Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aerobista vain puolen tunnin aamulenkki koiran kanssa joka päivä.
Kyllä kahdessa viikossa pitäisi enempi kuin 2.8kg kokonaisuudessaan lähteä. Jo pelkästään nesteitä. Oletko varmasti ketoosissa. Ilman sitä rasva ei kunnolla pala. Paljonko saat nettohiilareita. Kokeile alle 20g päivässä. Hiilarit vain salaatista. Ei yhtään viljaa, riisiä, pastaa tai perunaa. Eikä tietenkään mitään sokeroitua.

Nettohiilarit oli ekalla viikolla keskimäärin 26,8g ja viime viikolla hieman nous ollen 33,4g. Toki tuo 33,4g keskimäärin hiilarit voi toki sen ketoosin varmaan katkaista näin alkuvaiheessa. Hiilarit otan pelkästään kasviksista ja pähkinöistä. Pähkinöitä hiukka huono jättää pois ku siin häviää iso osa protskusta ja rasvasta ja varsinkin rasvasta. Kyllä luulis että tollä määrällä pääsis ketoosiin. En siis tiedä olenko ketoosissa, kun en mitää mittareita ole ostellut. Mitään oireitakaan ei ole, mutta treenit kulkee kyll hyvin, joten vois olettaa että ketoosiin on päästy.

Pitänee varmaan sitten koittaa tota alle 20g.. se vaan tosiaan tarkoittaa sitä, että pähkinöitä pitäs karsia aika paljon.

Niin ja tuo siun puolen tunnin aamulenkki koiran kanssa jokapäivä on kyll ajallisesti enemmän aerobista, kun itse teen viikon aikana. Viime viikko oli poikkeus kun käytännössä olin 2h pelaa lätkää ulkojäillä ja sitten tein torstaina 30 min aerobisen salilla. Mut ei siin kokeillaan eri keinoja.

Nettohiilarit oli ekalla viikolla keskimäärin 26,8g ja viime viikolla hieman nous ollen 33,4g. Toki tuo 33,4g keskimäärin hiilarit voi toki sen ketoosin varmaan katkaista näin alkuvaiheessa. Hiilarit otan pelkästään kasviksista ja pähkinöistä. Pähkinöitä hiukka huono jättää pois ku siin häviää iso osa protskusta ja rasvasta ja varsinkin rasvasta. Kyllä luulis että tollä määrällä pääsis ketoosiin. En siis tiedä olenko ketoosissa, kun en mitää mittareita ole ostellut. Mitään oireitakaan ei ole, mutta treenit kulkee kyll hyvin, joten vois olettaa että ketoosiin on päästy.

Pitänee varmaan sitten koittaa tota alle 20g.. se vaan tosiaan tarkoittaa sitä, että pähkinöitä pitäs karsia aika paljon.

Niin ja tuo siun puolen tunnin aamulenkki koiran kanssa jokapäivä on kyll ajallisesti enemmän aerobista, kun itse teen viikon aikana. Viime viikko oli poikkeus kun käytännössä olin 2h pelaa lätkää ulkojäillä ja sitten tein torstaina 30 min aerobisen salilla. Mut ei siin kokeillaan eri keinoja.
Kyllä se Ketoosi alkuvaiheessa pitäisi jossain tuntua. Joillakin jopa flunssan oireita. Tihentynyt virtsaamistarve, ajoittainen heikotus, unensaannin vaikeus ym. yleinen kinkkinen olo. Kestää 2-3 päivää. Eli niin kauan kun hiilarit lihaksista palaneet. Mulla meni melkein koko eka viikko ennekuin alkoi helpottamaan. Kroppa toimi siihen asti lähes pelkällä hiilareilla ja protskulla.

Rasvaa pitäis saada alussa reippaasti niin kovalta kuin se tuntuukin. Ihan rehellistä voita, oliiviöljyä, avokadoa. Pähkinät on hyviä mutta kohtuudella, niissäkin on hiilareita jotain 10- 15 g/ 100g. Tulee helposti jos niitä napostelee kourallisia mennentullen.

En osaa tämän paremmin ohjeistaa. Kannattaa netistä etsiä tietoa. Jollain Pakkiksen ketjuista oli linkki Markku Tikan kirjasta " KETOOSIDIETTI ". Kannattaa kaivaa esiin ja perehtyä. Täydellinen opas etenkin salitreenaajan näkövinkkelistä.

Kyllä se Ketoosi alkuvaiheessa pitäisi jossain tuntua. Joillakin jopa flunssan oireita. Tihentynyt virtsaamistarve, ajoittainen heikotus, unensaannin vaikeus ym. yleinen kinkkinen olo. Kestää 2-3 päivää. Eli niin kauan kun hiilarit lihaksista palaneet. Mulla meni melkein koko eka viikko ennekuin alkoi helpottamaan. Kroppa toimi siihen asti lähes pelkällä hiilareilla ja protskulla.

Rasvaa pitäis saada alussa reippaasti niin kovalta kuin se tuntuukin. Ihan rehellistä voita, oliiviöljyä, avokadoa. Pähkinät on hyviä mutta kohtuudella, niissäkin on hiilareita jotain 10- 15 g/ 100g. Tulee helposti jos niitä napostelee kourallisia mennentullen.

En osaa tämän paremmin ohjeistaa. Kannattaa netistä etsiä tietoa. Jollain Pakkiksen ketjuista oli linkki Markku Tikan kirjasta " KETOOSIDIETTI ". Kannattaa kaivaa esiin ja perehtyä. Täydellinen opas etenkin salitreenaajan näkövinkkelistä.

Olen kyllä tikan artikkelin lukenut ja tallentanut koneelleni. Sen mukaan olen suorittanutkin tätä+ thomas Delauerin videoiden perusteella. Toisaalta kaikille ei ketoosilla oireita käsittääkseni tule. Yksilöllisiä asioita. MInulla ei ole ollut mitään oireita. Hieman levottomiä öitä ehkä mutta ei niistäkään tiedä mistä ne johtuu.

rasvat on kuitenki sen 70-73% kokonaisenergiansaannista, joka pitäis olla tarpeeksi. Hiilarit sen 3-5%. Käytännössä siis teenkin juuri niinkuin sanoit tuossa, että öljyjä, avokadoo jne syön. Pähkinät on vaa hyviä ja kuitenkin täyttävät edes vähän vatsaa vrt öljy, jonka lisäksi niistä sa kuitenkin proteiiniakin.

Olen kyllä tikan artikkelin lukenut ja tallentanut koneelleni. Sen mukaan olen suorittanutkin tätä+ thomas Delauerin videoiden perusteella. Toisaalta kaikille ei ketoosilla oireita käsittääkseni tule. Yksilöllisiä asioita. MInulla ei ole ollut mitään oireita. Hieman levottomiä öitä ehkä mutta ei niistäkään tiedä mistä ne johtuu.

rasvat on kuitenki sen 70-73% kokonaisenergiansaannista, joka pitäis olla tarpeeksi. Hiilarit sen 3-5%. Käytännössä siis teenkin juuri niinkuin sanoit tuossa, että öljyjä, avokadoo jne syön. Pähkinät on vaa hyviä ja kuitenkin täyttävät edes vähän vatsaa vrt öljy, jonka lisäksi niistä sa kuitenkin proteiiniakin.
No eihän sitten hätiä mitiä. Näyttää hyvältä. Ei kai sitten muuta kun kärsivällisyyttä. Kai sentään muutakin proteiinia kuin pähkinät vatsan täytteeksi. Heh. Lihat. Kanat. Kalat ja munat. Turha kysymys kai.

Riippuu tietty lähtötilanteesta. Paljonko sitä läskiä on päässyt kertymään. Mitä enemmän sen nopeammin se ensimmäisten viikkojen myötä lähtee. Mulla yli 20kg vaikka en nyt enää mitään kisakuntoa tavoittele. Lähellekään.

No eihän sitten hätiä mitiä. Näyttää hyvältä. Ei kai sitten muuta kun kärsivällisyyttä. Kai sentään muutakin proteiinia kuin pähkinät vatsan täytteeksi. Heh. Lihat. Kanat. Kalat ja munat. Turha kysymys kai.

Riippuu tietty lähtötilanteesta. Paljonko sitä läskiä on päässyt kertymään. Mitä enemmän sen nopeammin se ensimmäisten viikkojen myötä lähtee. Mulla yli 20kg vaikka en nyt enää mitään kisakuntoa tavoittele. Lähellekään.

Kyllä vain ja tämä prokkis on meikäläisellä enemmän testimuotoinen, joten voi hyvin testailla eri keinoja. Tarkoitus oli alunperin yhdistää IF tähän kylkeen, mutta päätin siitä luopuu 3 päivän jälkeen, kun nälkä oli ihan mahdoton. Tiedän kyllä että IF vaatii totuttelua, mutta viime kesänä totuin IF kahdessa päivässä, joten nyt oli pien "shokki" kun nälkä vaan jatkui. Tosin nykyisellä ateriarytmillä ei IF:nkää suorittaminen välttis kovin vaikeaa olis, kun muutenkin aamupalalla jos en pidä etäpäivää töistä vedän pelkkiä pähkinöitä ja öljyä. Ei kovinkaa paljoa vatsaa täytä, joten sama ois paastota lounaaseen. IF:n kanssa haasteeksi tulee sitten illalla se, että tulen salilta kotiin yleensä 7 aikaa niin siinä jää melko vähän aikaa suorittaa loput päivän kalorit ja tällee ketoosilla varsinkin se on ajankäytöllisesti vielä haastavampaa. Tästäkin toki selviää, kun tekee hyvän suunnitelman, joten todennäköisesti otan tuon IF:n viel tässä testaukseen ketoosin ohella. Sinäänsä tän prokkiksen tarkoitus oli että testaan 4 viikkoa kui menee, mut kait sitä vois 6 viikkoon venyttää ja sit pääsis taas rakentaa lihaa helmikuun puolivälistä maaliskuun loppuun ainaki ja kahtoo tarttisko viel siistiä ennen kesää. Tosin minäkään en todellakaan mikää kisailija ole, mutta tykkään omaksi ilokseni näitä tehdä, koska näissä näkee selkeitä tuloksia suoraan peilistä.

Lähtötilanne on kuitenkin itsellä ihan siedettävä: 183cm, 94,4kg ja rasvat arvioisin 15%, joten ei sitä ylimäärästä ihan mahottomia määriä ole. Yleensä olen dieetanntu keväisin sen 7-8 kiloo pois, riippuen toki tilanteesta. Joo toki niit proteiinin lähteitä on ihan perus liha, kala,kana ja munat.

Joo. Moni ketodietillä on myös IF.llä. 16- 8 lienee se yleisin. Mullakin mahtuisi hyvin 8 tunnin aikaikkunaan syömiset. Tottunut vaan vetämään pienen rahka/ jugurtti satsin pellavarouheineen illalla. Toistaiseksi toimii näin hyvin eikä nälkää ole.

Jos ketoosilla ei paino riittävästi putoa kannattaako sitä jatkaa väkisin.
Noudattaa jotain perinteistä bodarin kisadieettiä riittävillä miinuskaloreilla.Se tie on vaan mukavuusalueen ulkopuolella olemista mutta sallii kyllä kovempaa treenaamisen kuin oltaessa ketoosissa. Näin kuvittelisin. Jatkuvassa nälässä olo ei houkuttele.

Joo. Moni ketodietillä on myös IF.llä. 16- 8 lienee se yleisin. Mullakin mahtuisi hyvin 8 tunnin aikaikkunaan syömiset. Tottunut vaan vetämään pienen rahka/ jugurtti satsin pellavarouheineen illalla. Toistaiseksi toimii näin hyvin eikä nälkää ole.

Jos ketoosilla ei paino riittävästi putoa kannattaako sitä jatkaa väkisin.
Noudattaa jotain perinteistä bodarin kisadieettiä riittävillä miinuskaloreilla.Se tie on vaan mukavuusalueen ulkopuolella olemista mutta sallii kyllä kovempaa treenaamisen kuin oltaessa ketoosissa. Näin kuvittelisin. Jatkuvassa nälässä olo ei houkuttele.

joo näinhän se on että turha jatkaa jos ei toimi. Kyllä tämän viikon jälkeinen tulos vaa'alla antaa minun prokkiksen jatkolle suunnan. En kyllä ole tällä hetkellä nälästä kärsinyt, että se oli ainoastaan sen 3 päivää mitä IF noudatin. Minun kohdallani tämä ei ole niin vakavaa, jonka vuoksi eri keinoja on kiva testailla. Kuitenkin kun testataan niin se tehdään toki tosissaan. Perinteinen miinuskaloridieetti on itselläni aiemminkin toiminut hyvin, joten siihen siirryn sitten jos näen tarpeelliseksi.

Nyt on semmonen homma että olisi loma edessä näin kesken ketoilun. Kysymys siis kuuluu kuinka kauan voi syödä ohi että rasva-adaptoneisuus loppuu? Eli kauan kestää että pystyy tuon alun neljän viikon ketoosin ryssimään?

Eilen aloittelin ketoosin ja tänään on melkoinen turvotus ollut vatsassa. Aamu meni vielä normaalisti, mutta ensimmäinen ateria (munakas ja kasvikset) laittoi pakin turpoamaan kuin ilmapallon. Siitä sitten vähän tasaantui kunnes seuraava ateria (kanaa ja kasvikset) teki saman ilmiön. Aiemmin ketoillessa ei ole tällaista ollut, joten missähän nyt mahtaa olla vika? Viimeiset pari viikkoa olin Thaimaassa riisi, kana, olut linjalla joten olisiko vaan liian erilainen ruokavalio? Jos jollain on heittää hyvää vinkkiä mikä auttaa tai mikä pitää jättää pois niin iso kiitos. Muutoin täytyy vielä jonkin aikaa tunnustella ja jos ei tasoitu niin siirrytään perinteisempään malliin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vastaan itselleni mikäli joku muu saa samankaltaisia oireita. Hain suolahappolisän, ruoansulatusentsyymin ja psylliumia kaupasta. Suolahappoa ja entsyymiä pillerit ennen ateriaa ja 2tl psylliumia veteen sekoitettuna. Illalla oli turvotus ja vatsaoireet kadonneet. Vaikea sanoa auttoiko lisäravinteet vai olisiko tasoittunut muutenkin, mutta syödään purkit loppuun ja kokeillaan sen jälkeen olla ilman.

Vastaan itselleni mikäli joku muu saa samankaltaisia oireita. Hain suolahappolisän, ruoansulatusentsyymin ja psylliumia kaupasta. Suolahappoa ja entsyymiä pillerit ennen ateriaa ja 2tl psylliumia veteen sekoitettuna. Illalla oli turvotus ja vatsaoireet kadonneet. Vaikea sanoa auttoiko lisäravinteet vai olisiko tasoittunut muutenkin, mutta syödään purkit loppuun ja kokeillaan sen jälkeen olla ilman.
Itse käytän pellavasiemenrouhetta pari ruokalusikallista illalla jogurtissa. Vatsa toimii hyvin. Ei mitään turvotuksia alussakaan. Viime itsenäisyyspäivän aikaan aloittaessani ketoilun paino oli 106kg. Tänä aamuna 88kg. Vielä pari- kolme kiloa niin sitten riittää.

Sitten hitaasti hiilareita lisää ja rasvaa vähemmän.

Tosiaan aktiivista salitreeniä nyt takana aika tarkalleenkin 2 vuotta. Lähtötilanne oli n.80kg laihaläski. Lihaa on tullut ajan saatossa, mutta rasvat on aina pysynyt silmämääräisesti samana. Oikeastaan nyt syksyn - kevään aikana on tainnut tulla vähän uimarengasta lisääkin jopa :nolo:.
Aikaisemmin olen yrittänyt VHH dieettiä (HH <100g) sekä 18/6 jaolla pätkäpaastoa. Pätkäpaastossa en huomannut muutakuin psyykkisiä muutoksia (näläntunne katosi jne.). VHH toimi jotenkuten, mutta koulun alkaminen sotki sen jatkamisen (paljon "pakollisia" opiskelijatapahtumia). Näistä yhteenvetona ajattelin, että ketoosi voisi olla siis se mun juttu ja kesä onkin sen toteuttamiseen parasta aikaa, löytyyhän esimerkiksi grillistä todella paljon ketoystävällistä tavaraa!
Ketoosi aloitettu vajaa kaksi viikkoa taaksepäin ja tilannetta olen tarkistellut ketostixeillä (tulos osuu 1,5 -4,0). Tällähetkellä hiilaria tulee koneeseen n.20g, makrojakauma suurinpiirtein R64% H4% P32%. Olo on todella energinen, motivaatio huipussa, eikä kummakyllä ole yhtään ollut mielitekojakaan hiilareihin. Tarkoitus olisi jatkaa nykyisellään heinäkuun ekalle viikolle ja nostaa tämän jälkeen hiilareita Tikan suosittelemaan 50-60g.
Mietityttää seuraavalle viikolle osuva laivaristeily ja etenkin siis siellä odottava buffet-illallinen. Ilmeisesti tässä kohtaa (alle 3vk ketoosia) ei kannata vielä lipsua hiilarien määrässä? Onko tuon 4vk jälkeen mahdollista lipsua dieetissä, sillä lähden lomamatkalle Norjaan ja usein tulee syötyä ihan ok, mutta virvoikkeena on toiminut olut. Kuseeko siis kuinka pahasti dieetin jos muutamana päivänä tissuttelee hieman runsaammin? Tarkoitus olisi kuitenkin jatkaa dieettiä väh. elokuun puoleenväliin.
Omat mitat siis tosiaan 177cm/90kg, kalorit päivässä hieman päälle 2000kcal. Viikossa 3 treeniä (push-pull-legs), sekä pari n.tunnin reipasta kävelylenkkiä.

Itse olen hoidellut laivaristeilyt ym. juhlat valikoimalla pöydästä vähähiilarisia vaihtoehtoja ja karsimalla syöntikerrat ko. päivinä minimiin. pitäytymällä n. 30g. löytää kyllä syötävää eikä ketoosilta putoamisesta ole vaaraa.

Oluen lipittely ei kyllä sovi. Olut sisältää liikaa hiilareita. "nestemäistä leipää". Muutenkin useampana päivänä peräkkäin alkoholia ryssii ketoosin. Maksahan tuottaa ketoaineet ja alkoholin poisto verestä on maksalle senhetkinen päätehtävä jolloin ketoaineita ei muodostu. Keho palaa takaisin energian käytössä sokeriin rasvan sijasta. Pääsy takaisin ketoosiin ja rasvaa energiaksi käyttäväksi vie taas useammankin päivän. Jopa enemmän.

Jos alkoholia haluaa kuitenkin jonkinverran käyttää suosisin muutamaa paukkua viskiä tai vodkaa, mutta ei useana päivänä. Väkevissä ei ole sokereita.

Itse olen nyt saavuttanut tavoitteeni 182cm. 82kg. Paino vakiintunut tuohon touko- kesäkuun vaihteesta. Läskiä lähti n. 25kg. Muistona paskamahasta löysää ihoa, joka toivoakseni vielä hiukan kutistuisi. merkkejä siitä jo onneksi on.

Jatkan edelleen VHH- tyylisesti vaikken aivan ketoosiin pyrikkään. Jos paino karkaa parikin kiloa niin heti hiilarit minimiin n.20g. Ketoosin toteamiseen noiden pissatikkujen sijaan on mahdollista käyttää edullista alkometriä. Se mittaa hengitysilmasta alkoholin lisäksi yhtälailla asetoonin pitoisuuden. Asetoonihan hengitysilmassa ketoosissa hunajoi. Noita alkomittareita saa mm. eBayistä muutamalla eurolla. Taisi olla 15€
Tulos ei ole kovin tarkka mutta kertoo kuitenkin ollaako ketoosissa vaiko ei.

Tsemppiä jatkoon. Ketodieetti ollut itselle paras laihdutusdieetti koskaan. Paino putosi tasan kilon viikkovauhtia. kevyesti ilman nälkää. Treenitehot alussa tietenkin kärsivät, mutta yllättävän hyvin jopa voimatasot säilyivät.

Mietityttää seuraavalle viikolle osuva laivaristeily ja etenkin siis siellä odottava buffet-illallinen. Ilmeisesti tässä kohtaa (alle 3vk ketoosia) ei kannata vielä lipsua hiilarien määrässä?
Tilannepäivitys laivareissun jälkeen. Buffet oli aivan valtava menestys, eihän siellä ollutkaan mitään muuta kuin ketoystävällistä safkaa! Lihaa, äyriäsiä,kalaa, juustoja ja vihreitä vihanneksia. Kyytipojaksi löytyi smetanaa :kuola:
Milloin kannattaa pitää ensimmäinen hiilaripitoinen tankkauspäivä? Ja miten kannattaa siirtyä pluskaloreille tästä?

Tilannepäivitys laivareissun jälkeen. Buffet oli aivan valtava menestys, eihän siellä ollutkaan mitään muuta kuin ketoystävällistä safkaa! Lihaa, äyriäsiä,kalaa, juustoja ja vihreitä vihanneksia. Kyytipojaksi löytyi smetanaa :kuola:
Milloin kannattaa pitää ensimmäinen hiilaripitoinen tankkauspäivä? Ja miten kannattaa siirtyä pluskaloreille tästä?

Hiilaritankkausta ei kannata tehdä ikinä. Sulla ei ketolla ole tarkoitus olla hiilareita. Keto just korvaa ne hiilarit. Joten hiilaritankkaus on vaan siitä ketoosista pois. Tankkaukselle ei ole tarvetta koska elimistö ei nojaa hiilareiden varaan ensinkään.

Minkä takia tää hiilaritankkausjuttu ketoosilla elää?

Mistä sen tietää paljonko kestää proteiinia syödä että pysyy ketoosissa? Tuntuu että osa melkein elää pelkällä proteiinilla mutta eihän se niin voi toimia?

Mistä sen tietää paljonko kestää proteiinia syödä että pysyy ketoosissa? Tuntuu että osa melkein elää pelkällä proteiinilla mutta eihän se niin voi toimia?

Kyllä se vaan toimii. En tiiä miksi siitä jotkut pelottelee, että ketoositila katkeaa proteiinista. Itse ainakin lopetin kituuttelun pienillä proteiinimäärillä ja toimii paljon paremmin ja olo on kylläisempi pidempään kuin alhaisilla proteiinimäärillä.

Tässä pari videota lähtee tietystä kohdasta suoraan:

View: https://www.youtube.com/watch?v=Z1dyhu-VZSs&feature=youtu.be&t=348

View: https://youtu.be/D27TPrnsDcY?t=396

Eli ns. carnivore dieetillä porukkaa ei ole lähtenyt ketoositilasta pois vaikka vetävät kilokaupalla pelkkää lihaa. Toisessa videossa kerrotaankin, että ongelmia ei ole isosta proteiinimäärästä JOS vaan rasvan saanti pysyy korkealla jolloin kroppa kyllä huomaa ja pitää rasvaa pääenergianlähteenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom