Ketoosidieetti

Tuli luettu koko threadi läpi, mutta sen verran tuli asiaa että osa tekstistä unohtui. Eli mitenkäs se oli treenipäivänä treenin jälkeinen syöminen? Palautusjuomaks proteiinia pelkästään, mutta saiko rasvaa enää syödä vai pitikö odotella pari tuntia vai miten se oli?

Tästä ketoosidieetistä vois joku tehdä uuden treadin, jossa olis kaikki tärkeimmät asiat yhessä postissa. Esimerkkinä Laihduttaminen for beginners ja FAQ: Treeniohjelmat lihastenkasvatukseen...

Tuo on melko puuduttavaa lukea koko treadi läpi kun tiedon palasia on siellä täällä ja sitten pitää muistella millä sivulla oli mitäkin.

Nyt sitten hieman korjasin tuota ketosuunnitelmaa tuohon edelliseen verrattuna. Eli liikkeelle lähdetään 2050kcal:lla ja hiilaria tulisi se 20g, proteiinia 200g sekä sitten rasvaa 130g. Kuidut tulen ottamaan pellavansiemenrouheesta sekä kasviksista. Mitäs kasviksia yleensä ketolla syödään, kun tuntuu, että niissä kaikissa pakkaa tuota hiilaria kuitenkin olemaan?

Sitten noista proteiini/rasva lähteistä. Mitkä olisivat parhaita? Itsellä tulee mieleen lähinnä eri lihat (kala,kana, porsas, nauta, pekoni yms.), juusto, pähkinä, protskujauhe (hiilariton), oliiviöljy. Joitakin hyviä vinkkejä?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

ite oon saanu sellasen kuvan, että rasvaa tulis saada enemmän ku protskua?
Kasviksista helppo nyrkkisääntö ollu, että suosi vihreää. Eipä noissa rasvan ja protskun lähteissä ole lisättävää. kananmunaa, tonnikalaa... metwurstia... :D

1,5+0.6 ei ole 4.5..?

Käsittääkseni ei pitäisikään olla. Kokonaiskolesteroliin lasketaan ainakin VLDL arvo, ehkä jotain muutakin, en tunne laskukaavoja, en tiiä...?

On silti mahdollista, että muistan kokonaiskolesterolin väärin. En kuunnellut sitä niin tarkkaan vaan keskityin lähinnä noihin HDL ja LDL arvoihin. Lääkärin yhteenveto oli ainakin, että veriarvot on ihan kunnossa. Lähinnä mun pointtina oli tuo LDL arvo. Yleensähän siitä on (ainakin mua) varoiteltu. "Paha kolesteroli", jne.

Mutta se siitä, ettei ihan väärille raiteille lähde.

ite oon saanu sellasen kuvan, että rasvaa tulis saada enemmän ku protskua?
Kasviksista helppo nyrkkisääntö ollu, että suosi vihreää. Eipä noissa rasvan ja protskun lähteissä ole lisättävää. kananmunaa, tonnikalaa... metwurstia... :D

Eli siis rasvaa tulisi saada grammoina enemmän kuin proteiinia? Voisikos joku asiaan perehtynyt tehdä pienen tiivistelmän ketodieetistä (mikä on tankkauspäivä ja kuinka usein se tulisi pitää? ollaanko ketoillessa miinuskaloreilla? Mikä olisi optimaalisin makroravinnejakauma ketolla?) ?

Kiittäen jälleen vastauksista!

Eli siis rasvaa tulisi saada grammoina enemmän kuin proteiinia? Voisikos joku asiaan perehtynyt tehdä pienen tiivistelmän ketodieetistä (mikä on tankkauspäivä ja kuinka usein se tulisi pitää? ollaanko ketoillessa miinuskaloreilla? Mikä olisi optimaalisin makroravinnejakauma ketolla?) ?

Kiittäen jälleen vastauksista!

1. Tankkauspäivää vietellää ainoastaan syklisellä ketogeenisellä dieetillä. Lue threadia taaksepäin niin saat ohjeet. Tarkoitus on superkompensoida glykogeenia, jolloin teoriassa saataisiin parempi anabolinen vaste. Tankkaus tehdään kerran viikkoon tai kahteen.

2. Ollaan jos halutaan laihtua. Yleensä VHH-ruokavalio tasapainottaa syömistä niin paljon, että ei ole edes nälkä ->syöminen automaagisesti oikealle tasolle.

3. Itse löydettävä. Perusketoilijan on hyvä suosia runsasta määrää rasvaa, eli esim. 70R 25PR 5HH.
Ultimate supadupakiristelyjaksoihin on sitten omat PSMF-ketoilut, jossa tuo rasvakin poistetaan hetkeksi pl. omega-3 rasvat. Se ei kuitenkaan ole mikään pitkäkestoinen ratkaisu.

Offina tähän väliin, että ristus kun on tänään tehnyt mieli hiilihydraattia (ekan kerran puoleen vuoteen). Flunssa pamahti päälle ja kroppa alko aamulla huutamaan palaverissa korvapuustia sisäänsä... annoin yhden dominon :D Kai tuo paraneminen sitten vaatii lisäenergiaa :wtf:

NIGHTKIN, HUOMIO!

Heitit mutuna 25.5 mulle neuvoks, että pitäisin diettaamisessa parin viikon breikin ja kokeilisin ketolle sit uudestaan. Ihan kahta viikkoa ei tullut mutta jotain kuitenkin.
Mä, nimittäin, kokeilin sitä breikkiä, oli vähä pakkokin kun oli ylioppilasjuhlat tiedossa ja kakkuja hankittiin niin paljon ett joutui syömään vielä maanantaiaamunakin vikat murut, puh ja yäk, liika on liikaa....

No, tiistaina tultiin takas himaan ja aloitin taas Atkinsin aloitusdieetilla ja jösses kun kun paino putos jo nyt 4 kg! Housut on tosi väljät!
Aineenvaihdunta käy ihan kybällä ja nälkä on hirveä!
Treenaaminen on ollu sitä, ett tiistaina aamulenkki koiran kans 2km, salilla 1-jakoinen proggis ja koiran kans 6 km vauhtilenkki illalla. Keskiviikkona taas koiran kans 1 x 6 km ja 1 x 1,5 km lenkki ja pojan apuna mainosten jakajana hissittömiin krs-taloihin - sitä aerobista ravaamista tehtiinkin tunti!
Tänään koiran kans 1,2 km lenkki (kurja ilma, ei viitti pitkää lenkkiä tehdä) ja yläkroppatreeni salilla, lämmittelynä 10 min soutu joka poisti nesteet.

Niinku mainitsin, nälkä on hirveä, jano vaivaa kuin olisin Saharan autiomaa.
Eli se sun heittämällä tekemäs ehdotus dietin breikistä tais olla mun kohdalla "se juttu" joka saa ilmeisesti jotain käyntiin.
KIITOS!

NIGHTKIN, HUOMIO!

Heitit mutuna 25.5 mulle neuvoks, että pitäisin diettaamisessa parin viikon breikin ja kokeilisin ketolle sit uudestaan. Ihan kahta viikkoa ei tullut mutta jotain kuitenkin.
Mä, nimittäin, kokeilin sitä breikkiä, oli vähä pakkokin kun oli ylioppilasjuhlat tiedossa ja kakkuja hankittiin niin paljon ett joutui syömään vielä maanantaiaamunakin vikat murut, puh ja yäk, liika on liikaa....

No, tiistaina tultiin takas himaan ja aloitin taas Atkinsin aloitusdieetilla ja jösses kun kun paino putos jo nyt 4 kg! Housut on tosi väljät!
Aineenvaihdunta käy ihan kybällä ja nälkä on hirveä!
Treenaaminen on ollu sitä, ett tiistaina aamulenkki koiran kans 2km, salilla 1-jakoinen proggis ja koiran kans 6 km vauhtilenkki illalla. Keskiviikkona taas koiran kans 1 x 6 km ja 1 x 1,5 km lenkki ja pojan apuna mainosten jakajana hissittömiin krs-taloihin - sitä aerobista ravaamista tehtiinkin tunti!
Tänään koiran kans 1,2 km lenkki (kurja ilma, ei viitti pitkää lenkkiä tehdä) ja yläkroppatreeni salilla, lämmittelynä 10 min soutu joka poisti nesteet.

Niinku mainitsin, nälkä on hirveä, jano vaivaa kuin olisin Saharan autiomaa.
Eli se sun heittämällä tekemäs ehdotus dietin breikistä tais olla mun kohdalla "se juttu" joka saa ilmeisesti jotain käyntiin.
KIITOS!

No hyvä jos jollain dieetti etenee, mä tulin kipeeks ja keho himoitsee sokeria :(

Mutta siis toi tauon pitäminen liittyy siihen, että kun energiansaanti putoaa ja rasva alkaa vähenemään myös leptiini romahtaa. Leptiini taas kertoo putoamisellaan hypotalamuksellesi, että nyt on perkele nälänhätä tulossa ja hypotalamus alkaa romahduttamaan esimerkiksi tyroksiinin ja useiden muiden hormonien määrää säätääkseen energiankulutuksen minimiin. Kahden viikon ns. "normisyöminen" laukaisee jumin nostamalla leptiinin määrän ennalleen. Hypotalamusta voi huijata dopamiiniagonisteilla yms. (ei ihan perustreenaajan juttuja), mutta kai se muutenkin on mielenterveyden kannalta hyväksi vähän syödä kaakkua välillä ;)

Kiitoksia vielä vastauksista. On ollut paljon apua ja ehkä tässä nyt uskaltaa lähteä ketoa kokeilemaan ainakin 2-3vko ajaksi.

Vielä olisi tosin yksi kysymys. Mitenkäs tuo ketoilu toimii ns. syklitetysti? Esim. 4vko ketoa tästä sitten suoraan esim. 4-6vko plussalla, joka sisältää suht paljon hiilaria. Tämän jälkeen taas 4vko ketoa jne. Ainakin näin "paperilla" luulisi tuon toimivan hyvin?

Kiitoksia vielä vastauksista. On ollut paljon apua ja ehkä tässä nyt uskaltaa lähteä ketoa kokeilemaan ainakin 2-3vko ajaksi.

Vielä olisi tosin yksi kysymys. Mitenkäs tuo ketoilu toimii ns. syklitetysti? Esim. 4vko ketoa tästä sitten suoraan esim. 4-6vko plussalla, joka sisältää suht paljon hiilaria. Tämän jälkeen taas 4vko ketoa jne. Ainakin näin "paperilla" luulisi tuon toimivan hyvin?

No kai sitä noinkin voi tehdä, mutta se alkuperäinen syklittäminen tarkoittaa esim. 5pv ketolla, 2pv hiilarit korkealla ja kalorit plussalla. Tarkoituksena on siis hakea rasvaprosentin pienenemistä samaan aikaan lihasmassan säilyttämisen tai jopa kasvamisen kanssa. Sanoisin kuitenkin, että jos laihtuminen on tarkoituksena ei ensialkuun kannata tehdä noita tankkauksia kuin parin viikon välein. Keho oppii tällöin hyödyntämään rasvaa paremmin.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Itselläni on herännyt pieni epäilys hiilareiden grammamääristä. Sain järkättyä itselleni ketoosin vaikka olenkin syönyt yli 100g hiilihydraatteja päivässä. Luulen, että kova intensiivinen treeni vaikuttaa siihen, että sokerit palaa tehokkaasti ja voi syödä hiukka enempi, että saa täyden tehon treenistä, joka taas polttaa rasvoja tehokkaammin..? Onko näin?

Omat treenit ovat melko samanlaisia, kuin bulkkauksessakin. Vähemmän ehkä painoja, mutta 3x10-12 on sarjojen määrä ja liikkeitä tulee 7-9 per treeni ja treenin kesto on noin 60-90minuuttia. Palautumisten väli on noin minuutti tai maksimissaan kaks.

Oman dieetin ravinto jakautuu P40 H20 R40. Kun tarkastelin tota ravintolaskuria, niin pienillä, ihan pienillä jutuilla, kuten vaikka ruokalusikallisella öljyä saa suhteet heittään tosi paljon. Tämä vaan laitto ajatteleen, että täytyykö tota niin fundamentalistisesti noudattaa.

Omat hiilarit koostuvat kahdesta palasta ruisleipää aamulla ja loput vihanneksista(vihreitä).
Rasvat tulee just paistamisessa käytetystä öljystä, mölleristä ja lohesta jota menee paljon.

Viisammat korjatkaa jos parannettavaa on - C&C on tervetullutta. :hyvä:

Itselläni on herännyt pieni epäilys hiilareiden grammamääristä. Sain järkättyä itselleni ketoosin vaikka olenkin syönyt yli 100g hiilihydraatteja päivässä. Luulen, että kova intensiivinen treeni vaikuttaa siihen, että sokerit palaa tehokkaasti ja voi syödä hiukka enempi, että saa täyden tehon treenistä, joka taas polttaa rasvoja tehokkaammin..? Onko näin?

Omat treenit ovat melko samanlaisia, kuin bulkkauksessakin. Vähemmän ehkä painoja, mutta 3x10-12 on sarjojen määrä ja liikkeitä tulee 7-9 per treeni ja treenin kesto on noin 60-90minuuttia. Palautumisten väli on noin minuutti tai maksimissaan kaks.

Oman dieetin ravinto jakautuu P40 H20 R40. Kun tarkastelin tota ravintolaskuria, niin pienillä, ihan pienillä jutuilla, kuten vaikka ruokalusikallisella öljyä saa suhteet heittään tosi paljon. Tämä vaan laitto ajatteleen, että täytyykö tota niin fundamentalistisesti noudattaa.

Omat hiilarit koostuvat kahdesta palasta ruisleipää aamulla ja loput vihanneksista(vihreitä).
Rasvat tulee just paistamisessa käytetystä öljystä, mölleristä ja lohesta jota menee paljon.

Viisammat korjatkaa jos parannettavaa on - C&C on tervetullutta. :hyvä:

Aivot imee "normaalisti" glukoosia niin paljon, että kyllä tuo mahdollista on. Toisaalta jos voimakasta ketoosia haluaa pitää yllä täytyy tuota hiilihydraattimäärää pudottaa vähitellen. Ei sillä kuitenkaan käytännössä ole mitään merkitystä niin kauan kuin elimistö käy pääasiassa rasvalla. Tietysti pidemmälle viety ketoosi säästää pitkällä aikavälillä ehkä paremmin lihasmassaa, toisaalta hiilihydraatitkin suojaavat kortisolin vaikutuksilta... vaikea yhtälö ja mun mielestä turha alkaa hifistelemään.

Yleensäkin sanoisin, että syömisen suhteen mikään ei ole fundamentaalista. Monesti onkin ollut vaikea selittää, että tämä ei ole mikään erikoisruokavalio, vaan ihan omien olemusten tunnusteluun perustuva valinta. Normaalisti hiilihydraattia ei tee edes mieli ja sokeri ei tavallaan enää maistu hyvältä. Nyt kun on ollut nuhakuumeessa kroppa huutaa pullaa yms. Silloin sille pitää antaa pullaa, koska lisäenergiaa ilmeisesti tarvitaan - vaikka muuten oltaisiinkin kuinka VHH-ruokavaliolla tahansa :)

Itse pähkäilen tällä hetkellä, kuinka kummassa saisin diettiä vauhditettua. Paino tahtoo jumittaa ja homma ei etene toivotulla tavalla. Ketokalorit ovat välillä 1700-2000, treenaan 5 krt. viikossa punttia ja kroppa ei vaan suostu luopumaan viimeisistä läskeistä.

Aerobinen kortti on täysin käyttämättä, lisäksi voisin kesälomalla treenata punttia kaksi kertaa pvässä... Mutta onko tuo nyt sitten järkevää ketoosissa? Vai pitäsisikö vaihtaa hetkeksi "normidiettiin" ja sitten takaisin ketolle?

Tänään alkaa taas tankkaus ja taidan ottaa itse asiassa muutaman pvän refeediä... Jos vaikka aineenvaihdunta saisi vauhtia.

kokeile tärinävyötä :D :D :D läppä.

Itse pähkäilen tällä hetkellä, kuinka kummassa saisin diettiä vauhditettua. Paino tahtoo jumittaa ja homma ei etene toivotulla tavalla. Ketokalorit ovat välillä 1700-2000, treenaan 5 krt. viikossa punttia ja kroppa ei vaan suostu luopumaan viimeisistä läskeistä.

Aerobinen kortti on täysin käyttämättä, lisäksi voisin kesälomalla treenata punttia kaksi kertaa pvässä... Mutta onko tuo nyt sitten järkevää ketoosissa? Vai pitäsisikö vaihtaa hetkeksi "normidiettiin" ja sitten takaisin ketolle?

Tänään alkaa taas tankkaus ja taidan ottaa itse asiassa muutaman pvän refeediä... Jos vaikka aineenvaihdunta saisi vauhtia.

Vaikka tossa aiemmin olen puoltanut sitä kahvinjuonnin ja kofeiinin autuutta aloin nyt pohtia hieman yhtä juttua... tai oikeastaan kun Faidra postas mulle infoa tällaisesta jutusta.

http://www.upfitness.co.uk/services/biosignature-modulation.html

Käännän siis nyt ainakin takista toisen povarin esiin, ainakin näiden vimppojen rasvojen kohdalla. Tuon kahvin puitteissa tulee mieleen kortisoli, jota kahvi nostaa (kuten muukin stressi, jota työelämässä on paha välttää). Jos ja kun vimpat läskit ovat reseptorityypiltään sitten taas sellaisia, että katekoliamiinit eivät tahdo purra, turha kai niitä on sitten potkiakaan stimulanteilla. Etenkin noiden mahan subcutaneousläskien kanssa on tullut mieleen tuo kortisolin merkitys ja tuon linkin sisällöstä löytyvä Poliquinin juttu rasvan kertymisestä tiettyihin paikkoihin kehon hormonitoimintojen epätasapainon seurauksena. Keskivartalossa olevat vauvarasvat olisivat siis miehellä "the last fortress of energy" ja erityisesti kortisoli estäisi niiden purkamista.... no, tämä nyt on tällaista pohdintaa taas.

Ratkaisuja voisivat tässä valossa olla siis:
Loma :D
Seksuaalisen aktiivisuuden lisääminen :lol2:

No ihan oikeasti (eihän kellään ole lomia tiedossa ja bodarit on niin rumia että niille ei heru) sellainen staffi kuin fosfoseriini, jota saa luontaistuotteena. McDonald väitti läpimurroksi sellaista dopamiiniagonistia kuin bromokriptiini, mutta se on lääke. Periaatteessa tuo fosfoseriini voisi toimia samalla tavalla, mutta se on ihan luontaistuote. Sen pitäisi laskea kortisolitasoja ja ainakin teoriassa myös huijata hypotalamusta jonkin verran.

Tulipa taas sitten mutuiltua urakalla. Mä vaihdoin nyt takaisin hiilaripitoiseen muutamaksi päiväksi kun tulin kipeäksi. Hankala saada lisäenergiaa muuten.

Keskivartalossa olevat vauvarasvat olisivat siis miehellä "the last fortress of energy" ja erityisesti kortisoli estäisi niiden purkamista.... no, tämä nyt on tällaista pohdintaa taas.

Ratkaisuja voisivat tässä valossa olla siis:
Loma :D
Seksuaalisen aktiivisuuden lisääminen :lol2:

McDonald väitti läpimurroksi sellaista dopamiiniagonistia kuin bromokriptiini, mutta se on lääke. Periaatteessa tuo fosfoseriini voisi toimia samalla tavalla, mutta se on ihan luontaistuote. Sen pitäisi laskea kortisolitasoja ja ainakin teoriassa myös huijata hypotalamusta jonkin verran.

Kiitokset taas kerran! Lomaa on kohta tiedossa ja selässä olen all the time, mutta tuo stressin perhana on tosiaan vaivannut vähän liikaakin. (T: nimimerkki "oksennan aamulla auton viereen.") Ensi viikolla teen viimeisen ulkomaanreissun ennen lomia ja sitten pitäisi korvienvälissäkin helpottaa.

Tankkaan viikonlopun, vedän ensi vkon Tsekeissä siistillä normiruokavaliolla ja sitten isken läskin kimppuun uudella innolla. Jätän reissun jälkeen kahvinkin kokeeksi pois... tuleepa sekin testattua.

Dopamiiniagonistit saavat jäädä toistaiseksi pölyttymään tuonne kaapin ylähyllylle.

Kiitokset taas kerran! Lomaa on kohta tiedossa ja selässä olen all the time, mutta tuo stressin perhana on tosiaan vaivannut vähän liikaakin. (T: nimimerkki "oksennan aamulla auton viereen.") Ensi viikolla teen viimeisen ulkomaanreissun ennen lomia ja sitten pitäisi korvienvälissäkin helpottaa.

Tankkaan viikonlopun, vedän ensi vkon Tsekeissä siistillä normiruokavaliolla ja sitten isken läskin kimppuun uudella innolla. Jätän reissun jälkeen kahvinkin kokeeksi pois... tuleepa sekin testattua.

Dopamiiniagonistit saavat jäädä toistaiseksi pölyttymään tuonne kaapin ylähyllylle.

Ai säkin kuulut tähän "reagoin stressiin heittämällä laatat" -klubiin, mulla meinaan on ollut joskus pahimmissa puristuksissa vähän samaa oiretta ja tiedän muitakin... se on aina mukava kaava... ensin alkaa yskittään ja lopuksi sitten :urjo: Onneks ei oo ollu enää hetkeen ihan noin pahaa
tilannetta.

Oon kans ollut nyt viikon melkein kokonaan ilman kahvia. Pari ekaa päivää piti ottaa vähän aspiriinia, mutta nyt menee jo ihan hyvin ilmankin.

onko mitään noin arvio, paljon jossain pizzerian pizzassa on hiilaria? tekis niiiin mieli :( täytteinä normi rasvat :D kinkkuu, tuplajuustoo, kebuu yms.

joo teinki tossa yks pvä. mut prkl.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom