Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse ajattelin siirtyä pikkuhiljaa syklisestä ketosta kohistettuun ketoon, vai liekö kyseessä enää edes ketodietti kun treenipäivänä hiilaria tulee kuitenkin jopa n. 150g? Eli treenin aikana intraan 50g hiilaria ja treenin päälle puuro ja heradrinksu :)

Itse ajattelin siirtyä pikkuhiljaa syklisestä ketosta kohistettuun ketoon, vai liekö kyseessä enää edes ketodietti kun treenipäivänä hiilaria tulee kuitenkin jopa n. 150g? Eli treenin aikana intraan 50g hiilaria ja treenin päälle puuro ja heradrinksu :)
keto taitaa olla jotain max 20g hiilaria jos sitäkään.

Pari viikkoa ketoa takana ja paino kyllä tippunut, mutta maha on kuin ilmapallo. Hassua olla dieetillä, kun peilistä katsottuna näyttää melkein turvonneelta, mutta vaaka kyllä kertoo toista. Mistähän tuo johtunee ja onko muilla ollut vastaavaa? Ruokavalio enimmäkseen lihaa ja salaattia. Maitotuotteet ja palkokasvitkin jääneet pois, kun niissä tuppaa olemaan liikaa hiilaria, jotta saa kokonaismäärän pidettyä siinä n. 20-30g per päivä.

Toinen juttu, joka tässä alkaa kyllästyttää on tuo pelkän rasvan ja rehujen syönti. Terassikelit parhaimmillaan, mutta bisseä ei saa juoda, eikä jäätelökioskilta hakea jäätelöä, koska vaikka mahtuisi kaloreihin, niin ketoosi katkeaa. Olen alkanut jo harkita, että siirtyisi perinteiseen miinuskaloridieettiin, niin saisi syödä monipuolisemmin. Olossa ei tosin vieläkään ole valittamista, että ei sen puoleen. Juoksu ei kyllä vieläkään oikein kulje.

Pari viikkoa ketoa takana ja paino kyllä tippunut, mutta maha on kuin ilmapallo. Hassua olla dieetillä, kun peilistä katsottuna näyttää melkein turvonneelta, mutta vaaka kyllä kertoo toista. Mistähän tuo johtunee ja onko muilla ollut vastaavaa? Ruokavalio enimmäkseen lihaa ja salaattia. Maitotuotteet ja palkokasvitkin jääneet pois, kun niissä tuppaa olemaan liikaa hiilaria, jotta saa kokonaismäärän pidettyä siinä n. 20-30g per päivä.

Toinen juttu, joka tässä alkaa kyllästyttää on tuo pelkän rasvan ja rehujen syönti. Terassikelit parhaimmillaan, mutta bisseä ei saa juoda, eikä jäätelökioskilta hakea jäätelöä, koska vaikka mahtuisi kaloreihin, niin ketoosi katkeaa. Olen alkanut jo harkita, että siirtyisi perinteiseen miinuskaloridieettiin, niin saisi syödä monipuolisemmin. Olossa ei tosin vieläkään ole valittamista, että ei sen puoleen. Juoksu ei kyllä vieläkään oikein kulje.
Lopetin itse ketoilun ihan samoista syistä. Siitä saatava hyöty (nesteen poistuminen ja nälättömyys) ei korvaa sitä että mitään hiilaripitoista ei saa nauttia. Rasvaa ei pudonnut sen nopeampaa lyhyen kokeilun aikana kuin hiilaridietilläkään, paino kyllä putosi äkkiä joka tuli nesteiden muodossa vähän takaisin sen lopetettuani.

On tullut nautittua muutama olut ja jäätelö tässä kesän kynnyksellä eikä ole vaikuttanut diettiin negatiivisesti lainkaan.

Ihan mielenkiintoinen kokeilu oli mutta en tiedä miten jotkut saa tuosta itselleen uskonnon tehtyä. Fb:ssä kävin katselemassa reseptejä jossain ketoryhmässä ja kyllä jengi on aivan hemmetin pihalla. Kaloreilla ei ole mitään väliä kunhan syö paljon pekonia, voi on terveellistä, kovat rasvat ei haittaa kunhan ei syö hiilaria, ei ole mielitekoja mutta reseptit on pelkkiä leivonnaisten korvikkeita täynnä jne.

Eikös se raja ole joku 100g hiilaria ja alle niin pysyy ketoosissa...? Kyllä tohon määrään mahtuu jäätelö ja kalja(y)

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiintoinen kokeilu oli mutta en tiedä miten jotkut saa tuosta itselleen uskonnon tehtyä. Fb:ssä kävin katselemassa reseptejä jossain ketoryhmässä ja kyllä jengi on aivan hemmetin pihalla. Kaloreilla ei ole mitään väliä kunhan syö paljon pekonia, voi on terveellistä, kovat rasvat ei haittaa kunhan ei syö hiilaria, ei ole mielitekoja mutta reseptit on pelkkiä leivonnaisten korvikkeita täynnä jne.
Itsekin olen nyt leiponut voin, mantelirouheen ja stevian kanssa, ja vaikka hyvää tuli, niin kyllähän tuo pidemmän päälle on työlästä ähkiä keittiössä noin verrattuna siihen, että nappaat vaikka jäätelön, karjalanpiirakan tai bissen silloin tällöin.

Eikös se raja ole joku 100g hiilaria ja alle niin pysyy ketoosissa...? Kyllä tohon määrään mahtuu jäätelö ja kalja(y)
En kyllä tiedä kuka muka tuolla määrällä pysyy ketoosissa. Luulisin, että itsellä (172cm/67kg) joku 50g on maksimi, mitä voisi hiilaria vetää, mutta nyt kun on ollut vasta näin vähän aikaa ketolla, niin olen pitänyt sen siinä 20g. Luultavasti alan ensi viikolla nostamaan pikkuhiljaa hiilareita ja vähentämään rasvaa. Protskut olleet kokoajan siinä n. 100-120g vuorokaudessa ja pysykööt nyt toistaiseksi siinä, kun aiemmilla dieeteillä saattoi mennä jopa se 140-160g.

Toinen juttu tässä on ruoan pieni volyymi ja se, että annoskoot ovat masentavan pieniä, jos aikoo pysyä miinuskaloreilla.

Esim.
1 lihaisa grillimakkara vs. 2 kananrintaa
1 avokado vs. 200g perunaa tai 40g kaurahiutaleita
2 palaa tummaa 86% suklaata vs. 200g rahkaa tai proteiinivanukasta

Kyllä tästä jotain hyvää ja pysyvääkin on opittavissa, sillä ainakin itse huomasin, että aikaisemmin on tullut oikeastaan syötyä todella vähärasvaisesti, vaikka koittanut lisätä hyviä rasvoja ruokavalioon mm. maapähkinöistä ja pellavasiemenrouheesta. Eli aion jättää jatkossa makroihin enemmän tilaa rasvalle, vaikka hillarit takaisin tulevatkin.

Itse kans alan luopua ketoilusta, vaikka aluksi vaikuttikin hyvältä, niin äkkiä se painon putoaminen hidastui, ja mulla vaikutti voimatasoihin tosi negatiivisesti.
Eikä mulla tullut mitään erikoista ketoosi-euforiaa alun jälkeen, ehkä söin sitten kasviksista hiilarit yli. Tai liikaa protskua.
Aion pitää kuitenkin hyvät puolet ketoilusta, eli nälän hallinnan kohdentamalla hiilarit treenin ajaksi ja jälkeen. Mitään ketoosia en silti enää aio tavoitella, vaan syödä esim kasviksia taas monipuolisemmin, eikä pelkkää vihreää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aloittelin ketoosin taas pitkästä aikaa. Mikäli tästä saisi vähän lisäpotkua pätkäpaastoiluun, olisi hyvä. Söin yhden ketoosi aterian ja olin 72h syömättä sen jälkeen. Eilen illalla meni voissa paistettu munakas, avokado ja brasilian pähkinöitä. Aamusta oli vielä vähän keto flu päällä. Nyt on melko hyvä olotila. Tällä kertaa on tavoitteena välttää Atkins tyylistä massiivisen proteiinipitoista ruokaa ja lisätä rasvan määrää. Tässä on yksi kanava mikä puhuu näistä eroista.

Tänään olisi yritän popsia 3000kcal ketoosiruokaa, josta ~80% rasvaa, one meal a day tyylisesti. Ihan kokemuspohjalta voin sanoa, ettei onnistu. Ensimmäiset päivät, kun saa ketoosin käyntiin ei ruoka maistu yhtään.

Mä luulin, että mä tiedän ketoilusta aika paljon, mutta en ole muistaakseni tällaista termiä ikinä kuullut, enkä kyllä kokenutkaan. Mielenkiintoista...

Keto flu on se ketoosin alussa tuleva huono-olotila. Suurin osa ihmisistä joutuu käymään tämän läpi, kun he aloittavat ketoosin.

Joo kyllä mä googletin sen, mutta en ole ikinä kokenut moista.

Joillain ihmisillä on melko hyvä tuuri tämän kanssa. Muistan vuosia sitten ensimmäisen ketoosin. Oli ensimmäiset 3 päivää, niin huono olo, että meinasin lopettaa. Samaan aikaan treeni kaveri kehui jo ensimmäisenä päivänä parempaa olotilaa. Nykyään mikäli ketoosiin mielin, niin paastoan samalla vaivalla sen 2-3 päivää. Vituttaa joka tapauksessa.

Sen lisäksi tuo 100 g lienee aivan liikaa hh. Eniten olen törmännyt 20 g ja 50 g rajaan. Kaiketi riippuu paljon kohteesta, mikä on raja. 20 g toiminee kaikilla, 50 g joillakin jne.
Käsittääkseni ketoosin alussa pidetään tuota 20g rajaa ja sitten kun ketoosi on jo käynnissä ja treenit ym. sujuvat, voidaan siirtää hiilariraja 50 grammaan (y)

Käsittääkseni ketoosin alussa pidetään tuota 20g rajaa ja sitten kun ketoosi on jo käynnissä ja treenit ym. sujuvat, voidaan siirtää hiilariraja 50 grammaan (y)

Tuo lienee se toimivin kombinaatio suurimmalle osalle.

Itsellä oli/ollut ongelmaa protskun määrän kanssa: sitä tulee helposti liikaa, ja kropalla on katalia keinoja tehdä protskusta glukoosia.

Minkälaisella makrojakaumalla muut ketoilijat menevät täällä pakkiksella?
Minulla on ensimmäinen ketoviikko menossa ja pyrin pitämään makrojakauman 75% rasvaa, 5% hiilihydraattia ja 20% proteiinia. Natriumia 5060 mg ja Kaliumia 964 mg :eek: Näläntunnetta ei juurikaan ole - annokset tuntuvat olevan aika todella "tuhteja" :ROFLMAO:
Omistaako kukaan ketoainemittaria? En tarkoita niitä kusiläpysköitä.

Viimeksi muokattu:
Moikka!
Lueskelin tätä ketjua paljon niin tuli mieleen, että miten vähän porukka mättää tuota hiilaria koneeseen kun MISSÄÄN en nähnyt mainintaa ns. "Total carbs" ja "Net carbs" ? Eli kun porukka vetää jotain 20g KOKONAIShiilareita niin eivät laske kuituja pois siitä määrästä, koska kuitujahan ei kuuluisi laskea mukaan siihen määrään? Vai miten kommentoi @Markku Tikka ? Kyllä itselläkin menee 48g hiilaria mutta siitä on kuidun määrä 29g niin varsinaiseksi "nettohiilariksi" jää 19g. 48g-29g=19g
Itse olin tyhmä alussa ja vedin liian pienillä hiilareilla kun missään ei painoteta kokonais ja nettohiilareita niin senhän tietää miten vituilleen pari ekaa viikkoa voi mennä jo suolen toiminnankin kannalta...

Laitoin omat syömiset miten menee niin vointi on parempi kuin jollain pelkillä salaatinlehdillä:
1nimet_n.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minkälaisella makrojakaumalla muut ketoilijat menevät täällä pakkiksella?
Minulla on ensimmäinen ketoviikko menossa ja pyrin pitämään makrojakauman 75% rasvaa, 5% hiilihydraattia ja 20% proteiinia. Natriumia 5060 mg ja Kaliumia 964 mg :eek: Näläntunnetta ei juurikaan ole - annokset tuntuvat olevan aika todella "tuhteja" :ROFLMAO:
Omistaako kukaan ketoainemittaria? En tarkoita niitä kusiläpysköitä.

Itse laittelin kuvat omista makrojakaumista tuohon yläpuolelle viestiin. Miten sinä lasket noi hiilarit ja mistä otat ne 5%? Oon harkinnut että ostas mittarin joka mittaa verestä keton syvyyden mutta liuskat siihen on sika kalliita. Sit taas hengitysilmasta Ketonix - mittari, mutta maksaa 200e. Saa tosin rajattomasti puhallella..

Suositut

Back
Ylös Bottom