Toki aina spekuloida saa, mutta todistustaakka on väitteen esittäjällä.
Toki, mutta jos joku todistaa asian elämällä pitempään ketoosissa ja korkeammalla LDL arvolla kuin naapurin Pera joka heitti veivinsä sydäriin vaikka söi mitä sattuu, on hän tehnyt tutkimuksen joka 100% todistaa että
ketoosissa korkealla LDL arvolla elää pitempään kuin vertailuryhmä.
Usein videoiden tekijä perustaa väitteensä johonkin vastaavaan omakohtaiseen kokemukseen tai teoriaan ja sitten asiasta voi väitellä loputtomiin, mutta sitä voi kumota tutkimuksella jossa tutkitaan jotain muuta.
Ja henk. koht minulla ei ole mielipidettä siitä että onko LDL+ketoosi positiivinen tai negatiivinen vaikutus, koska en ole lukenut luotettavaa tutkimusta asiasta, mutta en usko että korkeasta LDL arvosta on mitään hyötyäkään
vaan pyrin pitämään ne alhaalla valitsemalla sopivaa rasvaa.
Itse syön ketoosissa paljon kotimaista lohikalaa ja kolesterolit on pysyneet viiteissä, itse asiassa ovat laskeneet ajasta jolloin olin söin mitä sattui.
Nyt kun olen carnivorella on tarkoitus mennä labroihin kun kuukausi on takana.
Tuossa ajattelussa on hieman ongelmaa. Keto ruokavalion voi koostaa niin monella tapaa, että siihen mahtuu äärimmäisen epäterveellisiä ja varmasti myös terveellisiä ruokavalioita. Sama koskee myös vegaanista ruokavaliota. Voithan syödä myös vaikka vegaanisesti ja olla ketolla.
Paleosta ja aika monesta muustakin ruokavaliosta saa myös koostetta terveellisen tai epäterveellisen mallin.
Ravitsemuksellisesti ja terveydellisesti se kalori ei ole kalori. Niille hiilari pelkoisille lähinnä, että sillä hiilari laadulla on ihan huikea ero. Ja myös rasvan. Esim on eroja siinä syötkö karkkia vaiko perunaa ja siinä on eroja otatko rasvan oliiviöljystä vaiko rasvakeittimestä....
Vähän niinkuin nyt kun punainen liha on demonisoitu niin sa jatkuvasti lukea lehdistä juttuja jossa kerrotaan tutkitusti lihan aiheuttavan ties mitä sairauksia.
Sitten kun kaivaa sen alkuperäisen tutkimuksen jostain esille siinä kerrotaan että tutkimuksessa oli verrattu jotain laktovegaaneita
ja perinteistä rekkakuski/american dieettiä vetäviä keskenään, syyksi siihen että rekkakuskit heitti veivinsä nopeammin oli keksitty punainen liha, eikä se että suurin osa heidän sapuskoistaan tuli rasvakeittimestä, kun taas
verrokkiryhmä keskittyi ruuan laatuun.