Ketoosidieetti

IF yli duuniaikojen toimi mulla painonvedossa ja sit jopa OMADina tai IF jos siltä tuntui, en paljoa halunnut stressata koska se ei auta tiputuksessa. Viikonloput sitten perheen mukaan kainostelematta edes hiilareita (vaikka käytännössä alle 150)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ollut duunissa hirvee viikko ja ei ole ruoan laittaminen tahi syöminen napannut ollenkaan.

Makkaraa ja lihapullia on mennyt aika isolla kädellä. Ei tosiaankaan terveellistä, mutta ketossa on sentäs pysytty.
 
Mulla on ollut duunissa hirvee viikko ja ei ole ruoan laittaminen tahi syöminen napannut ollenkaan.

Makkaraa ja lihapullia on mennyt aika isolla kädellä. Ei tosiaankaan terveellistä, mutta ketossa on sentäs pysytty.
Miltä valmistajata löytyy riittävän matalahiilarisia lihapullia kestolle?
 
Onko joku joskus oikeasti väittänyt, että ilman hiilihydraatteja ei voi treenata?
Ja kuvitteleeko hän, että kroppa ei käytä rasvaa polttoaineena, jos et ole ketoosissa?:LOL:

No, hyvä että jotkut osaa riemuita pienistä asioista.
 
Ihmiskunnan historiasta löytyy aika synkkiä ajanjaksoja jolloin porukka teki kuukausitolkulla ruumillista pakkotyötä ilman ruokaa. Vaikka tämä oli mahdollista jonkin aikaa, jokainen varmaan tuntee ne seuraukset mitä tuli. Eli mikään uusi juttu ei ole ihmisen sitkeys mutta minkään järkevyyden kanssa asialla ei ole.


Ja edit. kyseiset ihmiset tulivat hiilaripöydistä (perunaa ja viljaa) valmiiksi laihassa kunnossa. Eli mikään yllätys ei ole että joku nykyukko juoksee viisi päivää putkeen ilman ruokaa.
 
Onko joku joskus oikeasti väittänyt, että ilman hiilihydraatteja ei voi treenata?
Ja kuvitteleeko hän, että kroppa ei käytä rasvaa polttoaineena, jos et ole ketoosissa?:LOL:

No, hyvä että jotkut osaa riemuita pienistä asioista.
Jos tunnet yhtään kestävyysurheilun maailmaa niin ei se ihan noinkaan mene. Bonkkaus on kestävyysurheilua harrastaville pääsääntöisesti aika tuttua ja itsekkin sen kokeneena voin kyllä sanoa, että sen ihan huomaa, kun polttoaine loppuu kesken.
Siinä kohtaa ei se vesi tee mitään ja olisi toivonut geelistä hiilaria tai parempaa rasva adaptaatiota.

Toki tuossa ton urheilusuorituksen isoin juttu lienee se 5pv pelkällä vedellä. Tuo matkan, kun jakaa noin monelle päivälle niin ei siinä ihan huimaa tahtia tarvitse mennä eli sen puoleen en pidä niin erikoisena saavutuksena.

Kyllä toi rasvan käyttö ja sen parantaminen ja optimoiminen on ihan oikea juttu kestävyysurheilun maailmassa ja siihen melko paljonkin panostetaan vuorikiipeilystä triathloniin. Tuo toki ei välttämättä/useinkaan tarkoita ketoa tai edes vhh ruokavaliota vaan vähintään ravinnon ajoittamista.
 
Kait toi kuvastaa paremmin sitä että voit esim. arkielellä 5pvä vedellä ja sen 1-2h treenin vetää silti?
Lähempänä tätä tuo .30km pyöräily kun jotain ultrasuoritusta, jos taas menivät juosten eikä pyörällä sitten se on melkein maratoni päivään.
Valitettavasti en muista koulukuntaa mutta "running monks", treenaa jatkuvasti puoli ja täysmaratonimatkoja
ja juoksee vuotuisesti 1vko/saharan yli. Syömisestä en kyllä muista puhuttiinko.
Näillähän perinteisesti hengitys ja paasto kuuluu asiaan kun jotain tehdään.
 
Eiks ookki mieltä ylentävää kun pari grammaa hiilaria per 100g on merkittävä? Hyvin käytännöllistä ja lyhyttä elämää helpottavaa..
 
Eiks ookki mieltä ylentävää kun pari grammaa hiilaria per 100g on merkittävä? Hyvin käytännöllistä ja lyhyttä elämää helpottavaa..

Mikäli tämä viittasi minuun, eikä ketoosiin noin yleiselä tasolla, niin voin kertoa että samaisessa tilanteessa olisin syönyt kaupasta, pizzaa, täytettyä patonkia yms paskaa.

Paska on paskaa.

En ole niin body uskovainen, kuin muut eli minulle tulee rehellisiä crasheja varsinkin suurien paineiden alla.

Se, että onnistun hoitamaan paskan syönnin "pysyen dieteissä" on itseasiassa jokseenkin mieltä ylentävää.
 
Eiks ookki mieltä ylentävää kun pari grammaa hiilaria per 100g on merkittävä? Hyvin käytännöllistä ja lyhyttä elämää helpottavaa..

Kerran kun ne opettelee niin mikäs siinä? Se että aluksi on opetettu väärä pohja, ei tarkoita etteikö kannattaisi opetella uusiksi vanhempana.
Oisko paha jos ois niin koukussa johki että jo asiaa vieroksuvien(ei edes vastustavien vielä) olemassa olo aiheuttaa tarvetta "hyökkäillä".
Varmasti mieltäylentävää.
 
Mikäli tämä viittasi minuun, eikä ketoosiin noin yleiselä tasolla, niin voin kertoa että samaisessa tilanteessa olisin syönyt kaupasta, pizzaa, täytettyä patonkia yms paskaa.

Paska on paskaa.

En ole niin body uskovainen, kuin muut eli minulle tulee rehellisiä crasheja varsinkin suurien paineiden alla.

Se, että onnistun hoitamaan paskan syönnin "pysyen dieteissä" on itseasiassa jokseenkin mieltä ylentävää.
Kerran kun ne opettelee niin mikäs siinä? Se että aluksi on opetettu väärä pohja, ei tarkoita etteikö kannattaisi opetella uusiksi vanhempana.
Oisko paha jos ois niin koukussa johki että jo asiaa vieroksuvien(ei edes vastustavien vielä) olemassa olo aiheuttaa tarvetta "hyökkäillä".
Varmasti mieltäylentävää.
Yleisesti

Oikea tapa ei ole mennä äärimmäisyyksiin. Tuntuu että usealla on ajatus ja mentaliteetti, että joko täyttä paskaa (kuten pizza) tai todella tiukkaa. Siihen väliin ei mahdu mitään muuta. Vieroksuvaako on sinusta se, että kyseenalaistan äärimmäisyyksiin menon? Mielestäni se on itelleen valehtelua jos väittää että siihen väliin ei fiksuja vaihtoehtoja muka löytyis. Mutta onko se hauskaa kun joutuu laskeskella gramman tarkkuudella ettei vahingossakaan ole liikaa hh/pro/rasvaa? Mä ymmärrän jos on perioidi, esim. 10-20vkoa tämmöstä mutta että elämäntapana?

Kerran kun opettelee sopii myös siihen, miten voi ilman iteltään rajottavia ruoka-aineita syyä, ilman että tarvitsee''pelätä'' tai rankata itelleen ''toi on hyvä ruoka, toi on paha ruoka''. Mielestäni elämänlaatua kohentavaakin. Saa syyä sitä pihviä samallalailla kun niitä oreokeksejä, voi käydä mäkissä ja voi syödä sitä smetanaa ja pähkinöitä pihvin kanssa. Mielestäni aika paljon terveempi tapa suhtautua. Eikä tarvii jokaisen gramman hh/pro/rasvan perään kattoo.

Tää on osittain mielipide ja kai tuossa totuuden perää on, kun iteltään rajottaa niin helvetisti asioita, ollaan otettu askel kohti syömishäiriötä. Toki jos sillä haluaa tuntea pitävänsä langat ja hallinnan omissa käsissä niin toki.
 
Yleisesti

Oikea tapa ei ole mennä äärimmäisyyksiin. Tuntuu että usealla on ajatus ja mentaliteetti, että joko täyttä paskaa (kuten pizza) tai todella tiukkaa. Siihen väliin ei mahdu mitään muuta. Vieroksuvaako on sinusta se, että kyseenalaistan äärimmäisyyksiin menon? Mielestäni se on itelleen valehtelua jos väittää että siihen väliin ei fiksuja vaihtoehtoja muka löytyis. Mutta onko se hauskaa kun joutuu laskeskella gramman tarkkuudella ettei vahingossakaan ole liikaa hh/pro/rasvaa? Mä ymmärrän jos on perioidi, esim. 10-20vkoa tämmöstä mutta että elämäntapana?

Kerran kun opettelee sopii myös siihen, miten voi ilman iteltään rajottavia ruoka-aineita syyä, ilman että tarvitsee''pelätä'' tai rankata itelleen ''toi on hyvä ruoka, toi on paha ruoka''. Mielestäni elämänlaatua kohentavaakin. Saa syyä sitä pihviä samallalailla kun niitä oreokeksejä, voi käydä mäkissä ja voi syödä sitä smetanaa ja pähkinöitä pihvin kanssa. Mielestäni aika paljon terveempi tapa suhtautua. Eikä tarvii jokaisen gramman hh/pro/rasvan perään kattoo.

Tää on osittain mielipide ja kai tuossa totuuden perää on, kun iteltään rajottaa niin helvetisti asioita, ollaan otettu askel kohti syömishäiriötä. Toki jos sillä haluaa tuntea pitävänsä langat ja hallinnan omissa käsissä niin toki.

1)

Ei tässä ihan grammalleen mennä. Itse olen iskostanut ne tietyt ruoat pääkoppaan mitkä ovat luonnostaan vähähiilarisia ja niiden kylkeen voi joskus hullutella. Esim muutaman kerran viikossa syön oululaisen jälkiuuni palasen, siinä on VAIN 15g hiilaria, joskus syön jopa KAKSI! Se 30g ei mulla tuo minkäänlaisia oloja eli tuskin keto katkeaa, kun kuitenkin tulee urheiltuakin lähes päivittäin.

2)

Tämä ei ole minulle elämäntapa. Tämä on nyt kokeilujakso ja näemmä toimiva painonpudotukseen minulle. Tuskin kaikille. Kun tästä pääsee taas kuosiin, niin kana/kala riisi + kasvikset luultavasti taas kehissä.

3)

Äärinmäisyyksiin meno ei ole minulle keto dietin ilmiö vaan minussa asuva mörkö. Olen jo lapsesta lähtien "syönyt suruuni" ja palkinnut itseäni onnistuneista elämän tai työelämän suorituksista.
Eihän se järkevää ole ja sehän näkyy aina ropassa. .. jonka jälkeen taas dietataan näillä äärimmäisillä keinoilla :D

En lähtisi ketoa haukkumaan omista hölmöilyistä.

Lisäksi normi arjessa koitan syödä clean keto maisesti vähän prosessoitua ja tuoretta. Koittaa vähän kattoa rasvojen laatuakin (avokaadoja, lohta, pähkinää ja oliiviöljyä menee kilo tolkulla).



Kuten jo aijemmin ole täällä todennut, että jos se painon pudotus (tai painossa pysyminen) vatiin sun mielestä äärimmäisyyksiin menoa, niin se on sitten tehtävä.
Jos se on se keino, että nälkä ja pää pysyy touhussa mukana.

Ylipaino on kaikkine suomalaisten perussairauksien takana ja jos se selätetään liikunnan lisäksi tällaisella ruokavaliolla, niin siinä ei pitäis olla kellään mitään pätemistä!

Tärkeintä on että se lopputulos on terve ja toimiva ihminen.
 
Yleisesti

Oikea tapa ei ole mennä äärimmäisyyksiin. Tuntuu että usealla on ajatus ja mentaliteetti, että joko täyttä paskaa (kuten pizza) tai todella tiukkaa. Siihen väliin ei mahdu mitään muuta. Vieroksuvaako on sinusta se, että kyseenalaistan äärimmäisyyksiin menon? Mielestäni se on itelleen valehtelua jos väittää että siihen väliin ei fiksuja vaihtoehtoja muka löytyis. Mutta onko se hauskaa kun joutuu laskeskella gramman tarkkuudella ettei vahingossakaan ole liikaa hh/pro/rasvaa? Mä ymmärrän jos on perioidi, esim. 10-20vkoa tämmöstä mutta että elämäntapana?

Kerran kun opettelee sopii myös siihen, miten voi ilman iteltään rajottavia ruoka-aineita syyä, ilman että tarvitsee''pelätä'' tai rankata itelleen ''toi on hyvä ruoka, toi on paha ruoka''. Mielestäni elämänlaatua kohentavaakin. Saa syyä sitä pihviä samallalailla kun niitä oreokeksejä, voi käydä mäkissä ja voi syödä sitä smetanaa ja pähkinöitä pihvin kanssa. Mielestäni aika paljon terveempi tapa suhtautua. Eikä tarvii jokaisen gramman hh/pro/rasvan perään kattoo.

Tää on osittain mielipide ja kai tuossa totuuden perää on, kun iteltään rajottaa niin helvetisti asioita, ollaan otettu askel kohti syömishäiriötä. Toki jos sillä haluaa tuntea pitävänsä langat ja hallinnan omissa käsissä niin toki.

Sun jutuista vähän paistaa ettei gainssit oo ykkösprioriteetti. Vaan mukavuudenhalu ja yksilön erinomaisuuden ja erilaisuuden kokemus.
Mitä ketolla sitten pitäisi kaivata pl sokeri(jäätelö/limu)?? Leipää? Puuroa? Perunaa, riisiä pastaa? Miksi niitä edes haluaisi syödä jos on vara valita.
Siinä ei tarvitse kieltäytyä senttiäkään enempää paahotleipäpalasta kuin sekasyönnillä kuraläpästä.

Ja jankkaat ja jankkaat jostain vitun äärimmäisyyksistä kun puhutaan lepposista läskien laihiksista :)
Kokeilisit edes itse ennenkuin tyrmäät? Alkoholistit siinä missä työnarkomaanit ovat muutoksen pelkoisia, ja jatkavat sen takia samaa rataa
aina vaan uudestaan. Sama on kuvio pätee tässä.

e: Satasen sileällä on YLEENSÄ ensimmäisen ja kahdeksannen välillä 6 muuta. Kuinka moni heistä vaikuttaa voittajan aikaan ja miksi?

E: No nyt oon varma että oot trolli. Jos tarkkailee sokerinsyöntiään niin on sun mielestä syömishäiriön puolella?
Nyt etsin ensimmäisen kerran ikinä ignoren.
 
Viimeksi muokattu:

Tutkimuksessa käytettiin olympia tason urheilijoita ja olympia lajeja. Keskiverto maraton harrastelija juoksee 4-5h suorituksen ja on 17.5% rasvoissa. Siis noin keskimäärin. He myös harjoittelevat huomattavasti vähempi ja siten hyötyvät vähähiilihydraatti saatavuuden harjoittelusta. Olympialaisissa ajat ovat paikasta riippuen 2-2.5h ja mahdollisuuksia hh saantiin optimaalisin välein.
Tuo lisääntyvä aika nimenomaan on se tekijä tuossa minkä vuoksi rasvankäytön hyödyntäminen on isoksi eduksi.

Voisin etsiä sulle jokusen taulukon hh käytöstä ja ajan suhteesta esim täyspitkän triathlonin osalta niin tuo hh matikka tulee selvämmäksi.

Edit. Niin ja sen verran pitää oikoista, että train low race high tosiaan tarkoittaa sitä, että hiilaria käytetään itse suorituksen aikana. Sitä vaan käytetään vähenpi. Yleensä n.30-50g tunnissa joka on vielä helppo saada imeytymään. Tuolla metodilla on voitettu useampi ranskan ympäriajo ja esim Konassa lukuisia ammattilaisten ja amatöörien maailmanmestaruuksia sekä ultrajuoksuja mm Hard Rock 100
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom