lisätä kasviksia. Tämä siis jos haluat hiilareita rajoittaa, no ketolla se on monilla tavoite.

Aimo kasan safkaa kulutat, onko miten kehitystä tullut tuolla ruokavaliolla?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Katoin kanssa että on JoAT:illa ainakin evästä menossa siihen malliin napaan päivässä, että kyllä energiansaanti pitäisi ainakin olla hyvin plussalla. Syön ehkä puolet tuosta :D

Ihan hyvältähän tuo näyttää, ehkä itse korvaisin osan (puolet?) tuosta 0.5dl oliiviöljystä vaikka maapähkinöillä, sinänsä tuota kasviöljyä ei ruuanmäärään nähden liikaa ole. Kasviksia lisää tosiaan, kurkkua ja jotain sekavihanneksia vois mahtua mukaa pikkasen ilman että hiilarit pomppaa kattoon. Nysväät maidosta ja rahkasta pikkasen pois (valitset sen raejuuston rahkan tilalle) niin voit ilman hiilareiden kasvamista lisätä kasviksia. Tämä siis jos haluat hiilareita rajoittaa, no ketolla se on monilla tavoite.

Aimo kasan safkaa kulutat, onko miten kehitystä tullut tuolla ruokavaliolla?
Katoin kanssa että on JoAT:illa ainakin evästä menossa siihen malliin napaan päivässä, että kyllä energiansaanti pitäisi ainakin olla hyvin plussalla. Syön ehkä puolet tuosta :D
Kirjaimellisesti en tosiaan tuon mukaan ole mennyt, koska valtava kalorimäärä pisti hiukan silmään. Pekonia olen syönyt muistaakseni kahtena päivänä, juusto on 25-30% rasvaa ja tonnikala on AINA paloina vedessä, joten kalorimäärät ovat olleet tuota jonkin verran pienempiä. Tänään tulee treenipäivälle noin 2500 kaloria.

Maitoa en ole juonut ja rahkaa olen välttänyt hiilareiden takia.

Kehityksestä on vielä aika vaikea sanoa mitään sillä olen yrittänyt ketoilla vasta reilun viikon. Viime maanantaina siis keksin aloittaa. Jotain pientä kiristymistä on mielestäni tapahtunut, mutta se on tod. näk. nesteitä tai mielikuvituksen tuotetta. :D

Tankkaa ihmeessä hiilaria ennen urheilusuorituksia. Osaahan se maksa tehdä vaikka mitä ja miten päin vain, mutta ei niin paljon että lihaksillekin riittäisi glukoosia. TKD on hyvä systeemi, jo pieni määrä hiilaria tuntuu hyvänä potkuna treeneissä. Jaksaminen ja teho paranevat.
No niin, otin nytkin sitten urheiluhiilaria ennen aamun punttitreeniä, joka on tuossa kohtapian. Mutta silti hieman kumastuttaa, sillä aloitettuani ketoosidieetin oli alkuvaiheessa ihan uskomattoman energinen olo ja juoksin pyrähdyksiä aivan täysillä täynnä energiaa, tein todella pitkiä hölkkä- ja sauvakävelylenkkejä, juoksin painoliiveillä, jne - huolimatta siitä etten syönyt käytännössä lainkaan hiilareita.

Ja nyt on uuvuttanut ihan jatkuvasti. Paitsi kun otan hiilaria ennen treeniä. Mistä tämä muutos johtuu? Olenko tosiaan sitten ollut vaan liian kauan ilman hiilareita?

No niin, otin nytkin sitten urheiluhiilaria ennen aamun punttitreeniä, joka on tuossa kohtapian. Mutta silti hieman kumastuttaa, sillä aloitettuani ketoosidieetin oli alkuvaiheessa ihan uskomattoman energinen olo ja juoksin pyrähdyksiä aivan täysillä täynnä energiaa, tein todella pitkiä hölkkä- ja sauvakävelylenkkejä, juoksin painoliiveillä, jne - huolimatta siitä etten syönyt käytännössä lainkaan hiilareita.

Ja nyt on uuvuttanut ihan jatkuvasti. Paitsi kun otan hiilaria ennen treeniä. Mistä tämä muutos johtuu? Olenko tosiaan sitten ollut vaan liian kauan ilman hiilareita?

Mulla on aika täsmälleen samaa. Uskon että ainakin omalla kohdalla johtuu siitä että hiilarit eivät vain sovi ittelleni. Muutenkin lihon herkästi hiilareista, ja olen ollut kunnon sikakunnossa nuorempana, joten insuliiniresistenssikin vaikuttaa asiaan.

Yleinen virkeys, ajattelu ja treenivireys paranee todella nopeasti kun jättää hiilarin pois.
adhd:kin helpottuu. Sitten tulee se alamäki-vaihe jossain vaiheessa kun kaikki painaa ja lihakset "puutuvat" treenatessa. Tässä vaiheessa olen yleensä syönyt 1-2 päivää enemmän tai vähemmän hiilaria jolloin se helpottaa. Oli fiksua tai mutta hyvältä se tuntuu.

Eli anabolic diet-tyylisesti mutta ilman mitään grammojen laskemista.

No mites tuo Uranusboli, joko se on pois suljettu tuossa väsymys asiassa? Vai tuleeko kaloreita liian vähän? Tai tuleeko protskuja ylenmäärin? Treenaatko liikaa kaloreihin nähden?

Onko MCT-rasvojen käyttö miten poissuljettu/tutkittu/kokeiltu näin niinkuin yleisesti?

E: Ja omalla kohalla reilu, siis todella runsas kasvisten syönti tuntui auttavan kanssa. Tuppaan syödä isommilla aterioilla sen 500-700g kukka- ja parsakaalia. Plaseboa tai ei, ei kiinnosta jos olo paranee.

Mites muuten ketoosidieetti sopii ihmisille joilla on korkea kolesteroli? Tietty eläinrasvat, kananmunat, voi ynnä muut herkut täytyy jättää pois, mutta jos sen sijaan hankkii kaiken rasvan esim. rasvaisesta kalasta, pähkinöistä/jyvistä ja kasvisöljyistä?

Olen kyllä lukenut koko threadin läpi, mutta silmääni ei osunut kysymystä tästä asiasta. Voi tosin johtua omasta ketoosihoureesta :hyper:

Omalla mudella on kolesteroli jossain 7-9:n välillä ja näyttää aikamoiselta läskikääpiöltä. :D
Hänkin on yrittänyt monta kertaa dieettiä onnistumatta siinä. Ajattelin ehdottaa tätä mudelle, koska omat läskit lähtee, niin että naukuu.

Toki ehdotan hänelle tietty lääkärillä käyntiä ennen ketoilua, jos se nyt on ylipäätään mahdollista kolesteroli naamarille.

Onko kellään tästä asiata ensikäden tietoa.

Mites muuten ketoosidieetti sopii ihmisille joilla on korkea kolesteroli? Tietty eläinrasvat, kananmunat, voi ynnä muut herkut täytyy jättää pois, mutta jos sen sijaan hankkii kaiken rasvan esim. rasvaisesta kalasta, pähkinöistä/jyvistä ja kasvisöljyistä?

Olen kyllä lukenut koko threadin läpi, mutta silmääni ei osunut kysymystä tästä asiasta. Voi tosin johtua omasta ketoosihoureesta :hyper:

Omalla mudella on kolesteroli jossain 7-9:n välillä ja näyttää aikamoiselta läskikääpiöltä. :D
Hänkin on yrittänyt monta kertaa dieettiä onnistumatta siinä. Ajattelin ehdottaa tätä mudelle, koska omat läskit lähtee, niin että naukuu.

Toki ehdotan hänelle tietty lääkärillä käyntiä ennen ketoilua, jos se nyt on ylipäätään mahdollista kolesteroli naamarille.

Onko kellään tästä asiata ensikäden tietoa.

Kannattaa lukea nämä kaksi,

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasva-kolesteroli/

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasvamyytit/

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom