Ketoosidieetti

Tämähän on VHH kriitikoille kova pala, kun verenpaineet saadaan tällä elämäntapamuutoksella tippumaan reilusti. Sitten vastaavasti vähentämällä suola minimiin saadaa vain minimaalisia vaikutuksia verenpaineeseen. Omalla kohdallakin yläpaineet tuli aikanaan 130-140 tasolta sinne 110 paikkeille. Suolaa maun mukaan säästelemättä.

Se on ihme mitä tapahtuu kun vähä väliä ylös poukkoileva verensokeri ja insuliini asettuu tasaiseksi.
Minkä ihmeen takia se olisi kova pala jollekin, jos joku saa verenpaineet kuntoon karppaamalla?

Ihme heimomentaliteetti sulla. Ja jos verenpaineet yleisesti nousis ketolla, niin sinä varmaan väittäisit, että korkea verenpaine ei ole ongelma kun karppaa. 😂
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eivät ehkä ole täysin ketoosidieettejä, mutta täällä on varmaan joku joka on kokeillut anabolic diettiä tai carb niteä? Kiinnostaisi kokemukset, voiko noin hauskan kuuloiset dietit oikeasti toimia.
 
Eivät ehkä ole täysin ketoosidieettejä, mutta täällä on varmaan joku joka on kokeillut anabolic diettiä tai carb niteä? Kiinnostaisi kokemukset, voiko noin hauskan kuuloiset dietit oikeasti toimia.
Näyttää myös Dave Palumbon systeemi olevan lähes sama kuin carb nite. Eli viikot minimihiilareilla ja kerta viikkoon hiilaripitoinen cheatti.
 
Siis perinteinen CKD (Cyclic Ketogenic Diet) eli hiilari lataus esim. kerran viikkoon (tai harvemmin/tiheämmin tarpeen mukaan) toimii kyllä, kun toteuttaa oikein.
Eli tankkauspäivänä syödään paljon hiilaria, kohtuullisesti proteiinia (esim. 1g/painokilo, riippuen kaloreista) ja minimaalisesti rasvaa. Kalorit pidetään kuitenkin samassa kuin muutenkin tai enintään vähän lisää. Tähän voi yhdistää sitten vielä tyhjennystreenin ennen hiilarilatausta. Raskaat treenit tankkauksen jälkeen ja syklin loppua kohti sitten enemmän pidempiä sarjoja ja tyhjentävää treeniä.

Niin ja tankkauksissa ei kannata hirveästi mitään karkkia tms. vetää vaan tärkkelyspitoista hiilaria: riisiä/perunaa/pastaa/kaurapuuroa jne. Tämä on mielestäni yksi toimivimpia tapoja dietata ja jotenkin näin se kannattaa myös toteuttaa, jos ketoillessa haluaa plussilla olla ja yrittää lihasta kasvattaa.
 
Ei liity tohon, mutta ei ole hiilaritkaan saman-arvoisia :)
Söin tuossa Fazerin sinisen(98hh/200g), 3vrk aikana, n. 3/osaan päiväannos.
Yhtenä päivänä vain tuon, muuten 0, yhtenä ~6hh vadelmista ja yhtenä 10 tomaateista.
Kaikki max. 15hh annoksina ja muun päälle yleensä.
4kg keräsin nestettä :).

Tosin nyt eka suklaaton päivä takana niin 3 katosi jo.
Aivan saatanan krapulainen olo oli joka aamu.

Ja tuli haettua läskikortti, täähän on bueno: 2 uimahallia, joista toisella sali ainakin ja lisäksi 1 urheiluhallin punttis 65e/vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Eivät ehkä ole täysin ketoosidieettejä, mutta täällä on varmaan joku joka on kokeillut anabolic diettiä tai carb niteä? Kiinnostaisi kokemukset, voiko noin hauskan kuuloiset dietit oikeasti toimia.
Carb nite on tuttu ja toimi mulla kuin junan vessa. Varmaan paras dieetti tulosten puolesta mitä ikinä olen kokeillut. Tekisi nytkin mieli ottaa se käyttöön, mutta se kuusi ja puoli päivää viikossa ketoosisapuskoilla ei ole mun pala kakkua.
 
Carb nite on tuttu ja toimi mulla kuin junan vessa. Varmaan paras dieetti tulosten puolesta mitä ikinä olen kokeillut. Tekisi nytkin mieli ottaa se käyttöön, mutta se kuusi ja puoli päivää viikossa ketoosisapuskoilla ei ole mun pala kakkua.
Muistatko yhtään tarkempia yksityiskohtia ruokavaliosta ja treeneistä? Minua on tuon tyyppinen systeemi kiinnostanut jo pidempään kokeilla. Kuinkahan oleellinen on eka 10 päivän <20hh/ jakso, ja toimisko hieman korkeammilla hiilareilla (~50g) myös.. Laskeskelin että jos syö reilusti erilaisia kasviksia päivän mittaan ja iltapalaksi rahkaa ja marjoja, lisäksi ehkä vielä pieni psykologinen plasebo annos intrahiilaria, niin väkistenkin tahtoo mennä siihen 50g-100g hh.
 
Viimeksi muokattu:
Muistatko yhtään tarkempia yksityiskohtia ruokavaliosta ja treeneistä? Minua on tuon tyyppinen systeemi kiinnostanut jo pidempään kokeilla. Kuinkahan oleellinen on eka 10 päivän <20hh/ jakso, ja toimisko hieman korkeammilla hiilareilla (~50g) myös.. Laskeskelin että jos syö reilusti erilaisia kasviksia päivän mittaan ja iltapalaksi rahkaa ja marjoja, lisäksi ehkä vielä pieni psykologinen plasebo annos intrahiilaria, niin väkistenkin tahtoo mennä siihen 50g-100g hh.
En kyllä mitään yksityiskohtia, treenistä etenkään, mutta vedin kyllä tosi matalilla hiilareilla. Varmaan lähempänä nollaa kuin kahtakymmentä. Se eka 10 päivän jakso on tuskin kovin oleellinen, koska en itsekään tehnyt niin. Sit carb nite -iltana hullut hiilarimätöt, mutta kohtuudella rasvaa. Mitä nopeampaa hiilaria, sen parempi kuulemma. Kyllähän se kuulostaa järjen vastaiselta, että kerran viikossa possuillaan oikein kunnolla, eikä ole mikään pieni cheat meal, mutta kyllä se vain toimi.
 
En kyllä mitään yksityiskohtia, treenistä etenkään, mutta vedin kyllä tosi matalilla hiilareilla. Varmaan lähempänä nollaa kuin kahtakymmentä. Se eka 10 päivän jakso on tuskin kovin oleellinen, koska en itsekään tehnyt niin. Sit carb nite -iltana hullut hiilarimätöt, mutta kohtuudella rasvaa. Mitä nopeampaa hiilaria, sen parempi kuulemma. Kyllähän se kuulostaa järjen vastaiselta, että kerran viikossa possuillaan oikein kunnolla, eikä ole mikään pieni cheat meal, mutta kyllä se vain toimi.
Onhan siinä se hiilarimätön aikaikkuna kuitenkin rajoitettu, niin ei siinä koko viikon kaloreita saa yli syötyä vaikka yrittäisi. Oon tutkinut myös Dave Palumbon diettijuttuja ja hänellä lähes identtinen systeemi, pienillä hiilareilla viikko ja sitten yksi hiilarimättö viikossa. Pitääpä testata ja soveltaa itselle sopivaksi.
 
Laatikainen (laillistettu puoskari) siellä kirjaansa markkinoimassa ja samalla lytätäämässä karppausta 2 tyypin diabeteksen hoidossa/ehkäisyssä. Paskan määrä aika mahtava mitä se suoltaa.
 
Viimeksi muokattu:
Laatikainen siellä kirjaansa markkinoimassa ja samalla lytätäämässä karppausta 2 tyypin diabeteksen hoidossa/ehkäisyssä. Paskan määrä aika mahtava mitä se suoltaa.
Tuo on tutkimusten konsensus, mitä laatikainen suoltaa.
 
-Raffinoidut hiilarit lisää riskiä, eli paska ruoka:D
-tyydyttynyt rasva lisää, punasen lihan rasva lisää riskiä (tää on se kohta mistä oot eniten @muriaani erimieltä- muuten eiks toi lista oo ihan ookoo?)
Mainitsi vähähiilarinen vähentää verensokeria joilla on jo esidiabeteksen oireita ja joillekkin ookoo, mutta isossa mittakaavassa se on lisäävä.

vähä kuituset hiilarit nejnej
runsas marjat, kasvikset vähentää.. eli hyväks
kana neutraali.

nää mä oon listannu kun reilu puolet kuunneltu. EIks noi aika reilassa ole mitä mm. mäkin oon höpöttäny?
 
130 alitettu, yli 25kg/13vko, aika liki tuota perinteista 2kg/vko, nyt päässyt pari kertaa jo uimahalliin.
Hullun tuntuista kun säärestä rintaan kaikki luut paukahtaa kerralla kun uidessa potkii ja 2x200m jälkeen
lapa tuntui aivan paskalta vuoteessa(mitäs tässä n.6vko taukoa yläkropan liikuttelusta edellisen loukan jälkeen,
silloin laitoin jo kokeeksi 70 penkkiin ja kulki kevyesti kuten pitääkin, nyt taas laskeuduttu siihen että tangolla
hitaat liikkeet sattuu lavan taa.
 

The mass balance model of obesity explains the weight loss advantage of a low-carbohydrate diet over a isocaloric low-fat diet​

 

The mass balance model of obesity explains the weight loss advantage of a low-carbohydrate diet over a isocaloric low-fat diet​

Tehdäänkö tässä nyt kunniakierrosta siitä syystä, että karpatessa kropasta tuppaa poistumaan nesteitä?🤦‍♂️

Mass balance model of obesity... Eli se Anssin mainio lihavuuden teoria, jonka mukaan paino nousee 200 grammaa, kun syöt 200 grammaa? Auttakaas nyt, fiksut ketoilijat.
 
Back
Ylös Bottom