Ketoosidieetti

Tässä oli hyviä huomioita korkean LDL:n ja oxLDL:n mittauksista ja vaikutuksista. mm. Framingham study

0:47:38 High-density lipoprotein as a protective factor against coronary heart disease The Framingham study - The Framingham Study
1:07:41 Dave's latest experiment results. Korkea LDL mutta matala oxLDL
1:28:40 Strong increase in hydroxy fatty acids derived from linoleic acid in human low-density lipoproteins of atherosclerotic patients


View: https://www.youtube.com/watch?v=RW8QL7C9p0g
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...

Onkohan noista youtuben väittämistä esim kirjaa tai tekstiä olemassa?? Sitten voin asiaan perehtyä. Mulla ei ole kiinnostusta youtubeen,muutoin kuin viihteellisissä tarkoituksissa.

...

Crossfit.org tai crossfit.com sivuilla jos etsit nimellä Noakes, niin löydät insuliinista ja hänen muista huomioistaan aiheesta. Ei se ihan kaikkea tuolla videolla olevaa kata, mutta kuitenkin.
 
Mulla ei ole minkäänlaisia intressejä lähteä mihinkään nettiväittelyihin. Luen mielummin asiaa molemmin puolin ja päättelen asian itse. Nokesin kirjoja olen sen 5kpl lukenut joista 3 käsittelee ravitsemusta. Kirjahyllystä löytyy kyllä myös Joel Khanin kirjaa, Ilanderin liikuntaravitsemuksen kirjaa, Matt Fitzgeraldia, Lyle McDonaldia, T Colin Campbellia, Scott Abelia ja helvetillinen rivi kaikkea muuta asiaan liittyvää eri leireistä.

Väität, että et edes tiedä minkälaisia suosituksia Nokes antaa hiilihydraatin suhteen.

Onkohan noista youtuben väittämistä esim kirjaa tai tekstiä olemassa?? Sitten voin asiaan perehtyä. Mulla ei ole kiinnostusta youtubeen,muutoin kuin viihteellisissä tarkoituksissa.

Henkilökohtaisesti lässyttämään.. :D kritiikkiä ainakin kestät hienosti. Oikeastaan olen nauttinut kirjoittelustasi,.mutta tuollaiset pelleksi haukkumiset vie kyllä pohjaa pois aika rankasti.
Täältä voit kuunnella tuon yhden keskustelun kokonaisuudessaan:

View: https://twitter.com/JacquesR/status/1088902639134355456

Tuo edellä postaamani kaikista idioottimaisin väite kohdassa 53 min. Kuuntele pätkä tai älä kuuntele, mutta jos et kuuntele, niin sulla ei oo paljon varaa noihin "koita tutustua hänen työhönsä" -heittoihin. :LOL:

Sinä lähdit omien oletuksiesi pohjalta avautumaan mun "ajatusmaailmasta". Taisit vain itse ottaa nokkiisi, kun kutsuin yhtä sankariasi (ansaitusti) pelleksi.



Toinen helmi samasta keskustelusta vielä ihan piruuttani:
Davis asks Noakes how he can trust that in 5 years time, Noakes won’t change his mind again (and therefore why he should believe him now), after Noakes’s about-turn on carbohydrates (he used to advocate carbo-loading for athletes, just in case you’re unaware).

(41.50)”Because I’ve said one thing, and now I’m saying the exact opposite. And they can’t both be wrong. And that’s key”, replies Noakes in a quite emphatic tone. The audience laughs, while Opie (in vain) protests “but you could be wrong now”. Opie is right, Noakes very wrong


😂
 
Täältä voit kuunnella tuon yhden keskustelun kokonaisuudessaan:

View: https://twitter.com/JacquesR/status/1088902639134355456

Tuo edellä postaamani kaikista idioottimaisin väite kohdassa 53 min. Kuuntele pätkä tai älä kuuntele, mutta jos et kuuntele, niin sulla ei oo paljon varaa noihin "koita tutustua hänen työhönsä" -heittoihin. :LOL:

Sinä lähdit omien oletuksiesi pohjalta avautumaan mun "ajatusmaailmasta". Taisit vain itse ottaa nokkiisi, kun kutsuin yhtä sankariasi (ansaitusti) pelleksi.



Toinen helmi samasta keskustelusta vielä ihan piruuttani:
Davis asks Noakes how he can trust that in 5 years time, Noakes won’t change his mind again (and therefore why he should believe him now), after Noakes’s about-turn on carbohydrates (he used to advocate carbo-loading for athletes, just in case you’re unaware).

(41.50)”Because I’ve said one thing, and now I’m saying the exact opposite. And they can’t both be wrong. And that’s key”, replies Noakes in a quite emphatic tone. The audience laughs, while Opie (in vain) protests “but you could be wrong now”. Opie is right, Noakes very wrong


😂

Vai, että sankaria... Oot aika väsynyt ukko :) hyvät syksyt vaan sinnenkin ja joulun odotusta.
 
Se minua hämäsi tuossa videossa,, että CHD riskin kasvu Framinghamia koskevassa osassa 10%:sta 18%:iin oli Noaksin mukaan 8% riskin kasvu. Sehän on 80% kasvu. Ja siitä tietysti seuraa, että loppupäätelmätkin olivat pielessä. En mä oikein tiedä, mitä ajatella. Toisaalta ihan pätevän oloinen analyysi ja kritiikki, ja sitten tällainen moka.
Riippuu puhutaanko absoluuttisesta vai suhteellisesta riskistä. Kumpaa termiä siellä käytettiin?
No, tuossa sillä nyt ei oikeastaan ole väliä, 8% on absoluuttisena "paljon."
 
vinkkejä kaivataan: voisko muuten olla et liikaa rasvaa (tai proteiinia?) syönyt viime aikoina? vatsa aika löysällä ja tuntuu vähän et tulis kaikki läpi. kelannu et kun on henkistä (hyvää sellasta) ja fyysistä kuormitusta, elimistö tarvii ravintoa. ni sitä sitten syönykkin. keskimäärin lähemmäs 250-300g rasvaa päivässä, proteiinia 150g luokkaa. hiilarit vieläkin sen 20 pintaan. tuntuis ainakin et menee väärään suuntaan jos VIELÄ enemmän yrittäis syödä :david: kuidun määräkin kyl kohtalainen avokadojen, parsakaali/kukkakaali, jäävuorisalaatti yms, pellava/chia ja satunnaisen psylliumin muodossa. aiemmin menny aika tasaseen 3 aterialla päivässä, nyt alkanu mennä 4. mietin et oisko kuitenkin liian rasvan saanti jääny päälle ja siitä ns. "kierre" että tulee läpi -> nälkä kokoajan -> syö enemmän -> tulee läpi jne. tai mitä muuta vois olla..?
 
Tänään ruokalistalla mantelileipätaikinasta (mantelijauho, muna, joughurtti, psyllium ja r.sooda) tehtyjä soft shell kana tacoja kera tuoreen quacamolen ja savustettujen chilien, tuoreen pico de gallon sekä limen.

Jos täytettä jää yli niin vetäsen loput romainesalaatin välissä iltapalaksi.

Aamu män tänään IF tyyliin, kun ei ollut nälkä.
 
vinkkejä kaivataan: voisko muuten olla et liikaa rasvaa (tai proteiinia?) syönyt viime aikoina? vatsa aika löysällä ja tuntuu vähän et tulis kaikki läpi. kelannu et kun on henkistä (hyvää sellasta) ja fyysistä kuormitusta, elimistö tarvii ravintoa. ni sitä sitten syönykkin. keskimäärin lähemmäs 250-300g rasvaa päivässä, proteiinia 150g luokkaa. hiilarit vieläkin sen 20 pintaan. tuntuis ainakin et menee väärään suuntaan jos VIELÄ enemmän yrittäis syödä :david: kuidun määräkin kyl kohtalainen avokadojen, parsakaali/kukkakaali, jäävuorisalaatti yms, pellava/chia ja satunnaisen psylliumin muodossa. aiemmin menny aika tasaseen 3 aterialla päivässä, nyt alkanu mennä 4. mietin et oisko kuitenkin liian rasvan saanti jääny päälle ja siitä ns. "kierre" että tulee läpi -> nälkä kokoajan -> syö enemmän -> tulee läpi jne. tai mitä muuta vois olla..?
Kuinka kauan olet ollut "ketolla"?
 
Odotellaan taas kommentteja miten ollaan riskeerattu T1D tyyppien henki. Itselle tuosta jäi mieleen noi alhasten sokerien esiintymiset terveilläkin ja ilman normaaleja hypon tuntemuksia. Omissa paastoissa olen 'joutunut' katkaisemaan paaston kun sokerit on laskenee pitkällä lenkillä mutta jatkossa odottelen jos ne itsekseen sieltä palautuisi jos ei tule heikkoutta.
 
Riippuu puhutaanko absoluuttisesta vai suhteellisesta riskistä. Kumpaa termiä siellä käytettiin?
No, tuossa sillä nyt ei oikeastaan ole väliä, 8% on absoluuttisena "paljon."
Ei sillä todellakaan ole väliä. Jos mikä tahansa prosenttiarvo nousee 10:stä 18:aan, on se 80%:n kasvu tai kahdeksan prosenttiyksikön kasvu. Lähes kaksinkertainen lopputulos siis.
 
Ei sillä todellakaan ole väliä. Jos mikä tahansa prosenttiarvo nousee 10:stä 18:aan, on se 80%:n kasvu tai kahdeksan prosenttiyksikön kasvu. Lähes kaksinkertainen lopputulos siis.
Totta, mutta alkuperäinen kysymys olikin valehteliko Noakes? Se riippuu siitä kumpaa (jos kumpaakaan) tilastotieteellistä termiä hän käytti (absoluuttinen vs. suhteellinen, tässä tapauksessa absoluuttinen siis 8% ja suhteellinen 80%)?
 
Vai, että sankaria... Oot aika väsynyt ukko :) hyvät syksyt vaan sinnenkin ja joulun odotusta.
Kyllä näistä sun kommenteista selvästi paistaa sellainen asenne, että Noakesia ei saisi kritisoida.

Kuten todettu, hän on aikoinaan ollut pätevä tyyppi, mutta tätä nykyä hän on kiistatta low-carb-altaan syvään päähän hypännyt hörhö. En ymmärrä, miksi tämän myöntäminen on niin kova pala. Älä lähde läksyttämään toisia, jos itse suljet silmät ja korvat, etkä ole valmis puolustamaan hänen hörhöilyjään. (y)
 
13.8 lähtien
Ok, kyllä tossa ajassa pitäs persukkeen olla tottunut kohtuu hyvin. Itse varmaan kokeilisin 1-2pv vähän nostaa hiilihydraatteja 50-100 tasolle ja vähän rasvoja pois. Katsoisin miten vaikuttaa ja jos tilanne korjaantuu niin sitten laskisin taas hiilihydraatteja alemmas. Jos taas tuntuu että menee matalilla hiilihydraateilla "läpi" tavara niin sitten voi olla että sinun on parempi olla tuolla 50 tuntumassa hiilihydraateissa.
 
Niiden rasvojen syömistä isoina annoksina kerrallaan kannattaa välttää tai pilkkoa pienempiin annoksiin kerrallaan. Kyllä mullakin omadina tuli kerran löysät kun vedin rasvasta naudanlihaa mahan täyteen.
 
vinkkejä kaivataan: voisko muuten olla et liikaa rasvaa (tai proteiinia?) syönyt viime aikoina? vatsa aika löysällä ja tuntuu vähän et tulis kaikki läpi. kelannu et kun on henkistä (hyvää sellasta) ja fyysistä kuormitusta, elimistö tarvii ravintoa. ni sitä sitten syönykkin. keskimäärin lähemmäs 250-300g rasvaa päivässä, proteiinia 150g luokkaa. hiilarit vieläkin sen 20 pintaan. tuntuis ainakin et menee väärään suuntaan jos VIELÄ enemmän yrittäis syödä :david: kuidun määräkin kyl kohtalainen avokadojen, parsakaali/kukkakaali, jäävuorisalaatti yms, pellava/chia ja satunnaisen psylliumin muodossa. aiemmin menny aika tasaseen 3 aterialla päivässä, nyt alkanu mennä 4. mietin et oisko kuitenkin liian rasvan saanti jääny päälle ja siitä ns. "kierre" että tulee läpi -> nälkä kokoajan -> syö enemmän -> tulee läpi jne. tai mitä muuta vois olla..?

Koitas piruuttas vaihta psylliumit ja chiat yms johonkin muuhun tai jopa vaan jättää pois. Nuohan on pahamaineisia tässä asiassa.
 
Back
Ylös Bottom