Ketoosidieetti

Mä oon syönyt reilun vuoden suht vähän hiilareita ja treenit enimmäkseen korkeeta volyymiä, toistot pääliikkeissä 3-5 ja apuliikkeissä kympin molemmin puolin, eikä ongelmaa. Pätkäpaastokin tuli mukaan joitain kuukausia sitten, eikä silläkään mitään vaikutusta(päivittäin 16-20h syömättä). Parisen viikkoa mennyt nyt käytännössä ketolla ja mitään vaikutusta en oo huomannut jaksamiseen. Tosin, pitelen yleensä about kerran viikkoon vapaamman päivän kun syön mitä huvittaa eli tää taitaa olla lähimpänä syklistä ketoa.
Eihän toi nyt vielä korkeaa volyymia ole, ellei sitten sarjoja tule tosi paljon
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon syönyt reilun vuoden suht vähän hiilareita ja treenit enimmäkseen korkeeta volyymiä, toistot pääliikkeissä 3-5 ja apuliikkeissä kympin molemmin puolin, eikä ongelmaa. Pätkäpaastokin tuli mukaan joitain kuukausia sitten, eikä silläkään mitään vaikutusta(päivittäin 16-20h syömättä). Parisen viikkoa mennyt nyt käytännössä ketolla ja mitään vaikutusta en oo huomannut jaksamiseen. Tosin, pitelen yleensä about kerran viikkoon vapaamman päivän kun syön mitä huvittaa eli tää taitaa olla lähimpänä syklistä ketoa.
Paljonko tulee hh vapaampana päivänä? Itse aattelin tolla carb nite tyylillä, eli kerran viikossa hiilareita syömällä edetä. Tuleeko sulla toi 10+5 sarjaa / liikesuunta tai lihasryhmä millä frekvenssillä? Varmaan kerta viikkoon tolla sarjamäärällä?
 
Paljonko tulee hh vapaampana päivänä? Itse aattelin tolla carb nite tyylillä, eli kerran viikossa hiilareita syömällä edetä.
Suoraan sanottuna en laske, syön vaan mitä tekee mieli. Joskus se meinaa paria keksipakettia tai sipsiä normaalin runsasproteiinisen safkan kylkeen, joskus pari kerrosateriaa + pizza päivän safkana.. Joskus taas ihan samaa mitä yleensäkin oon syönyt mut enemmän riisiä/pastaa/perunaa/whatever. Ja ehkä karkkipussi jälkiruuaksi. Tms.
Tuleeko sulla toi 10+5 sarjaa / liikesuunta tai lihasryhmä millä frekvenssillä? Varmaan kerta viikkoon tolla sarjamäärällä?
Teen atm erästä 5/3/1-varianttia, joka treenissä yks pääliike 10x3-5 ja toinen pääliike 5x5 (supersettinä), jonka päälle 4 apuliikettä 5x10(supersetteinä). Jokainen neljä pääliikettä 2 kertaa viikossa, kerran 10 sarjalla ja kerran 5x5, joka treenissä koko kroppa, ja loppuun lähes aina jotain vahvamies-leikkiä. Päälle kerran-pari conditioning-treenit lisäks mitä huvittaa-tyylillä, voimarekeä, farmarikävelyä, renkaan kääntelyä.. Mut tosiaan oon enemmän ja vähemmän bodarimaisesti treenannut viimeisen vuoden 1-3 jakoisilla seteillä. Nyt enemmän pyrin kasvattelemaan voimia ja yleiskuntoa.
 
Suoraan sanottuna en laske, syön vaan mitä tekee mieli. Joskus se meinaa paria keksipakettia tai sipsiä normaalin runsasproteiinisen safkan kylkeen, joskus pari kerrosateriaa + pizza päivän safkana.. Joskus taas ihan samaa mitä yleensäkin oon syönyt mut enemmän riisiä/pastaa/perunaa/whatever. Ja ehkä karkkipussi jälkiruuaksi. Tms.

Teen atm erästä 5/3/1-varianttia, joka treenissä yks pääliike 10x3-5 ja toinen pääliike 5x5 (supersettinä), jonka päälle 4 apuliikettä 5x10(supersetteinä). Jokainen neljä pääliikettä 2 kertaa viikossa, kerran 10 sarjalla ja kerran 5x5, joka treenissä koko kroppa, ja loppuun lähes aina jotain vahvamies-leikkiä. Päälle kerran-pari conditioning-treenit lisäks mitä huvittaa-tyylillä, voimarekeä, farmarikävelyä, renkaan kääntelyä.. Mut tosiaan oon enemmän ja vähemmän bodarimaisesti treenannut viimeisen vuoden 1-3 jakoisilla seteillä. Nyt enemmän pyrin kasvattelemaan voimia ja yleiskuntoa.
Rajua settiä, huh. Pakko kysäistä miksi noudatat pätkäpaasto/vhh settejä, kyllähän tollainen treeni huutais kaloreita ja hiilareita kilokaupalla?
 
Rajua settiä, huh. Pakko kysäistä miksi noudatat pätkäpaasto/vhh settejä, kyllähän tollainen treeni huutais kaloreita ja hiilareita kilokaupalla?
Oon ollu enemmän proteiinin ja rasvan perään jo ties kuin pitkään aika luonnostaan. Aika hetken mielijohteesta menin pätkäpaastoon ja totesin et tuntuu aika luontevalta, ei tarvi olla koko ajan jääkaapilla. Syö sen pari kertaa päivässä eeppisen kokoluokan ateriat. Ja vireystaso tuntuis heittelevän vähemmän. Oikeestaan viimeisestä syystä lähdin kokeilemaan ketoa vielä siihen päälle jos tuota vireystilaa saisi pidettyä vielä tasaisempana. Kireämpi kroppa tulee sit siinä samalla. Kaloreita kyllä tulee roppakaupalla. :)
 

Vähän särähti "rasvaisia" korvaan tossa:
Kokoomus on kertonut haluavansa, että ensi vaalikaudella luodaan uusi terveysperusteinen vero, jolla verotettaisiin ainakin sokeripitoisia ja mahdollisesti myös rasvaisia ruokia ja juomia.

Ei tuo tietysti mikään valmis malli vielä ole, mutta omien ketoilukokemusten perusteella kuulostaa "hieman" oudolta jos verot osuisivat vaikka rasvaiseen lihaan tai kananmuniin.
 

Vähän särähti "rasvaisia" korvaan tossa:
Kokoomus on kertonut haluavansa, että ensi vaalikaudella luodaan uusi terveysperusteinen vero, jolla verotettaisiin ainakin sokeripitoisia ja mahdollisesti myös rasvaisia ruokia ja juomia.

Ei tuo tietysti mikään valmis malli vielä ole, mutta omien ketoilukokemusten perusteella kuulostaa "hieman" oudolta jos verot osuisivat vaikka rasvaiseen lihaan tai kananmuniin.
Samaan kiinnitin itse huomiota. Pitää vain toivoa, ettei lihaa, kananmunia, juustoja ja muita maitotuotteita jne. ryhdytä verottamaan, veikkaan kyllä, ettei kokoomus siihen kuitenkaan lähtisi. Mutta jos SDP ja vihreät on seuraavassa hallituksessa mukana, niin tuo on jopa todennäköistä.. Kuitenkin makkaroita ja lihajalosteita tms. kyllä sitten voi jopa verottaa mielestäni ja makeiset, keksit, sipsit, limpparit jne. joutaakin verolle.
 
Samaan kiinnitin itse huomiota. Pitää vain toivoa, ettei lihaa, kananmunia, juustoja ja muita maitotuotteita jne. ryhdytä verottamaan, veikkaan kyllä, ettei kokoomus siihen kuitenkaan lähtisi. Mutta jos SDP ja vihreät on seuraavassa hallituksessa mukana, niin tuo on jopa todennäköistä.. Kuitenkin makkaroita ja lihajalosteita tms. kyllä sitten voi jopa verottaa mielestäni ja makeiset, keksit, sipsit, limpparit jne. joutaakin verolle.

Jos verotettais niin pitäisi juuri olla nämä paljon prosessoidut elintarvikkeet, jotka sisältävät palmuöljyä yms. muuta paskaa. Sitten sokerilitkut vaan vielä enemmän verolle. Lihat, kananmunat, maitotuotteet tulisi päinvastoin saada verohelpotusta.
 
Täälläkin joskus väitettiin, että hiilarirajoituksen hyödyt perustuu vaan kalorivajeeseen ja treenitehot ei voinu olla hyvät jne.

Tässä tutkimuksessa kilpaurheilijoilla ei surituskyky tippunut merkittävästi, vaikka oli lyhyt kesto. Sen lisäksi korkea hiilihydraattista ruokavalioa noudattavien huonot sokeriarvot parani hiilarirajoituksella ilman kalorivajetta tai muutosta kehonkoostumuksessa, liikunnassa jne.


We demonstrated that a habituating to a LCHF for ≥ 4weeks in 30 to 50-years old competitive male athletes resulted in equivalent short duration, high-intensity performance without differences in calories, training load, and body composition across groups. We observed record high peak oxidation rates with elevations in cholesterol in LCHF. Interestingly, we found a 30% incidence of pre-diabetic glycemic phenotype in seemingly healthy athletes consuming a high carbohydrate diet without detectable risk factors for pre-diabetes. All individuals experienced reductions in 31-day average glucose means, median, and variability with carbohydrate restriction (LCHF) which resolved the pre-diabetic phenotype across all subjects without requiring caloric restriction, increased physical activity, or significant changes in body composition across groups. Interestingly, the average glucose during high carbohydrate consumption predicted the degree of glycemic response to carbohydrate restriction suggesting that individuals with higher starting glucose may benefit most from carbohydrate restriction. Surprisingly, we also found that the magnitude of glucose reduction during carbohydrate restriction predicted the elevation in fat oxidation rates during exercise suggesting that glucose response is linked to systemic fat oxidation. Taken together, LCHF may represent a therapeutic strategy to improve glucose levels, particularly in those at risk for diabetes, without compromising high intensity exercise performance in middle-aged athletes. Future studies should evaluate the impact of these dietary strategies in middle-aged women who are at elevated risk for cardiovascular and metabolic disease.
 
Viimeksi muokattu:

"Saimme selville, että henkilöillä, joiden ruokavalio muistutti ketodieettiä, oli sekä suurin sydän- ja verisuonitautiriski että korkein LDL-kolesterolitaso"

Liekö tutkittavat sentään ketoosidieettiä noudattaneet, mutta runsasrasvaista kuitenkin.
 

"Saimme selville, että henkilöillä, joiden ruokavalio muistutti ketodieettiä, oli sekä suurin sydän- ja verisuonitautiriski että korkein LDL-kolesterolitaso"

Liekö tutkittavat sentään ketoosidieettiä noudattaneet, mutta runsasrasvaista kuitenkin.

Ei kovin hääppönen tutkimus.


View: https://www.instagram.com/p/CpfzcEzvkC8/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Mä oon syönyt reilun vuoden suht vähän hiilareita ja treenit enimmäkseen korkeeta volyymiä, toistot pääliikkeissä 3-5 ja apuliikkeissä kympin molemmin puolin, eikä ongelmaa. Pätkäpaastokin tuli mukaan joitain kuukausia sitten, eikä silläkään mitään vaikutusta(päivittäin 16-20h syömättä). Parisen viikkoa mennyt nyt käytännössä ketolla ja mitään vaikutusta en oo huomannut jaksamiseen. Tosin, pitelen yleensä about kerran viikkoon vapaamman päivän kun syön mitä huvittaa eli tää taitaa olla lähimpänä syklistä ketoa.
Paljonko karkeasti hiilaria päivässä?
 
Viimeksi muokattu:
Maalaishörhö Kiminkinen laihdutuslääkeartikkelissa:
1678603778711.png
 
Back
Ylös Bottom