Ketoosidieetti

En voi olla edelleen ihmettelemättä, mikä teiän ektomorfi ja mikasa90 tavoite täällä ravintokeskusteluissa on?
Olen miettinyt samaa. Paljon positiivisempi ja eteenpäinvievämpi tapa olis vastarannankiiskien perustaa oma xxx dieetti threadi ja kirjoitella siellä miksi se xxx on paras tapa syödä. Tuo saman jankkaaminen ja pään säkkiinlaittaminen tässä threadissa ei vie asioita yhtään eteenpäin.
Korjata vääriä väittämiä. Niitä meinaa riittää. Niin simppeliä.:heart:

edit. Voidaan kyllä miettiä kumpi osapuoli vetää laput silmillä. Sieltä on tullu kuinka viralliset tahot on korruptoineita joille maksetaa ja sitä kautta ihmiset sairastutetaan. Toisella on hiilarit/glykogeenit piripinnassa ja kuitu+ kasviksetkin on jo huonoa tai ei ainakaan välttämättömiä. Ldl on kuulemma myrkkyä. Oletko todella sitä mieltä että näin vastuuttomiin jopa vaarallisiin väitteitä ei saa korjata? Menkäähän nyt oikeesti itteenne. Täällä käy kokemattomia nuoria tyttöjä ja poikia. Ja te jaatte useita suoranaisia valheita ja ignooraatte käytännössä jokaisen maan viralliset suositukset, ja väitätte tahoja jotka on vastuussa miljoonien ihmisten terveydestä korruptoineiks ja ties mitä. Me laitetaan tutkimuksia joissa otos koko on 500tuhannen ihmisten meta-analyyseja, te vastaatte jollakin max150 hengen KOHORTTItutkimuksella, fysiikanlait ei päde ja ei tunnu toimivan ja vielä kehtaat kysyä ''mikä on motivaatio olla tässä ketjussa''.?:david:

Edit. en nyt varsinaisesti manuxia tai ehkä jopa dona:a tähän kastiin laita..

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Korjata vääriä väittämiä. Niitä meinaa riittää. Niin simppeliä.:heart:

edit. Voidaan kyllä miettiä kumpi osapuoli vetää laput silmillä. Sieltä on tullu kuinka viralliset tahot on korruptoineita joille maksetaa ja sitä kautta ihmiset sairastutetaan. Toisella on hiilarit/glykogeenit piripinnassa ja kuitu+ kasviksetkin on jo huonoa tai ei ainakaan välttämättömiä. Ldl on kuulemma myrkkyä. Oletko todella sitä mieltä että näin vastuuttomiin jopa vaarallisiin väitteitä ei saa korjata? Menkäähän nyt oikeesti itteenne. Täällä käy kokemattomia nuoria tyttöjä ja poikia. Ja te jaatte useita suoranaisia valheita ja ignooraatte käytännössä jokaisen maan viralliset suositukset, ja väitätte tahoja jotka on vastuussa miljoonien ihmisten terveydestä korruptoineiks ja ties mitä. Me laitetaan tutkimuksia joissa otos koko on 500tuhannen ihmisten meta-analyyseja, te vastaatte jollakin max150 hengen KOHORTTItutkimuksella, fysiikanlait ei päde ja ei tunnu toimivan ja vielä kehtaat kysyä ''mikä on motivaatio olla tässä ketjussa''.?:david:

Edit. en nyt varsinaisesti manuxia tai ehkä jopa dona:a tähän kastiin laita..

Nyky ravintosuositukset vasta tuhoisia on ollut, jos katsotaan seurauksia. Mitä kävi jenkeissä Ancel Keysin 7 maan tutkimusmanipulaation jälkeen, kun luonnollinen rasva korvattiin sokerilla ja teollisilla öljyillä? Sydänsairaudet räjähti kasvuun.

Nyky ravintosuositukset vasta tuhoisia on ollut, jos katsotaan seurauksia. Mitä kävi jenkeissä Ancel Keysin 7 maan tutkimusmanipulaation jälkeen, kun luonnollinen rasva korvattiin sokerilla ja teollisilla öljyillä? Sydänsairaudet räjähti kasvuun.

Ollaanko niitä noudatettu?

Väitätkö ihan tosissas että tämä ruokavalio on syypää ylipainoon ja lukuisiin sairauksiin?
https://cdn-prod.medicalnewstoday.c...ealthy-foods-laid-out-on-white-background.jpg
popular-healthy-foods-laid-out-on-white-background.jpg

Vai voisko syynä olla tällänen?

https://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/3DAD/production/_104898751_gettyimages-844466808.jpg
_104898751_gettyimages-844466808.jpg

Käskeekö viralliset suositukset syömään ylempää vai alemman kuvankaltaisia ruokia?

edit: vastaa @Lonewolf ja @Dona vaikka tähän?

Jep jep.

Palataanpa taas perusteisiin. Lobbaus vs korruptio. Siinäpä alkuun opiskeltavaa.

Eli siis tää on teiän motivaatio vängätä asiaketjuissa asian vierestä. Ok.

someone-is-wrong-on-internet.png

Ollaanko niitä noudatettu?

Väitätkö ihan tosissas että tämä ruokavalio on syypää ylipainoon ja lukuisiin sairauksiin?
https://cdn-prod.medicalnewstoday.c...ealthy-foods-laid-out-on-white-background.jpg

Vai voisko syynä olla tällänen?

https://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/3DAD/production/_104898751_gettyimages-844466808.jpg

Käskeekö viralliset suositukset syömään ylempää vai alemman kuvankaltaisia ruokia?
Molemmat kuvat menee virallisiin makroihin.

Molemmat sisältää jonkinverran hyviä rasvoja, aika paljo kasvisperäisiä (tästä voidaan toki täällä ketoosiketjussa keskustella enemmänki), ja ihan hirveesti hiilaria.

Vielä sillon, ku mie olin nuori, sokeritauti tunnettiin sokeritautina. Ja sen käypähoito vielä seitkytluvulla suomessaki oli sokerinsyönnin rajoittaminen. Sittemmin keksittiin, että rasva on se paha, ku piti teollisuuden lobbaamat sokeriruoat saada paremmin markkinoille. Joten sokeritaudin nimi piti muuttaa diabetekseksi. Jos liika sokeri aiheuttaa ihmiskehossa ongelmia, kumpi on parempi vaihtoehto? Jatkaa sokerikuormitusta ja säädellä lääkkeillä, vai vähentää myrkkykuormaa?

Ja kertaan vielä, lobbaus ei tarkoita lahjontaa/korruptiota.

Molemmat kuvat menee virallisiin makroihin.

Molemmat sisältää jonkinverran hyviä rasvoja, aika paljo kasvisperäisiä (tästä voidaan toki täällä ketoosiketjussa keskustella enemmänki), ja ihan hirveesti hiilaria.

Vielä sillon, ku mie olin nuori, sokeritauti tunnettiin sokeritautina. Ja sen käypähoito vielä seitkytluvulla suomessaki oli sokerinsyönnin rajoittaminen. Sittemmin keksittiin, että rasva on se paha, ku piti teollisuuden lobbaamat sokeriruoat saada paremmin markkinoille. Joten sokeritaudin nimi piti muuttaa diabetekseksi. Jos liika sokeri aiheuttaa ihmiskehossa ongelmia, kumpi on parempi vaihtoehto? Jatkaa sokerikuormitusta ja säädellä lääkkeillä, vai vähentää myrkkykuormaa?

Ja kertaan vielä, lobbaus ei tarkoita lahjontaa/korruptiota.

Meneekö makroihin todella? Mulla on silmälasit ja silti väitän toisin.

page_1.jpg

Turhaa näille räksyttäjille on koittaa näistä asioista kertoa. Itse olen huomannut, että luennoiminen on turhaa. Toisaalta se mikä näyttää toimivan on esimerkki. Moni vierestä seurannut saattaa kysyä itse, kun huomaa, että joku asia toisella toimii. Kun oma mielenkiinto asiaan herää, niin siitä se sitten lähtee.

Olen miettinyt samaa. Paljon positiivisempi ja eteenpäinvievämpi tapa olis vastarannankiiskien perustaa oma xxx dieetti threadi ja kirjoitella siellä miksi se xxx on paras tapa syödä. Tuo saman jankkaaminen ja pään säkkiinlaittaminen tässä threadissa ei vie asioita yhtään eteenpäin.
Jep.

Mehän kyllä voiaan laittaa nää sankarit estolistalle, mutta niien satunnaisten, esim. hakutuloksen perusteella tänne päätyvien parhaaksi ois kyllä, jos modet siivoais täältä tän tyhjänpäiväisen liibalaaban, joka ei vie asiaa yhtään eteenpäin.

Turhaa näille räksyttäjille on koittaa näistä asioista kertoa. Itse olen huomannut, että luennoiminen on turhaa. Toisaalta se mikä näyttää toimivan on esimerkki. Moni vierestä seurannut saattaa kysyä itse, kun huomaa, että joku asia toisella toimii. Kun oma mielenkiinto asiaan herää, niin siitä se sitten lähtee.
Näinhän se on. Ihmetyttää vain, että mikä niien tavoite tällä räksyttämisellä on. Menisivät vaikka salille, jos liikaa vapaa-aikaa on.

Mikasa voi myös kertoa, että mitä vaarallisia neuvoja tai ohjeita me ollaan annettu? Tietääkseni en ole käskenyt ketään tekemään tai kokeilemaan yhtään mitään. Suurimmaksi osaksi olen keronut omista kokemuksista, mitkä te olette sitten pyrkineet kumoamaan tutkimuksillanne.

Mikasa voi myös kertoa, että mitä vaarallisia neuvoja tai ohjeita me ollaan annettu? Tietääkseni en ole käskenyt ketään tekemään tai kokeilemaan yhtään mitään. Suurimmaksi osaksi olen keronut omista kokemuksista, mitkä te olette sitten pyrkineet kumoamaan tutkimuksillanne.
En mä suoraan sua tarkottanu tolla vaarallisilla.

Mutta et varmasti voi väittää että nuissa kuvissa ei erotu mikä on syy ylipainolle. Toki, edes ruokavalio ei ole absoluuttisesti sataprosenttisesti syypää ylipainolle + muille ongelmille, joita on paljon.

No, ei tarvii uudestaan lähtee käymään näitä samoja väitteitä vääntää, mut virallisten tahojen mukaan, kuidun puute(ainakin yhtenä suurena merkittävänä) ei varmasti ole suolistolle hyväks. Lisäks suuren määrän lihan promoominen ei välttämättä kaikista terveellisin vaihtoehto ole. Ja kasvistenkin tarvettakin (tai ''hyvyyttä'' )on jo kyseenalaistettu.
Edit

Hyvää luettavaa viimeiset sivut. Pitäisiköhän sitä itsekin vetää foliohattu päähän ja alkaa paistamaan pekonia?

Ja päälle janojuomaks kermaa. Tyydyttynyt rasva ei ole pahaks kuulemma. Ja lihomisen syypää hiilarit, ei ylituplasti enemmän energiaa sisältämä rasva.:whistle:

Viimeksi muokattu:
Laskepa ylläolevista kolmesta kuvastasi makrot. Aika lähelle menee keskenään, ja kaikki on kaukana ketoosista.
Vastasin siihen että tyypillinen jenkkidietti jossa syyää iso osa kaloreista niistä oli se hampurilais suklaa skeida kuva niin ei taatusti ole ''se lihottava virallisiin suosituksiin perustuva''.

Siinä oot oikeessa että ketoosista ollaan kaukana. Taidettiin puhua kahesta eri asiasta.:)

Vastasin siihen että tyypillinen jenkkidietti jossa syyää iso osa kaloreista niistä oli se hampurilais suklaa skeida kuva niin ei taatusti ole ''se lihottava virallisiin suosituksiin perustuva''.

Siinä oot oikeessa että ketoosista ollaan kaukana. Taidettiin puhua kahesta eri asiasta.:)
Mites ne makrot? Taaskaan et vastannu kysymykseen, vaan aloit vääntämään.

Ja päälle janojuomaks kermaa. Tyydyttynyt rasva ei ole pahaks kuulemma. Ja lihomisen syypää hiilarit, ei ylituplasti enemmän energiaa sisältämä rasva.:whistle:
Eihän se ole. Ku se 120 kiloinen äijä tiputtaa painoaan puolessa vuodessa 20 kiloa, mitä sanoo työterveys? Hienoa, se ja tämä ja tuo veriarvo on parantunu huomattavasti. Ja mitä se tyyppi siis viimeisen puolen vuoden aikana teki? Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen. Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Muoks, rasva sisältää enemmän energiaa per gramma, mutta niitä grammoja tarvii kylläisyyteen paljo vähemmän, ja ne pitää olon kylläisenä paljo pitempään. Kaloriteoria sinänsä ei ees toimi ihmiskehoon suoraan, koska hormonitoiminta metabolian osana. :whistle:

Mites ne makrot? Taaskaan et vastannu kysymykseen, vaan aloit vääntämään.

Kaks ekaa virallisiin suositusten sisällä, oletko todella sitä mieltä että kolmaskin menee sinne?

Eiköhän joku noista erotu aika reippaalla rasvan määrällä. Muista nyt rasva gramma sisältää yli 2x enemmän energiaa. Jos mä heitän tuosta nopeesti että kaks ekaa noin hh50% pro30% ras20%. Te aika useesti näätte vikan kuvan=viralliset suositukset.

page_1.jpg

Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen. Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Tämän jos alan ammattilaisetkin ymmärtäisivät...

Muistan kuulleeni jonkun lääkärin kertoneen, että ihmisessä on ”valuvika” jonka seurauksena ylimäärä energia säilötään tässä haitallisessa muodossa.

Ongelma taitaa syntyä siitä, kun kroppa ei oikein osaa käyttää sitä tyydyttynyttä rasvaa, tuli se sitten suusta tai jenkkakahvasta.

No, ei tarvii uudestaan lähtee käymään näitä samoja väitteitä vääntää, mut virallisten tahojen mukaan, kuidun puute(ainakin yhtenä suurena merkittävänä) ei varmasti ole suolistolle hyväks. Lisäks suuren määrän lihan promoominen ei välttämättä kaikista terveellisin vaihtoehto ole. Ja kasvistenkin tarvettakin (tai ''hyvyyttä'' )on jo kyseenalaistettu

Mua ei edes hirveesti kiinnosta mitä viralliset tahot sanoo. Mä kokeilen itse ja puhun omista kokemuksista. Eikä se mitään promoamista ole, jos jaetaan ketjun liittyvässä aiheessa omia kokemuksia, tekemisisä ja tuloksia. Teillä on vaan tarve huudella sieltä sivusta kuinka väärin me tehdään kaikki ja puhutaan paskaa.

Tämän jos alan ammattilaisetkin ymmärtäisivät...

Muistan kuulleeni jonkun lääkärin kertoneen, että ihmisessä on ”valuvika” jonka seurauksena ylimäärä energia säilötään tässä haitallisessa muodossa.

Ongelma taitaa syntyä siitä, kun kroppa ei oikein osaa käyttää sitä tyydyttynyttä rasvaa, tuli se sitten suusta tai jenkkakahvasta.
Eihän se kroppa osaa, ku aina vaan työnnetään sisään ylenmäärin sitä sokeria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom