Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Moikka!
Lueskelin tätä ketjua paljon niin tuli mieleen, että miten vähän porukka mättää tuota hiilaria koneeseen kun MISSÄÄN en nähnyt mainintaa ns. "Total carbs" ja "Net carbs" ? Eli kun porukka vetää jotain 20g KOKONAIShiilareita niin eivät laske kuituja pois siitä määrästä, koska kuitujahan ei kuuluisi laskea mukaan siihen määrään? Vai miten kommentoi @Markku Tikka?

Kun puhutaan hiilareista, niin suomen kielessä se tarkoittaa automaattisesti nettohiilareita eli niitä mitkä imeytyvät. Imeytymätöntä kuitua ei lasketa siis ketolla(kaan) hh-grammamäärään.

Ameriikan julkaisuissa joskus puhutaan vain hiilareista jolloin käsite sisältää myös imeytymättömän kuidun, mutta kyllä niissäkin sitten net carbs ilmaisusta tai asiayhteydestä viimeistään käy esille, että kumpaa tarkoittaa.

...eli kun suomeksi sanoo syövänsä alle 30g hh päivässä niin se oletusarvoisesti tarkoittaa sitä hiilaria mikä imeytyy. Ja sitten kuidusta puhutaan erikseen.

Itse laittelin kuvat omista makrojakaumista tuohon yläpuolelle viestiin. Miten sinä lasket noi hiilarit ja mistä otat ne 5%? Oon harkinnut että ostas mittarin joka mittaa verestä keton syvyyden mutta liuskat siihen on sika kalliita. Sit taas hengitysilmasta Ketonix - mittari, mutta maksaa 200e. Saa tosin rajattomasti puhallella..
Ketomittari kannattaa varmaan ostaa jostain ulkomailta. Jotain Mojomittaria ne mainostaa YouTubessa.
Makrojakauman lasken ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin, grammavaakaa ja ravintosisältöä, kynää ja paperia (no ei sentäs, vaan excel). Kannattaa myös laskea kuinka paljon tai vähän tulee Natriumia ja Kaliumia, ihan vinkkinä, niin ja muista myös Magnesium.. :cautious:

Makrojakauma on tällä hetkellä R72,2% H2,9% P24,3% (= 99,3% Excel, mitä?). Hiilareita tulee lähinnä avokadosta ja jostain kuohukermasta mikä lorahtaa kahviin, myös ruokakermasta mitä lorahtaa munakkaaseen. Mutta avokadosta eniten. Kermoista tulee yhteensä joku 3,5grammaa hiilihydraattia - eli ihan helvetisti. (n) Näihin hiilihydraatteihin on laskettu kuidut mukaan.
Kahviin voisi tosiaan keksiä jonkun muun kuin kuohukerman..

Ketomittari kannattaa varmaan ostaa jostain ulkomailta. Jotain Mojomittaria ne mainostaa YouTubessa.
Makrojakauman lasken ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin, grammavaakaa ja ravintosisältöä, kynää ja paperia (no ei sentäs, vaan excel). Kannattaa myös laskea kuinka paljon tai vähän tulee Natriumia ja Kaliumia, ihan vinkkinä, niin ja muista myös Magnesium.. :cautious:

Makrojakauma on tällä hetkellä R72,2% H2,9% P24,3% (= 99,3% Excel, mitä?). Hiilareita tulee lähinnä avokadosta ja jostain kuohukermasta mikä lorahtaa kahviin, myös ruokakermasta mitä lorahtaa munakkaaseen. Mutta avokadosta eniten. Kermoista tulee yhteensä joku 3,5grammaa hiilihydraattia - eli ihan helvetisti. (n) Näihin hiilihydraatteihin on laskettu kuidut mukaan.
Kahviin voisi tosiaan keksiä jonkun muun kuin kuohukerman..

Aika vähän hiilaria kyllä huh huh..kyllä itse tykkään syödä kasviksia monipuolisesti vaihdellen. Kyllä toki on käytössä magnesiumit sun muut elektrolyytit ja pantoteenihappo.

Vähän pääaihetta sivuten.. näin jossain uutisessa taannoin tarkan ohjeen sairaaladieetistä, joka perustuu melko lailla täysin ketoosiin. Osaisiko joku tarkentaa, että miksi aamupalalla täytyy kahvin kanssa ottaa se yksi sokeripala? Siellä kerrottiin vielä että mikäli jättää sen sokeripalan ottamatta, niin koko homma saattaa kaatua. Tuntuu aika hullulta.

Vähän pääaihetta sivuten.. näin jossain uutisessa taannoin tarkan ohjeen sairaaladieetistä, joka perustuu melko lailla täysin ketoosiin. Osaisiko joku tarkentaa, että miksi aamupalalla täytyy kahvin kanssa ottaa se yksi sokeripala? Siellä kerrottiin vielä että mikäli jättää sen sokeripalan ottamatta, niin koko homma saattaa kaatua. Tuntuu aika hullulta.
Täyttä paskaa.

Linkataa vielä hyvä kirja.

https://store.bodyrecomposition.com/product/ketogenic-diet/

ketogenicdiet-copy.jpg

Viimeksi muokattu:
Nimihän kertoo jo kaiken,sairaaladieetillä päädyt sairaalaan.

Yks sokeripala.. :D africandiet on kans kova dieetti,joka kolmas päivä yks näkkäri ja kävelyä 8 tuntia päivässä..Takaa painon tippumisen rajusti,jopa 5-7 kiloa parissa ekassa päivässä jokaiselle.

Nimihän kertoo jo kaiken,sairaaladieetillä päädyt sairaalaan.

Yks sokeripala.. :D africandiet on kans kova dieetti,joka kolmas päivä yks näkkäri ja kävelyä 8 tuntia päivässä..Takaa painon tippumisen rajusti,jopa 5-7 kiloa parissa ekassa päivässä jokaiselle.
Niimpä. Ehkä se sokeripala ehkäsee sen sairaalaan joutumisen.

Tää ketju taitaa olla enemmän oikea tälle postaukselle, jonka laitoin jo IF ketjuun:

9 päivää nyt ketoa takana. Makrot olleet keskimäärin R/P/HH --> 73% (230g) / 23 % ( 162g) / 4 % ( 28g) ja kalorit keskimäärin 2900 kcal tienoilla (about -500-600 kcal kulutuksesta).
Painoa lähtenyt nyt yhteensä 3,3 kg (aloitusmitat 183cm/94,4kg, arviolta 15-16% rasvat) ja viikossa vyötäröstä 2cm. Viime viikko meni reenien osalta heikosti. Tällä viikolla jaksanut hyvin. Jalat ei vaan kunnolla ole palautuneet viime torstain reenistä ja rappusten käveleminenkin on aika raskasta. Nyt oon syönyt 5 krt päivässä, jolla saanut nälkää vhän paremmin pidettyä poissa. Huonona puolena oon kärsinyt hieman normaalia löysemmästä vatsasta ja toisaalta hieman koskee vatsaan myös varsinkin aamulla. Toi vatsakipu toki voi johtua ihan nälästäkin. Kuidun määrä on jäänyt kyllä liian vähäiseksi (keskimäärin 20g/päivä), joka pitäisi nyt korjata.

Jotain pitäis keksii noihin aterioihin, että niistä sais isompikokoisempia ja sitä kautta sais vatsaa huijattua, ettei nälkä tule. Parsakaali varmaan ois hyvä vaihtoehto. Raakaa/höyrystettyä porkkanaakin vois syödä, mutta siinäkin tuppaa olemaan melko paljon HH. Toisaalta uskon että voisin tän viikon jälkeen hieman lisätä hiilari määrää. Ajatuksia / kommentteja?

Käy putsaamassa prisman vihannesosasto ja hommaa höyrykattila niin saat sillä ihmeitä aikaan. Mua kaduttaa etten aikanaan vhh:lla ympännyt reilusti kasviksia kaikkeen safkaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tää ketju taitaa olla enemmän oikea tälle postaukselle, jonka laitoin jo IF ketjuun:

9 päivää nyt ketoa takana. Makrot olleet keskimäärin R/P/HH --> 73% (230g) / 23 % ( 162g) / 4 % ( 28g) ja kalorit keskimäärin 2900 kcal tienoilla (about -500-600 kcal kulutuksesta).
Painoa lähtenyt nyt yhteensä 3,3 kg (aloitusmitat 183cm/94,4kg, arviolta 15-16% rasvat) ja viikossa vyötäröstä 2cm. Viime viikko meni reenien osalta heikosti. Tällä viikolla jaksanut hyvin. Jalat ei vaan kunnolla ole palautuneet viime torstain reenistä ja rappusten käveleminenkin on aika raskasta. Nyt oon syönyt 5 krt päivässä, jolla saanut nälkää vhän paremmin pidettyä poissa. Huonona puolena oon kärsinyt hieman normaalia löysemmästä vatsasta ja toisaalta hieman koskee vatsaan myös varsinkin aamulla. Toi vatsakipu toki voi johtua ihan nälästäkin. Kuidun määrä on jäänyt kyllä liian vähäiseksi (keskimäärin 20g/päivä), joka pitäisi nyt korjata.

Jotain pitäis keksii noihin aterioihin, että niistä sais isompikokoisempia ja sitä kautta sais vatsaa huijattua, ettei nälkä tule. Parsakaali varmaan ois hyvä vaihtoehto. Raakaa/höyrystettyä porkkanaakin vois syödä, mutta siinäkin tuppaa olemaan melko paljon HH. Toisaalta uskon että voisin tän viikon jälkeen hieman lisätä hiilari määrää. Ajatuksia / kommentteja?

Vasta reilu viikko takana, niin siinä käy vielä energia-aineenvaihdunta, ruuansulatus ja suoliston mikrobisto isoja muutoksia läpi... kaikki nuo on vielä ihan vaan muutoksesta johtuvaa ja helpottaa ajan kanssa. Myös nälkä. 20g kuituakaan nyt ei ole mitenkään katastrofaalisen vähän. Ei siihen kuole jos ko. määrällä muutaman viikon vetää minkä kunnolla ketoadaptoituminen vaatii. Sitten pääsee monipuolistamaan kasviksia.

Ketolla ulosteen määrä vähenee. Ihan normaalia. Ei mene samanmoista määrää kamaa sisään kuin hh-pitoisemmalla syömisellä, niin ei sitä nyt uloskaan voi niin paljoa tulla. Lihasruuasta ei jää jätettä paljon paskaakaan (pun intended), varsinaisia hh-ruokia ei syödä ja ketoilun alussa pitäisi ainakin syödä pääasiallisesti aikalailla vesipitoisia vihreitä vihanneksia (eli vielä rehuiksi vhh), niin ei siinä nyt paljoa jää sontaa.

Vasta reilu viikko takana, niin siinä käy vielä energia-aineenvaihdunta, ruuansulatus ja suoliston mikrobisto isoja muutoksia läpi... kaikki nuo on vielä ihan vaan muutoksesta johtuvaa ja helpottaa ajan kanssa. Myös nälkä. 20g kuituakaan nyt ei ole mitenkään katastrofaalisen vähän. Ei siihen kuole jos ko. määrällä muutaman viikon vetää minkä kunnolla ketoadaptoituminen vaatii. Sitten pääsee monipuolistamaan kasviksia.

Ketolla ulosteen määrä vähenee. Ihan normaalia. Ei mene samanmoista määrää kamaa sisään kuin hh-pitoisemmalla syömisellä, niin ei sitä nyt uloskaan voi niin paljoa tulla. Lihasruuasta ei jää jätettä paljon paskaakaan (pun intended), varsinaisia hh-ruokia ei syödä ja ketoilun alussa pitäisi ainakin syödä pääasiallisesti aikalailla vesipitoisia vihreitä vihanneksia (eli vielä rehuiksi vhh), niin ei siinä nyt paljoa jää sontaa.

Joo tiedän toki ettei kuidun puutteeseen kuole. Lähinnä pohdin sitä, että saisiko sillä helpotettua näitä vatsavaivoja. Tosin oon jo nyt syönyt vihanneksia ihan laidasta laitaan (tomaattia ja kurkkua joka päivä) ja joinain päivinä hieman porkkanaa, parsakaalia ja kukkakaalia jos oon höyrystettyjä vihuja tehny. Onko tuo hiilari määrä mielestäsi liian korkea sitten mitä on ollut? En ole ainakaan itse kokenut mitää ketoosiin liittyviä oireita, joista täällä on puhuttu. Toki tiedän ettei niitä tietty kaikille tule. Yksilöllisiä nääkin asiat pääasiassa on.

Kannattaa käydä katsomassa You Tubessa ketogeenisesta ruokavaliosta luennoivan KETOKOUTSIN videot. Olen itse parhaillaan ko. dieetillä.
Aloitin itsenäisyyspäivän jälkeen. Painoa lähtenyt jo 10 kg. Lähtö 182cm 106kg. Nyt painoa 96kg.

Kun kroppa alkaa polttaa omia rasvojaan niin nälkä katoaa. Ensimmäinen viikko on vaikeaa. Sen jälkeen helpottaa.
Alussa on parempi koittaa painaa hiilarit jopa alle 20g / vrk. jotta ketoosi kunnolla käynnistyisi.

Syön aamupalan, tukeva munakas ja kahvi voilla, lisäksi kaksi ateriaa, sekä pieni iltapala, vähän turkkilaista jugurttia jossa kuitua antamassa pellavasiemen rouhetta. Aamuistunto sujuu hyvin. Ei ummetusta.

Hiilarit enimmäkseen vihreistä kasviksista. Mitä vaan löytyy kaaleja, pinaattia, salaattia.
Sitten lihaa, kanaa, kalaa ja munia sekä juustoja. Rasvaa unohtamatta. Voita, oliiviöljyä. Rasva on tärkeää, jotta kroppa tosiaan oppii
käyttämään rasvaa polttoaineena.

Ainoina välipaloina Heraprotsku juoma-annokset pari kertaa päivässä.

Itse en enää niin kovaa treenaa, varsinkaan tällä dieetillä. Tarkoitus saada läskit nopeasti vähemmäksi ja sokerit tasapainoon.

Jos olet päässyt ketoosiin niin onko silti tärkeää pitää rasvan osuus isona? Luulis jo kehon oppineen joten onko tosta tutkittua tietoa? Kova tiputustahti sulla ollut, 10kg/3vko.

Jos olet päässyt ketoosiin niin onko silti tärkeää pitää rasvan osuus isona? Luulis jo kehon oppineen joten onko tosta tutkittua tietoa? Kova tiputustahti sulla ollut, 10kg/3vko.

Onhan tuossa 6 viikkoo, kerta itsenäisyyspäivän jälkeen aloittanut. 10 kg / 6vko on sekin kova tahti.

Runsaammin rasvaa tarvitaan alussa kun kroppa totuttelee käyttämään rasvaa siirtyessään ketoosiin. Sitten sitä voi vähentää. Enkä nyt rasvalla mässäile verrattuna entiseen eli normi leipä ja pizza mättöihin.
10kg painon lähdöstä on lähes puolet ensimmäiseltä viikolta. Silloin lähtee hiilareiden myötä nesteitä. Saa juosta alvariinsa vessassa. Myöhemmin homma tasaantuu n. 0,5 - 1kg viikossa joka ihan ok tahti.

Kaikki yksilöstä kiinni kuinka toimii. Mulla nyt toista kertaa ketoosidieetti menossa. Edellisestä yli 10v. Silloin painosta hupeni 15kg n.puolessa vuodessa. Se tässä on hyvä että säästää lihasta toisin kuin jotkut vähäkaloriset kitudietit. Saa syödä ilman nälkää proteiini pitoista ruokaa.

Innostuin vasta nyt perehtymään tähän ketjuun. Täällähän on käyty kaikki mahdollinen ketogeeniseen ruokavalioon liittyvä läpi sen sata ja seitsemäntoista kertaa joten en jatka aiheesta enempää.
Kiitos ja kumarrus.

Sekotin uuteenvuoteen ton sun alotuksen. Tommonen 0.5-1kg on jo paljon realistisempi tosiaan. Itselläkin pari viikkoa ketoosia jo takana mutta en ole panostanut rasvan määrään koska oma metabolia on laiska ja pienillä energioilla pitää mennä.

Sekotin uuteenvuoteen ton sun alotuksen. Tommonen 0.5-1kg on jo paljon realistisempi tosiaan. Itselläkin pari viikkoa ketoosia jo takana mutta en ole panostanut rasvan määrään koska oma metabolia on laiska ja pienillä energioilla pitää mennä.

Itsellä nyt tasan kaksi viikko takana. Yhteensä painoa lähtenyt 2,8 kg. Ihmeellistä se, että olen mennyt kokoajan 500-600 kcal miinuksella,, mutta ekan viikon jälkeen paino ei ole ollenkaan tippunut. Eli kaikki toi määrä tippui ekan viikon aikana ja viime viikon jälkeen paino pysynyt ennallaan.. Aerobista oon nyt tän kahen viikon aikana tehnyt ekalla viikolla 3 kertaa ja viimeviikolla 2 kertaa. Kuinka paljon te muut olette tehneet aerobista?

Itsellä nyt tasan kaksi viikko takana. Yhteensä painoa lähtenyt 2,8 kg. Ihmeellistä se, että olen mennyt kokoajan 500-600 kcal miinuksella,, mutta ekan viikon jälkeen paino ei ole ollenkaan tippunut. Eli kaikki toi määrä Jostippui ekan viikon aikana ja viime viikon jälkeen paino pysynyt ennallaan.. Aerobista oon nyt tän kahen viikon aikana tehnyt ekalla viikolla 3 kertaa ja viimeviikolla 2 kertaa. Kuinka paljon te muut olette tehneet aerobista?
Aerobista vain puolen tunnin aamulenkki koiran kanssa joka päivä.
Kyllä kahdessa viikossa pitäisi enempi kuin 2.8kg kokonaisuudessaan lähteä. Jo pelkästään nesteitä. Oletko varmasti ketoosissa. Ilman sitä rasva ei kunnolla pala. Paljonko saat nettohiilareita. Kokeile alle 20g päivässä. Hiilarit vain salaatista. Ei yhtään viljaa, riisiä, pastaa tai perunaa. Eikä tietenkään mitään sokeroitua.

Suositut

Back
Ylös Bottom