Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi ihmeessä voita ku voi vetää esim. rypsäriä? Mä en kyllä muutenka tunkis voita sisääni muuta ku joskus leivän päällä.Voiko voita syödä liikaa? Nyt kolmen viikon jälkeen tuntuu että kaloreja kärsisi nostaa vielä. Ajattelin lisätä vielä 40g voita, joka tarkoittaa että sitä tulisi yhteensä 100g päivässä. Onko turvallista?
Miksi ihmeessä voita ku voi vetää esim. rypsäriä? Mä en kyllä muutenka tunkis voita sisääni muuta ku joskus leivän päällä.
Siis mistä pannasta? Koville ja pehmeille on aina ollut omat paikkansa ruokavaliossa, mutta miks ehdoin tahdoin tunkea kovia sisäänsä enemmän ku olis tarpeen, kuten villej:n tapauksessa?Ja mä taas en rypsäriä tai rapsaria tai mitä niitä on, syö enää ollenkaan. Kova rasva alkaa pääsemään yleisesti pannasta ja virheitä aletaan myöntämään
Valmistajat tosin väittävät, ettei erukkaa enää löydy nykyisistä öljyistä, mutta en usko koko juttuun
Vielä jonkin aikaa sitten olin itsekin sitä mieltä / siinä uskossa, että rasva-adaptoituminen vaatii suuren määrän rasvaa tapahtuakseen. Nyt kun olen asiaa opiskellut / kokeillut enemmän olen tullut siihen tulokseen (kuten myös mm. ketoosiguru Lyle McDonald kirjoittaa), että RA riippuu nimenomaan hiilareiden vähäisyydestä eikä varsinaisesti rasvan paljoudesta... eli hillitön määrä rasvaa ruokavaliossa ei ole tarpeellista RA:n tapahtumiselle, vaan se että hiilaria tulee vain n. 30g/pvä.
...joskin oikein suunnitellulla ketoosidieetillä rasvasta tulee joka tapauksessa suurin osa / yli puolet energiasta, koska proteiinia ei pidä syödä liikaa (n. 2g/painokg on hyvä) ja hiilarit on muutamassa kymmenessä grammassa... tavoitteli sillä RA:ta tai ei. Jos rasvasta tulee alle puolet energiasta tarkoittaa se sitä, että energiaa kaikkiaan tulee aivan liian vähän.
Mun mielestä tuo on enemmänki median nostattama mielikuva noiden kovien rasvojen pahuudesta. On eri asia puolustaa jotain ku että kehottaa jengiä ruveta vetään enemmän kovia rasvoja. En tiiä, onko kehottanu vai ei, mutta silti. Liian paljon ei voi olla missään asiassa hyväks.
Ootko sä ottanu jonku "lahkonjohtajan" esikuvaks eli ihan sama mitä tämä sanoo, on totta? Todella vaarallinen ja sokea tapa varsinki ravintoasioissa. Oot ilmeisesti lopettanu rypsärin käytön vain, koska Heikkilä sen tyrmäs? Muistaakseni tuo artikkeli oli joskus jossain Magneettimediassa, eikä tuo mitenkään suoranaisesti vakuuttanu. Eniten silmään tuosta osu:
Päälimmäisenä koko ukosta jää mieleen, että kaikki on salaliittoa ja meiltä pimitetään faktoja sekä suuri totuus. Mä ainaki kyseenalastan tuollaset tekstit todella jyrkästi, vaikka niissä voi itua ollakin.