Ketoosidieetti

Syökää sokerinne muualla ja linkkailkaa siellä toisillenne linkkejä, jotka kertovat että nyt menee hyvin.

Jumalauta ku maistu oreokeksit hyvältä. 🤗

e: Tai linkatkaa vaikka tutkimuksia, jotka osoittavat että keto ei: paranna motoriikkaa, kognitiivisa kykyjä, vähennä unen tarvetta ja nosta kehon lämpötilaa sekä paranna enrgiantuotantoa. Ne on ne syyt(makuelämysten ja masennuksenpoistollisten syiden lisäksi, e: ja eittämättömän edun painonpudotuksessa)pääosin miksi ketolla päätetään ajaa.
1598283327886.png



One study using 23 older adults with mild cognitive impairment measured cognitive improvements under ketosis by splitting group participants into two groups (high carbohydrate diet or very low carbohydrate diet). The study found that ketone levels were positively correlated with memory performance.

VS


In fact, studies often state that the keto diet is not efficacious in regards to significant cognitive improvements, and that more research needs to be done before we can make such conclusions. For example, in one year-long randomized controlled study, they found no significant difference in cognitive functioning when measuring working memory and speed of processing between those on a low-carb, high-fat vs. participants on a high-carb, low-fat diet.

Kumman lie tuloksen noteeraat ja kumman olkia kohauttamatta jätät noteeraamatta.

In another study that evaluated the cognitive skills of low-carb dieters in comparison to reduced calorie diets, dieters who eliminated carbohydrates from their meals actually performed more poorly on memory-based tasks. In addition, a review of 15 studies looking at the role of the keto diet in mental health concluded its efficacy is unclear.

Thus, for otherwise healthy individuals, there is currently little evidence that following a keto diet will improve cognitive function or mental health in the long run.
Katherine Metzelaar, MSN, RDN, CD is a Seattle-based registered dietitian and nutrition therapist


Conclusion: Despite its long history in neurology, the role of KD in mental disorders is unclear. Half of the published studies are based on animal models of mental disorders with limited generalizability to the analog conditions in humans. The review lists some major limitations including the lack of measuring ketone levels in four studies and the issue of compliance to the rigid diet in humans. Currently, there is insufficient evidence for the use of KD in mental disorders, and it is not a recommended treatment option. Future research should include long-term, prospective, randomized, placebo-controlled crossover dietary trials to examine the effect of KD in various mental disorders.

Mutta joo, tää menee vähän mollaamiseks nyt. Toki mulla on tiede takana. Anekdootit taas kumoaa nämä. Eiks jeba? ;)

e: ja eittämättömän edun painonpudotuksessa)pääosin miksi ketolla päätetään ajaa.

JA Tämä, haluatko todella lähtee vääntää tästä?:hyper:

The Research So Far

The ketogenic diet has been shown to produce beneficial metabolic changes in the short-term. Along with weight loss, health parameters associated with carrying excess weight have improved, such as insulin resistance, high blood pressure, and elevated cholesterol and triglycerides. [2,7] There is also growing interest in the use of low-carbohydrate diets, including the ketogenic diet, for type 2 diabetes. Several theories exist as to why the ketogenic diet promotes weight loss, though they have not been consistently shown in research: [2,8,9]
  • A satiating effect with decreased food cravings due to the high-fat content of the diet.
  • A decrease in appetite-stimulating hormones, such as insulin and ghrelin, when eating restricted amounts of carbohydrate.
  • A direct hunger-reducing role of ketone bodies—the body’s main fuel source on the diet.
  • Increased calorie expenditure due to the metabolic effects of converting fat and protein to glucose.
  • Promotion of fat loss versus lean body mass, partly due to decreased insulin levels.
Mikään noista sun väitteistä ei pidä paikkaansa. Ei mikään. :cry: Valitettavasti. Mäkin haluisin niiden olevan totta. Ihan totta. Usko pois. Rupeisin heti syömään popsimaan ketovaliolla jos ois parempi. Ei vaan ole.😭😱🤬 (tää ei ole edes vittuilua)


Bottom Line

Available research on the ketogenic diet for weight loss is still limited. Most of the studies so far have had a small number of participants, were short-term (12 weeks or less), and did not include control groups. A ketogenic diet has been shown to provide short-term benefits in some people including weight loss and improvements in total cholesterol, blood sugar, and blood pressure. However, these effects after one year when compared with the effects of conventional weight loss diets are not significantly different. [10]
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
https://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsin_dieetti#Hyödyt

Joo 1970 epäiltiin samoja juttuja kuin ekto ja miksa nyt, 2000luvun aikaan tästä kuitenkin on jo luovuttu :).
Korjaa vaan paikkansa pitämättömät väitteet. Wikipedia linkki ei valitettavasti sitä ainoastaan tee. Kyseiset tutkimukset ei ole eikä ollu 70 luvulta. mm. 2017. Uudempiakin tarvittaessa löytyy.

Toki voit olla oikeassa siinä, et jos lähtövalio on ihan päin helvettiä, kutsutaan sitä vaikka ''tyypilliseks jenkkidietiks''. Jos sitä ruvetaan fiksaamaan vaikka vhh suuntaan niin en ihmettele jos vointi paranee. Mun lähtökohta on oikeestaan aina, et oletuksena ihmiset syö suomalaisia virallissuosituksia ja siitä pisteestä jos rupee muuttamaan niin ei taatusti tule niitä vaikutuksia mitä markkinoidaan vähentämällä hiilareita. ELi jenkkidietistä fiksuun vhh tyyliseen niin on parempi. Mutta virallissuosituksista vhh, homma menee huonompaan suuntaan.
 
Virallissuositukset vaihtuu jatkuvasti, kun mä opettelin näitä rasva oli hirviö ja viljaa piti syödä paljon.
Aiemmin taas munat ja voi oli kärkikastia.
Nämä liittyvät valtion ylituotantoon eivät ravintosuosituksiin.
Ei siinä jos sun aikana ollut hyvät suositukset siellä missä niistä on puhuttu, mun aikana ne ei olleet järkeen käypiä ja muuttuvan luonteensa
takia en niistä kauheasti pidä.
Viimeksi kun katsoin niin jopa zone olisi ollut parempi kuin viralliset.
 
Virallissuositukset vaihtuu jatkuvasti
Ei kai sentään jatkuvasti. Ja eikös se ole hyvä, että suosituksia muutetaan, kun uutta tietoa saadaan. Eikä noissa suosituksissa lopultakaan kovin isoja muutoksia ole tapahtunut. Perusteet kyllä säilyneet pitkälti samoina.

Kansalliset piirteet kannattaa tietysti huomioida, turha kuskata riisiä kaukaa, kun viljaa on omasta takaa. Tai vaikka oliiviöljy vs. rypsiöljy.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on täällä nyt eri näkemykset hyvästä.
Teille hyvä taitaa olla terveellinen, mulle tehokas. Verrataan eri arvoja toisiinsa kaiketi.
Pitää muistaa myös tässä hiilarijutussa että eihän pirinististäkään naapurin pari olutta ja bluntti näytä kuin pullantuoksuiselta
kotielämältä. Absolutistin mielestä se näyttää sekakäytöltä. Sama hiilareissa ketouskovaisen ja normon kanssa.

e: Mun on jotenkin saatanan vaikea tajuta että miten jengi ei näe esim. amfetamiinin, varsinkin kokaiinin ja sokerin yhtäläisyyksiä.
Valkoisia konsentraatteja joista puhdas amfetamiini ja sokeri vaikuttavat about 0:n eripuolin vastakkaisin tavoin n. yhtä kovaa(lisää virtaa - väsymystä).
KUN NIITÄ LAITTAA KONEESEEN JOKA ON NIISTÄ PUHDAS. Jos sitä sokeria on syöty 100g jokapäivä niin ei pulla väsytä, samoin kuin jos vetää jokapäivä pirtaa hihaan niin pikkuiset katupillerit ei edes piristä...

e2: myös mikä on sitten paha sivuvaikutus? näitä harmaita pullalla turvotettuja hiiriä kun katselee niin pahemmalta se tuntuu kuin jos vähän joutuisi pullikoimaan piritestoviikinkien kanssa kauppamatkalla. toiset pelkää aggressiota, mulla tekee pahaa katsoa kärsimystä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Terveellinen ruoka ruokavalio on itselläni ollut tosiaankin pääpointti näissä kommenteissani. Näkökulmahan voi olla tietysti muunkinlainen, vaikkapa tuo mainitsemasi tehokkuus tai sitten vaan hyvä maku, mitä nämä sitten itse kullekin tarkoittavatkaan.
 
Toki voit olla oikeassa siinä, et jos lähtövalio on ihan päin helvettiä, kutsutaan sitä vaikka ''tyypilliseks jenkkidietiks''. Jos sitä ruvetaan fiksaamaan vaikka vhh suuntaan niin en ihmettele jos vointi paranee. Mun lähtökohta on oikeestaan aina, et oletuksena ihmiset syö suomalaisia virallissuosituksia ja siitä pisteestä jos rupee muuttamaan niin ei taatusti tule niitä vaikutuksia mitä markkinoidaan vähentämällä hiilareita. ELi jenkkidietistä fiksuun vhh tyyliseen niin on parempi. Mutta virallissuosituksista vhh, homma menee huonompaan suuntaan.

Minkä takia kukaan vaihtaisi ruokavaliota jos kaikki olisi kunnossa?
En itse ainakaan ketoilisi jos sekasyönti pitäisi minut terveenä ja normi painoisena.
Olen koittanut rajoittaa rasvaa ja kärsiä nälkää viimeiset 15v ja aina päätynyt tankkaamaan ihan vitusti sokeria, rasvaa ja lihomaan entistä isommaksi.
Vasta ketoilu/carnivoreilu on mahdollistanut syömään vähemmän kuin kuluttaa ja sekä insuliini että verensokeri arvot kohdilleen.

Edit. Lisäksi luulin aiemmin että jatkuva pömppövatsa+ilmavaiva+paskantaminen johtui laktoosista, mutta vatsa parantuikin välittömästi kun viljat jäi pois.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on täällä nyt eri näkemykset hyvästä.
Teille hyvä taitaa olla terveellinen, mulle tehokas. Verrataan eri arvoja toisiinsa kaiketi.
Pitää muistaa myös tässä hiilarijutussa että eihän pirinististäkään naapurin pari olutta ja bluntti näytä kuin pullantuoksuiselta
kotielämältä. Absolutistin mielestä se näyttää sekakäytöltä. Sama hiilareissa ketouskovaisen ja normon kanssa.

e: Mun on jotenkin saatanan vaikea tajuta että miten jengi ei näe esim. amfetamiinin, varsinkin kokaiinin ja sokerin yhtäläisyyksiä.
Valkoisia konsentraatteja joista puhdas amfetamiini ja sokeri vaikuttavat about 0:n eripuolin vastakkaisin tavoin n. yhtä kovaa(lisää virtaa - väsymystä).
KUN NIITÄ LAITTAA KONEESEEN JOKA ON NIISTÄ PUHDAS. Jos sitä sokeria on syöty 100g jokapäivä niin ei pulla väsytä, samoin kuin jos vetää jokapäivä pirtaa hihaan niin pikkuiset katupillerit ei edes piristä...

e2: myös mikä on sitten paha sivuvaikutus? näitä harmaita pullalla turvotettuja hiiriä kun katselee niin pahemmalta se tuntuu kuin jos vähän joutuisi pullikoimaan piritestoviikinkien kanssa kauppamatkalla. toiset pelkää aggressiota, mulla tekee pahaa katsoa kärsimystä enemmän.
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa tällaisen vuodatuksen jälkeen. Ei enää mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
 
Minkä takia kukaan vaihtaisi ruokavaliota jos kaikki olisi kunnossa?

Mä yritän olla asiallinen nyt, katotaan onnistunko... oletko todella syönyt edes 80-90 prosenttisesti ravitsemussuositusten mukaisesti?
Ravitsemussuositukset eivät ole tälläiset

1598343586334.png


Ravitsemussuositukset ja terveellinen ruokavalio on tälläinen:
1598343639053.png


Nyt kun mä kysyn sulta niin ole rehellinen pliis; Oletko kummalla valiolla syönyt itellesi ylipainon? Jos ihan aidosti ja oikeasti alemmalla kuvan kaltasella ja liikkunut suositusten mukaisen vähintään 30min/pv, niin hyvä on. Voitit. GG.


En itse ainakaan ketoilisi jos sekasyönti pitäisi minut terveenä ja normi painoisena.
Olen koittanut rajoittaa rasvaa ja kärsiä nälkää viimeiset 15v ja aina päätynyt tankkaamaan ihan vitusti sokeria, rasvaa ja lihomaan entistä isommaksi.


Vasta ketoilu/carnivoreilu on mahdollistanut syömään vähemmän kuin kuluttaa ja sekä insuliini että verensokeri arvot kohdilleen.

Jokainen voi kokeilla kuinka paljon tekee suklaata ja jäätelöä mieli kun vedät kuivapainoltaan 100g kaurahiutaleita, 200g mustikkaa ja keittelet puuron... vs vetämällä puhdasta vehnäleipää..

Edit. Lisäksi luulin aiemmin että jatkuva pömppövatsa+ilmavaiva+paskantaminen johtui laktoosista, mutta vatsa parantuikin välittömästi kun viljat jäi pois.

Tämä ei johtunut esimerkiksi siitä ahmitsemastasi sokeripaskasta, alkoholista, kahvista, mutta olet varma että johtui kaurapuurosta? Jos näin todella on niin fine 2-0 voitit.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on täällä nyt eri näkemykset hyvästä.
Teille hyvä taitaa olla terveellinen, mulle tehokas. Verrataan eri arvoja toisiinsa kaiketi.
Pitää muistaa myös tässä hiilarijutussa että eihän pirinististäkään naapurin pari olutta ja bluntti näytä kuin pullantuoksuiselta
kotielämältä. Absolutistin mielestä se näyttää sekakäytöltä. Sama hiilareissa ketouskovaisen ja normon kanssa.

e: Mun on jotenkin saatanan vaikea tajuta että miten jengi ei näe esim. amfetamiinin, varsinkin kokaiinin ja sokerin yhtäläisyyksiä.
Valkoisia konsentraatteja joista puhdas amfetamiini ja sokeri vaikuttavat about 0:n eripuolin vastakkaisin tavoin n. yhtä kovaa(lisää virtaa - väsymystä).
KUN NIITÄ LAITTAA KONEESEEN JOKA ON NIISTÄ PUHDAS. Jos sitä sokeria on syöty 100g jokapäivä niin ei pulla väsytä, samoin kuin jos vetää jokapäivä pirtaa hihaan niin pikkuiset katupillerit ei edes piristä...

e2: myös mikä on sitten paha sivuvaikutus? näitä harmaita pullalla turvotettuja hiiriä kun katselee niin pahemmalta se tuntuu kuin jos vähän joutuisi pullikoimaan piritestoviikinkien kanssa kauppamatkalla. toiset pelkää aggressiota, mulla tekee pahaa katsoa kärsimystä enemmän.
Oot siis ihan aidosti tosissas eikä promilleja tai muutakaan ole veressä? Kysyn ihan tosissani.
 
Olen, ja olen lähes varma että käsityksesi molekyylien vaikutuksesta ihmiskehoon on tosiaan suositusten mukainen :)
Ektolle kanssa terveisiä, oottakaahan ku tajuatte että kaikki mitä koulussa kerrottiin ei oo totta...
 
Mä yritän olla asiallinen nyt, katotaan onnistunko... oletko todella syönyt edes 80-90 prosenttisesti ravitsemussuositusten mukaisesti?
Ravitsemussuositukset eivät ole tälläiset

katso liitettä 220181

Ravitsemussuositukset ja terveellinen ruokavalio on tälläinen:
katso liitettä 220182

Nyt kun mä kysyn sulta niin ole rehellinen pliis; Oletko kummalla valiolla syönyt itellesi ylipainon? Jos ihan aidosti ja oikeasti alemmalla kuvan kaltasella ja liikkunut suositusten mukaisen vähintään 30min/pv, niin hyvä on. Voitit. GG.




Jokainen voi kokeilla kuinka paljon tekee suklaata ja jäätelöä mieli kun vedät kuivapainoltaan 100g kaurahiutaleita, 200g mustikkaa ja keittelet puuron... vs vetämällä puhdasta vehnäleipää..



Tämä ei johtunut esimerkiksi siitä ahmitsemastasi sokeripaskasta, alkoholista, kahvista, mutta olet varma että johtui kaurapuurosta? Jos näin todella on niin fine 2-0 voitit.
1. En ole väittänytkään että olisin syönyt terveellisesti alemman kuvan mukaan, mutta olen yrittänyt ja epäonnistunut koska tuossa ylemmässä kuvassa olevat ruuat maistuvat paremmalta, ovat halvempaa ja nopeampaa. Paitsi kalaa olen syönyt aina paljon.
Liikuntaa on tullut tasaisesti n. 15k askelta/vrk ja väh. 2 reipasta lenkkiä koirien kanssa joka päivä.
2. Olen syönyt niin vitusti kaurapuuroa että nykyään pelkkä keittämisen tuoksu on vastenmielistä.
3.vatsa ongelmat eivät poistuneen vaikka karsin joskus ruokavaliosta kaiken muun paitsi riisin, kanan, kaurapuuron, täysjyvä leivän, laktoosittoman rahkan ja ananakset kun koitin bodymunkkeilla.
4. Alkoholia en käytä säännöllisesti.
 
Tänään kävin työterveyslääkärillä joka totesi että koleja lukuunottamatta kaikki arvot ovat kunnossa ja koska paino on laskussa niin jatka samaan malliin.
Vähän sen jälkeen rypisteli kulmiaan kun kerroin että ketoilen ja syön 150-200g rasvaa päivässä.
Kehoitti sitten vain kiinnittämään huomiota rasvan laatuun ja suositteli pitämää huoli että saa kaikkia vitamiineja ja kuituja riittävästi.

Jotta ketjuun tulisi muutakin kuin vänkäämistä että kuoleeko tähän vai pelastaako sekä sielu että ruumis,
niin pistän kuvat omasta päivällisestä.
safka.jpg

Pääruokana: Punakaalia, avomaankurkkua, salaattia ja mascarponea höystettynä maksamakkaralla, savustetulla kilohaililla.
Lämmintä ruokaa edusti paistettu kana ja munakoiso.
jälkkäri.jpg

Jälkkäriksi ja c-vitamiinin lähteeksi poimin muutaman tyrnimarjan jotka sekoitin filadelfia juustoon ja maustoin stevialla sekä aidolla kaakaolla.
lisukkeeksi tukeva Brie juuston siivu.
Eiköhän noilla pärjää huomiseen klo 11 asti.
Tosin meinasin mennä illalla sorsajahtiin ja mikäli saalista tulee niin paistan kivipiirat ja maksat heti.
 
Tässä on joku tuore katsaus keton vaikutuksista mielenterveyteen.


Recent findings
Psychiatric conditions, such as schizophrenia, depression, bipolar disorder and binge eating disorder, are neurometabolic diseases that share several common mechanistic biopathologies. These include glucose hypometabolism, neurotransmitter imbalances, oxidative stress and inflammation. There is strong evidence that ketogenic diets can address these four fundamental diseases, and now complementary clinical evidence that ketogenic diets can improve the patients’ symptoms.
 
Tänään kävin työterveyslääkärillä joka totesi että koleja lukuunottamatta kaikki arvot ovat kunnossa ja koska paino on laskussa niin jatka samaan malliin.
Vähän sen jälkeen rypisteli kulmiaan kun kerroin että ketoilen ja syön 150-200g rasvaa päivässä.
Kehoitti sitten vain kiinnittämään huomiota rasvan laatuun ja suositteli pitämää huoli että saa kaikkia vitamiineja ja kuituja riittävästi.

Jotta ketjuun tulisi muutakin kuin vänkäämistä että kuoleeko tähän vai pelastaako sekä sielu että ruumis,
niin pistän kuvat omasta päivällisestä.
katso liitettä 220198
Pääruokana: Punakaalia, avomaankurkkua, salaattia ja mascarponea höystettynä maksamakkaralla, savustetulla kilohaililla.
Lämmintä ruokaa edusti paistettu kana ja munakoiso.
katso liitettä 220199
Jälkkäriksi ja c-vitamiinin lähteeksi poimin muutaman tyrnimarjan jotka sekoitin filadelfia juustoon ja maustoin stevialla sekä aidolla kaakaolla.
lisukkeeksi tukeva Brie juuston siivu.
Eiköhän noilla pärjää huomiseen klo 11 asti.
Tosin meinasin mennä illalla sorsajahtiin ja mikäli saalista tulee niin paistan kivipiirat ja maksat heti.
Syötkö vaan kerran päivässä?
 
Vähänlaisesti hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio voi suurentaa riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen ja heikentää veren sokeritasapainoa, tuore tutkimus osoittaa. Tutkimus julkaistiin European Journal of Nutrition -lehdessä.

Tutkimuksessa hyödynnettiin 3 200 yli 16-vuotiaan britin ruokavalio- ja terveystietoja, jotka kerättiin vuosina 2008–2016.

Conclusions
Lower carbohydrate and higher fat intakes were associated with higher HbA1c and greater odds of having diabetes. These data do not support low(er) carbohydrate diets for diabetes prevention.

 

Ei kovin vhh: The lowest carbohydrate intake group (≤ 39.5%E), eikä todellakaan keto.
 
Ei kovin vhh: The lowest carbohydrate intake group (≤ 39.5%E), eikä todellakaan keto.
Ei todellakaan. Sai siis vetää reilusti yli 40% hiilareita ja markkerit olivat paremmat. Ihme homma.

Mean intake was 48.0%E for carbohydrates, and 34.9%E for total fat. Every 5%E decrease in carbohydrate, and every 5%E increase in fat, was associated with 12% higher odds of diabetes, respectively.
 
Ei todellakaan. Sai siis vetää reilusti yli 40% hiilareita ja markkerit olivat paremmat. Ihme homma.

Toihan on huonoin mahdollinen dieetti vetää korkeaa rasvaa ja hiilareita yhdessä. Mut ei tolla mitään tekemistä ole järkevän vhh:n kanssa missä tulee runsaasti proteiinia, rasvaa ja vähän hiilareita laadukkaista lähteistä.
 
Back
Ylös Bottom