Ketoosidieetti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
meikä ollut nyt päivälleen 2kk ketolla, edelleen menty tiukasti 20g hh/päivä - nyt tosin vois alkaa nostelee
voin ehkä paremmin nyt ku koskaan. uniongelmat ei oo enää niin älyttömiä, skarpimpi olo, kolotukset yms. lähteneet. ylipäätään plussaa vaan
tätä ennen sekaruokavalio, ei juuri mitään paskaa (eineksiä), tai muuta"turhaa" ravintoa (=sokeria) hh 100-200, maitotuotteet melko vähällä, gluteeni myöskin melko vähällä
mene ja tiedä sit. mulle ainakin toimii
 
Mikset esitä edes vaikka 2 vaihtoehtoista parempaa valiota? 1? Ja onko olemassa joku jolla keto ei toimi, pl. oikea diabetes(lelumalliahan on parannettukin ketolla, kas kun ei kasviksilla...)?
Eikai kukaan ole kieltänyt elämästä vanhaksi millään valiolla. Pitäisikö tässä ruveta miettimään ganjafarmia ja paastoamaan, kun nuo rastafarit ja pyhätmiehet tuntuu edustavan korkealla % tuolla liki 100v(vai onko markkinoitu mielikuva vaan).
Oot oikeasti sitä mieltä, että hiilihydraateilla ei absoluuttisesti ole mitään sijaa kenenkään ruokavaliossa ikinä? Ihan vaan nyt rautalangasta vääntäen kysyn, jotta tietää kannattaako jatkaa. "Ei toimi" on aina suhteessa tavoitteisiin ja jos syyt olla välttelemättä hiilaria on menneet ohi aiemmin tätä ketjua lukiessa, menee ne jatkossakin.
 
Low fat näyttää olevan kontrolli, mutta edelleen käytettävä metodi on ffq: "At baseline and yearly thereafter, total and specific fat subtypes were repeatedly measured by using validated food-frequency questionnaires.". Kuinka hyvin muistat esimerkiksi viimeisen viikon ajalta mitä ruokia (ja kuinka paljon) olet syönyt? Kertonee jotakin tieteen tasosta.
Maalitolppien siirtely on kivaa. 😉
OK. Siellä on viittaus kahteen paperiin. Ensimmäisessä ei ilmoiteta all-cause mortalityä, mutta toki CVD riskin nousu havaittu (tosin havaittu myös hiilareilla). Jälkimmäisessä on havaittu kyllä CVD riskin nousu, mutta ei all-cause mortalityn. "There were no clear effects of dietary fat changes on total mortality.".

Noita uudempi paperi (julkaistu BMJ:ssä) :https://www.bmj.com/content/351/bmj.h3978
" Saturated fat intake was not associated with all cause mortality (relative risk 0.99, 95% confidence interval 0.91 to 1.09), CVD mortality (0.97, 0.84 to 1.12), total CHD (1.06, 0.95 to 1.17), ischemic stroke (1.02, 0.90 to 1.15), or type 2 diabetes (0.95, 0.88 to 1.03). There was no convincing lack of association between saturated fat and CHD mortality (1.15, 0.97 to 1.36; P=0.10). For trans fats, one to six prospective cohort studies for each association were pooled (two to seven comparisons with 12 942-230 135 participants). Total trans fat intake was associated with all cause mortality (1.34, 1.16 to 1.56), CHD mortality (1.28, 1.09 to 1.50), and total CHD (1.21, 1.10 to 1.33) but not ischemic stroke (1.07, 0.88 to 1.28) or type 2 diabetes (1.10, 0.95 to 1.27). Industrial, but not ruminant, trans fats were associated with CHD mortality (1.18 (1.04 to 1.33) v 1.01 (0.71 to 1.43)) and CHD (1.42 (1.05 to 1.92) v 0.93 (0.73 to 1.18)). Ruminant trans-palmitoleic acid was inversely associated with type 2 diabetes (0.58, 0.46 to 0.74)."
Ensin nipotetaan hirveästi tuosta RCT:stä ja sitten laitetaan itse perään "meta-analysis of observational studies".:unsure:

Btw, aiemmin oli puhetta metabolic ward -tutkimuksista...

Dietary lipids and blood cholesterol: quantitative meta-analysis of metabolic ward studies​

Results: Isocaloric replacement of saturated fats by complex carbohydrates for 10% of dietary calories resulted in blood total cholesterol falling by 0.52 (SE 0.03) mmol/l and low density lipoprotein cholesterol falling by 0.36 (0.05) mmol/l. Isocaloric replacement of complex carbohydrates by polyunsaturated fats for 5% of dietary calories resulted in total cholesterol falling by a further 0.13 (0.02) mmol/l and low density lipoprotein cholesterol falling by 0.11 (0.02) mmol/l. Similar replacement of carbohydrates by monounsaturated fats produced no significant effect on total or low density lipoprotein cholesterol. Avoiding 200 mg/day dietary cholesterol further decreased blood total cholesterol by 0.13 (0.02) mmol/l and low density lipoprotein cholesterol by 0.10 (0.02) mmol/l.
Conclusions: In typical British diets replacing 60% of saturated fats by other fats and avoiding 60% of dietary cholesterol would reduce blood total cholesterol by about 0.8 mmol/l (that is, by 10-15%), with four fifths of this reduction being in low density lipoprotein cholesterol.
 
Btw, aiemmin oli puhetta metabolic ward -tutkimuksista...

Olisi mielenkiintoista tietää mitä oikeasti tapahtui (esim. all cause mortality).
 
Oot oikeasti sitä mieltä, että hiilihydraateilla ei absoluuttisesti ole mitään sijaa kenenkään ruokavaliossa ikinä? Ihan vaan nyt rautalangasta vääntäen kysyn, jotta tietää kannattaako jatkaa. "Ei toimi" on aina suhteessa tavoitteisiin ja jos syyt olla välttelemättä hiilaria on menneet ohi aiemmin tätä ketjua lukiessa, menee ne jatkossakin.
Miten sä saat ton noin väännettyä? "Ilman hiilareita on yleensä parempi" = koskaakukaaneisiismilloinkaan..?
Olisit nyt edes laittanut mulle paremman valion niin pääsisin syömään terveemmin.
Laitetaan vaikka tehokkuusajattelu ja lihastenkasvattelu prioriteetiksi?

Ja olihan tossa ihan lähisivuilla todettu että esim. Ranskan ympäriajossa fruktoosille on tilausta, mitä sen tasoista sä puuhailet arkenasi?
Ainakin perus sm-/amatööritason urheiluista kyllä selviää ilman hiilareita.
 
Miten sä saat ton noin väännettyä? "Ilman hiilareita on yleensä parempi" = koskaakukaaneisiismilloinkaan..?
Olisit nyt edes laittanut mulle paremman valion niin pääsisin syömään terveemmin.
Laitetaan vaikka tehokkuusajattelu ja lihastenkasvattelu prioriteetiksi?

Ja olihan tossa ihan lähisivuilla todettu että esim. Ranskan ympäriajossa fruktoosille on tilausta, mitä sen tasoista sä puuhailet arkenasi?
Ainakin perus sm-/amatööritason urheiluista kyllä selviää ilman hiilareita.
Hiilihydraatit kuuluu elimistöön kuten sokeri bensatankkiin? Siihen mä alun perin kommentoin, eikö oo susta yhtään jyrkkä lausunto? Ei sillä että "ilman hiilareita on yleensä parempi" olisi kertaluokkaa maltillisemmin sanottu.

Eikä meidän tartte kummankaan leikkiä että sä mitään muuta olisit edes harkitsemassa kuin ketoa, se on täysin selvä. Ei ole minulta pois, hämmästyttää vaan mikä saa ihmisen noin jyrkäksi mutta ruokahan on tunnetusti uusi uskonto, joten pitäähän se ymmärtää.
 
Hiilihydraatit kuuluu elimistöön kuten sokeri bensatankkiin? Siihen mä alun perin kommentoin, eikö oo susta yhtään jyrkkä lausunto? Ei sillä että "ilman hiilareita on yleensä parempi" olisi kertaluokkaa maltillisemmin sanottu.

Eikä meidän tartte kummankaan leikkiä että sä mitään muuta olisit edes harkitsemassa kuin ketoa, se on täysin selvä. Ei ole minulta pois, hämmästyttää vaan mikä saa ihmisen noin jyrkäksi mutta ruokahan on tunnetusti uusi uskonto, joten pitäähän se ymmärtää.
Mä oon vaan ite jyrkkä kaikesta, täällä sovin hyvin stereotypiaan siis.
 
Hei muuten oletteko katsoneet tuon Tim Noakesin kuukausi sitten Low Carb Downunderin kanavalle ladattua pitkää (3 tuntia) luentoa rasva-kolesteroli-sydänsairaudet -aiheesta? En ole päässyt itse vielä tuntia pidemmälle... Aiheena on kolesteroli-sydänsairaus -yhteyden debunkkaus ja 10 suurinta valetta aiheesta.


View: https://www.youtube.com/watch?v=jyzkv5uFGt8&ab_channel=LowCarbDownUnder
 
Hei muuten oletteko katsoneet tuon Tim Noakesin kuukausi sitten Low Carb Downunderin kanavalle ladattua pitkää (3 tuntia) luentoa rasva-kolesteroli-sydänsairaudet -aiheesta? En ole päässyt itse vielä tuntia pidemmälle... Aiheena on kolesteroli-sydänsairaus -yhteyden debunkkaus ja 10 suurinta valetta aiheesta.


View: https://www.youtube.com/watch?v=jyzkv5uFGt8&ab_channel=LowCarbDownUnder

Jos lukeminen sujuu niin suosittelen Nokesin kirjoja. The lore of nutrition käsittelee enempi oikeudenkäyntiä häntä vastaan ja real food on trial sitten taas sitä hänen todisteluaan kannastaan jota oikeudessa esitteli.
Paikoittain aika raskasta luettavaa, mutta Nokes kyllä perustavasti saa kantansa tuotua esille näissä. Suosittelen, jos aihe kiinnostaa.
 
Hei muuten oletteko katsoneet tuon Tim Noakesin kuukausi sitten Low Carb Downunderin kanavalle ladattua pitkää (3 tuntia) luentoa rasva-kolesteroli-sydänsairaudet -aiheesta? En ole päässyt itse vielä tuntia pidemmälle... Aiheena on kolesteroli-sydänsairaus -yhteyden debunkkaus ja 10 suurinta valetta aiheesta.


View: https://www.youtube.com/watch?v=jyzkv5uFGt8&ab_channel=LowCarbDownUnder

Tarviikin katsoa.

Noakes on kyllä omalla kohdalla tärkeässä roolissa, että näistä asoista on enemmälti kiinnostunut. Hirveästi saa niskaansa lokaa tuolla tiedepiireissä. Onneksi tuo oikeudenkäynti toi oikeutta. Lähti siinä vastapuoli v..tuilemaan ilman perusteita väärälle henkilölle. Siitä myös Noakesille propsit, että on aikoinaan ollut kanttia myöntää että väärässä oltu ja korjannut kantaansa tämän jälkeen.

Nyt odotellaan sitten viestejä, missä otetaan "anti-wax" ym kortit esiin ja teilataan Noakesia...
 
Noakes on menettänyt kaiken uskottavuutensa jo kauan sitten. Täysi pelle.

Kevin Bass on koonnut hänen bullshittiään kätevästi tänne:

Tässä pieni maistiainen.
JxKOmK3.jpg

🤦‍♂️
 
Noakes on menettänyt kaiken uskottavuutensa jo kauan sitten. Täysi pelle.

Kevin Bass on koonnut hänen bullshittiään kätevästi tänne:

Tässä pieni maistiainen.
JxKOmK3.jpg

🤦‍♂️
Ja sillä perustein, että olet intensiivisesti katsonut youtube videoita ja tonkinut pubmediä haukut A1 luokituksella olevaa tiedemiestä pelleksi...

Enempi ehkä kertoo sinun ajatusmaailmasta.ja kyvyttömyydestä objektiivisuuteen. Koita nyt vaikka hieman tutustua hänen työhönsä sen sijaan, että käytät jonkun muun näkemyksiä hänen työstään.
 
Se minua hämäsi tuossa videossa,, että CHD riskin kasvu Framinghamia koskevassa osassa 10%:sta 18%:iin oli Noaksin mukaan 8% riskin kasvu. Sehän on 80% kasvu. Ja siitä tietysti seuraa, että loppupäätelmätkin olivat pielessä. En mä oikein tiedä, mitä ajatella. Toisaalta ihan pätevän oloinen analyysi ja kritiikki, ja sitten tällainen moka.
 
Ja sillä perustein, että olet intensiivisesti katsonut youtube videoita ja tonkinut pubmediä haukut A1 luokituksella olevaa tiedemiestä pelleksi...

Enempi ehkä kertoo sinun ajatusmaailmasta.ja kyvyttömyydestä objektiivisuuteen. Koita nyt vaikka hieman tutustua hänen työhönsä sen sijaan, että käytät jonkun muun näkemyksiä hänen työstään.
Hän on joskus kauan sitten ollut pätevä tiedemies. Tätä nykyä hän on pelle ja laitoin siitä näytön myös sinulle luettavaksi.

Jos haluat puolustaa hänen sanomisiaan - sen sijaan että rupeaisit mulle henkilökohtaisesti lässyttämään - olen pelkkänä korvana.
 
Hän on joskus kauan sitten ollut pätevä tiedemies. Tätä nykyä hän on pelle ja laitoin siitä näytön myös sinulle luettavaksi.

Jos haluat puolustaa hänen sanomisiaan - sen sijaan että rupeaisit mulle henkilökohtaisesti lässyttämään - olen pelkkänä korvana.
Mulla ei ole minkäänlaisia intressejä lähteä mihinkään nettiväittelyihin. Luen mielummin asiaa molemmin puolin ja päättelen asian itse. Nokesin kirjoja olen sen 5kpl lukenut joista 3 käsittelee ravitsemusta. Kirjahyllystä löytyy kyllä myös Joel Khanin kirjaa, Ilanderin liikuntaravitsemuksen kirjaa, Matt Fitzgeraldia, Lyle McDonaldia, T Colin Campbellia, Scott Abelia ja helvetillinen rivi kaikkea muuta asiaan liittyvää eri leireistä.

Väität, että et edes tiedä minkälaisia suosituksia Nokes antaa hiilihydraatin suhteen.

Onkohan noista youtuben väittämistä esim kirjaa tai tekstiä olemassa?? Sitten voin asiaan perehtyä. Mulla ei ole kiinnostusta youtubeen,muutoin kuin viihteellisissä tarkoituksissa.

Henkilökohtaisesti lässyttämään.. :D kritiikkiä ainakin kestät hienosti. Oikeastaan olen nauttinut kirjoittelustasi,.mutta tuollaiset pelleksi haukkumiset vie kyllä pohjaa pois aika rankasti.
 
Back
Ylös Bottom