Ketoosi vai virallisterveellinen? Vastaan vt.Niin kumpi näistä sen jenkin 200 kiloseks lihottanu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ketoosi vai virallisterveellinen? Vastaan vt.Niin kumpi näistä sen jenkin 200 kiloseks lihottanu?
Tässä tapauksessa ei kumpikaan. Mutta kumpi noista kuvista on virallissuositukset? Jos sä näät hampparit suklaat muut paskat viralisina suosituksina -mitä en usko, niin kyllä oot idiootti näin nätisti sanottuna.Ketoosi vai virallisterveellinen? Vastaan vt.
Niin kumpi näistä sen jenkin 200 kiloseks lihottanu? Sä sanoit että tiettynä ajankohtana viralliset suosisten kaltainen ruoka oli ainakin osasyynä ylipainoon? Kumpi näistä on virallissuositukset? Vastaa nyt ystävällisesti tähän, kun viralliset suositukset
on syypää. Liian epämiellyttävä kysymys? Lonewolf ja Muriaani voi vastata myös. Tarvittaessa kehitelkää joku hyvä vastaus yhdessä. Olkaa hyvä.![]()
SIinä mä oon samaan mieltä että nykyinen on parempi. Toi on huonompi. Ehkä siinä on käyny jonkillainen väärinymmärrys. En ymmärrä et miten voi olla mahollista. Tosin, varmasti on esim sokerimuro mainontakin ollu tuohon aikaan melkosta.Virallisten tutkimusten linja muutti ihmisten ravintoa epäterveellisempään suuntaan kauemmas luonnollisemmasta, se on ihan varma.
Tässä on usan ruokapyramidi -90 luvulta:
6-11 annosta leipää, muroja, riisiä, pastaa. tollasta settiä meidän firman toimiston punkerot lataa lautaselle joka päivä. Mä kääntäisin ton ylösalaisin, paitsi öljyt ja sokerit pois.
![]()
No ihan yhtä kärjistäen, ku ite kärjistät.Tässä tapauksessa ei kumpikaan. Mutta kumpi noista kuvista on virallissuositukset? Jos sä näät hampparit suklaat muut paskat viralisina suosituksina -mitä en usko, niin kyllä oot idiootti näin nätisti sanottuna.
Edit. toivottavasti ei olla vängätty neljää sivua sen takia että alempi kuva on teidän silmissänne virallisterveellinen ruokavalio.
Kellogg'shan tuon lanseerasi.Jostain jäänyt päähän mielikuva, että aamiainen on päivän tärkein ateria mantra on peräisin markkinamiehiltä, kun piti keksiä tapa lisätä myyntiä. Samaan kategoriaan menee välipalatkin. Iso bisnes. Jengi jos alkas if:lle, niin kohta kaikki syö vain oikeaa ruokaa ja jää murot, keksit,... hyllyille mätänemään. Sehän olis ihan kauheata bisneksille, jos kukaan ei söisi yli kulutuksen.
Tiedän kyllä ilman ketoakin, että kunnon ruoasta tulee kylläiseksi. Eikä tarvi rajoittaa elämäänsä jatkuvalla "potkiiko tää mut pois ketoosista"-pohdinnalla.Kuka sorsii ja ketä?
Jos kerran ketoosi niin hirveesti kiinnostaa, niin ala ketoruokavaliolle, ja totea itse, että kunnon ruoasta tulee väkisinkin kylläiseksi.
Pään säkkiinlaittaminen.Olen miettinyt samaa. Paljon positiivisempi ja eteenpäinvievämpi tapa olis vastarannankiiskien perustaa oma xxx dieetti threadi ja kirjoitella siellä miksi se xxx on paras tapa syödä. Tuo saman jankkaaminen ja pään säkkiinlaittaminen tässä threadissa ei vie asioita yhtään eteenpäin.

Jos jätetään pois se, että kunnon ruoalla tulee kylläiseksi vähemmällä, niin kuten jokumuu jo vastasi. Söivät vähemmän, laihtuivat, suorituskyvyn siitä heikkenemättä.Tiedän kyllä ilman ketoakin, että kunnon ruoasta tulee kylläiseksi. Eikä tarvi rajoittaa elämäänsä jatkuvalla "potkiiko tää mut pois ketoosista"-pohdinnalla.
Pään säkkiinlaittaminen.
Sieltä laitettiin taas joku tutkimus, joka asenteellisen kirjoituksen mukaan oli suurikin voitto ketolle. No, sitten vilkaistiin tutkimusta ja todettiin, että eihän siinä ollut mitään ihmeellistä. Ketoilijat söivät vähemmän ja laihtuivat. Whoopty-do!
Toki tällainen asian kriittinen tarkastelu on ketouskovaisten mielestä "pään säkkiinlaittamista".![]()
Jos tämä tarkoittaa "lopeta kritiikin esittäminen", niin voin luvata, että en lopeta.Mutta joo, Whoopty-do!, mitä lie se tarkoittaakaan. Elele vain siellä säkissä, mutta anna muiden elellä omissaan. Ok?
No, kauan jaksoit poissa pysyä...Tähän on pakko vastata. Tästä mun matka tähän aiheeseen alkoi sillon vuosia sitten INCURABLE DATA GEEK
Olin varmaan yhtä vastaan asiaa kuin mikasa ja ekto tässä...
Sieltä alusta ”bonk proof” juttu
Mikä on tänä päivänä uskomatonta on se että suomen mediassa Inkisen Virta asioista saa lukea vaan Talouselämä lehdestä. On ilmeisesti liian kova pala terveyspiireille käsiteltäväksi.
Tähän on pakko vastata. Tästä mun matka tähän aiheeseen alkoi sillon vuosia sitten INCURABLE DATA GEEK
Olin varmaan yhtä vastaan asiaa kuin mikasa ja ekto tässä...
edit.2 ja nyt vielä kerran. keto/vhh on ihan pätevä vaihtoehto mut ei se autuaaksi tee. Fysiikan lait pätee edelleenkin. Jopa teihin opetuslapsiin. Ja kun sen tekee oikein, terveys kohenee, paino putoo ja fiilis on hyvä. Mutta lopettakaa ihan oikeesti se höpötys että siinä ois jotain yliluonnollista, kuten termodynamiikan lain toiminta ei pätis teihin. CICO. Calories in- calories out mikä määrittelee painoa.
Ei tässä ketoa vastaan olla edelleenkään, vaikka kiva se on varmasti keskustelu tällä tavalla freimata. Monelle toimiva dieetti ja erityisen hyödyllinen tietyille ihmisille, kuten epileptikoille. Ei kuitenkaan ihmeellinen tai ylivertainen muihin dieetteihin verrattuna. Painon pudottamiseen tarvitaan edelleen se kalorivaje ja useimmissa lajeissa ketolla joko suorituskyky kärsii hieman tai pysyy samalla tasolla.