Ketoosidieetti

no henkilökohtaisesti en ole kaloreita laskenut kertaakaan,vaan syöny ihan fiiliksen mukaan.paino on tammikuusta lähtien tippunut 14kg.voisi olla enemmänkin mutta on tapahtunut turhan paljon lipsumisia.
mutta kiirehän tässä ei ole ja ajattelin kyllä ottaa pois toisen mokoman.

Tuli vielä mieleen että mites palkkarin kanssa menetellään? Voiko reenin jälkeen esim ottaa mass blastia ihan normaalin verran vaikka se sisältää hiilareita?

Nostetaanpas ketoosidieettiketjua...

Useassa paikassa on mainostettu sitä, että esim. Atkinsin dieetti on todettu todella hyväksi laihdutuskeinoksi kovasta ylipainosta kärsiville (niinkuin varmaan mikä tahansa dieetti..). Väite kuulostaa uskottavalta, koska usein on niin että kovasti ylipainoiset ns. tavalliset ihmiset saattavat vedellä vaaleata leipää, pullaa ym. hiilarimössöjä ihan mielin määrin...

Mietinkin tässä sitä, miten ketoosidieetti sopii ihmiselle, (tai siis tuleeko tulosta muita dieettejä paremmin vai ei) joka syö aina "fiksusti" eli siis paljon proteiiniä ja kohtuullisesti rasvaa ja käytetyt hiilarit tulee hedelmistä, kasviksista ja vain täysjyväviljatuotteista? Ruokavalio on siis jo siisti..

Eli jos kehon rasvavarastot ei kauheettoman suuret ole, mutta kuitenkin ollaan yli ns. normaalipainon, onko ketoosidieetti painonpudotukseen parempi kuin esim. perinteiset dieetit?

Mulla ainakin on aina toiminut hyvin vaikka perusruokavaliokin on aika siisti. Tai oikeastaan mä syön aina vhh- tyyliin, mut sitten laihduttaessa vedän hiilarit tosi alas (alle 30g/päivä). Parasta ketodieetissä on mun mielestä hyvä fiilis, joka helpottaa dieetissä pysymistä. Tarvittaessa sit hiilaritankkaus kerran viikossa Lyle Mcdonaldin ckd- tyyliin.

Mä oon ainakin toteuttanut onnistuneesti tolla alle 30g/päivä- meiningillä. Alussa voi koettaa jopa alle 20g/päivä. Kerran viikossa oon aina vetänyt hiilaritankkauksen, jonka aloitan kokovartalotreenillä. Usein lauantaisin, kun voi treenata aamulla ja vetää sitten hiilareita koko päivän huiviin. Hiilaritankkauksen aikana tulisi pitää rasvat mahdollisimman alhaalla ja välttää myös liikaa fruktoosin ja peruspöytäsokerin käyttöä, eli varmaankin tärkkelyksistä kannattaa ottaa suurin osa hiilareista. Aluksi voi kyllä varmasti menää parikin viikkoa ilman tota hiilaritankkausta. Kannattaa kokeilla, miltä itsestä tuntuu. Tulosta on tullu erittäin hyvin aina, kun oon malttanu tuossa pysyä kunnolla edes muutaman viikon.

Ei voi muuta sanoa että paskasti nukuttu yö ja tänään alotettu karppaus saavat yhdessä aikaan aivan uskomattoman paskan fiiliksen.

Mites muuten jos rupee ihan kaljaa lassuttamaan (paljon) kesken ketodieetin niin katkeaako ketoosi kaljan hiilareihin estäen asidoosin syntymisen?
Eli onko turvallista vetää känni kaljalla tai sokerisiiderillä, jos yhtäkkinen tarve kesken ketoosin iskee?

Koff litessä 0,3 g hiilaria / 100 gr. Eli puolen litran pöntössä on noin puolitoista grammaa. Mahtava aine! Carlsbergillä on myös liteolutta. Nää on hyviä. Uskomatonta että läski vaan tirisee vaikka vetää börstaa!

Mulla on nyt dieetillä ollut kalorit siellä 1000 kalorin kieppeillä, mutta ruokavalio ei sisällöllisesti ole hyvä: liikaa hiilaria suhteessa prodeen ja rasvaan. En haluaisi vedellä täydellä ketolla, joten mikä olisi ns. yläraja hiilareilla, jos haluaa niitä vähentää, mutta ei oikein haluaisi mennä johonkin 20-30 grammaan päivässä? Paino on siis noin 53 kg ja vielä olisi 3 kg jäljellä. Tavoitteena olisi siis pitää kroppa käynnissä, eikä saada jumitustilaan. Tuntuu vain, että hiilaria syö kovin helposti: jogurtista ja mehukeitosta tulee eniten.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mulla on nyt dieetillä ollut kalorit siellä 1000 kalorin kieppeillä, mutta ruokavalio ei sisällöllisesti ole hyvä: liikaa hiilaria suhteessa prodeen ja rasvaan. En haluaisi vedellä täydellä ketolla, joten mikä olisi ns. yläraja hiilareilla, jos haluaa niitä vähentää, mutta ei oikein haluaisi mennä johonkin 20-30 grammaan päivässä? Paino on siis noin 53 kg ja vielä olisi 3 kg jäljellä. Tavoitteena olisi siis pitää kroppa käynnissä, eikä saada jumitustilaan. Tuntuu vain, että hiilaria syö kovin helposti: jogurtista ja mehukeitosta tulee eniten.

No sitten jätät ne jugurtit ja mehukeitot pois. Eipä niissä paljon muuta yleensä olekaan kuin sokeria. Lisää runsaasti rasvan käyttöä (erit. öljyt), sitä ainakin yli 70g päivässä. Hiilarit voit heittää vaikka siihen 40-50g kieppeille, sekin on aika alhainen määrä mutta siihen mahtuu tosi paljon kaikenlaista. Ja ne hiilarit kuuluu ottaa melkein kokonaan kasviksista ja vihanneksista.

Tota kalorimäärää en edes kommentoi, sillä sulle on miljoona kertaa sanottu täällä ettei toi pidemmän päälle kannata.

No sitten jätät ne jugurtit ja mehukeitot pois. Eipä niissä paljon muuta yleensä olekaan kuin sokeria. Lisää runsaasti rasvan käyttöä (erit. öljyt), sitä ainakin yli 70g päivässä. Hiilarit voit heittää vaikka siihen 40-50g kieppeille, sekin on aika alhainen määrä mutta siihen mahtuu tosi paljon kaikenlaista. Ja ne hiilarit kuuluu ottaa melkein kokonaan kasviksista ja vihanneksista.

Tota kalorimäärää en edes kommentoi, sillä sulle on miljoona kertaa sanottu täällä ettei toi pidemmän päälle kannata.

No eikös se perinteinen 22xomapaino ole tässä tapauksessa 1166?
Jos tonnin vetää päivässä niin aika maltillisella miinuksella on.
Mutta tosiaan tuollaisiin kalorimääriin en itse ikinä pystyisi kun jo aamupala sisältää puolet ja palkkari loput :hyper:.
Suosittelisin tosiaan kaloreiden nostamista ja vaikka sitten treenin lisäämistä että pysyy edelleen miinuksilla.

Ongelma tollasessa 1000 kalorin kanssa kituuttamisessa on lähinnä se, ettei siitä ruuan määrästä voi millään saada tarpeeksi kaikkea, mitä ihmiskeho tarvitsee pysyäkseen kunnossa.

No ei jumalauta kukaan liikkuva (tai edes vuodelevossa oleva) aikuinen ihminen nyt peruskuluta tonnia, vaan paljon enemmän. Pikkasen ajatusta nyt mukaan niihin kommentteihin.

Hyvin tuo tuntuu toimivan kunhan saat kropan tottumaan rasvan määrään eli hitaasti ja maltilla liikkeelle ensin vaikka pikku miinuksilla alotat. Muista kuidut!

Treeni kulkee ja ei keräänny sitä hiilaripöhöä niin pillun saantikin pysyy kohtalaisena. Tuntuu olevan virtaa paljon ja itsellä aika optimaalinen dieetti noin natikan testotasoja ajatellen kunhan malttaa levätä riittävästi vaikka käytännössä tuntuu että voi treenata miten paljon tahansa. Kunhan muistaa kuidut.

Sitten miinuspuolena että mitä pitempään ketoilee ja jos menee viinaa juomaan niin tuntuu aina vaan pahemmaksi menevän kohmelot oli sitten millasta hiilaritankkausta tahansa takana. Niin ja aika ykspuolistahan ravinto tuppaa olemaan kuitenkin.

Mitäs hyviä kuidunlähteitä, joissa ei ole juurikaan hiilareita?

Täältä voi katsoa. Itse en ole kyllä koskaan vaivannut päätäni noilla kuiduilla, niitä on aina tullut ihan tarpeeksi kasviksista (joita menee reilut puoli kiloa päivässä).

Niin ja aika ykspuolistahan ravinto tuppaa olemaan kuitenkin.

Aijaa, ei mun mielestä :) Tai sitten ei huomaa syövänsä mitenkään yksipuolisesti, koska ruuat ovat niin paljon parempia kuin normaalilla dieetillä.

Mitäs hyviä kuidunlähteitä, joissa ei ole juurikaan hiilareita?

Pellavansiemenrouhe on aivan loistava kuidun lähde. Ei tarvitse sitä kuin muutama rkl per päivä. Siis jos sitä kuitua nyt ei meinaa muualta saada kunnolla.

e: IMO tää ketoosidiettaus ei ole kyllä kovin fiksua (ainakin oma kroppa huutaa vastaan, jos edes yritän karsia hiilareita)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom