Ketoosidieetti

Toi on vähän väärin että sä vertaat toisia uskovaisiin ja huutelet tutkimusten perään.
Sitten joku on poiminut otannalla "kaikki merkittävät" niin sivuutat ne kohauttamalla olkia tyyliin "no ne on vaan niitä kirsikoita kakun päällä"...
Vertaan häntä uskovaiseen, koska tuon blogipostauksen otsikko jo kertoo, että tämä on fakta.
"Kumpi ruokavalio on parempi painonpudotuksessa... Tiede on tässä asiassa täysin yksiselitteinen."
Salli mun nauraa. 😂

Sivuutan ne, koska näyttö nimenomaan ei kallistu minkään dieetin puolelle painonpudotuksen suhteen. Energiansaantia voi rajoittaa monella tavalla ja on yksilökohtaista, mikä kullekin sopii parhaiten. En todellakaan jaksa kaikkia hänen linkkaamiaan tutkimuksia käydä läpi, mutta heti ensimmäisestä sai todeta, että proteiinia ei oltu matchätty. Ja tämäkö oli "merkittävä"?
Ei tuota Javanaista tai Donaa kiinnosta objektiivisesti tarkastella näyttöä. Kiinnostaa ainoastaan se tieto mikä sopii omaan low carb -maailmankatsomukseen. Eli vertaus uskovaiseen on täysin ansaittu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ektomorfi taitaa kyllä olla se pahin uskovainen täällä joka kieltäytyy näkemästä mitään muuta kuin oman totuutensa.
Keskiajalla hän olisi varmaan epäröimättä naulannut kirkon aitaan jokaisen joka väittää että maa on pyöreä tai planeetat kiertää aurinkoa ja jos ihmiskunnan aamunkoitossa kaikki olisivat ajatelleet kuin hän niin ihmiset asuisivat vielä sukupuussaan.
 
Mä inhoan yli kaiken soosipoikia(sauce yms. lähteen väärät nimet).
Eli itse ei omata empiiristä kokemusta, eikä olla valmiita mitään kokeilemaan(tällöin myös mahdolliset maailmankuvamuutokset on harvinaisia ja kapeita).
Sitten huudellaan vaan linkkejä ja tutkimuksia jos joku puhuu sillä mitä ennen arvostettiin, "kokemuksen syvällä rintaäänellä".
Jos joku vielä sitten erehtyy niitä linkkejä ja tutkimuksia kaivamaan, niitä ei lueta saati että niiden sisältöä kokeiltaisiin omaan kehoon vaan ne tuomitaan suoraan puolueelliseksi ja epätieteelliseksi, lukematta tietty.
Eivät ehkä tiedä, mutta joku 10-15v sitten vielä jos kesken keksustelun olisit ruvennut linkkejä ja tutkimuspapereita tivaamaan, sua ois pidetty hulluna.
Nyt ehkä jannut normaalina, vanhat ärsyttävänä. Jokupäivä kukaan ei enää tee muuta kuin kävelee hitaasti ja lukee oikeita totuuksia, riittää että ne on netissä samassa muodossa kuin opettajan suussa niin 100% mistävaan menee läpi, kun kokeilemalla sitä ei haasteta.

e: Myös näkisin linkkailu vs empiirinen kokemus kehityssuunnan huonona ihan vaan jo siksi että aikanaan tavattiin sanoa että "no jos se kerran luki internetissä niin pakko olla totta" ja sitten kokeiltiin niitä juttuja, ennenkuin tarjottiin muille.
On myös valmentamisen periaatteita vastaan suositella yhtään mitään mitä ei tunne edes teoriassa, saati että olisi käytännön konkari.(siksi valkkujakin on erilaisia, ne kun osaa vaan sen mitä ne osaa vaikka tube ois täynnä linkkejä).
 
Viimeksi muokattu:
Mä inhoan yli kaiken soosipoikia(sauce yms. lähteen väärät nimet).
Eli itse ei omata empiiristä kokemusta, eikä olla valmiita mitään kokeilemaan(tällöin myös mahdolliset maailmankuvamuutokset on harvinaisia ja kapeita).
Sitten huudellaan vaan linkkejä ja tutkimuksia jos joku puhuu sillä mitä ennen arvostettiin, "kokemuksen syvällä rintaäänellä".
Jos joku vielä sitten erehtyy niitä linkkejä ja tutkimuksia kaivamaan, niitä ei lueta saati että niiden sisältöä kokeiltaisiin omaan kehoon vaan ne tuomitaan suoraan puolueelliseksi ja epätieteelliseksi, lukematta tietty.
Eivät ehkä tiedä, mutta joku 10-15v sitten vielä jos kesken keksustelun olisit ruvennut linkkejä ja tutkimuspapereita tivaamaan, sua ois pidetty hulluna.
Nyt ehkä jannut normaalina, vanhat ärsyttävänä. Jokupäivä kukaan ei enää tee muuta kuin kävelee hitaasti ja lukee oikeita totuuksia, riittää että ne on netissä samassa muodossa kuin opettajan suussa niin 100% mistävaan menee läpi, kun kokeilemalla sitä ei haasteta.

e: Myös näkisin linkkailu vs empiirinen kokemus kehityssuunnan huonona ihan vaan jo siksi että aikanaan tavattiin sanoa että "no jos se kerran luki internetissä niin pakko olla totta" ja sitten kokeiltiin niitä juttuja, ennenkuin tarjottiin muille.
On myös valmentamisen periaatteita vastaan suositella yhtään mitään mitä ei tunne edes teoriassa, saati että olisi käytännön konkari.(siksi valkkujakin on erilaisia, ne kun osaa vaan sen mitä ne osaa vaikka tube ois täynnä linkkejä).
Minkähän takia se "kokemuksen syvä rintaääni" ei merkkaa mitään? Koska meillä on sitä kyseistä ääntä joka suuntaan. Vegaanit, carnivoret ja kaikki muutkin uskovaiset julistavat ilosanomaansa siitä, kuinka heidän ruokavalionsa on paras kaikilla (tai lähes kaikilla) mittareilla mitattuna.

Luulisi yksinkertaisemmankin tyypin ymmärtävän, että tästä syystä tarvitsemme objektiivista dataa, kun vertaillaan eri ruokavalioita.

Mutta veijaria se inhottaa, niin jatketaan anekdooteilla. Sehän on järkevää.
 
Minkähän takia se "kokemuksen syvä rintaääni" ei merkkaa mitään? Koska meillä on sitä kyseistä ääntä joka suuntaan. Vegaanit, carnivoret ja kaikki muutkin uskovaiset julistavat ilosanomaansa siitä, kuinka heidän ruokavalionsa on paras kaikilla (tai lähes kaikilla) mittareilla mitattuna.
No anna niiden julistaa. Mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa mikä on tieteellisesti todistettu paras tapa painonpudotukseen, vaan menen sillä mikä tuntuu mulle parhaalta. Siksi mua ei kiinnosta myöskään paskan vertaa mitä nämä muut julistaa. En ymmärrä miksi se on sulle niin suuri asia, että pitää joka ketjussa kiukutella.
 
Mulla on vähän samaa kantaa tosta antaa huutaa vaan, olen vain niin tylsistynyt että taistelen tuulimyllyä vastaan netissä...
Parempi näin kuin soittaa suuta lähikapakissa varmaan.
Tiede kertoo oman näkemyksensä ja vegaanit omansa.
Ja joo siis oon tavallaan uskis, mutta tieteen suhteen. Tekisi mieli jihadittaa informaatioresistantit(meillä on oikeasti prosentuaalisesti valtavia joukkoja, joille on mahdotonta saada mitenkään perusteltua faktoja. Tiedemiehet eivät ole vielä ratkaiseet miksi me sitä kohtaa kutsutaan mikä niillä on "eritavalla").
Ja uskonnot ja tiede toimii samalla tavalla: maanläheisellä tasolla ne toimii(kiihtyvyys, vetovoima, lähimmäisenapu[ruoka, kriisi na/aa tyyliset]) ja sitten kun ruvetaan puhumaan yliluonnollisia voimia omaavista ajatuksia lukevista parrakkaista sedistä ja miljardeja kilometrejä sekunnissa lentelevistä palloista tyhjiössä jotka räjähtivät ilman alkumateriaa oleviksi niin usko jos uskot, kukaan ei voi mitenkään todistaa.
 
Mulle on ainakin ihan yhdentekevää miten muut syö, fanaattisuus ihmetyttää. Tämä koskee niin keto/carnivore/vegaani-hörhöjä kuin myös virallisia ravintosuosituksia fanaattisesti puolustavia. Suurimmalle osalle ihmisiä lienee selvää, että viralliset suositukset perustuvat laajaan ja tarkkaan analysoituun dataan. Niille jotka eivät tätä ymmärrä on yleensä turha yrittää selittää miten homma toimii. Jos ihminen huomaa laihtuvansa ja/tai voivansa paremmin syömällä pelkkiä porkkanoita tai lokin silmiä niin miksi tämä on niin kamalaa? Miksi hän ei voi kertoa siitä muille? On toki hyvä käydä verikokeissa välillä mutta niin se on ravintosuositusten mukaan elävilläkin. Avoimin mielin täällä kannattaa kulkea niin on vähän helpompaa.

Kyllähän ketoruokavalion puolesta puhujia löytyy ihan lääkäreiden keskuudessakin useampia. Ei se "yleinen konsensus" ole, mutta ei kyse ole mistään yksittäistapauksistakaan. Ehkä se muuttuu seuraavaan 20 vuoden sisällä, who knows. Tuskin, mutta ei sitä tiedä. Mä ainakin jatkan syömistä niin, että voin hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Käyn kerran vuodessa labroissa ja uskon että viitearvoissa - tai ainakin niiden lähistössä - pysyminen on järkevää.
 
No anna niiden julistaa. Mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa mikä on tieteellisesti todistettu paras tapa painonpudotukseen, vaan menen sillä mikä tuntuu mulle parhaalta. Siksi mua ei kiinnosta myöskään paskan vertaa mitä nämä muut julistaa. En ymmärrä miksi se on sulle niin suuri asia, että pitää joka ketjussa kiukutella.
En edelleenkään kiukuttele, projisointi taitaa olla sun juttus.

Ja kaikki saa julistaa ihan vapaasti.(y)
Mulle on ainakin ihan yhdentekevää miten muut syö, fanaattisuus ihmetyttää. Tämä koskee niin keto/carnivore/vegaani-hörhöjä kuin myös virallisia ravintosuosituksia fanaattisesti puolustavia. Suurimmalle osalle ihmisiä lienee selvää, että viralliset suositukset perustuvat laajaan ja tarkkaan analysoituun dataan. Niille jotka eivät tätä ymmärrä on yleensä turha yrittää selittää miten homma toimii. Jos ihminen huomaa laihtuvansa ja/tai voivansa paremmin syömällä pelkkiä porkkanoita tai lokin silmiä niin miksi tämä on niin kamalaa? Miksi hän ei voi kertoa siitä muille? On toki hyvä käydä verikokeissa välillä mutta niin se on ravintosuositusten mukaan elävilläkin. Avoimin mielin täällä kannattaa kulkea niin on vähän helpompaa.

Kyllähän ketoruokavalion puolesta puhujia löytyy ihan lääkäreiden keskuudessakin useampia. Ei se "yleinen konsensus" ole, mutta ei kyse ole mistään yksittäistapauksistakaan. Ehkä se muuttuu seuraavaan 20 vuoden sisällä, who knows. Tuskin, mutta ei sitä tiedä. Mä ainakin jatkan syömistä niin, että voin hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Käyn kerran vuodessa labroissa ja uskon että viitearvoissa - tai ainakin niiden lähistössä - pysyminen on järkevää.
Kunhan muistetaan, että lääkärit eivät ole niitä ravitsemustieteen varsinaisia asiantuntijoita. Maallikkoon vaan tuntuu se lääkärin titteli tekevän niin kovan vaikutuksen, että varsinkin low carb -piireissä parhaiten tienaavat juuri lääkärit.
 
Kunhan muistetaan, että lääkärit eivät ole niitä ravitsemustieteen varsinaisia asiantuntijoita. Maallikkoon vaan tuntuu se lääkärin titteli tekevän niin kovan vaikutuksen, että varsinkin low carb -piireissä parhaiten tienaavat juuri lääkärit.
Eri koulutusohjelmilla on aika paljon päällekäisyyksiä. On totta, etteivät lääkärit ehkä ravitsemustieteen terävintä kärkeä edusta. Ihmisten terveyden suhteen taas lääkäreitä voidaan pitää asiantuntijoina, vaikka "lääkäri" titteli tietenki kattaa paljon, ja erilaista erityisosaamista omaavia lääkäreitä on helvetisti.
 
Mulle on ainakin ihan yhdentekevää miten muut syö, fanaattisuus ihmetyttää. Tämä koskee niin keto/carnivore/vegaani-hörhöjä kuin myös virallisia ravintosuosituksia fanaattisesti puolustavia. Suurimmalle osalle ihmisiä lienee selvää, että viralliset suositukset perustuvat laajaan ja tarkkaan analysoituun dataan. Niille jotka eivät tätä ymmärrä on yleensä turha yrittää selittää miten homma toimii. Jos ihminen huomaa laihtuvansa ja/tai voivansa paremmin syömällä pelkkiä porkkanoita tai lokin silmiä niin miksi tämä on niin kamalaa? Miksi hän ei voi kertoa siitä muille? On toki hyvä käydä verikokeissa välillä mutta niin se on ravintosuositusten mukaan elävilläkin. Avoimin mielin täällä kannattaa kulkea niin on vähän helpompaa.

Kyllähän ketoruokavalion puolesta puhujia löytyy ihan lääkäreiden keskuudessakin useampia. Ei se "yleinen konsensus" ole, mutta ei kyse ole mistään yksittäistapauksistakaan. Ehkä se muuttuu seuraavaan 20 vuoden sisällä, who knows. Tuskin, mutta ei sitä tiedä. Mä ainakin jatkan syömistä niin, että voin hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Käyn kerran vuodessa labroissa ja uskon että viitearvoissa - tai ainakin niiden lähistössä - pysyminen on järkevää.

Yksilötasollahan sillä ei ole väliä mitä kukakin tekee, mutta joukossa vaikutus kertaantuu. Itselle ruoka(kin) on sen takia kuin hengenasia että se miten ihmiset syö vaikuttaa lopulta niiden toimintaan, yleiseen katukuvaan ja jopa jälkeläisiin => mua ympäröivään maailmaan=> suoraan minuun.
Ja tuo viralliset suositukset potaska on kuin keisarin uudet vaatteet.
 
Kysymys kuuluu, etkö sinä keksi muuta. Aina sama virsi. Turhaan sä mulle jatkuvasti avaudut, jos on paha olla.
Se mun sama virsi johtuu taas sun samasta virrestä. Alkaa vituttaa vähitellen. Olisi tietysti helppoa kun olisi lukematta niitä ketjuja joissa sä vaikutat, mutta kai sitä on sen verran masokisti tai muuten vain tyhmä, että aina näihin palaa.
 
Asiat tärkeysjärjestykseen ja 0,5L Karhu = 13hh... yks tuli maistettua kun oli niin hyvät keskustelut ja ei kahvi riittänyt kokoajaksi...
Perkele jos heran, pähkinät ja marjat skippais lauantaina ni vois vetää kait 3 pitkää saunan päälle :)
Maistoin koffin liteä, oli sellaista paskaa että vissyä tai batteria mieluumin(onneksi nää virkistysjuomat tarjoaa nykyään maukkaita 0kcal settejä).
Light Beer vielä kokeilematta kyllä, ei kerkeä kaikkea kun ei ollut tarkoitus tissutella tässä pekoninsyönnin lomassa kuitenkaan[0hh kaljat "vähän jokatoinen viikonloppu", arkisin tiukka alle 20hh keto ja 2 lajin kilpatreenimäärät samanaikaisesti 6kk jänteellä +-0kg laskematta kaloreita joskus, että aika hyvin se pelkkä alkokin sotkee rasva-adaptaation toviksi. Tasan jokaisella alkottomalla ketolla tippumistahti on ollut aika tasainen 2kg/vko ja yleensä pienistä heitoista tasaantunut tuota lukemaa kohti aina, koskaan en oo kaloreita niillä laskenut, ainoastaan proteiininmäärää tarkkailen{2xopkg grammoina/d 3h välein, ennen 30-50prodea kerta, nykyään 30%op:sta, näin väittivät oppineensa hyväksi tässä viimeisen vuosikymmenen aikana}].
Mietin vain niitä hetkiä joina annan löysää etukäteen vielä tässävaiheessa(1½v tissuttelua ja ulkonasyöntiä takana, 5vko ruokavaliota[ja sattumalta -10kg vaa´assa, kävi jo -12 mutta rupes pyörimään tässä kympin ympärillä viidennellä viikolla[ja nyt saan lisää liikuntaa paranemisen myötä niin eiköhän suunta taas alas lähde])

Mielestäni on surullista miten täällä on porukalla mennyt sukset ristiin. Mielestäni näitä keskusteluja on ollut ihan mielenkiintoista seurata ja lukea vaihtelevia tulokulmia.

Me punttijätkät ollaan niin hiton herkkähipiäisiä, täällä on 2 100% trollia, joihin itsekkin aika ajoin takerrun.
Tämä ehkä myös siksi kun jos oikein ilkeäksi joskus menee ja jotain pitää piikitellä, niin kyllä se nyt nukutun yön jälkeen on jo unohtunutta mielenhäiriötä.
Tästä johtuen ei pysty ymmärtämään näitä trolleja jotka jaksaa päivästä toiseen, ja epäilee että ehkä he ovat oikeasti tietämättömiä eivätkä tahallaan aiheuta konfliktia. Tavallaan ehkä he uskovat omia juttujaan ja kuvitellaan että voidaan opettaa tilalle parempi tieto.

 
Viimeksi muokattu:
Se mun sama virsi johtuu taas sun samasta virrestä. Alkaa vituttaa vähitellen. Olisi tietysti helppoa kun olisi lukematta niitä ketjuja joissa sä vaikutat, mutta kai sitä on sen verran masokisti tai muuten vain tyhmä, että aina näihin palaa.
No niin, eli olin oikeassa sen projisoinnin suhteen.

Sinä se olet, joka täällä aina kiukuttelee ja ketä "vituttaa vähitellen" ja kuka "väittelee liikaa ja ärsyttää se miltä se saa mut tälläkin foorumilla näyttämään" ja ketä "vituttaa suunnattomasti". Että älä lähde lässyttämään, kun lopputulos on näköjään aina sama. (y) Mua ei edelleenkään vituta. Huvitus on muuttunut lähinnä hölmistymiseksi.
 
Mielestäni on surullista miten täällä on porukalla mennyt sukset ristiin. Mielestäni näitä keskusteluja on ollut ihan mielenkiintoista seurata ja lukea vaihtelevia tulokulmia.
Joillakin tuntuu menevän liikaa tunteisiin kun oma ideologia ei olekaan turvassa kritiikiltä.

No, aina voi nimitellä toista osapuolta trolliksi, niin saa taas nukuttua yönsä hyvin. 🤪
 
No niin, eli olin oikeassa sen projisoinnin suhteen.

Sinä se olet, joka täällä aina kiukuttelee ja ketä "vituttaa vähitellen" ja kuka "väittelee liikaa ja ärsyttää se miltä se saa mut tälläkin foorumilla näyttämään" ja ketä "vituttaa suunnattomasti". Että älä lähde lässyttämään, kun lopputulos on näköjään aina sama. (y) Mua ei edelleenkään vituta. Huvitus on muuttunut lähinnä hölmistymiseksi.
Jos sä olisit oikeassa elämässä yhtä ärsyttävä kuin Internetissä, niin joku löis sua nenään joka päivä. Tai mistä mä tiedän vaikka löisikin. Nekin varmaan vain purkaa omaa pahaa oloaan suhun.

Eikä tässä ole kyse mistään ideologioista. Mulla ei ruoan suhteen sellaista ole. Tämä on puhutaasti henkilökohtaista.
 
Se on ainakin yleinen konsensus, että nämä pakkiksen keto- ja carnivore-ketjut ovat varsinainen dialogien paskalaari. Itsekin mielelläni asioista vääntäisin ja olen sitä tehnytkin, mutta kyllä se omakin kuppi meni lopullisesti nurin "juupas-eipäs-haistapaska" -väittelyyn. Vielä kun löytyisi ruokavalio, jolla osattaisiin käyttäytyä ihmisiksi.
 
Back
Ylös Bottom