Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nooo, testataan vielä pari viikkoa miten käy, saa sen neljä viikkoa täyteen jota jossain keto-oppaassa suositeltiin. Pätkäpaasto on hyvä kun ruokamäärät on sen verran pieniä, että kivempi syödä se kerralla yhdellä tai kahdella aterialla. Toimii myös ajankäyttöä ajatellen todella näppärästi, voisi omaksua jopa pysyvästi.

Voiko voita syödä liikaa? Nyt kolmen viikon jälkeen tuntuu että kaloreja kärsisi nostaa vielä. Ajattelin lisätä vielä 40g voita, joka tarkoittaa että sitä tulisi yhteensä 100g päivässä. Onko turvallista?

Ps: paino on 75,5kg eli hyvin etenee

Itsekin luin tuon Markku Tikan artikkelin ketoosista ja siellä on muuten asiat hyvin selitetty, mutta itelle heräsi kysymys siitä kun ton "rasva-adaptoitumisen" sanotaan siinä tulevan n. 3-4 viikon kuluttua niin mistä sen tietää, että se on tapahtunut...? Siinä luki jotain, että ketoaineet vähenee kehosta tms ni poistuuko ne sit kokonaan - eli yhtäkkiä ketostixit ei näytäkään enää yhtään ketoaineita pississä? Mietin vaan kun entäpä jos juuri minä olen yksilö jolla tuo käännös syystä x vaatisikin vaikkapa 6 viikkoa, mutta mistä minä sen tiedän... :nolo: Ja sitten kun en tiedä moista kroppani oikkua niin menen ja ryssin sen "tankkauksella" 4 viikon hiilarittomuuden jälkeen... ? Onko tuohon kellään mitään visiota...? (Mielellään tietty faktapohjaista tietoa miten toi homma pelittää...) ;)

Nii ja toinen kysymys - voiko tuon adaptoitumisen jotenkin ryssiä sillä, että vaikka hiilarit onkin checkissä niin jos ei vaikka sitten syökään rasvaa tarpeeksi tms?

Voiko voita syödä liikaa? Nyt kolmen viikon jälkeen tuntuu että kaloreja kärsisi nostaa vielä. Ajattelin lisätä vielä 40g voita, joka tarkoittaa että sitä tulisi yhteensä 100g päivässä. Onko turvallista?
Miksi ihmeessä voita ku voi vetää esim. rypsäriä? Mä en kyllä muutenka tunkis voita sisääni muuta ku joskus leivän päällä.

Miksi ihmeessä voita ku voi vetää esim. rypsäriä? Mä en kyllä muutenka tunkis voita sisääni muuta ku joskus leivän päällä.

Voi on noista kahdesta ruokaisampi vaihtoehto.

Sain vilustettua itseni ilmastoinnilla. Nyt sairastellessa söin eilen 3100kcal normaalin 2650kcal sijaan, silti vaaka tipahti - 0.5kg, eli 75,0kg. En tiedä johtuuko sitten sairastelusta, mutta aika jännää olisi jos se noillakin kaloreilla jatkaa tippumistaan.

Rasvasta ne lisäkalorit on helpoin kerryttää. Ei kai siitä muuta haittaa ole kuin mahdollinen rasvaripuli =D Mun päivän kokonaisrasvamäärä pyörii n. 150-200 g:n paikkeilla, eli jatkuvasti 60-70% paikkeilla kokonaisenergiasta.

Ja mä taas en rypsäriä tai rapsaria tai mitä niitä on, syö enää ollenkaan. Kova rasva alkaa pääsemään yleisesti pannasta ja virheitä aletaan myöntämään :)

Ja mä taas en rypsäriä tai rapsaria tai mitä niitä on, syö enää ollenkaan. Kova rasva alkaa pääsemään yleisesti pannasta ja virheitä aletaan myöntämään :)
Siis mistä pannasta? Koville ja pehmeille on aina ollut omat paikkansa ruokavaliossa, mutta miks ehdoin tahdoin tunkea kovia sisäänsä enemmän ku olis tarpeen, kuten villej:n tapauksessa?

Voi, maitorasva, kananmunat jne. ovat olleet suorastaan kirosanoja virallisterveellisessä ruokavaliossa vuosikymmeniä. Mm. Heikkilä näitä rasvoja puolustaessaan on leimattu huuhaa-tohtoriksi. Niin vain se Fagerholmkin on alkanut taipumaan, pikkuhiljaa mutta kuitenkin.

Googlaa vaikka rypsiöljy ja lue vaikka Heikkilän mielipide rypsiöljystä. Ei tarkoita että sinun pitää sitä allekirjoittaa, mutta kun kysyit.

Eihän sen voin kanssa tarvitse läträtä, itse käytän lähinnä kananmunien kanssa. Voisin tietysti käyttää kylmäpuristettua oliivi- tai kookosöljyäkin, mutta se maku nääs :) Mutta kun valitsee kaikki tuotteet täysrasvaisina, syö pähkinöitä jne. niitä rasvoja kertyy luonnostaan ilman läträämistä :)

Mun mielestä tuo on enemmänki median nostattama mielikuva noiden kovien rasvojen pahuudesta. On eri asia puolustaa jotain ku että kehottaa jengiä ruveta vetään enemmän kovia rasvoja. En tiiä, onko kehottanu vai ei, mutta silti. Liian paljon ei voi olla missään asiassa hyväks.

Ootko sä ottanu jonku "lahkonjohtajan" esikuvaks eli ihan sama mitä tämä sanoo, on totta? Todella vaarallinen ja sokea tapa varsinki ravintoasioissa. Oot ilmeisesti lopettanu rypsärin käytön vain, koska Heikkilä sen tyrmäs? Muistaakseni tuo artikkeli oli joskus jossain Magneettimediassa, eikä tuo mitenkään suoranaisesti vakuuttanu. Eniten silmään tuosta osu:
Valmistajat tosin väittävät, ettei erukkaa enää löydy nykyisistä öljyistä, mutta en usko koko juttuun

Päälimmäisenä koko ukosta jää mieleen, että kaikki on salaliittoa ja meiltä pimitetään faktoja sekä suuri totuus. Mä ainaki kyseenalastan tuollaset tekstit todella jyrkästi, vaikka niissä voi itua ollakin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jaahas löyty vastaus tuohon "voiko rasvaa syödä liian vähän ja pilata RA:n tapahtumisen" kysymykseeni:

Vielä jonkin aikaa sitten olin itsekin sitä mieltä / siinä uskossa, että rasva-adaptoituminen vaatii suuren määrän rasvaa tapahtuakseen. Nyt kun olen asiaa opiskellut / kokeillut enemmän olen tullut siihen tulokseen (kuten myös mm. ketoosiguru Lyle McDonald kirjoittaa), että RA riippuu nimenomaan hiilareiden vähäisyydestä eikä varsinaisesti rasvan paljoudesta... eli hillitön määrä rasvaa ruokavaliossa ei ole tarpeellista RA:n tapahtumiselle, vaan se että hiilaria tulee vain n. 30g/pvä.

...joskin oikein suunnitellulla ketoosidieetillä rasvasta tulee joka tapauksessa suurin osa / yli puolet energiasta, koska proteiinia ei pidä syödä liikaa (n. 2g/painokg on hyvä) ja hiilarit on muutamassa kymmenessä grammassa... tavoitteli sillä RA:ta tai ei. Jos rasvasta tulee alle puolet energiasta tarkoittaa se sitä, että energiaa kaikkiaan tulee aivan liian vähän.

Mutten kyl vieläkään löytänyt siihen vahvistusta et onko siihen jotain keinoa todentaa RA:n tapahtuneen... Ei mulla mitään kummempia olojen vaihteluita ole ollut hiilarittomalla ei treenien eikä muunkaan suhteen... Tai sitten en vaan ole niitä rekisteröinyt... Mikä "mahdollistaa/takaa" sen, että "Aivan varmasti 4 viikossa on RA tapahtunut"?? Jos mä olenkin joku luonnonoikku jolle se ei ole mahdollista ollenkaan? (On varmasti mut miten tuon todentaa...?)

Kyllä se rasva tirisee siitä huolimatta. Jos nyt kyse ei oo mistään kisalavoille viimestelystä, niin toimii se keto parin viikon välein tankkaussykleilläkin. Tai vaikka viikonkin välein.

Mun mielestä tuo on enemmänki median nostattama mielikuva noiden kovien rasvojen pahuudesta. On eri asia puolustaa jotain ku että kehottaa jengiä ruveta vetään enemmän kovia rasvoja. En tiiä, onko kehottanu vai ei, mutta silti. Liian paljon ei voi olla missään asiassa hyväks.

Ootko sä ottanu jonku "lahkonjohtajan" esikuvaks eli ihan sama mitä tämä sanoo, on totta? Todella vaarallinen ja sokea tapa varsinki ravintoasioissa. Oot ilmeisesti lopettanu rypsärin käytön vain, koska Heikkilä sen tyrmäs? Muistaakseni tuo artikkeli oli joskus jossain Magneettimediassa, eikä tuo mitenkään suoranaisesti vakuuttanu. Eniten silmään tuosta osu:

Päälimmäisenä koko ukosta jää mieleen, että kaikki on salaliittoa ja meiltä pimitetään faktoja sekä suuri totuus. Mä ainaki kyseenalastan tuollaset tekstit todella jyrkästi, vaikka niissä voi itua ollakin.

En sen enempää Heikkilää kuin Atkinsia tai muitakaan. Mutta kyllä, myös heidän puolesta puhumilla metodeilla olen vihdoin saanut sellaisen kropan ja sen toiminnan, johon olen ensimmäistä kertaa elämässä tyytyväinen :) Heikkilähän on fanaattinen ja uskoo asiaansa, hänet on leimattu täysin palturia puhuvaksi, mutta nyt mm. THL joutuu kallistumaan osin samoille linjoille. Mahtaa ottaa koville :)

Ruotsissahan hoidetaan II-tyypin diabetesta VHH-ruokavaliolla. THL:n edustajan mukaan se saattaa kuulema toimia Ruotsissa mutta ei Suomessa. Suomessa diabetesta on totuttu hoitamaan insuliinilla ja pulla päivässä ei haittaa kuulema mitään :)

Mulla ei ole mitään käyttöä rypsille, marjojen päällekö sitä laittaisin? Voita menee ehkä rkl päivässä, joten pysyn siinä :)

Ja Backman, juuri noin. Eihän sitä rasvaa muuten tarvitsisi kerryttää niin paljon, mutta kun hiilareita rajoitetaan, proteiiniakin pitää rajoittaa, niin jostain sitä energiaa on saatava. Olen mä ollut joskus jollain pirun kovalla nälkäkuurilla ketoosissa vaikkei siinä rasvaa ollutkaan…eikä mitään muutakaan. Varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata. Itsellä laihdutusvaiheessa hiilarit n. 40g/vrk ja mulle riitti, että rasva paloi ja mieliteot eivät iskeneet. No ehkä juuri sokerinhimon puute on itselleni hyvä mittari.

Kai sitä rasvaa sit on tarpeeks kun ei mulla mitään oikeita nälkätiloja oo tullut... En oo nyt laskeskellu mitään kaloreita - ainoastaan hiilareja vahdannut, että pysyy siellä alle 30 tuntumassa... Mut joo kyllähän se paino pikkuhiljaa alaspäin nytkähtelee niin ei oo ollut syytäkään vielä kiinnittää huomiota kaloreihin... 3 viikon päästä olis in-body mittaus... Mielenkiinnolla odotan mikä on lihaksen ja rasvan suhde kehossa :puntti:

Sehän tällä keinolla laihduttaessa on parasta, että se polttaa nimenomaan sitä rasvaa. Olen meinaan aika monta kertaa tässä elämässäni laihduttanut 42 vuoden aikana, mutta alhaiseen painoon pääsemisestä huolimatta kroppa ei ollut niinkään tiukka, vaikkei mikään laiha läskikään.

Joulukuussa kun kävin InBodyssa ekan kerran elämässäni ja olin tiputtanut reilut 20 raskauskiloa VHH:lla, niin rasvaprossa oli 18 paikkeilla ja lihakset silti normaalissa. Alarajoilla kuitenkin, ilman liikuntaa laihdutin.

Huhtikuussa kävin uudestaan, painoa en ollut enää pudottanut mutta samalla ruokavaliolla ja kuntosalin ja muuta liikuntaa lisäten rasvaprossa oli tippunut alle 14 ja lihasten määrä oli jo normaalin yläpäässä. Joten en vaan voi kun suositella :) Kaikille ei ehkä sovi, mutta mulle ja monille muille sopii.

Laskin aivan kaiken kiloklubin laskurilla, jopa kahvimaidot, koska sitä mulla kuluu =D En uskalla luottaa omalla kohdalla tuntumaan, koska pienestä koosta huolimatta muhun uppoaa suuret määrät ruokaa :) Ja myös VHH:lla se painonpudotus kuitenkin perustuu kalorivajeeseen.

Mä söin ja syön 3 kertaa päivässä. Mitään light-tuotteita en käytä, kaikki täysrasvaisina. Painoa pudottaessa söin n. 1500 kcal/vrk (160 cm) ja tyypillinen päiväni oli esim. aamupäivällä pari kananmunaa, vähän juustoa ja nokare voita. Päivälliseksi kasviksia/juureksia niin paljon kuin hiilarit sallivat ja lisäksi jotain kanaa/kalaa/lihaa sen n. 100g. Iltapala oli vakio, marjoja 100g ja turkkilaista/kreikkalaista jogurttia 250g. Ja yleensä vielä loraus kuohukermaa sekaan. Makeutukseen steviaa. Makrot pidin aikalailla sen hh40g/p2g/painokilo/ja rasvaa 100g:n paikkeilla.

Syön nykyään melko samanlailla, määrät ovat vaan isompia ja pari hedelmääkin päivään mahtuu. Ja pari palaa tummaa suklaata. Ja paino pysyy kurissa. Kaloreita menee 2500-3000/vrk, koska liikuntaa harrastan nyt 1-3 h/pv. Eli laihduttaessa tietoisesti en aloittanut vielä liikuntaa, koska mä taidan olla maailman tehokkain laihduttaja mutta varsinainen jojo. Eli ei yleisenä suosituksena vaan just mulle passelina :) Ja silloin kun joku luulee vhh:n olevan pelkkää pekonia ja voita, väitän syöväni enemmän kasviksia kuin keskiverto tyyppi. N. kilo menee nykyään yhteensä hedelmät ja marjat mukaanlukien.

Se mitä en syö, on viljat, riisi, peruna ja sokeri kaikissa muodoissaan. Hiilareita kertyy nykyään n. 150g/vrk, proteiinia n. 2 kiloa/painokilo tai vähän yli ja loput rasvaa. Ja tosiaan tuohonkaan määrään mitään näkyvää rasvaa ei ole kuin se voinokare kananmunien seassa :) Ja tolla hiilarimäärällä jaksan liikkua vallan mainiosti.

ok. aattelinkin että varmaan lisäsin hiukan hh:ta ku aloit treenaamaan. :)
eli samalla kaavalla ku täälläkin; gluteeniton, sokeriton(paitsi on dekstoosi treenin jälkeen) ja välttelen maitotuotteita; paitsi rahkaa halusin viime viikolla marjojen kanssa maistaa).
mulla tosin vähemmän liikuntaa; työ on sen verran fyysinen. MUTTA samalla tavalla olen jojoilija ja taas kevän-kesän aikana tuli painoa.... heti ku otan vapaammin, silloin myös OTAN VAPAAMMIN. 8) eli syön siis kaiken sen terveellisen(kilo kasviksia+proteiinit+luonnon rasvat) lisäksi herkkuja ja alkoakin on mennyt 10krt enemmän ku viime vuonna. (heh.. viime vuonna otin 2krt alkoa 8) )
no, mut nyt on taas ryhtiliikkeen aika. :)

Maitotuotteiden välttely ei varmasti ole pahasta. Itsekin sitä suosisin, jos vain millään raaskisin luopua unelmieni iltapalasta =D Se on mun pääateriani!

Joo, ei ole mitään yhtä pätevää keinoa, joka sopii kaikille. Mä olen hyvin on/off -tyyppi. Ihmiset pitävät mua todella kurinalaisena syömisteni ja liikuntojeni suhteen. Sitä olenkin. Koska jos repsahdan sokeriin ja herkuttelemaan, mua ei myöskään salilla tai muualla urheilemassa nähdä. Sen sijaan rämmin itsesäälissä ja -inhossa kierien =D

Mutta kyllä mä nykyään painon vakiinnuttua silloin tällöin esim. synttäreilläni tai muilla juhlilla pidän tietoisen sokeripäivän. Silloin en syö muutenkaan karpisti, vaan sitten sikaillaan koko päivä =D Mutta onneksi se yleensä jää siihen yhteen, pahimmassa tapauksessa venähti 4 päivään. Ja niitä kiloja tiputtelinkin sitten varmaan 2 viikkoa :)

Itse en ketoosia juuri nyt hae, en suoraan sanoen jaksa reenata.. Kokeilen nyt seuraavaa; ruoassa ei saa olla sokeria, gluteenia taikka maitua :) Eli kyrsää, lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, riisiä ja juomaksi jääkylmää vettä :) Ja koska olen apsolutisti niin en ota snapanderiakaan, etten ratkea tupruttelemaan :P Oon ollut ilman leipää ja sokeria viime lauantaista, paino tippunut kolme kiloa...jaloistakin alkaa turvotus hävitä..muistuttivat räpylää :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom