Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
keto taitaa olla jotain max 20g hiilaria jos sitäkään.Itse ajattelin siirtyä pikkuhiljaa syklisestä ketosta kohistettuun ketoon, vai liekö kyseessä enää edes ketodietti kun treenipäivänä hiilaria tulee kuitenkin jopa n. 150g? Eli treenin aikana intraan 50g hiilaria ja treenin päälle puuro ja heradrinksu
Lopetin itse ketoilun ihan samoista syistä. Siitä saatava hyöty (nesteen poistuminen ja nälättömyys) ei korvaa sitä että mitään hiilaripitoista ei saa nauttia. Rasvaa ei pudonnut sen nopeampaa lyhyen kokeilun aikana kuin hiilaridietilläkään, paino kyllä putosi äkkiä joka tuli nesteiden muodossa vähän takaisin sen lopetettuani.Pari viikkoa ketoa takana ja paino kyllä tippunut, mutta maha on kuin ilmapallo. Hassua olla dieetillä, kun peilistä katsottuna näyttää melkein turvonneelta, mutta vaaka kyllä kertoo toista. Mistähän tuo johtunee ja onko muilla ollut vastaavaa? Ruokavalio enimmäkseen lihaa ja salaattia. Maitotuotteet ja palkokasvitkin jääneet pois, kun niissä tuppaa olemaan liikaa hiilaria, jotta saa kokonaismäärän pidettyä siinä n. 20-30g per päivä.
Toinen juttu, joka tässä alkaa kyllästyttää on tuo pelkän rasvan ja rehujen syönti. Terassikelit parhaimmillaan, mutta bisseä ei saa juoda, eikä jäätelökioskilta hakea jäätelöä, koska vaikka mahtuisi kaloreihin, niin ketoosi katkeaa. Olen alkanut jo harkita, että siirtyisi perinteiseen miinuskaloridieettiin, niin saisi syödä monipuolisemmin. Olossa ei tosin vieläkään ole valittamista, että ei sen puoleen. Juoksu ei kyllä vieläkään oikein kulje.
Itsekin olen nyt leiponut voin, mantelirouheen ja stevian kanssa, ja vaikka hyvää tuli, niin kyllähän tuo pidemmän päälle on työlästä ähkiä keittiössä noin verrattuna siihen, että nappaat vaikka jäätelön, karjalanpiirakan tai bissen silloin tällöin.Ihan mielenkiintoinen kokeilu oli mutta en tiedä miten jotkut saa tuosta itselleen uskonnon tehtyä. Fb:ssä kävin katselemassa reseptejä jossain ketoryhmässä ja kyllä jengi on aivan hemmetin pihalla. Kaloreilla ei ole mitään väliä kunhan syö paljon pekonia, voi on terveellistä, kovat rasvat ei haittaa kunhan ei syö hiilaria, ei ole mielitekoja mutta reseptit on pelkkiä leivonnaisten korvikkeita täynnä jne.
En kyllä tiedä kuka muka tuolla määrällä pysyy ketoosissa. Luulisin, että itsellä (172cm/67kg) joku 50g on maksimi, mitä voisi hiilaria vetää, mutta nyt kun on ollut vasta näin vähän aikaa ketolla, niin olen pitänyt sen siinä 20g. Luultavasti alan ensi viikolla nostamaan pikkuhiljaa hiilareita ja vähentämään rasvaa. Protskut olleet kokoajan siinä n. 100-120g vuorokaudessa ja pysykööt nyt toistaiseksi siinä, kun aiemmilla dieeteillä saattoi mennä jopa se 140-160g.Eikös se raja ole joku 100g hiilaria ja alle niin pysyy ketoosissa...? Kyllä tohon määrään mahtuu jäätelö ja kalja
Eikös se raja ole joku 100g hiilaria ja alle niin pysyy ketoosissa...? Kyllä tohon määrään mahtuu jäätelö ja kalja
Alkoholi keskeyttää ketoosin.
Mä luulin, että mä tiedän ketoilusta aika paljon, mutta en ole muistaakseni tällaista termiä ikinä kuullut, enkä kyllä kokenutkaan. Mielenkiintoista...Aamusta oli vielä vähän keto flu päällä. Nyt on melko hyvä olotila.
Mä luulin, että mä tiedän ketoilusta aika paljon, mutta en ole muistaakseni tällaista termiä ikinä kuullut, enkä kyllä kokenutkaan. Mielenkiintoista...
Joo kyllä mä googletin sen, mutta en ole ikinä kokenut moista.Keto flu on se ketoosin alussa tuleva huono-olotila. Suurin osa ihmisistä joutuu käymään tämän läpi, kun he aloittavat ketoosin.
Joo kyllä mä googletin sen, mutta en ole ikinä kokenut moista.
Käsittääkseni ketoosin alussa pidetään tuota 20g rajaa ja sitten kun ketoosi on jo käynnissä ja treenit ym. sujuvat, voidaan siirtää hiilariraja 50 grammaanSen lisäksi tuo 100 g lienee aivan liikaa hh. Eniten olen törmännyt 20 g ja 50 g rajaan. Kaiketi riippuu paljon kohteesta, mikä on raja. 20 g toiminee kaikilla, 50 g joillakin jne.
Käsittääkseni ketoosin alussa pidetään tuota 20g rajaa ja sitten kun ketoosi on jo käynnissä ja treenit ym. sujuvat, voidaan siirtää hiilariraja 50 grammaan
Minkälaisella makrojakaumalla muut ketoilijat menevät täällä pakkiksella?
Minulla on ensimmäinen ketoviikko menossa ja pyrin pitämään makrojakauman 75% rasvaa, 5% hiilihydraattia ja 20% proteiinia. Natriumia 5060 mg ja Kaliumia 964 mg Näläntunnetta ei juurikaan ole - annokset tuntuvat olevan aika todella "tuhteja"
Omistaako kukaan ketoainemittaria? En tarkoita niitä kusiläpysköitä.