Kyllä tässä kuule mahaa löytyy.
Täytyypä vaikka ottaa kondiskuva. Itseasiassa viikonlopun mässytysten jälkeen paino olikin 72kg pöhössä. Oli sellainen grande finale viikonloppu ennen tätä ketolle siirtymistä.
Viime syksynä olin perinteisen diettailun jälkeen alimmillaan 63 kilossa ja kyllä silti alavatsassa roikkui makkarat, vaikka kylkiluut jo melkein paistoi. Itselläni on sellainen historia, että olin aikoinaan 112 kiloinen läski, joten löysän nahan lisäksi on jäänyt alavatsaan sinne löysän nahan sisään pieni määrä ulkoista rasvaa, josta tuntuu olevan todella hankala päästä eroon. Varmaan olisi pitänyt jatkaa tuosta 63 kilostakin vielä alaspäin, niin kai sekin lopulta olisi alkanut lähtemään. Ajattelin kuitenkin siinä kohtaa siirtyä taas hankkimaan lisää lihasta nahan täytteeksi ja sitä tässä on nyt puolisen vuotta taottu. Kyllähän siinä pääsi taas vähän ylimääräistä fläsää tulemaan.
Kyllä aion nyt ketoruokavaliossa pysyä, vaikka mikä olo olisi, kunhan vaan tuloksia alkaa tulla. Ei se olo perinteiselläkään dieetillä herkkua pidemmän päälle ole, kun jatkuvasti on nälkä.
Olen tässä miettinyt kaloreita ja makroja. Syksyllä oli ns perinteisellä dieetillä kalorit loppuvaiheessa muistaakseni siinä ~1700 kcal / pv ja makrot HH:160g/P:140g/R:50g. Sillä tahdilla putosi 0,5 - 1kg per viikko, joten olin ihan tyytyväinen. Nyt ketodieetille ajattelin jotain seuraavanlaista: Kalorit ~1800kcal / pv ja makrot HH:20g/P:120g/R:150g. Tämä on siis laskettu lepopäivälle ja jos teen vaikka 10km juoksulenkin, niin lisään tuohon sen ~500kcal tai millainen lenkki nyt onkaan, eli mitä Endomondo väittää. Lenkkejä on se pari kertaa viikossa ja salikertoja viikossa 3kpl. Salipäiville en ole laskenut mitään ylimääräistä, mikäli ei ole muuten fyysisempi päivä. Onko tuossa liian vähän kaloreita tai muuttuuko kalorien laskeminen jotenkin oleellisesti ketodieetillä vs. perinteisellä dieetillä?
Nyt ekan parin päivän aikana en ole siis vielä mitään kaloreita alkanut laskea, kunhan nyt ensin totuttelen tähän ruokavalioon. Voisihan sitä tietysti tehdä niinkin, että syö about sen minkä verran on nälkä ja katsoo mitä tapahtuu. Alkaa sitten laskemaan kaloreita, jos ei tapahdu mitään.