Ketoosidieetti

:offtopic: Lainaan hiukka tätä threadii ku en jaksa alottaa uutta. Elikä, mitä kuitu valmisteita porukka vetää keto dieetin aikana? Kuituja pitäs saada mutta ei hiilaria..hiukka ristiriitanen juttu. Kannattaako kuidut sit vetästä aamul vai onko sillä niin merkitystä?

Niin eiks tää ole periaatteessa sama asia kuin atkinsin dietti?

Atkins pähkinänkuoressa

:offtopic: Lainaan hiukka tätä threadii ku en jaksa alottaa uutta. Elikä, mitä kuitu valmisteita porukka vetää keto dieetin aikana? Kuituja pitäs saada mutta ei hiilaria..hiukka ristiriitanen juttu. Kannattaako kuidut sit vetästä aamul vai onko sillä niin merkitystä?

Mulla menee apteekista ostettua Liinusta (pellavansiemenrae) ja Prismasta ostettua Fibrex (sokerijuurikaskuitu hiutaleina)

Mites muuten jos rupee ihan kaljaa lassuttamaan (paljon) kesken ketodieetin niin katkeaako ketoosi kaljan hiilareihin estäen asidoosin syntymisen?
Eli onko turvallista vetää känni kaljalla tai sokerisiiderillä, jos yhtäkkinen tarve kesken ketoosin iskee?

Mites muuten jos rupee ihan kaljaa lassuttamaan (paljon) kesken ketodieetin niin katkeaako ketoosi kaljan hiilareihin estäen asidoosin syntymisen?
Eli onko turvallista vetää känni kaljalla tai sokerisiiderillä, jos yhtäkkinen tarve kesken ketoosin iskee?

Katkeaa.

Turvallisen ketokännin vedät vaikkapa kossulla,viskillä, punkulla, valkkarilla, ginillä, absintilla,...

...njakilla,paremmalla konjakilla tai yhden tähden jallulla.

Ja (keto)asidoosia, joka liittyy hoitamattomaan diabetekseen, et saa onneksi saa aikaan ketogeenisellä dieetillä. Siinä on henki herkässä.

Viimeksi muokattu:

Tämäkin on testattu. Hiilaria sisältävät juomat sopivat ja olo pysyy ihan normina, eli aika kaukana siitä hiilarittoman kännin delausfiiliksestä.:rolleyes:

kertokaas enemmän omia fiiliksiä ketoosin jälkeen hiilareita sisältävään ruokavalioon siirtymisestä...itse olen tässä ollut viime elokuusta ketoosi dietillä ja nyt neljä päivää sitten siirryin normaaliin ruokavalioon (45%hh,25%p,30%r) ja paino on noussut neljä kiloa. Peilistä morjestaa hylkeen näkönen kaveri vaikka olen selvästi miinuksilla. Vituttaa...kauan porukoilla on kestänyt sopeutuminen hiilareihin. Treenit kulkee ihan sairaan hyvin, paineet lihoissa on kovat ja enkat paukkuu. Myös treenivolyymiä on voinut nostaa paljon, nyt ei tarvii puuskuttaa nii helvetisti sarjojen välillä. En kyllä haluaisi luopua hiilareista, varsinkin kun nyt huomaa ton tehon treeneissä.

Viime elokuusta asti atkinsia vetäny, tai ei uskalla sanoa atkins kun joku oman maailmansa tohtori iskee tuohon heti, eli oon vetäny vaan niin low hh ku voi, tietysti sillon tällöin ratkeaa (juhla päivät/liian suuri pähkinähimo joka on heikkous) 103kg->76kg->81kg eli takaisin on vähän tullut syyttäen juuri näitä liian monia juhlapäiviä lähekkäin jne, tosin osa on varmasti lihasta kun sillon kun olin 76kg niin aloin punttailemaan, mutta suurinosa varmasti läskiä, väsymystä tai muita vaikutuksia en ole huomannu itessäni mistä aina hirveästi höpistään, ainut mitä nii paska ei haise enää niin pahalle kun normaali ruokavaliolla :thumbs: ja liekkö sattumaa vai mitä, mutta huomasin että jostain syystä aina pyöreissä kymmenissä kiloissa mulla tahmas helposti useamman kuukauden, eli paino tippui vauhdilla 90kg, oli siinä varmaan 3kk, sen jälkeen se tippui vauhdilla 80kg, jossa se oli muutaman kuukauden, ja sitten tippu taas yks kaks sinne 76kg mutta sitten iski juhlaputki...oma mielipide on että tehokas tapa laihduttaa, en huomaa että olisi lihakset heikentynyt (edes ajalta jolloin en puntannut), mutta sitten se siirtyminen normaaliin ruokaan on asia josta en tiedä, ainut se että päivinä jolloin olen syönyt normaalisti tuli kyllä erittäin herkästi haettua aina välillä jotain pikkunaposteltavaa kuten leipää jne, kun vetää tätä kuuria niin ne on ne tietyt ateriat mitä sä syöt päivässä eikä tule syötyä yhtään välipaloja, että tuo on varmasti yks iso osa koko homman toimimista kanssa ainakin itselläni.

Viime elokuusta asti atkinsia vetäny, tai ei uskalla sanoa atkins kun joku oman maailmansa tohtori iskee tuohon heti, eli oon vetäny vaan niin low hh ku voi, tietysti sillon tällöin ratkeaa (juhla päivät/liian suuri pähkinähimo joka on heikkous) 103kg->76kg->81kg eli takaisin on vähän tullut syyttäen juuri näitä liian monia juhlapäiviä lähekkäin jne, tosin osa on varmasti lihasta kun sillon kun olin 76kg niin aloin punttailemaan, mutta suurinosa varmasti läskiä, väsymystä tai muita vaikutuksia en ole huomannu itessäni mistä aina hirveästi höpistään, ainut mitä nii paska ei haise enää niin pahalle kun normaali ruokavaliolla :thumbs: ja liekkö sattumaa vai mitä, mutta huomasin että jostain syystä aina pyöreissä kymmenissä kiloissa mulla tahmas helposti useamman kuukauden, eli paino tippui vauhdilla 90kg, oli siinä varmaan 3kk, sen jälkeen se tippui vauhdilla 80kg, jossa se oli muutaman kuukauden, ja sitten tippu taas yks kaks sinne 76kg mutta sitten iski juhlaputki...oma mielipide on että tehokas tapa laihduttaa, en huomaa että olisi lihakset heikentynyt (edes ajalta jolloin en puntannut), mutta sitten se siirtyminen normaaliin ruokaan on asia josta en tiedä, ainut se että päivinä jolloin olen syönyt normaalisti tuli kyllä erittäin herkästi haettua aina välillä jotain pikkunaposteltavaa kuten leipää jne, kun vetää tätä kuuria niin ne on ne tietyt ateriat mitä sä syöt päivässä eikä tule syötyä yhtään välipaloja, että tuo on varmasti yks iso osa koko homman toimimista kanssa ainakin itselläni.

Perehdyppä kunnolla siihen mitä se vähähiilarinen ym. sen tyyppiset ruokavaliot on ni varmasti selviää muutama epäselvä juttu. Itse olen ollut vhh:lla ja nyt ns. hyväkarppaan. "Normaaliruokavalioon" siirtyminen ei tuottanut ongelmia, ei syömisen eikä painon suhteen. Paino on pysynyt samana jo kauan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ite jatkoin nyt keton jälkeen normidieettiä, kun tuntui että seinä tuli vastaan ja ruoka maistumaan puulta. Ei vaan pudonnut enää. Painoa ei ole tullut takaisin, vaan kiristyminen on jatkunut hitaasti maltillisella siirtymisellä hiilareihin. Treenitehot ovat palanneet ja kroppaan on tullut myös nestettä lisää, painon kuitenkin laskettua edelleen hieman. Oma kokemus ketosta oli ihan positiivinen, koska sain sillä kuitenkin kymmenisen kiloa tiputettua. Seinä vaan tuntui tulevan vastaan, ja nyt sitten "perinteisin" menetelmin vielä muutamaa kiloa tarkoitus ottaa pois.

Vihanneksissa syytä syödä mahd.paljon mutta katsoa tarkkaan mitä niistä syö.
Jos on laiska eikä jaksa selvittää eri vihannesten hiilarimääriä, helppo nyrkkisääntö on syödä vain (tai ainakin pääosin) ns. vihreitä vihanneksia.

mites ruuan määrä? voiko tota ruokaa lappaa naamaan niin paljon kuin jaksaa vai onko jälleen suositeltavaa että proteiinia noin 30g per ateria? ja kannattaako jälleen syödä 2-3h välein?

itellä ois tarkotus kokeilla tota ketoilua ens viikolla, nytten muutaman päivän silleen vetäny että aamulla vaan syöny hiilareita ja on ollut paljon energisempi olo. Painoa on vielä puoteltavana sellanen 8 kiloa ja sitten uudestaan tziikailla kondista.

Mitenkäs oikein makeutus-aineet? Pystyykö juomaan limppareita jne. Entä alkoholi? Viinalla vissiin saa tapettua ittensä jos ei ole hiilareita pelissä mukana? Entäs onko vaaraa kaljan kanssa jos samana päivänä viettää "mättöpäivää"? Vähän tyhmiä kysymyksiä taas...:rolleyes:

makeutusaineita voi juoda mielin määrin, ei vaikuta mihinkään.
jos juo paljon alkoholia niin on olemassa ketoasidoosiriski ja hypoglykemia (alhainen verensokeri)
eli ei suositeltavaa. mutta luulisin että jos samana päivänä tulee reilusti hiilaria niin ei pitäisi olla ongelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom